In circa o luna se va promova un act normativ care va accentua necesitatea prezentarii certificatului energetic la tranzactiile imobiliare

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Luni, 17 ianuarie 2011, 12:48 Economie | Imobiliar

 documente
Ministerul Dezvoltarii (MDRT) va promova in circa o luna un act normativ care va completa legislatia existenta si va accentua necesitatea existentei certificatului energetic la tranzactiile imobiliare, a declarat luni pentru HotNews.ro Cristian Stamatiade, director al directiei generale tehnice in constructii din MDRT. Acesta apare in acelasi timp in lista auditorilor energetici autorizati din Bucuresti, cei care elibereaza aceste documente. Intrebat despre un posibil conflict de interese, acesta a negat precizand ca desi este autorizat, nu practica, si nici nu si-a ridicat pana in prezent acest certificat, asa cum atesta chiar documentul cu lista auditorilor.

  • "In circa o luna se va promova un act normativ care va completa legislatia nationala existenta cu noi prevederi din directiva europeana 31/2010 care reformeaza directiva 91/2002 privind performanta energetica, ocazie cu care se va accentua necesitatea existentei acestui certificat in cadrul tranzactiilor imobiliare si inchirierilor pentru corecta informare a viitorilor proprietari sau chiriasi astfel incat acestia sa actioneze informati in cazul actiunii generale de reducere a consumurilor energetice si de protectie a mediului inconjurator", a declarat Cristian Stamatiade, director in Ministerul Dezvoltarii.

Potrivit acestuia, actul va urmari implementarea prevederilor articolului 12 din directiva 31/2010, care prevede explicit ca statele membre trebuie sa ia masuri ca noul proprietar sa fie informat si sa detina un certificat energetic.

Vinerea trecuta, in urma controverselor legate de obligativitatea sau nu a prezentarii de la 1 ianuarie 2011 la incheierea contractelor de vanzare cumparare sau inchiriere de locuinte a certificatului energetic, Ministerul Dezvoltarii (MDRT) a comunicat ca are in vedere introducerea in lege a sanctiunii de nulitate a actelor juridice semnate fara acest act.

  • Cristian Stamatiade, director MDRT: Sunt auditor energetic autorizat dar nu practic

Stamatiade Cristian Paul este directorul general al Directiei Generale Tehnice in Constructii din cadrul Ministerului Dezvoltarii, asa cum o arata declaratiile de avere si interese din 2009 si 2010. In acelasi timp, acesta apare pe lista auditorilor energetici autorizati din Bucuresti, document postat pe site-ul MDRT.

Contactat de HotNews.ro in legatura cu acest aspect, Stamatiade a precizat ca nu poate fi vorba de un conflict de interese, deoarece desi are aceasta specializare, nu practica meseria.

  • "Sunt auditor energetic autorizat, dar nu practic. Sunt angajatul ministerului Dezvoltarii si nu am contract de munca pentru audituri energetice cu nimeni. Conform legii, trebuie sa fii autorizat ca PFA sau sa ai contract de munca la o firma care are statut declarat de activitate de audit energetic. Nu sunt in nici una dintre aceste situatii. Sunt atestat de multi ani si nu am ridicat certificatul. De altfel, pe site, la lista de auditori energetici in dreptul meu este liniuta la coloana care indica acest fapt, pentru ca nu am ridicat inca certificatul", a precizat Stamatiade.

Intr-adevar, cele spuse de acesta se confirma in documentul atasat acestui articol.

Directorul din Ministerul Dezvoltarii a mai spus ca "pentru evitarea unor interpretari privind un conflict de interese lista auditorilor energetici va fi modificata astfel incat in document sa se indice de la caz la caz mentiunea suspendarii dreptului de practica si motivatia aferenta".

Autoritatile vor sa modifice legislatia privind introducerea certificatului energetic la tranzactiile imobiliare, dupa ce in urma cu doua saptamani, Uniunea notarilor (UNNPR) a anuntat ca notarii semneaza contracte si fara aceste certificate, in conditiile in care in lege nu sunt sanctiuni si apar situatii care nu necesita prezentarea acestui act.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

2997 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    ceva, vreo taxa de fumarit, nu? (Luni, 17 ianuarie 2011, 13:12)

    a [anonim]

    ca si centralele termice au cosuri... :d
  • +5 (5 voturi)    
    Certificatul energetic... (Luni, 17 ianuarie 2011, 13:21)

    gogu [anonim]

    Sa vedeti acum ce spagi or sa incaseze evaluatorii ca sa scrie "ce trebuie" pe certificatele alea idioate.
  • +7 (7 voturi)    
    Act "care accentueaza" (Luni, 17 ianuarie 2011, 13:29)

    ac [utilizator]

    "... si va accentua necesitatea existentei certificatului energetic la tranzactiile imobiliare ..."
    Mama, au un loc special amenajat de unde ii iau pe cetatenii astia cu asemenea formulari?
  • +3 (3 voturi)    
    A facut o greseala. (Luni, 17 ianuarie 2011, 13:34)

    mircea [anonim]

    Cred ca d-l Cristian Stamatiade ar trebui sa-si dea demisia.Nu trebuia sa se pronunte.Chiar daca nu si-a ridicat certificatul.Chiar daca nu este asa,propunerea lui suna ca un act de favorizare a auditorilor energetici,care sa fiu cinstit nu mi se pare corecta.Trebuia sa permita efectuarea acestor studii si emiterea certificatelor,de catre absolventi de facultati tehnice de o anumita specialitate.Energetica,constructii,instalatii,arhitectura,eventual cu practica in domeniu.Asa suna a monopol si mai vor sa dea si o lege in acest sens.Trebuia sa taca.
    • 0 (0 voturi)    
      studii auditori! (Marţi, 18 ianuarie 2011, 17:44)

      cineva [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Auditorii sunt NUMAI ingineri, deci au studii tehnice si au facut si cursuri de specializare dupa care au dat examene...daca le-au luat au devenit auditori ..daca nu.. nu

      Prin remarca de mai sus nu afirm ca sunt de acord cu ele (certificatele)...dar mi s-a parut ok sa-ti dau informatia asta.
  • +3 (3 voturi)    
    BRAVO.................... (Luni, 17 ianuarie 2011, 13:47)

    LUMINITA [anonim]

    Bravo Domnilor. Poate se blocheaza si mai mult sistemul imobiliar. In loc sa castigati din TVA-ul de la vanzari voi puneti bete in roate ca sa nu se faca tranzactii .
    Bravo, aveti consilieri bine instruiti de....................nu stiu cine , care ne vrea in continuare blocati.
  • +2 (2 voturi)    
    Total eronat . (Luni, 17 ianuarie 2011, 13:49)

    Costi [anonim]

    Directiva europeana 31/2010 este total rastalmacita .
    Intentia acestei directive este sa se corecteze eficienta energetica a imobilelor vechi - prin renovare generala- iar imobilele noi prin proiecte eficient energetice.Despre asta e vorba.Imobilul se expertizeaza tehnic in intregime si se da o solutie de eficientizare a consumurilor energetice in ansamblul lor , pentru cladirile vechi. Nu este vorba de nici un certificat energetic la vanzare cumparare.Asta e inventia damboviteana care rastalmaceste legislatia EU in folosul unui grup de paraziti-experti tehnici-.Acestia se baga in parcursul unui act de vanzare cumparare fara sa aiba dreptul si sa fie nevoie. Atentie mare .Certificatul energetic asa cum este cerut de UE se da pentru un imobil intreg.Deci un bloc de 10 etaje se da un certificat energetic general al imobilului.Nu pe fiecare apartament.Intentia este ca la renovare sa se faca izolatii si sa se imbunatateasca instalatiile in asa fel ca imobilul sa devina eficient energetic. Asta este scopul. Daca se emite un certificat energetic pentru un bloc ,neurmat de renovarea generala a blocului certificatul nu este de folos .Intentia EU este ca toate cladirile sa devina eficiente energetic in contextul reducerii emisiilor de carbon si gaze cu efect de sera pentru combaterea incalzirii globale. Din toate astea guvernul Ro a redus la absurd .Niste experti in nimic dau certificate apartament de apartament in cazul vanzarii cumpararii.Ei si Ce ? Si ce daca eu vreau sa cumpar ? Ce urmeaza ? Vine statul si imbunatateste ceva ? Renovez eu si izolez un apartament? Nu este de folos.Daca nu izoleaza si vecinul frigul tot se propaga prin pereti cu toata izolatia mea....Frectie cu Diana la picior de lemn.Finalitatea directivei 31/2010 este ca toate cladirile sa devina eficient energetice.Fie ca se vand sau nu .Aici e aici ....Cum face guvernul? Chiar cu cladirea Guvernului ? Si aia trebuie sa devina eficienta energetic Da daca nu avem bani cu ce ? Ardem certificate?
    • 0 (0 voturi)    
      Erata (Luni, 17 ianuarie 2011, 14:13)

      Costi [anonim] i-a raspuns lui Costi

      Directiva 31/2010 se refera nu numai la regimul termic .Re refera si la iluminat .Lumina naturala trebuie sa fie folosita la maxim . Asadar ca prima masura primariile sa nu mai dea certificate de constructie pentru cladiri care umbresc sau iau lumina naturala a vecinilor .Toate blocurile implantate prin marile orase care au rapit lumina naturala a vecinilor sunt ilegale .Conform Directivei 31/1010 .Guvernul trebuie sa vegheze si la acest aspect .Sa vedem daca se intampla . Oamenii care au suferit din aceasta cauza pot cere primariilor masuri reparatorii. Ca din cauza lor stai cu lumina aprinsa ziua .Ca ai umbra din cauza unui bloc construit de smecheri din anturajul primarilor .
    • 0 (0 voturi)    
      bineinteles! (Luni, 17 ianuarie 2011, 14:26)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Costi

      Este o tzeapa a lui Udrea care vrea sa mai faca rost de bani pentru Iubitul Partid! Ministerul "promoveaza" legi care sa te oblige sa ii platesti pe "auditorii" pe care TOT el ii "certifica"! O lista transparenta, cu criteriile de "certificare" si norme (inclusiv "competente profesionale" de un anumit rang) in care trebuie sa te incadrezi ca "auditor" exista? ca eu n-am vazut asa ceva...
      Repet ceea ce tot sustin de mult timp: CE treaba are ministerul, daca eu vreau sa-mi cumpar o casa fara "certificat energetic"? EU o folosesc, nu Ministerul! Imi da ministerul ceva, daca o cumpar "certificata"?
      Cum isi PERMITE sa-si bage nasul in casa mea? Nu platesc energia pe care o consum? E problema MEA - si e o imixtiune inacceptabila a MDRT in exercitarea dreptului la proprietate!
      Bine ca... pentru ac sa darami o casa de patrimoniu, nu si-ar baga nasu' de nici un fel! Nu, ca acolo "afecteaza interesele proprietarului" - adica ale tzeparilor lor!
  • 0 (0 voturi)    
    Timp (Luni, 17 ianuarie 2011, 15:26)

    Observator [anonim]

    Are cineva timp sa dea nemernicii in judecata? Sunt sigur ca ar castiga.
    In alta ordine de idei: daca am un apartament si certificatu de categoria vai mama lui, si vreau sa-l vand cu 1 milion si cineva vrea sa-l cumpere, are vreo relevanta certificatul blondei?
    O caracteristica a prostiei e ca are imaginatia redusa si nu poate produce decat lucruri proaste.
  • 0 (0 voturi)    
    Notarii... (Luni, 17 ianuarie 2011, 16:37)

    black [anonim]

    nu sint informati -ca sa nu zic altfel-uite ce spune
    DIRECTIVA 2002/91/CE A PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI A CONSILIULUI
    din 16 decembrie 2002
    privind performanța energetică a clădirilor
    "ART. 7
    Certificatul de performanță energetică
    (1) Statele membre ASIGURA ca la construcția, vânzarea sau închirierea unei clădiri, proprietarul să pună la dispoziția proprietarului sau a potențialului cumpărător sau locatar, după caz, un
    certificat de performanță energetică. Certificatul este valabil cel
    mult 10 ani."

    E clar ca intr-o scara de bloc , apartamentele situate la parter si cele de la ultimul etaj au o performanta energetica mai scazuta -pierderi de caldura prin sol sau spre exterior prin acoperis tip terasa sau eventual pod-decit cele de mijloc; asta socotind ca toate sint la fel dpdv constructiv , numai ca unii isi mai pun ferestre termopan , altii izoleaza , altii au microcentrale, usile de intrare difera ,balcoanele difera,starea instalatiilor interioare difera,etc, etc deci punctajul final al consumului energetic e oricum unic pentru fiecare apartament.
    Si mai intra in ecuatie si alte variabile: iluminatul , apa calda, ventilarea , climatizarea.
    Ne place , nu ne place, asta e , e OBLIGATORIU.
    • 0 (0 voturi)    
      Gresit (Luni, 17 ianuarie 2011, 16:55)

      Costi [anonim] i-a raspuns lui black

      Directiva 91/2002 a fost anulata si inlocuita cu Directiva 31/2010. Postarea ta este inutila . mai citeste .tu esti neinformat.ba chiar rau intentionat .
      • 0 (0 voturi)    
        certificat energetic (Luni, 17 ianuarie 2011, 21:22)

        intrebare [anonim] i-a raspuns lui Costi

        ce certificat au nevoie la tranzactionare locuintele care NU AU INCALZIRE ?
        Da, sint locuinte neincalzite iarna (de ex. multe ap. la bloc), oamenii stau bine imbracati, mai mult in pat, aduceti-va aminte de vremurile "de glorie comunista". Neavind incalzire, nu au nici pierderi de caldura, si atunci inseamna ca performanta energetica este 100%!
        Si, in plus, termoizolarea cu polistiren, generala, fara un aviz dat de vreun institut de cercetari a materialelor de constructii , este o afacere de smecheri: polistirenul dupa 10 ani trebuie inlocuit iar dupa 2-3 ani de la imbracarea locuintelor in polistiren va apare , in mod obligatoriu, mucegaiul, care, nu va putea fi inlaturat decit prin demolarea cladirii intrucit se dezvolta in pereti (chiar si beton); la ora actuala toata Ungaria se lupta cu eforturi mari sa inlature polistirenul de pe cladiri; se izoleaza cu polistiren, pe durate mici de timp, doar acele cladiri care au hornuri de aerisire la fiecare incapere din locuita!
      • 0 (0 voturi)    
        GRESESTI TU... (Marţi, 18 ianuarie 2011, 16:21)

        black [anonim] i-a raspuns lui Costi

        imi permit sa spun, pentru ca si tu ti-ai permis sa ma califici drept rau intentionat .
        Da , uite ce spune Directiva 31/2010 pe care o invoci
        Articolul 12
        Eliberarea certificatelor de performanță energetică
        (1) Statele membre asigură eliberarea unui certificat de
        performanță energetică pentru:
        (a) clădirile sau unitățile de clădire care sunt construite, vândute
        sau închiriate unui nou locatar; și
        (b) clădirile în care o suprafață utilă totală de peste 500 m2
        este
        ocupată de o autoritate publică și care este vizitată în mod
        frecvent de public. La 9 iulie 2015, acest prag de 500 m2
        va
        fi redus la 250 m2
        .
        Cerința de a elibera un certificat de performanță energetică nu
        se aplică în cazul în care certificatul, eliberat fie în conformitate
        cu Directiva 2002/91/CE, fie în conformitate cu prezenta
        directivă, este disponibil și valabil pentru clădirea sau unitatea
        de clădire în cauză.
        (2) Statele membre impun ca, la construcția, vânzarea sau
        închirierea unei clădiri sau a unei unități de clădire, certificatul
        de performanță energetică sau o copie a acestuia să fie arătat
        potențialului nou locatar sau cumpărător și să fie înmânat
        acestuia.
        (3) În cazul în care o clădire este vândută sau închiriată
        înainte de a fi construită, statele membre pot solicita vânză­
        torului să furnizeze o evaluare a viitoarelor performanțe ener­
        getice ale acesteia, prin derogare de la alineatele (1) și (2); în
        acest caz, certificatul de performanță energetică este eliberat cel
        târziu odată ce clădirea este construită.

        Si spune mai multe , chestia e ca intareste Directiva 91/2002 , propune o metodologi e comuna , etc, etc, certificatul ramine bine-mersi in picioare , unde ai vazut altceva ?A cui postare e inutila ?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri