Hala Matache ramane monument istoric. Va devia Oprescu diametrala Buzesti-Berzei?

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 11 martie 2011, 0:47 Economie | Imobiliar

Comisia Zonala a Monumentelor Istorice Bucuresti-Ilfov-Giurgiu a decis, astazi, pastrarea statutului de monument istoric pentru Hala Matache si pentru monumentele istorice din Berzei 81 si Berzei 89. Primaria Capitalei cerea declasarea lor, pentru a le demola, deoarece stateau in drumul noului bulevard Uranus (diametrala Buzesti-Berzei).

Arhitectul sef al Capitalei Gheorghe Patrascu, a declarat pentru Hotnews.ro, ca acest lucru nu va afecta lucrarile la noua artera de circulatie, monumentele putand fi translatate.

"Faptul ca aceste cladiri isi pastreaza statutul de monument, asta nu inseamna ca nu pot fi translatate. Referitor la Hala Matache, oricum hotarasem impreuna cu Ministerul Culturii sa fie translatata. Aceeasi solutie dorim sa o folosim si pentru imobilul din strada Berzei, nr. 89. Despre Berzei, 81, inca nu stiu ce sa zic. In cazul in care aceste monumente nu se vor putea trasnlatate, nu prea stiu ce vom face deoarece nu cred ca avem cum sa mutam drumul", a explicat Patrascu.

Madalin Dumitru, seful Directiei de Infrastructura din cadrul Primariei Capitalei ne-a declarat ca intai asteapta un raspuns de oficial de la Directia de Cultura Bucuresti, dupa care va lua o decizie: "Asteptam sa primim raspunsul oficial de la Directia de Cultura Bucuresti, ca sa vedem exact despre ce este vorba. Probabil se poate face contestatie sau sa negociem, sa ajungem la o solutie. Cu siguranta lucrurile nu vor ramane asa. Nu facem acest drum pentru noi, ci pentru bucuresteni".

Demolarile pentru construirea Bulevardului Uranus au inceput la sfarsitul anului trecut si implica demolarea a 87 de cladiri, printre care 11 monumente. Potrivit autoritatilor, acest bulevard va fi un nou Magheru.

Lucrarea va fi realizata in trei etape. Primul tronson este Buzesti - Vasile Parvan, al doilea, Vasile Parvan - Piata de flori George Cosbuc iar al treilea, de la Piata George Cosbuc pana la Piata Progresul. Proiectul a fost aspru criticat de ONG-ri datorita victimelor pe care le face printre cladirile de patrimoniu.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

2465 vizualizari

  • +3 (7 voturi)    
    mai sunt si alte solutii (Vineri, 11 martie 2011, 0:54)

    uranus [anonim]

    nu mai trambitati ca un mega bulevard va rezolva problemele de trafic, dimpotriva distruge un oras intr-un tesut istoric.
    • -1 (5 voturi)    
      mai sunt si alte solutii (Vineri, 11 martie 2011, 11:10)

      Ion [anonim] i-a raspuns lui uranus

      Despre ce oras cu tesut istoric este vorba? Aici este vorba despre zona Buzesti, o RUSINE in peisajul Bucurestiului (cei care trec sau au trecut pe acolo stiu acest lucru). Piata Matache? Cand si cati dintre cei care scriu aici au trecut ultima oara PRIN hala Matache? O infectie! Monument istoric? Poate, daca cineva (chiar si Primaria) ar investi in renovarea acesteia. O gramada de maghernite din zona se prabusesc daca bate vantul putin mai tare si ne cramponam de ... "tesut istoric"??? Pai stimati scriitori, de ce nu faceti niste propuneri sa ne intoarcem la tramvaiul cu cai, vechile maluri ale raului Dambovita, etc??? Nostalgia si trecutul isi au rostul lor, dar nu in acea zona. Am totusi un regret: buldozerele nu se misca atat de rapid pe cat mi-as dori eu...
      Va urez sa aveti o zi placuta, fara nervi in traficul Bucurestiului "tesut istoric"... ;)
  • +2 (8 voturi)    
    Ceausescu (Vineri, 11 martie 2011, 3:25)

    Orpheus [utilizator]

    Cu ce e diferit ce se intampla acum fata de ce a facut Ceausescu cu Bucurestiul? Cine nu invata din istorie...
    • -1 (3 voturi)    
      catedrala neamului (Vineri, 11 martie 2011, 10:44)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui Orpheus

      diferenta minora este ca acum ne indreptam spre o teocratie, o dictatura a patriarhiei ortodoxe si a politicienilor corupti, atunci eram intr-un stat totalitar national comunist. cuvantul neamului langa catedrala ar trebui sa dea mai multi fiori reci decat faptul ca aceasta cladire este un kitsch urias langa mizerabila casa a poporului. este foarte grav ca odraselele nomenclaturii din regimul totalitar trecut s-au regrupat sub semnul crucii si continua obscurantismul, catedrala in loc de scoli si spitale. autostrazi si poluare in centrul orasului in loc de extinderea metroului. traiesc in berlin acum si aici se ajunge cu S-ul in 20 de min de oriunde in centru. iar la noi aud acum ca oprescu si cu arhitectii sai incompetenti vor sa acopere dambovita cu autostrada? rusine. bulevard intre casa poporului, catedrala neamului si guvern, nici un interes pentru oameni totul pentru politicieni si coloane oficiale.
  • +2 (4 voturi)    
    oprescu = ceausescu (Vineri, 11 martie 2011, 5:35)

    bibi [anonim]

    nu e o intamplare ca oprescu a fost impins ca primar de tov. iliescu. sunt tovarasi de arme. au aceeasi mentalitate - bolsevici care daca nu distrug nu dorm bine noaptea.

    ce a scapat de ceausescu, cateva case in centrul vechi, va fi ras de comunistul oprescu. in afara de taiat panglici de la proiectele incepute cu 10 ani in urma, altceva nu a facut. cand naiba vin alegerile alea?
  • -1 (5 voturi)    
    .. (Vineri, 11 martie 2011, 5:49)

    adi [anonim]

    @uranus
    orice mica straduta noua ajuta traficul in bucuresti,da pai un ditamai bulevard.
    noul uranus de fapt reface tesutul de care vorbesti,si care fusese stricat in anii 80.

    @orpheus
    e diferit fata de ceausescu: acum se darama niste maghernite nenorocite(si nu un cartier intreg) pentru a se imbunatati circulatia auto prin oras-principala problema a bucurestiului(si nu a se construi un palat fara sens)

    @
    pe cat de frumoase sunt casele vechi ce au propietari seriosi care le-au renovat,pe atat de triste si dureroase sunt cele fara proprietari-consecinte ale nationalizarii comuniste.
    casele fara proprietari sunt ca niste fantome.
    intrebarea e ce facem cu ele?
    • -2 (2 voturi)    
      Eu personal..... (Vineri, 11 martie 2011, 9:57)

      Nick [anonim] i-a raspuns lui adi

      Mi-as pune alta intrebare.

      Cum se face ca zeci de imobile au fost daramate la foc automat pentru construirea asa zisului bld. Uranus dar totusi astea doua cladiri (Berzei 81 si 89) care se afla exact in drumul noului bld. nu?

      Parerea mea este ca avem de-a face cu alte interese.
      Dupa ce se linistesc putin apele, cred ca o sa avem neplacuta surpriza sa aflam ca noul bld. nu mai este necesar si ca terenurile libere de constructie vor fi vandute catre ceva "baieti destepti".

      Sper totusi sa nu am dreptate....
      • 0 (0 voturi)    
        De acord maestre (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 11:59)

        Gica [anonim] i-a raspuns lui Nick

        Insa realitate cruda este mai simpla:

        Nici un proiect pe bani grei nu a fost si nu este in interes public. Absolut nici unul.
        Absolut nici o lege data nu este pt binele populatiei.

        Fiecare lege slujeste un grup extrem de restrans de interese. Fiecare proiect este doar o afacere.

        Exemplele sunt numeroase si le stim cu totii. Acesta e doar unul.

        Altele:
        - firmele de asigurari n-au reusit niciodata sa vanda asigurari pt locuinte. Acum iei amenda daca nu ai.
        - absolut orice ordonanta de urgenta.
        - absolut orice licitatie pt contracte cu statul
        - absolut orice contract cu statul este umflat de 5-10 ori.
        Spre exemplu:
        - autostrazile
        - constructii de judecatorii noi in care proiectantul estimeaza un pret iar statul plateste de 5 ori mai mult
        - trecerile de pitoni din Bucuresti: 80.000 de euro pt un panou solar (de < 1000 euro) + 2-3 stalpi + cateva panouri cu leduri, adica tot cam cat pt un MERCEDES BENZ - OC500 (autobuz)

        Tot de 80000 euro poti sa:
        - achizitionezi celule fotoelectrice care sa dea echivalentul a 6-700$ de energie electrica lunara
        - sa-ti iei vreo 8 Logan-uri, N Dustere, etc
        - sa-ti iei vreo 2-3 garsoniere (fara pretentii prea mari)
        - sa-ti faci casa sau sa-ti cumperi 3-4 case la tara
        - etc ca m-am plictisit

        Si cu toate acestea nu suntem in stare sa facem nimic impotriva acetor fapte.
    • +1 (5 voturi)    
      Traficul nord-sud se va decongestiona ? (Vineri, 11 martie 2011, 11:01)

      matache macelarul [anonim] i-a raspuns lui adi

      Fals. Mai multe şosele generează mai mult trafic. Indiferent câte benzi adaugi, după o vreme vei petrece tot atâta timp în trafic ca şi înainte. Oraşele care au rezolvat congestia în centru au făcut-o doar limitînd traficul şi optimizând transportul în comun, la care se adaugă, desigur, necesarele sisteme de coordonare a semanfoarelor, poliţiştii în intersecţiile problemă, etc. E bine să înveţi din experienţa altora, cum e cea descrisă aici http://green.blogs.nytimes.com/2010/11/19/new-roads-traffic-emissions.

      Hala şi clădirile de pe Buzeşti nu aveau oricum nici o valoare ?

      Fals. În zona Buzeşti-Matache-Berzei se află mici giuvaieruri arhitecturale în stil francez, oriental, florentin, art déco, hausmanian, cubist sau românesc. Însă şi celelalte case au o valoare, pentru că leagă cartierul laolaltă. Renovat şi exploatat comercial, aşa cum putea fi de 20 de ani, el ar fi putut ajunge un centru extrem de atractiv şi rentabil economic. În plus, multe dintre clădiri au o istorie. Sunt urma lăsată de oameni care au făcut ceva pentru România, precum H. Boteanu, medic-erou din Primul Război Mondial. Casa lui, o bijuterie minunat conservată, e în spatele Halei şi ameninţată cu demolarea. Patriotism înseamnă să cinsteşti şi păstrezi memoria unor oameni ca el, nu doar să vorbeşti despre „strămoşii noştri”.

      Se face curat într-un un cartier mizerabil ?

      Fals. Demolarea nu e curăţenie, e distrugere. Iar în spatele şirului de blocuri noi problemele nu vor dispărea, pentru că proiectul nu oferă o reabilitare socială, ci e o formă de rapt imobiliar. Dimpotrivă, vor apărea probleme noi – un cartier neprietenos, irespirabil. Curăţenia în cartierul Buzeşti trebuia făcută de zeci de ani, prin renovarea caselor valoroase şi imaginarea unui plan de dezvoltare care să le înglobeze.
      • -1 (5 voturi)    
        hala Matache, muzeu si ferma de sobolani (Vineri, 11 martie 2011, 11:44)

        Giulesteanu [anonim] i-a raspuns lui matache macelarul

        vorbiti fara sa va deplasati in intimitatea acelor constructii, maghernite, focare de infectie.Sa vad un aparator al acestor ''bijuterii'' arhitecturale, neingrijite de zeci de aani, ocupate abuziv dupa 1990 de satre de tigani care in afara de aruncat rahatul pe geam si de pus giurgiuvelele pe foc nu au facut nimic !
        Fluenta traficului devine peste tot o prioritate.Alte capitale au fost complet restructurate pentrru rezolvarea problemelor de trafic. Se vede ca, in lipsa de ceva mai bun, niste bocitoare care nu mai pot deosebi un stil arhitectonic de un amalgam de zidarie facuta de mesterii din bolintinu ii apuca plansul si pusul de frana la lucrarile ce se incearca sa ajute cu ceva acest amarat de abucuresti.
        • 0 (0 voturi)    
          NU se fluidizeaza traficul construind in centru (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 11:34)

          Gica [anonim] i-a raspuns lui Giulesteanu

          E la categoria "Emil Bobu".

          Construind strazi spre/prin centru aglomerarile de masini or sa abunde tot mai mult. Singura solutie ca sa nu se aglomereze centrul ar fi sa facem un platou mare fara cladiri circulabil doar de masini.

          Mai intelept (vai ce antonim cu primarii nostrii) ar fi sa imbunatateasca traficul in jurul centrului, cat mai spre periferii. Si mai tare ar fi tunel de la un capat la altul al Bucurestiului daca tot vor sa aduca imbunatatiri radicale.

          Partea trista e ca o sa se faca bulevardul lui peste si o sa coste cat un tunel pe sub tot Bucurestiul...
    • +1 (1 vot)    
      NU (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 11:30)

      gica [anonim] i-a raspuns lui adi

      - orice straduta mica NU ajuta traficul din Bucuresti; chiar credeti ca o sa faceti 20 min de la un cap la altul cand toata lumea va vrea sa o ia pe el?
      - cine are de castigat de fapt? ca cetateanul de rand NU
      - daca o casa arata nashpa nu inseamna ca trebuie sa facem drum in locul ei
      - Cel mai simplu ar fi sa luam exemplu de la vestici care au renuntat sa mai faca strazi prin centru si au organizat mai bine traficul marginas; in plus in vest nu mai fac nici parcari in centru ci tot mai mult spre periferii, nu vrem sa-i inghesuim pe toti la Universitate in trafic incercand sa intre in parcare...
  • +1 (5 voturi)    
    Solutie (Vineri, 11 martie 2011, 6:02)

    Vizitiul [utilizator]

    Evacuarea diametralei Sorin-Oprescu de la Primaria Capitalei.
    • +1 (1 vot)    
      Incompetenta si rea vointa (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 11:42)

      Gica [anonim] i-a raspuns lui Vizitiul

      Hai ca e simplu. Ce faci daca esti incompetent si ai interese personale.

      - Facem bulevarde noi in centru
      - Facem parcare imensa la Universitate; n-am nimica contra parcarilor, chiar suntem absolut disperati dupa ele; zic doar ca mai bine mai multe parcari mai mici decat una imensa in centru;
      - ne gandim la trenuri magnetice
      - si etc alte proiecte megalomanice pt directionarea banilor de la populatie la cativa "afaceristi"; Ca doar nu puneti botul ca sunt pt cetateni...

      Un om prost dar bine intentionat ar face mai putine greseli decat fac astia cu buna stiinta.
  • 0 (6 voturi)    
    ceausescu? (Vineri, 11 martie 2011, 7:06)

    B.Dan [utilizator]

    mi se pare absurd, dragi comentatori sa amintiti de ceausescu? ce a facut ceausescu? a construit un bucuresti modern la vremea aceea? exista sanse foarte mari, ca si tu sa locuiesti intr-un bloc facut de ceausescu, asa ca nu te mai plange ca a schimbat tarlalele in cartiere? in fine.. am mai zis-o. bucurestiu nu e un oras turistic si nu va fi niciodata. iar cateva cladiri, care oricum sunt degradate in proportie mare, nu fac decat sa intunece peisajul. avem un centru vechi cu potential astronomic asupra imaginii bucurestiului. sunt de parere ca daca s-ar concentra toate investitiile in reabilitarea zonei vechi, ar fi suficient, dar din pacate nu se intampla asta.
  • 0 (6 voturi)    
    cocioabe ordinare si putoare cu iz de monument (Vineri, 11 martie 2011, 7:35)

    cineva [anonim]

    cu buldozerul sa intre in ele ! rapid ! niste cazaturi ordinare care nu aduc nimic si nici macar muzee nu sunt sa zici ca trece omu si isi holbeaza ochiul la ele


    daca nu se pune in practica initiativa asta, nu se va intampla nimic in loc, vor ramane inca 100 de ani asa cum se gasesc de alti 100
    • +1 (5 voturi)    
      Se face curat într-un un cartier mizerabil ? (Vineri, 11 martie 2011, 11:02)

      matache macelarul [anonim] i-a raspuns lui cineva

      Fals. Demolarea nu e curăţenie, e distrugere. Iar în spatele şirului de blocuri noi problemele nu vor dispărea, pentru că proiectul nu oferă o reabilitare socială, ci e o formă de rapt imobiliar. Dimpotrivă, vor apărea probleme noi – un cartier neprietenos, irespirabil. Curăţenia în cartierul Buzeşti trebuia făcută de zeci de ani, prin renovarea caselor valoroase şi imaginarea unui plan de dezvoltare care să le înglobeze.
      • -2 (2 voturi)    
        chiar asa??? (Vineri, 11 martie 2011, 13:33)

        hatru [utilizator] i-a raspuns lui matache macelarul

        Cum sa respiri un cartier stimabile? Cum sa fie un cartier "irespirabil"????
  • -2 (4 voturi)    
    Oprescu deranjeaza si trebuie oprit! (Vineri, 11 martie 2011, 8:22)

    nimeni [anonim]

    Mda, baietii arata ca nu dau doi bani pe locuitorii din Bucuresti. Piata Matache - monument istoric... o gluma proasta. Daca nu mai iese Oprescu primar ca prin minune o sa vedem ca-l declasifica.
    Vai de steaua noastra de romani. Interesele unora (uneia) sunt mai presus de orice logica si bun simt.
  • -1 (7 voturi)    
    Sa mute monumentele mai repede... (Vineri, 11 martie 2011, 8:36)

    Andrei [anonim]

    Sa mute monumentele mai repede si sa dea drumu la bulevard. E nevoie de acest bulevard in Bucuresti, iar monumentele istorice se pot muta. Au fost mutate unele si inainte de revolutie, deci se pot muta si acum.
    Cine spune ca nu e nevoie de strazi largi in Bucuresti, nu stie ce spune. Este adevarat ca nu trebuie facute cu orice pret si nu trebuie demolate monumente, dar de strazi avem nevoie.
    Din pacate nu se lucreaza coerent si la centurile orasului. Daca s-ar ocupa cineva coerent de acele centuri, probabil ca acest Uranus ar fi ultima "mare artera" care ar strabate centrul.
  • -2 (4 voturi)    
    Dezvoltare (Vineri, 11 martie 2011, 9:51)

    Ro [anonim]

    Nu poti sa impiedici dezvoltarea oraselor si schimbarea, altfel ramaneam la cal si trasura, dar la noi se fac treburile gospodaresti ale oraselor anapoda, greoi si incalcit.
    Da, ne trebuie bulevarde spatioase, da, se pot muta cladiri, da, trebuie curatate paduchelnitele din zona garii.
    ...Si da, au mai facut-o si altii - baronul Haussman a "curatat" Parisul in secolul 19 si numele lui il poarta in prezent bulevardul de 2.5 km .
    • 0 (2 voturi)    
      Haussmann (Vineri, 11 martie 2011, 10:41)

      Ioana Munteanu [utilizator] i-a raspuns lui Ro

      Nu l-as felicita pe Haussman pentru 'curatarea' Parisului. Au disparut, cu siguranta, prin gestul lui 'igienic' edificii splendide, strazi istorice, multa, multa poezie si legatura cu un trecut august. Ii pot insa felicita pe francezi ca au avut si inca au un gust exceptional, care face ca tot ce iese din mina lor in materie de arhitectura si urbanism sa fie de mare calitate...
      Nu mai aplicati haotic modele straine! Cum, necum, Occidentul a stiut sa isi prezerve si sa isi valorifice un patrimoniu urias. Noi nici nu avem mare lucru, nici nu stim sa pastram bruma de mostenire care ne-a mai ramas...
    • -2 (6 voturi)    
      Corect (Vineri, 11 martie 2011, 10:53)

      Mircea [anonim] i-a raspuns lui Ro

      Nu vreau sa fiu rau , dar cladirile mai vechi de 100 de ani , neaduse la standardele actuale, trebuie date jos. Este valabil si despre cele cu buline rosii.
      Toate ar trebui daramate . Este spre binele tuturor, inclusiv al proprietarilor. Din pacate avem de a face cu dorinta prosteasca a romanilor de a nu se desparti de niste maghernite pentru simplul fapt ca sunt ale lor. Trist pentru noi. Probabil ca avem nevoie de un cutremur care sa faca el ceea ce unii dintre noi nu dorim.
      • -1 (1 vot)    
        De acord (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 12:16)

        Gica [anonim] i-a raspuns lui Mircea

        trebuie daramate.

        Mi-ar placea ca o parte din ele sa fie renovate, aduse la imaginea de odinioara dar pana acum cei care au resursele sa demareze un astfel de proiect s-au tinut doar de "interese personale".

        Din pacate insa, odate daramate, ce se va construi in loc va arata asa cum arata orice cladire noua in Bucuresti.

        Sa fim onesti, nici una din cladirile noi nu impresioneaza arhitectural. Ca sa nu mai spun ca, daca ati avea oleaca de cunostinte de proiectarea structurilor de rezistenta, v-ar fi teama sa calcati trotuarul de pe langa multe dintre ele. Sunt sanse mari la un cutremur unele din janghinele vechi de caramida sa stea si multe din cladirile noi sa nu.
  • +3 (5 voturi)    
    masini (Vineri, 11 martie 2011, 10:15)

    bedexe [utilizator]

    Se mai cheltuie mult din banii nostri pentru masini? (vezi parcajul de la Univ, nebunia de la Matache, Podul de la Vacaresti, Podul de la Aurel Vlaicu, Autostrada suspendata)

    In loc sa incurajeze transportul in comun, la noi largesc strazi sa faca loc la masini.

    In plus, mare parte din aglomeratie se datoreaza nerespectarii regulilor de circulatie si implicit Politiei Rutiere pentru ca nu sanctioneaza decat f rar.
  • -2 (6 voturi)    
    Care monumente ?! (Vineri, 11 martie 2011, 10:39)

    Safi [anonim]

    Terminati cu vrajeli stricate, avem nevoie de inele in orasul asta super aglomerat!!! Deschideti ochii si veti vedea cu siguranta maghernitele de pe Buzesti unde si- au facut hogiac o groaza de ciori si unde domneste prostitutia si traficul de droguri. Poate Asa SCapam de ei.... Avem o groaza de ONG uri de kk ce nu stiu de capul lor. Poate chiar beneficiari ai acestor "lacasuri" .....
  • -2 (4 voturi)    
    Translatarea, (Sâmbătă, 12 martie 2011, 8:41)

    Stepanida [utilizator]

    cea mai buna solutie!Poate doar asa,marii iubitori de monumente istorice,ii vor da pace lui Oprescu!Sa nu uitam ca Bucurestiul are experienta acestor mutari de cladiri,inca din anii 84-86.Cat despre penalizarile cerute de constructori,ar fi bine ca Oprescu sa ceara acestor ONG-uri,sa le plateasca.S-au pierdut timp si bani.
  • -1 (1 vot)    
    MULT ZGOMOT PENTRU NIMIC (Luni, 14 martie 2011, 15:25)

    nicolae [anonim]

    strainii care vor sa ne cunoasca dar si unii concetateni lucizi sunt stupefiati sa constate cata energie se iroseste in romania in scopuri destructive, uneori si in zadar, in loc sa fie directionata catre scopuri constructive !!! aceste eforturi ar fi fost utile si deci laudabile intr-o etapa incipienta dar nu dupa ce s-au daramat 95$ din cladirile vizate... pmb a publicat planurile de daramare inca din 2006!!!!!!!!!!!! ce au facut protestatarii in 5 ani? ce alternative la daramarea unui cartier neglijat de edili timp de decenii ofera protestatarii nostri ahtiati de mdiatizare? ca si in cazul cainilor vagabonzi, asemenea reactii protestatare - departe de-a contribui la rezolvarea problemei sau chiar de-a constientiza opinia publica - nu vor face decat sa intarzie civilizarea cartierului si sa sporeasca costurile aferente suportate din bani publici.. intereseaza pe cineva in ce hal arata acum starzile buzesti si berzei, daramate complet pe o parte si cu circulatia rutiera blocata? cati ani va dura refacerea zonei - macar dpdv al circulatiei - daca pmb i s-au taiat fondurile de finantare iar actiunile in justitie costa imens? probabil ca in urma atitudinii protestatarilor si massmedia, pmb a decis sa nu mai comunice nimic (macar riveranilor) cu privire la planurile de refacere a zonei...dar este dreptul fiecarui bucurestean sa stie ce se intampla cu urbea lui - iata un aspecte neglijat de protestatari.... avand in vedere modul in care justitia a "rezolvat" situatia blocului millenium de langa catedrala (cu toate protestele locale si externe), ma indoiesc serios ca zona berzei-buzesti va fi influentata in vreun fel de protestele societatii civile...caini latara - caravana trece ese o realitate si damboviteana...pe cand actiuni eficace si eficiente impotriva mafiilor imobiliare si cheltuirii irationale a fondurilor publice?
    • -2 (2 voturi)    
      Jos cu cocinile (Duminică, 20 martie 2011, 4:11)

      Hausmann [anonim] i-a raspuns lui nicolae

      Demolati vechiturile alea, Dle Oprescu, jegurile de case vagon nu pot fi numite "monumente", iar Bucurestiul nu e un muzeu populat de fantome!!!
    • -2 (2 voturi)    
      n-am nimic impotriva (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 12:07)

      Gica [anonim] i-a raspuns lui nicolae

      cu daramarea unor janghine fara macar valoare arhitecturala sau istorica.

      Am (mai mult decat) rezerve ca bulevardul se face in sprijinul cetatenilor de rand (si nu pt un frumos profit al celor care vor fi implicati in proiect).
  • -1 (1 vot)    
    bucuresti (Luni, 13 iunie 2011, 1:20)

    Tudorica [anonim]

    Orice lucrare de infrastructura rutiera este bine venita in acest oras sugrumat excesiv de lipsa drumurilor si de numarul imens al romanilor care isi dau si banii pe care nu i au pe masini doar din comoditate ....dar e mai comod si mai rapid sa mergi cu metroul in acest oras ...numai ca este poate sub demnitatea unora ....... Important este ca trebuie construite bulevarde , pasarele , strapungeri adica tot ce tine de fluidizare !!!! Cat despre istorie , sa fim seriosi Buzestiul si Matache sunt o rusine !!!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică