Demolarile de pe Buzesti-Berzei continua: a fost pusa la pamant casa de pe Calea Grivitei, 119, parte a unui ansamblu monument

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 18 mai 2011, 18:53 Economie | Imobiliar

Inca o cladire demolata pe Calea Grivitei
Foto: Hotnews
Primaria Capitalei continua demolarile de pe Buzesti-Berzei, desi Tribunalul Bucuresti a anulat Planul Urbanistic Zonal care statea la baza construirii Diametralei N-S (largirea strazilor Buzesti-Berzei). De aceasta data a cazut victima buldozerelor o casa de pe Calea Grivitei, nr. 119, parte a ansablului monument istoric Calea Grivitei.

Demolarea s-a facut in baza autorizatiei de desfiintare nr. 38/04.02.2011 si a unui aviz emis de Directia pentru Cultura Bucuresti pe 15 martie 2011.  Asociatia Salvati Bucurestiul a sesizat Inspectoratul de Stat in Constructii in acest caz, insa reprezentantii asociatiei sustin ca institutia a refuzat sa intervina. "Inspectoratul de Stat in Constructii a refuzat sa sisteze lucrarile, afirmand ca este responsabilitatea Ministerului Culturii sa sisteze lucrarile care se fac in baza unui aviz pe care l-a dat prin structura sa locala Directia pentru Cultura Bucuresti" se arata intr-un comunicat de presa trimis de ONG.
 
Nicusor Dan, presedintele Asociatiei Salvati Bucurestiul a declarat ca va face plangere penala impotriva semnatarilor autorizatiei de construire (Sorin Oprescu, Gheorghe Patrascu, Tudor Toma, Madalin Dumitru) si a semnatarilor avizului de desfiintare (Daniel Chereches, directorul Directiei pentru Cultura Bucuresti si specialistul care a intocmit avizul de desfiintare).

Tribunalul Bucuresti a anulat pe 12 aprilie, in urma unui dosar deschis de Asociatia Salvati Bucurestiul, Planul Urbanistic Zonal care sta la baza construirii Diametralei Buzesti-Berzei.

Nicusor Dan, presedintele Asociatiei Salvati Bucurestiul, spune ca a sesizat instantei urmatoare ilegalitati:
  • lipsa unui aviz de la Ministerul Culturii
  • lipsa unui aviz de la Ministerul Mediului
  • lipsa unui aviz de la Ministerul Dezvoltarii
  • planul urbanistic zonal era incomplet
  • nu a fost consultata populatia


In plus, asociatia a solicitat:

- Primariei Municipiului Bucuresti sa revoce autorizatia de desfiintare

- Directiei pentru Cultura Bucuresti sa revoce avizul de desfiintare

- Inspectoratului de Stat in Constructii sa opreasca lucrarile de desfiintare.

Nicusor Dan afirma ca, o data anulat acest PUZ, toate celelalte acte sunt ilegale: demolarile, expropierile, autorizatiile de construire.​






















Articol sustinut de Superbrands

AmCham  - 25 de ani de impact in Romania, prin sustinerea consultarii intre mediul public si privat, pentru dezvoltarea Romaniei

Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) este de 25 de ani intre cele mai reprezentative asociatii ale comunitatii de afaceri din Romania, fiind recunoscuta drept un promotor al dialogului public-privat pe teme ce privesc mediul de afaceri, politicile publice cu impact asupra economiei, competitivitatea Romaniei sau dinamica relatiilor comerciale intre SUA si Romania.

3270 vizualizari

  • +5 (9 voturi)    
    Care este scopul? (Miercuri, 18 mai 2011, 17:58)

    Mihai [anonim]

    Din tot ce "trebuia" demolat au mai ramas trei case si o cosmelie. Toata partea carosabila este sapata. Toti locuitorii au fost mutati dupa expropriere. Ce facem - lasam lucrarile in stadiul asta, de zona bombardata? Suntem normali sau nu mai suntem?!?
    • -1 (1 vot)    
      Care este scopul? (Joi, 19 mai 2011, 6:16)

      salaul [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      De acord!
  • -3 (3 voturi)    
    smecherii (Miercuri, 18 mai 2011, 17:59)

    gigi [anonim]

    au rezistat comunistilor si nu rezista "capitalistilor" :))
  • +9 (15 voturi)    
    Cand ati fost ultima data prin zona? (Miercuri, 18 mai 2011, 18:47)

    Andrei [anonim]

    Din punctul meu de vedere sa faca blocuri cu 100 de etaje, dar oricum e mai bine fata de ce era inainte. Acolo era "estul salbatic", plin de tigani si mizerie cat cuprinde la 500 de metri de Piata Victoriei. Mai rau nu are cum sa fie. Uitati-va ca si exemplu la cum s-a curatat zona in jurul podului Basarab.
    • +2 (2 voturi)    
      Raspuns pt Andrei (Joi, 19 mai 2011, 11:07)

      basarab-ean [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Draga Andrei din pacate te contrazic. Locuiesc chiar in vecinatatea podului Basarab si din pacate zona nu s-a curatat... este plin de tigani, foarte multi cersetori, vanzatori ambulanti, caini abandonati. In fata bisericii Sf Paraschiva nu poti sa treci de multimea de cersetori care te asalta. S-a turnat asfalt, este adevarat, insa la doar o saptamana dupa ce s-a turnat covorul astfaltic au inceput sa sparga iar, din loc in loc.... Din pacate, desi intentiile municipalitatii pot fi bune... totul se pune in practica in mod haotic.
  • -1 (7 voturi)    
    Daramati tot... dar incepeti cu casa lui Oprescu! (Miercuri, 18 mai 2011, 18:59)

    Alex [anonim]

    Daramati tot, sa nu mai ramana nimic. Jos cu ele, sa va faceti voi turnuri.
    Iar pentru fratierii care sustin planul Buzesti fara sa il fii citit: nu se va largi bulevardul in locul cladirilor, ci vor pune altele mai inalte pe terenul expropriat. Uitati-va pe plan!
  • -5 (5 voturi)    
    Daca o facea udrea era bine (Miercuri, 18 mai 2011, 19:05)

    alex [anonim]

    Daca facea udrea asta era bine, asta e proiect din ani 70 de ce nu au fost renovate cladirile acelea daca erau de patrimoniu?
    • +6 (6 voturi)    
      Raspunsul la intrebarea ta (Miercuri, 18 mai 2011, 20:28)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui alex

      Ca fie daramate, inteligentule!
  • -1 (5 voturi)    
    Demolarea continua (Miercuri, 18 mai 2011, 19:06)

    AFM [anonim]

    ...De pe timpul lui ceasca. Nimic nu se schimba in Estul salbatic.
  • +3 (3 voturi)    
    foarte bine (Miercuri, 18 mai 2011, 20:09)

    Raluca [anonim]

    Foarte bine ca se scapa de prostituate, sobolani, tigani si toata fauna din zona.
  • +1 (3 voturi)    
    Urbanizare (Miercuri, 18 mai 2011, 20:48)

    DanX [anonim]

    E si cazul sa mai incerce sa faca proiecte de fluidizare si de a face strazi normale, nu cu 1 singura banda si linie de tramvai din anii 100... si evident ca trebuie cineva sa sufere(aceia care traiau in chestiile alea urate care faceau sa arate urat cu tot ca zic ca au demolat monumente. Daca ar fi monumente nu ar fi in stare de a cadea la o lovitura de picior. Bv pt modernizare.. si sa speram ca va merge mai repede ca proiectul Basarab.. si la mai multe.

    PS: Daca inchid circulatia pe Victoriei dupa ce se finalizeaza transonul asta.. l-au facut degeaba.
  • +1 (3 voturi)    
    hai mai repede cu demolarile (Miercuri, 18 mai 2011, 21:50)

    hai [anonim]

    croncanitori de pe margini vor fi intotdeauna

    hai ca se circula greu la intrarea pe stirbei...
  • +3 (3 voturi)    
    trebuie sa mergem inainte (Miercuri, 18 mai 2011, 22:06)

    serban [anonim]

    daca stam dupa toate asociatiile mai mult sau mai putin obscure sa se puna de acord nu apucam sa facem nimic . era evident ca toata zona trebuia data jos. casele erau din anii 1900 asa ca oricum picau la prima zguduiala . categoric de acord cu ce face oprescu chiar daca nu il suport ca individ . are avntajul incapatinarii datorata lipsei de perspectiva ,
  • +1 (3 voturi)    
    ce fac aceste asociatii care salveaza.... (Miercuri, 18 mai 2011, 22:47)

    marius [anonim]

    in cei 20 de ani am asistat cum diverse asociatii care salveaza... cate ceva au aparut ca ciupercile. sunt de acord ca aceste asociatii au rostul lor, dar nu la noi in tara. cu mici exceptii aceste asociatii latra in momentul in care obiectul pentru care militeaza dispare dar pana la acest moment nu sunt deranjate ca aceste lucruri se degradeaza. din pct meu asoc salvati buc este o organizatie doar cu advertisingul.
  • +2 (4 voturi)    
    Nuti vrea turisti in Bucuresti (Miercuri, 18 mai 2011, 23:16)

    Petru Moldovan [utilizator]

    dar turistii nu mai sunt interesati de blocuri comuniste sau de constructii megalomane si fara sens ca Palatul Popoului - alias Palatul Parlamentului.
    Era o poveste veche cu Bucuresti - micul Paris, dar treptat aceasta poveste se restrange la o replica a Arcului de Triumf din Paris, ca in rest tot ce reprezenta Bucurestiul vechi pica sub lama buldozerelor.
    Eu va asigur ca nici un turist strain nu e interesat de zone unde s-au facut cladiri noi pentru birouri (cu sau fara parcari subterane) pentru ca asta pot sa vada si acasa.
    De fapt Bucurestiul in care locuiesc nu mai e interesant nici pentru mine, poate de aia merg aproape saptamanal la Ruse sa ma plimb la talpa prin zona pietonala si centrul lor vechi si desigur sa mananc ceva bun la preturi pe care nu le visezi pe la noi....
  • -1 (3 voturi)    
    Felicitari (Joi, 19 mai 2011, 8:53)

    Buzescu [anonim]

    Ceea ce s-a facut in zona este de admirat. Sigur critici au existat si vor exista - de altfel si GICA CONTRA se va simti in elementul lui. Consiliul impreuna cu Oprescu trebuie sa mearga inainte.
  • -1 (3 voturi)    
    e bine (Joi, 19 mai 2011, 9:33)

    uck [anonim]

    de acord cu salvarea monumentelor istorice, a caselor cu adevarat valoroase, care sunt mult mai putine decat avem noi impresia. dar ce s-a daramat era cu adevarat valoros? mizeria aia de hala are vreo valoare? ne comportam de parca Bucurestiul de acum 100 de ani era ca Parisul sau Viena. era un oras prafuit si vetust, cu cateva zone mai dragute. zona aia n-a fost niciodata ceva de exceptie, sa fim seriosi. o cladire veche nu e obligatoriu sa fie valoroasa. pastram orice si continuam sa traim ca acum 100 de ani sau modernizam. eu nu am vazut straini sa vina sa viziteze zona aia. cand ajungeau acolo nu stiau cum s-o stearga mai repede, ca e plin de apasi, gunoi si case distruse.
    poate odata a fost o zona de negustori asezati, dar acum este un jeg de nedescris si n-are cum sa mai ajunga ce-a fost pentru ca vremurile s-au schimbat.
    multi probabil sunt socati de amploarea demolarilor, dar Bucurestiul are nevoie ca de aer de astfel de operatii. altfel ne ingropam in gunoi si stagnare.
    • -1 (1 vot)    
      corect (Joi, 19 mai 2011, 11:59)

      David [anonim] i-a raspuns lui uck

      Am fost in zona aia de mai multe ori, la scoala am avut si proiecte acolo, si de destule ori am fost acostat de "pasari de noapte" care ma invitau in vreun gang.

      Ca sa nu mai zic de "apasii" care misunau prin zona si care s-au batut cu politia cand au fost evacuati din casele pe care le ocupasera ilegal.

      Din cate am inteles hala a fost salvata si se va muta mai in spate; fatada de mai sus a fost insa pierduta, si cateva case. Nu inteleg insa daca erau cladiri monument (istoric sau de arhitectura) sau doar vechi si au incitat melancolia multora pentru o perioada idilizata pe care nu au trait-o niciodata.

      Intr-adevar Bucurestiul, dar si Romania, de dinainte de 1947 nu erau raiul pe pamant. Oamenii prvesc asa acea perioada din cauza prapadului NKVD-ist de dupa, insa perioada de dinainte de comunisti a fost ... exact ca acuma. O perioada de coruptie galopanta, afaceri ale unora si altora urmata de doua dictaturi de dreapta (Carol II si Antonescu) si apoi de 42 de ani de dictatura de stanga. (ar trebui sa fim foarte atenti incotro ne indreptam... apopo).

      E adevarat ca dupa anii '80 romanu' a ramas traumatizat de demolari. Daca Ceausescu nu ar fi fost nebun, acuma nu ar mai fi plans nimeni dupa demolari.

      Vreau sa atrag atentia ca Bucurestiul a fost tot timpul un oras in dezvoltare, in schimbare. Un cutremur, un incendiu, un razboi, un nebun megaloman, si incepea reconstructia. De asta mai avem 1-2 cladiri de la 1700... nu din cauza lui Ceausescu sau lui Oprescu.

      Si ultima chestie: proiectul nu e nou... ONG-urile ar fi trebui sa participe sau sa faca galagie de cand s-a lansat ideea largirii bvd-ului.
      • -1 (1 vot)    
        pasari (Duminică, 22 mai 2011, 20:26)

        rares [anonim] i-a raspuns lui David

        "pasarile de noapte " sunt cele care inteleg drama disparitiei unei astfel de zone, toti trebuie sa aiba loc intr un oras, autoarea care scrie despre aceste demolari intelege bine situatia si sufera
  • -1 (3 voturi)    
    La treaba! (Joi, 19 mai 2011, 10:44)

    Stepanida [utilizator]

    La treaba,domnule Oprescu,si nu va mai cramponati de toti "iubitorii de Bucuresti"!Uranusul trebuie facut,chiar daca nu-i convine lui Nicusor Dan!
  • -1 (1 vot)    
    La pamant cu sandramua, (Joi, 19 mai 2011, 13:54)

    arakis [utilizator]

    si sa se faca soseua!Iata ca am facut si o rima!Lasand gluma la o parte,este cat se poate de bine ca Oprescu si constructorii isi vad de treaba!Cladirea aceea ,din Grivitei 119,era un adevarat pericol,si in caz de s-ar fi intamplat vreo nenoricire,nu ONG-ul ar fi suportat consecintele,ci Primaria!
    • 0 (0 voturi)    
      nostalgii (Duminică, 22 mai 2011, 20:23)

      titi [anonim] i-a raspuns lui arakis

      nostalgii ...cu disparitia fiecarei bucatele din Bucurestiul vechi.. nostalgii cand privim inapoi ,chiar si la noi insine..felicitari pentru revenirea pe blog cu "am fost tarfa pentru o noapte" - se pare ca este o amintire care ti a adus multa fericire si implinire dupa zambetul din ultima fotografie . restul pozelor arata o atitudine de mare profesionalism pentru varsta ta.
  • 0 (0 voturi)    
    rusinica (Sâmbătă, 21 mai 2011, 13:12)

    radu [anonim]

    rusinica ca nu dai totul dar poate iti este rusinica desi la experienta ta acumulata nu se justifica o fi alt motiv
  • 0 (0 voturi)    
    Demolarea (Joi, 11 august 2011, 10:42)

    tuca louisa [anonim]

    imobilului din cal.Grivitei 119 nu avea nevoie de zeci de aprobari deoarece nu are nici un nr.de inventar ca fiind monument istoric.Se mai scoala unul dimineata si striga-n gura mare asta este monument,greva,proces,denigrari la adresa Primariei,dar asta sa locuiasca aici pe Grivita si atunci si-ar dori sa se demoleze si stalpii pentru a avea liniste.Era mai bine cu ruinele de la Feroviar?asa cum sunt si cele de la Dacia.Pai,ce sa mai faca cu cladirea din Haralambie Botescu 18 in curand o sa ramana numai peretii din strada.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri