FOTOGALERIE Ce s-a mai construit nou pe batranul continent. Arhitectura contemporana din Europa

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 7 februarie 2011, 0:08 Economie | Imobiliar

Arhitectura contemporana
In Romania ultimilor douazeci de ani arhitectura contemporana a fost demonizata, majoritatea populatiei avand alergie la “turnuri”, “monstrii din beton si sticla”, “cutiile acelea fara ferestre”. Cu alte cuvinte, oamenii au ajuns sa deteste materialele de constructii noi (beton, otel, sticla) si arhitectura contemporana.

De multe ori, reactia este justificata, daca ne uitam la ororile care au aparut in Capitala si care poarta numele de “cladiri moderne”. Asta nu inseamna insa ca din beton, sticla si otel nu se pot face cladiri extraordinare. Traim in secolul XXI si nu se mai pot face case ca in secolul XVIII.

Tari precum Austria, Italia, Franta sau Germania, unde mergem si ne place, au pastrat constructiile vechi, le-au ingrijit, dar atunci cand au trebuit sa demoleze si sa construiasca altceva in loc, au construit contemporan, arhitectura fiind de cea mai buna calitate.

Pentru obiectivele publice s-au facut concursuri de arhitectura, iar mediul privat a adoptat idea ca “o cladire emblematica va fi mai usor de inchiriat, va atrage mai mult clientii”. Respectand aceste reguli, cladirile noi au devenit simboluri ale respectivelor orase si atrag zeci de mii de turisti anual.

Spre exemplu, Muzeul de arta moderna din Roma, Maxxi Museum, proiectat de celebra arhitecta Zahaha Hadid, a devenit un simbol al Romei (informatii si fotografii pe: http://www.zaha-hadid.com/cultural/maxxi ). Acelasi lucru se poate spune si de Muzeul de arta Moderna din Viena si Kolumba Museum din Koln (http://www.archdaily.com/72192/kolumba-musuem-peter-zumthor/), proiectat de Peter Zumthor, unul dintre cei mai buni arhitectii ai lumii.

De asemenea, in aceste tari s-au construit si cartiere de zgarie-nori care au devenit cunoscute in intreaga lume. Sigur, nu in centrul istoric al orasului, ci acolo unde le era locul.

Va prezentam o galerie foto cu cladiri contemporane din Paris, Viena, Roma si Koln.























3527 vizualizari

  • +7 (11 voturi)    
    sint cazuri aproape mortale (Luni, 7 februarie 2011, 0:19)

    skin [anonim]

    de miini de jurnalist care s-au uscat si au cazut dupa ce au scris legenda la imagini. de asemenea, s-a constatat ca angajatii site-urilor de stiri pot dezvolta cancere daca imaginile din fotogalerii sint suficient de mari pentru a fi inteligibile, se mentioneaza numele fotografului sau sint prelucrate cit de cit ca sa poate fi numite imagini de presa. toate consecintele infioratoare de mai sus intra la categoria boli profesionale ale editorilor de stiri si apreciem politica editoriala a hotnews orientata catre sanatatea angajatilor. totusi va ameninta o epidemie de miserupism, mortala pentru publicul cititor.
    • 0 (4 voturi)    
      Foarte adevarat (Luni, 7 februarie 2011, 5:39)

      mazonakis [anonim] i-a raspuns lui skin

      Asa e, @skin. Un articol interesant, care ar fi putut fi valoros. Si cand colo, in galeria de imagini, cea mai importanta parte a articolului, gasim:
      - poze neexplicate (IMGxxxx.jpg, in loc de "Cladirea X din orasul Y, anul constructiei ....., arhitect Z)
      - poze needitate, in care trebuie sa sucesti gatul, ca sa poti privi

      Si nici chiar articolul nu este intocmai scris elegant, dar sa zicem ca se trecea cu vederea.
    • -2 (4 voturi)    
      subscriu (Luni, 7 februarie 2011, 11:59)

      ION I [anonim] i-a raspuns lui skin

      de acord cu cei care au votat pozitiv comentariul tau.

      va recomand http://www.thecoolhunter.net/ pentru o adevarata colectie de design modern in urbanism si amenajari
      • 0 (0 voturi)    
        superb site-ul (Marţi, 8 februarie 2011, 14:40)

        klaudyuxxx [utilizator] i-a raspuns lui ION I

        thx for sharing. Nu inteleg de ce-ai primit minusuri. Ar trebui ca cei ce voteaza sa fie obligati sa-si si justifice votul.
  • +4 (8 voturi)    
    Chiar ne place arhitectura contemporana ? (Luni, 7 februarie 2011, 1:28)

    Victor [anonim]

    Este impusa o arhitectura a uratului, o arhitectura respinsa de oameni, o arhitectura care agreseaza.
    Sunt promovati doar arhitectii ciudati, cei care nu au simt artistic dar se cred artisti.

    Oamenii iubesc arhitectura veche, frumoasa, placuta, arhitectura armonizata cu natura si in special cu estetica umana.

    Turistii merg intotodeauna sa admire cladirile vechi pe cand cele noi ii intriga.
    Nu trebuie sa ne ascundem dupa deget, arhitectura contemporana deranjeaza, irita, produce disconfort, depersonalizeaza.
    Nu cumva acesta este si scopul ?
    • +4 (4 voturi)    
      nu e adevărat (Luni, 7 februarie 2011, 9:03)

      bors cu miere [utilizator] i-a raspuns lui Victor

      Aşa arată sufletul omului modern ! Este imaginea sufletului făcut ţăndări dupa două războaie mondiale, după pierderea credinţei, după 100 de ani de consumism, este imaginea eficienţei, a utilitarismului. Nu mai e timp pentru rotunjimi, doar pentru unghiuri drepte.Sunt noile Turnuri Babel prin care oamenii vor să arate că n-au răscolit degeaba măruntaiele Pământului. Totul a evoluat prea repede, iar artiştii, prin sensibilitatea lor, au sesizat această pierdere accentuată a inocenţei. Toate aceste clădiri seamănă cu nişte teancuri de bani imense, cu muchiile lor abrupte. Pe vremuri existau doar monede care erau, totuşi, de aur...Cred că peste 2000 de ani această epocă va fi considerată Evul Negru al Omenirii, având în vedere că realizarea supremă a 5000 de ani de "civilizaţie" este bomba atomică.
    • -1 (9 voturi)    
      Respinsa de cine? (Luni, 7 februarie 2011, 9:28)

      Lucian [anonim] i-a raspuns lui Victor

      Arhitectura contemporana e respinsa doar de cei incapabili sa evolueze, de cei care resping noul, de cei care cred ca civilizatia umana ar fi trebuit sa se opreasca din dezvoltare in sec. XVII. Este absurd sa pretinzi arhictecturii si artei in general sa ramana pe loc in timp ce totul in jur evolueaza. Ar trebui mentionat si ca materialele si tehnologiile de constructie nu mai sunt aceleasi ca acum trei sute de ani si permit atat o eficienta mai mare din punct de vedere al spatiului si functionalitatii cat si noi posibilitati de exprimare artistica de neimaginat pana nu demult. Cladirile vechi sunt frumoase, dar sa le respingi a priori pe cele noi doar pentru ca nu arata ca cele vechi denota ingustime estetica si marginire intelectuala. Nu uita ca la vremea construirii lui si Turnul Eiffel a fost considerat hidos, iar astazi este un clasic, simbolul inconfundabil al Parisului.
      • +3 (7 voturi)    
        ....deci, 80% incapabili sa evoluam (Luni, 7 februarie 2011, 15:30)

        cineva [anonim] i-a raspuns lui Lucian

        ...betonul,otelul si sticla..."noi posibilitati de exprimare artistica ...". Probabil dvs. locuiti sau veti locui in asa ceva, insa ma intreb de ce mare majorirtate nu prea iubeste "noile tendinte" pe care le clamati sau poate "denota ingustime estetica si marginire intelectuala", nu-i asa !
        ...arhitectura contemporana are o limita a impunerii noilor materiale, deja s-a depasit aceasta limita si lumea reactioneaza cum poate si ea, nemaivorbind ca sunt foart putine constructii noi care imbatranesc frumos.
        • -3 (7 voturi)    
          Tipic (Luni, 7 februarie 2011, 15:55)

          Lucian [anonim] i-a raspuns lui cineva

          Cand nu avem argumente estetice ne intoarcem la numere, nu- asa? Pot sa va intreb de unde ati scos cifra de 80%, si chiar de-ar fi adevarat, ce relevanta are? Daca ati avea curiozitatea sa scoateti capul din cutie si sa vedeti ce s-a construit in perioada moderna, incepand cu stilul Art-Deco din prima jumatate a secolului trecut si terminand cu edificiile recente din Occident (parca de asta era vorba) si din Asia de Sud-Est, veti putea vedea ce minuni se pot face din otel, sticla si beton. presupun ca si Arche de la Defense din Paris vi se pare urata, pentru ca nu are dantele aurite ca palatul din Versailles?
          • +3 (7 voturi)    
            ..domnule Lucian (Luni, 7 februarie 2011, 16:45)

            cineva [anonim] i-a raspuns lui Lucian

            ....sa coboram cu picoarele pe pamant si sa intrebam oamenii, de ce majoirtatea lor evita si stramba din nas la "noul" iubit de specialisti si oare de ce prietenii mei, din intamplare, psihologi, doctori si multe alte specializari nu se duc la Paris pentru Arche de la Defense, desigur, noi avem capul in cutie si preferam sa vizitam Havana si multe alte locuri "umane".....din intamplare, locuiesc intr-o casa din perioada interbelica, stil cubist...in care detaliile nu sunt "exagerari" reci si fade, precum se face acum.
    • +6 (8 voturi)    
      asa e (Luni, 7 februarie 2011, 9:53)

      un_om_de_cal [utilizator] i-a raspuns lui Victor

      Occidentalii sunt indoctrinati sa gaseasca frumoasa arhitectura contemporana, altfel cu siguranta nu ar accepta ce se intampla. Romanii au ramas cu un simt estetic mult mai pur si nu cad in capcana asta. Se vede in casele si celelalte cladiri noi din Romania.

      Nu e primul caz in care vedem ca avem ceva in plus fata de occident. Tin minte din anii '90 - amaratii de acolo nu stiau sa repare o Dacie :-)
      • 0 (2 voturi)    
        de acord, cu o precizare (Luni, 7 februarie 2011, 14:22)

        diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui un_om_de_cal

        amaratii de acolo nu stiau sa repare o Dacie cu o sârma.
    • 0 (0 voturi)    
      Unii... (Marţi, 15 februarie 2011, 23:21)

      Arh [anonim] i-a raspuns lui Victor

      ... spun ca Picasso a pictat doar niste mazgaleli. Altii spun ca e genial. Unii spun ca Eugene Ionesco a scris numai aiureli. Altii spun ca e genial. In spatele fiecarei forme de arta exista niste idei pe care daca nu le cunosti, nu ai cum sa le intelegi, deci nu-ti plac. Nu generaliza.

      Apropo, HotNews: numele arhitectei este ZAHA, nu Zahaha.
  • +6 (6 voturi)    
    evolutia arhitecturii... (Luni, 7 februarie 2011, 9:25)

    bubu [anonim]

    e normala. nu ne asteptam acum sa construim ca in secolele demult apuse.
    doar ca noi, ca si in alte domenii, am sarit niste etape. d-aia ne sperie, deranjeaza, oripileaza noul.
    sa nu mai vorbim de lipsa de cultura ... artistica. pai de unde?
  • -4 (6 voturi)    
    posibil, dar eu vreau mai multa sticla (Luni, 7 februarie 2011, 15:48)

    Alex [anonim]

    sigur in romania lipsa unui arhitect sef (chiar daca exista, probabil doar sa aprobe niste cladiri in schimbul unor bani), a dus la un haos urbanistic, la o arhitectura de tip kitch, dar eu personal sunt pentru arhitectura moderna.
    eu traiesc in afara tarii de mult timp, si in fiecare zi as visa sa trag un perete de sticla in casa in care stau, care e situata pe un deal, de unde as avea o priveliste minunata. dar nu se poate, pentru ca nu mi se da aprobare. trebuie sa pastrez casa asa cum a fost acum 200 de ani, cu caramida aia stricata, si ci gaurile alea prin cos (chiar daca am centrala acum), si sa fie totul de lemnul ala imbacsit care scartie tot. eu visez la beton, sticla, jocuri de lumini... etc.
    sunt convins ca in 70% din cazuri cladirile vechi nu-si pastreaza utilitatea. ele au fost facute cu alt scop.
    drept urmare sunt transformate intr-un kitch-uri. foarte putine isi pot pastra forma si se pot folosi. priviti doar de la ambasada siriei pana la omniasig. cred ca doar o singura cladire este refacuta corect, restul au primit niste sticle impozante, au fost distruse stucaturile, etc...

    romanul nu stie ce e arhitectura. majoritatea am stat la bloc, intr-o cutie de chibrituri, si toti am visat sa avem o casa - cum aveau boierii aceia in piata unirii inainte sa le darame in '70. automat respingem idea de nou, de beton si sticla, deoarece ne-a fost impus betonul. cele mai bune proprietati din lume (rezidentiale) sunt la etajele superioare ale cladirilor, vezi new york, tokyo, dar noi vrem toti la 1 si la 2 (nu parter ca acolo ne sparg casa), dar la 1 si la 2 ajunge apa, ca asa stiam noi pe vremuri. si daca stai la 10 nu merge liftu.

    eu vreau sticla, beton si inovatie. vreau concepte imbunatatie, vreau lumina naturala, vreau solutti pentru incalzire eficienta, functionalitate.
  • 0 (0 voturi)    
    recomandare (Sâmbătă, 12 februarie 2011, 13:05)

    monica L [anonim]

    Catiusa, cu tot dragul, nu numai din ratiuni de drept de autor, ci si din dorinta de a-ti informa corect si complet cititorii, era nevoie ca imaginile sa aiba o legenda - denumire, loc, autor.
    • 0 (0 voturi)    
      haha za (Vineri, 25 februarie 2011, 9:30)

      lili [anonim] i-a raspuns lui monica L

      si numele corect , sau poate e bolnavioara si balbaita sau poate de vina e sursa de unde culege informatiile de nespecialitatea ei ?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri