Bloc de 23 metri in Piata Lahovary din Bucuresti, intre patru cladiri monument istoric

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 16 februarie 2011, 17:14 Economie | Imobiliar

​Un bloc de 23 de metri ar putea rasari in Piata Lahovary din Bucuresti, la doar trei metri de curtea Casei Oamenilor de Stiinta. Inaltimea maxima in zona este de 13 metri. Planul Urbanistic Zonal prin care se propune aceasta constructie are toate avizele necesare, inclusiv cel de la Ministerul Culturii si se afla in dezbatere publica pe site-ul Primariei Capitalei. Initial, proiectul a fost respins de fostul ministru al Culturii, Theodor Paleologu pe motiv ca distrugea respectiva zona.

Potrivit proiectului aflat pe site-ul Primariei Capitalei, blocul de 23 de metri va fi construit pe terenul din spatele unei case parter, din Piata Lahovary, nr 8, care va fi consolidata. Cladirea noua va avea trei nivele in subteran, demisol, parter si patru etaje si va adaposti locuinte, hotel, birouri, comert si cazinou. Proprietarul este firma Falcon Consulting, iar proiectant este Facultatea de Arhitectura si Urbanism Ion Mincu.

Piata Lahovary face parte din Zona Protejata Pitar Mos, iar inaltimea maxima este de 13 metri. In jur sunt patru cladiri monument, printre care Casa Oamenilor de Stiinta. Cladirea de 23 de metri inaltime va fi la doar trei metri de curtea acestui monument.



Dan Marin, arhitect, membru in Comisia Zonala a Monumentelor Istorice: „Acolo regimul maxim de inaltime este de 13 metri, cu exceptia blocurilor din Piata Lahovary, care sunt vizavi. In jurul parcelei despre care vorbim sunt doar vile cu parter si unul-doua etaje, motiv pentru care un bloc de 27 de metri, cat ni s-a prezentat noua initial, nu are ce cauta acolo. De aceea am respins acest proiect. Nici cel de 23 de metri nu este mai potrivit".

Theodor Paleologu, fostul ministru al Culturii: „Este incredibil cine decide cum arata Bucurestiul. Este ilegal. Eu am anulat avizul fiindca era un dezastru ce se intampla acolo. Ei l-au dat la loc”.

Gheorghe Patrascu
, arhitectul sef al Capitalei: „Cate gafe s-au facut in Bucuresti, cred ca asta este una minora. Cladirea avizata se incadreaza in indicatorii urbanistici din zona. Nu este vina mea ca regulamentele de zone protejate sunt asa cum sunt. Ca aceste greseli sa nu se mai repete trebuie facute regulamente pe parcela. Avem in lucru regulamente detaliate pentru 12 zone protejate si speram ca le vom termina pe toate o data cu noul Plan Urbanistic General. Daca ma intrebati pe mine, eu nu as face un bloc de 23 de metri acolo. Dar, daca nu il aprob, ma dau in judecata”.

Nicusor Dan, presedintele Asociatiei Salvati Bucurestiul: „Am vazut proiectul si chiar cu 23 de metri inaltime se vede foarte urat intre casele acelea joase. Este foarte inalt pentru zona respectiva. De asemenea, este jenant ca Universitatea de Arhitectura „Ion Mincu” isi incalca principiile profesionale si se pliaza pe dorintele de inavutire ale investitorilor”.


Istoria proiectului

Povestea acestui proiect a inceput in 2008, cand pe terenul din piata Lahovary se propunea construirea unui bloc de aproape 30 de metri. Proiectul a fost respins de precedenta Comisie Tehnica de Urbanism si Amenajarea Teritoriului a Primariei Capitalei, iar fostul arhitect-sef, Adrian Bold, nu a emis avizul de urbanism. La cateva luni dupa, actuala Comisie Tehnica de Urbanism si Amenajarea Teritoriului a Primariei Capitalei a fost de acord cu aceasta propunere, arhitectul-sef Gheorghe Patrascu emitand avizul de urbanism. Cu acest aviz, in octombrie 2009, proiectul a ajuns la Comisia Zonala a Monumentelor Bucuresti, unde a fost respins. In ciuda acestui fapt, directorul de atunci al Directiei de Cultura Bucuresti, Eugen Plesca, a semnat avizul favorabil. Fostul ministru al Culturii Theodor Paleologu a anulat insa acest aviz in decembrie 2009.

Dupa acest scandal, proiectul s-a reintors la Comisia Zonala a Monumentelor Istorice, unde a fost respins. Beneficiarii au contestat decizia Comisiei, proiectul ajungand astfel la Comisia Nationala a Monumentelor Istorice, din subordinea Ministerului Culturii, unde a primit aviz favorabil pe 27 aprilie 2010. La vremea respectiva blocul avea inaltimea de 27 de metri. Dupa aparitia unui nou scandal, ministrul Culturii Hunor Kelemen a cerut Comisiei Nationale a Monumentelor Istorice (CNMI) sa reanalizeze avizul dat blocului de 27 de metri, exprimand dubii ca PUZ-ul respectiv se incadreaza in regimul de inaltime al zonei protejate. O luna mai tarziu, proiectul a primit un nou aviz favorabil, de aceasta data pentru un edificabil cu o inaltime maxima de 23 de metri.

Pentru a se realiza, acest proiect are nevoie de aprobarea Consiliului General al Municipiului Bucuresti.


Citeste mai multe despre   






















4004 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    ... (Miercuri, 16 februarie 2011, 17:33)

    alex [anonim]

    Ruşine
    • -1 (1 vot)    
      Acum sa-i vdem pe (Joi, 17 februarie 2011, 9:24)

      Lahovary jr. [anonim] i-a raspuns lui alex

      protestatarii din Buzesti, Cat s-a demolat si s-a construit ilegal in Bucuresti au marait pe la colturi ca deh, erau interese private, cand e vorba de un proiect menit sa fluidizeze traficul, adica de inters public devin foarte activi si ii apuca "atacul de cord". Pentru ce si pentru cat, vorba celebra a CTP-ului, stati pasivi ? Rusine !
  • +5 (7 voturi)    
    de la televizor (Miercuri, 16 februarie 2011, 17:36)

    monica L [anonim]

    Acum ceva vreme, Sorin Ionita de la SAR spunea o chestie foarte corecta, si il citez cit pot de exact: profesorii de la Ion Mincu - si se referea la colegul Machedon - dimineata predau bune practici studentilor, iar dupa-amiaza fac pe bani proiecte incalcind legea... E un blestem ca arhitectii nu-si pot face curatenie morala la ei in breasla si ca pot alti profesionisti sa emita asupra lor calificative mai potrivite?
  • +9 (9 voturi)    
    bancuri (Miercuri, 16 februarie 2011, 17:44)

    alex [anonim]

    "Eu nu as face un bloc de 23 de metri acolo. Dar, daca nu il aprob, ma dau in judecata”

    Orice OM , cu coloana vertebrala, care mai are demnitate si care pune pasiune in ceea ce face ar fi spus:

    "Nu voi permite ca un astfel de bloc sa se construiasca acolo, chiar daca voi fi dat in judecata."
    • +4 (4 voturi)    
      glumesti, nu? (Miercuri, 16 februarie 2011, 20:02)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui alex

      cine sa-l dea in judecata? arhitectul este angajatul primariei. nu poate nimeni sa-l dea in judecata pe el personal pentru aceasta decizie. inca o gogoasa servita sub obladuirea marelui arhitect de autostrazi suspendate.
  • -6 (8 voturi)    
    derogare (Miercuri, 16 februarie 2011, 17:51)

    wasabi [utilizator]

    sa le dea derogare de la PUG ...asa cum vor sa faca aia 4 de PDL pe legea 50/1991. daca orice ciocoflender va putea construi fara autorzatie dupa un model de casa postat pe site`ul MDRT ....sa mai faca ministerul un efort si sa faca si niste proiecte standard pt blocuri cu 10 etaje ...sa le construiasca orice ciocoflender de investitor fara autorizatie.
  • -9 (9 voturi)    
    ipocrizie (Miercuri, 16 februarie 2011, 17:53)

    george [anonim]

    Sunt multe "monumente istorice" in acest Bucuresti plin de mizerie si de ramasite coscovite si pe jumatate daramate ale trecutului glorios ... care trebuie protejate pe principiul ca sunt monumente istorice, dar din cauza carora nu se poate face curatenie in acest oras (a se vedea zona infecta a pietei Matache). Si noi ne plangem in permanenta de mizerie si de tot ce aduce ea, dar ne opunem cu vehementa tuturor proiectelor care ar putea contribui la curatarea orasului de vechituri care numai monumente istorice nu sunt... Oare cand oamenii care scriu pe Hotnews vor lasa ipocrizia deoparte si se vor gandi si la generatiile viitoare, care trebuie sa scape de gunoaie, sobolani, focare de infectie, etc. ?
    PS: Nu sunt implicat si nu am niciun interes in zona imobiliara, aceste randuri nu sunt, deci o pledoarie pro domo...
    • +6 (6 voturi)    
      Dar de ce nu gândeşti invers (Miercuri, 16 februarie 2011, 18:09)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui george

      De ce nu se reabilitează acele clădiri? Ai fost în vest să vezi cum îşi păstrează ăştia istoria? Ce altceva e mai palpabil pentru înţelegerea istoriei decât construcţiile (gândeşte-te câtă lume se duce să vadă Piramidele, de ce crezi că se duc? Ia să le dărâme egiptenii şi să pună nişte blocuri moderne să vezi câtă lume ar mai fi interesată). Greşeşti dacă tu crezi că mersul înainte înseamnă doar demolare, mai înseamnă şi păstrare. În zona Matache sunt de acord pentru că este un proiect mare de infrastructură şi este imposibil să nu fi pus în situaţia de a sacrifica ceva dar în cazul de faţă este o chestie singulară care nu are legătură cu vreun folos pentru comunitate ci doar pentru unii care nu se mai satură. Nu mai face confuzii.
      • -1 (1 vot)    
        Nu stiu pe ce planeta (Joi, 17 februarie 2011, 14:26)

        Cristi [anonim] i-a raspuns lui Adrian

        traiesti tu, dar e o diferenta mare intre o piramida in desert, care oricum nu incurca pe nimeni si un rahat de casa "monument istoric" care nu intereseaza pe nimeni.
        • 0 (0 voturi)    
          Spune tu care este.... (Joi, 17 februarie 2011, 16:34)

          Adrian [anonim] i-a raspuns lui Cristi

          diferenţa asta de care zici. Piramidele sunt de fapt nişte morminte (nişte rahaturi cum zici tu) deci mai puţin interesante şi folositoare decât un rahat de casă, fie ea încadrată la monument istoric sau nu. Aşadar, haide cu buldozerele pentru că o clădire nouă (chiar, arată-mi şi mie 2 clădiri făcute în ultimii 20 de ani despre care să poţi spune că reprezintă o valoare arhitectonică) trebuie să ia locul unui rahat de monument istoric. Istoria te învaţă multe dar dacă razi tot şi nu mai ştii cine eşti ajungi să dispari ca entitate. Cred că deja e prea mult pentru cineva care crede că un monument istoric este un rahat.
    • +5 (7 voturi)    
      Hei, (Miercuri, 16 februarie 2011, 18:11)

      stefan [anonim] i-a raspuns lui george

      nu a zis nimeni sa nu construiasca , dar sa pastreze nivelul de inaltime - de aia arata Bucurestiul ca o varza - ca au amestecat cladiri de 10-15 etaje etc cu cele de inaltime mic sau medie.

      Cu restul sunt de acord - pe motiv ca sunt monumente istorice se pastreaza niste mizerii - in unele cazuri, sa nu absolutizam. Sunt o multime pe care nu o sa le mai refaca nimeni si pe sub care misuna sobolanimea.

      Orasul asta insa nu are nici un fel de proiect coerent de sistematizare, de refacere -
    • +5 (5 voturi)    
      opreste-te, propagandistule (Miercuri, 16 februarie 2011, 19:41)

      xy [anonim] i-a raspuns lui george

      ai fost macar o data in zona aia, sa-mi arati si mie unde ai vazut gunoaie, sobolani si focare de infectie, sau doar turui pe dinafara fiindca asa ai invatat? ramasite coscovite in Piata Lahovary, hai ca am auzit-o si pe asta!!
      • +1 (1 vot)    
        lasa-l... (Joi, 17 februarie 2011, 3:37)

        catalin [anonim] i-a raspuns lui xy

        Nu maerita sa-ti pierzi timpul cu el! E vreun "piarist" de 2 parale pe la vreun "imobiliar"... desi... daca ma gandesc bine, are mai degraba stilul de "postac de partid", ca prea ii dau toti cu "mizeria", ca niste placi stricate! Pun pariu ca are vreun IP de minister sau de pe la Modrogan :D
    • +1 (1 vot)    
      mizerie (Joi, 17 februarie 2011, 3:35)

      catalin [anonim] i-a raspuns lui george

      Scapi de mizerie daca esti curat si daca nu esti o putoare, nu daramand cladiri - dar de unde sa stie asta unul care abia dupa ce a ajuns in oras a aflat ce e sapunul?
      "Generatiile viitoare", daca vor sa scape de mizerie, n-au decat sa fie curate! Dar cu unii care gandesc ca tine... slabe sanse!
  • +6 (6 voturi)    
    Din greşeală în greşeală spre victoria finală (Miercuri, 16 februarie 2011, 18:03)

    Adrian [anonim]

    Gheorghe Patrascu, arhitectul sef al Capitalei: „Cate gafe s-au facut in Bucuresti, cred ca asta este una minora." Păi la noi nu s-au făcut neapărat greşeli mari ci multe, foarte multe minore şi toată lumea gândea aşa, dacă le aduni pe astea minore ajungi la nişte greşeli care ne costă identitatea ca grup. Ştiu zona şi dacă lucrurile stau aşa cum scrie aici atunci s-a stricat şi mai tare (oricum hotelul Dorobanţi striveşte zona). Problema nu este a celor care cer asemenea enormităţi ci a celor care le aprobă (blesetemul nostru este că suntem conduşi de hoţomani imbecili).
  • +1 (5 voturi)    
    ONGurile si Paleologu (Miercuri, 16 februarie 2011, 18:05)

    Andrei [anonim]

    Dacă nu erau ONGurile şi ministrul Paleologu, blocul era gata. Îl vrem pe Paleologu înapoi ministru, el e singurul care a pus lupta pentru patrimoniu în prim-plan, Kelemen Hunor nu face nimic pentru Bucureşti şi va demola şi Piaţa Matache!
    • -4 (4 voturi)    
      matache (Miercuri, 16 februarie 2011, 19:07)

      serban [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      hai sa fim seriosi cu halele matache ... ce monument istoric o fi si ala ? orice cladire care care mai mult de 100 ani sa i se scorde in mod automat daca se solicita autorizatie de demolare . sa speram ca urmatorul cutremur va rezolva multe din problemele asa zis istorice
      • +1 (3 voturi)    
        bravo (Miercuri, 16 februarie 2011, 20:05)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui serban

        pacat ca nu a aparut nici un urmas al faraonilor sa ceara demolarea piramidelor... :)
  • -3 (3 voturi)    
    Piata Matache a fost demolata! (Miercuri, 16 februarie 2011, 18:14)

    TOTO [anonim]

    Au mai ramas doar cateva ziduri; daca chiar iti pasa de aceasta piata te anunt ca nu e monument istoric.
    • -1 (3 voturi)    
      FOARTE BINE! (Miercuri, 16 februarie 2011, 20:12)

      florin [anonim] i-a raspuns lui TOTO

      Sa mai scapam de jeg si mizerie! Sper sa rada tot!
  • -5 (5 voturi)    
    Va hotarati cati metri are ? (Miercuri, 16 februarie 2011, 18:24)

    je [anonim]

    In titlul articolului e clar : 23 de metri.
    Dar ... Domnul arhitect Dan Marin zice 27 de metri.
    Din calcule (demisol 2 metri, parter + 4 etaje a cate 3,5 metri) reiese un total 19,5 metri.
    Deci ... va hotarati cati metri are cladirea ? Sau poate are 13 metri, si atunci care-i problema ?
    • +1 (1 vot)    
      bine ca nu esti arhitect ! (Miercuri, 16 februarie 2011, 19:54)

      warchild [anonim] i-a raspuns lui je

      hai sa mai facem un calcul ca se pare ca la tine nu prea iese - parterul e de obicei mai inalt la functiuni gen hotel, sau sparii comerciale. la spatii comerciale ai nevoie de un minim de 4 metri liberi. si pune si intalatiile de ventilare, pune si pardeselile eventual flotante. vezi ce sistem constructiv are ca sa-ti dai seama de inaltimea grinzilor asa de departe.. si multe alte lucruri la care tu nu te-ai gandit. uite doar unul - un mic atic - ca banuiesc o terasa peste ultimul nivel - totul in jur fiind bloc interbelic. daca te gandesti bine poate 23 m e chiar putin. si daca au taiat un etaj si au ajuns de la 27-23 un etaj ar rezulta 4 m nu 3.5. ...
      lasa-i pe altii sa decida valaorea acestor proiecte. si ca sa incheiem - NU ARE CE CAUTA ACOLO dar zau ca alternativa era mult mai rea.
  • +3 (3 voturi)    
    comisia nationala (Miercuri, 16 februarie 2011, 18:54)

    monel [anonim]

    comisia nationala ar trebui desfiintata sau nu ar trebui sa aiba competente in avizarea proiectelor respinse in comisiile zonale. e deja o cutuma ca tot ce nu se avizeaza in comisiile zonale sa fie avizat la comisia nationala, noi aici, la tara, spunem ca "la mitici" se rezolva ! ( nu vreau sa jignesc pe nimeni cu apelativul, dar asta-i expresia, iar situatia e cea descrisa, chiar daca din comisie fac parte si oameni din alte parti ale tarii.
  • 0 (0 voturi)    
    Haos! (Joi, 17 februarie 2011, 11:41)

    Dinu [anonim]

    Bucurestiul va fi si mai urat in urmatorii ani. Toti primarii se lauda ca vor schimba starea actuala de lucruri, dar nimeni nu face nimic. Toti isi iau spagile si merg inainte, in timp ce Bucurestiul este inghitit de monstrii astia de otel, dupa care ne miram ca de ce nu e orasul la fel de frumoas ca Viena. Sunt curios daca atat de mediatizata lege a capitalei a Elenei Udrea va aduce imbunatatiri si in privinta regulilor de urbanism, ca de la Oprescu m-am lamurit, trei ani, iar noul puz nu e nici acum gata.
  • +1 (1 vot)    
    Un asemenea proiect nu trebuie sa ia fiinta, (Joi, 17 februarie 2011, 14:33)

    eugen [anonim]

    Un asemenea proiect nu trebuie sa ia fiinta, e evident ca ar arata ca nuca-n perete pe langa niste monumente istorice, se pare ca inca nu ne-am saturat sa ne batem joc de orasul nostru, care nu va arata niciodata ca o capitala moderna daca ingaduim incontinuu sa se ridice aratari dinastea si mai mult, in mijlocul unei piete centrale, atat de frumoase ca Lahovari. Primaria `must be insane`daca are de gand sa aprobe proiectul asta; daca va fi pusa in aplicare legea capitalei, poate nu vom mai fi pusi in fata unor asemenea erori de urbanism
  • +1 (1 vot)    
    Ce-i pasa lui Hunor? (Joi, 17 februarie 2011, 14:49)

    Stepanida [utilizator]

    Ce-i pasa domnului Hunor?Azi e ministru,maine nu mai e!O aprobare in plus,nu conteaza!Si oricum,nu el va suporta consecintele,ci Oprescu si Primaria Capitalei!
  • 0 (0 voturi)    
    OUTRAGEOUS (Joi, 17 februarie 2011, 16:42)

    ileana [anonim]

    outrageous!! asta e cuvantul potrivit pentru ce se intampla in tara asta!! cica ne schimbam, ca suntem pe drumul cel bun, ca Bucuresti devine pas cu pas o capitala moderna....pai asa? prin constuirea unor oribilitati de blocuri pt cazinou? pai asta e un pas inapoi, asa nu progresam, asa regresam !!! nu respectam arhitectura orasului, monumentele istorice trebuie pretuite, ce facem? incepem sa construim blocuri ca pe vremea ceausista? singura mea speranta sta in legea capitalei, care e decisa sa respecte normele urbanistice si sa nu ingaduie asemenea orori arhitecturale !!
  • 0 (0 voturi)    
    vioi (Joi, 17 februarie 2011, 17:53)

    vioi [anonim]

    Pacat speram ca macar aceasta zona frumoasa va scapa de constructiile mari ce se executa in mod haotic .MARE PACAT ca avem asa arhitecti ce au teama de un eventual proces ,dar nu au teama sa distruga un colisor de istorie
  • 0 (0 voturi)    
    haha (Joi, 24 februarie 2011, 9:19)

    vera [anonim]

    pe acest amplasament ,care se afla in P ta Lahovarii, sau nu , ma rog ,cum zice studiul zone protejate ,propunerea unei arhitecturi contemporane ,genul recomandat de tine fiind cel al lui Zahaha haha Hadid face sa nu mai fie demonetizata arhitectura Bucurestiului ci sa fie monetizata. mai intreaba cunoscatorii haha zah aha did ha cum o fi?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri