Turnul de 13 etaje de langa Scoala Centrala, anulat la Curtea de Apel. Sentinta este definitiva si irevocabila

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 6 iunie 2011, 12:07 Economie | Imobiliar

Curtea de Apel Bucuresti a anulat, definitiv si irevocabil, Planul Urbanistic de Detaliu care prevedea construirea unui bloc de 13 etaje (45 de metri), linga Scoala Centrala, pe strada Icoanei.  Inaltimea maxim admisa in zona este de 13 metri, iar pentru o inaltime mai mare era necesara elaborarea unui Plan Urbanistic Zonal. PUD-ul fusese aprobat de Consiliul Local sector 2 si avizat de Primaria sector 2.

Planul Urbanistic de Detaliu a fost contestat in instanta, in trei procese separate, de Asociatia Salvati Bucurestiul, Asociatia Prietenii Scolii Centrale si Ministerul Culturii. Ulterior, cele trei dosare au fost conexate. Decizia Curtii de Apel a fost pronuntata pe 2 iunie si confirma sentinta Tribunalului Bucuresti, data in aprilie 2010. Blocul de 45 de metri urma sa fie construit pe strada Icoanei, nr. 2-8, vizavi de Scoala Centrala, monument istoric. In zona sunt doar case cu maximum doua etaje. Beneficiarul proiectului era firma Raptis Kavouras, iar lucrarile inca nu incepusera.

Pentru a arata ca se poate construi si altceva decat turnuri pe strada Icoanei, Asociatia Prietenii Scolii Centrale si Ordinul Arhitectilor din Romania au organizat un concurs de arhitectura pentru locatia Icoanei 2-8. In urma jurizarii competitiei s-au acordat doar doua mentiuni proiectelor facute de studentii:  Laia Martinez, Xavier Lozano Segarra si Mihai Sulea, Ruxandra Sacalis, Sabin Purice. (Vezi aici rezultatele concursului)

Turnul de vizavi de Scoala Centrala nu este singura cladire anulata in instanta. Curtea de Apel Bucuresti a anulat pe 14 aprilie Planul Urbanistic de Detaliu de pe str. Armeneasca, nr. 32. Acesta prevedea construirea unui imobil de 21 metri inaltime pe un teren unede inaltimea maxim admisa era de 10 metri. Impotriva proiectului au fost initiate doua procese, ulterior conexate, de catre vecinii afectati. In sprijinul vecinilor afectati au intervenit Asociatia Salvati Bucurestiul si Ministerul Culturii.​























​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

3732 vizualizari

  • -8 (10 voturi)    
    demonstratie prin reducere la absurd (Luni, 6 iunie 2011, 12:14)

    bramante [anonim]

    "Pentru a arata ca se poate construi si altceva decat turnuri pe strada Icoanei, Asociatia Prietenii Scolii Centrale si Ordinul Arhitectilor din Romania au organizat un concurs de arhitectura pentru locatia Icoanei 2-8. In urma jurizarii competitiei s-au acordat doar doua mentiuni proiectelor facute de studentii: Laia Martinez, Xavier Lozano Segarra si Mihai Sulea, Ruxandra Sacalis, Sabin Purice"

    Deci nu au demostrat nimic, poate doar ca mai bine sticla si otelul decat proiecte de mana a 3-a.
    • +5 (7 voturi)    
      Ba au demonstrat foarte mult. (Luni, 6 iunie 2011, 13:01)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui bramante

      Au demonstrat ca daca se doreste se poate construi frumos si armonios si intr-o zona protejata.
  • +11 (11 voturi)    
    justitie (Luni, 6 iunie 2011, 12:35)

    itanhanga [anonim]

    Bravo! Felicitari Justitiei
  • +7 (7 voturi)    
    Da' spaga? (Luni, 6 iunie 2011, 13:24)

    Dragoch [utilizator]

    Eu sunt curios ce se intampla cu spaga intr-o situatie din asta. Ca sunt sigur ca avizul de la urbanism (votul din consiliu fiind cam formalitate daca ai avizul) nu s-a dat pentru propasirea sectorului. Oare se restituie? Aceeasi curiozitate o am si fata de mega-onorariile arhitectilor ce au pregatit PUD-ul. Ca si astia n-au luat bani numai pentru lucrare, ci si pentru traficul de influenta necesar aprobarii PUD-ului. Dau si ei banu' inapoi?
  • +4 (4 voturi)    
    aha (Luni, 6 iunie 2011, 13:44)

    David [anonim]

    Bun, iata ca daca se ia atitudine din timp se pot opri constructii nelalocul lor. Cred ca e mult mai bine decat sa ne trezim la jumatatea lucrarilor ca nu ne convine cladirea.

    Cat despre concurs - a fost o incercare adresata studentilor si arhitectilor stagiari. Au fost insa putine proiecte inscrise. Putine ok, si putine prezentate coerent. Dar este un pas interesant facut de OAR avand in vedere penuria de concursrui de arhitectura de la noi. Pe masura ce vom avea mai multe concursuri vom avea si participari mai numeroase si mai bune.
  • +4 (4 voturi)    
    in sfarsit! (Luni, 6 iunie 2011, 13:58)

    me [anonim]

    in sfarsit o decizie buna!
    asteptam ca cei ce au dat autorizatia abuziv sa plateasca...
    • +1 (1 vot)    
      spaga inapoi! (Luni, 6 iunie 2011, 15:01)

      monica L [anonim] i-a raspuns lui me

      Nicio grija, or sa plateasca cu virf si indesat, caci firma cipriota le va cere spaga inapoi. Daca imi pot ilustra mental zicala: "mai scoate osul din gura ciinelui", numai figura primarului Ontanu imi slujeste inspiratia....
      • 0 (0 voturi)    
        Raspuns (Luni, 6 iunie 2011, 18:10)

        Catiusa [anonim] i-a raspuns lui monica L

        Draga Monica, bine zici. Data viitoare poate vor cere chitanta pentru spaga...
  • +1 (1 vot)    
    Nu-mi vine sa cred ! Se poate ! (Luni, 6 iunie 2011, 15:12)

    Idealistu [utilizator]

    In sfarsit se vede ca se poate opri distrugerea sistematica a patrimoniului din Bucuresti. Sa nu-l uitam si pe d-l Paleologu care si-a facut datoria ca ministru in aceea perioada.
    Iar pentru d-nii Ontanu, Chiliman si Oprescu le urez cit mai multe sentinte de acest fel. Stiu ca le fac o mare placere :)
  • +1 (1 vot)    
    blocul din piata de patrimoniu (Luni, 6 iunie 2011, 17:27)

    postac [anonim]

    la vreo suta de metri de turnul cu pricina, peste gradina icoanei, se ridica o casa noua - un blocustean modern, pe sase nivele, in buricul pietei formate din case de maximum trei nivele, toate de caracter. zona e, cica, de patrimoniu.

    din pacate, aici nu a mai apucat nici o organizatie sa intervina.

    dar oare nu se pot afla numele celor care si'au dat avizul pentru aceste lucrari, sa fie afisate public?

    eu cred ca ar fi o solutie sa le batem obrazul la modul asta primitiv salbaticilor care masacreaza bucurestiul de atat amar de ani - consilieri locali, arhitecti, diversi functionari ticalosi.
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Luni, 6 iunie 2011, 18:08)

      catiusa [anonim] i-a raspuns lui postac

      Este vorba de strada Eremia Grigorescu, nr 1. Eu locuiesc foarte aproape si l-am vazut cum creste. Autorizatia si PUD-ul sunt date de Consiliul Local sector 1 si primaria Sector 1. Deci, Chiliman si prietenii. Pe teren era o casa superba. Au demolat-o acum un an: http://economie.hotnews.ro/stiri-imobiliar-6522098-alta-bucatica-din-bucurestiul-altadata-cazut-victima-buldozerului-eremia-grigorescu-1.htm
      La vremea respectiva Salvati Bucurestiul spunea ca este ilegal, dar discutia s-a incheiat acolo.
  • -1 (1 vot)    
    inca o ineptie a justitiei (Luni, 6 iunie 2011, 20:47)

    serban [anonim]

    propun doua actiuni in justitie :
    1 ) reducerea tva la 1%
    2) reducerea cotei de impozitare la 1%
    3) demolarea casei republicii deorece nu se incadreaza bine din punct de vedere urbanistic .....

    ineptii sunt de acord dar demonstreaza limitele justitiei . anumite decizii cum sunt cele economice / urbanism NU TREBUIE SA INTRE IN JUSTITIE . nu au cum sa jydece asa ceva . astept noua constitutie propusa sa le mai dea peste bot un pic .
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Marţi, 7 iunie 2011, 8:30)

      David [anonim] i-a raspuns lui serban

      Reglementarile locale urbanistice si cele date de ministere in cazul monumentelor au caracter de lege si sunt valabile cat timp nu incalca vreo lege organica.
      Asa cum are si un contract intre doua (sau mai multe) parti. De aceea se pot ataca in justitie asemenea incercari de ocolire a legii.

      Evident ca trebuie relaxata fiscalitatea si liberalizata economia un pic ca sa iesim din criza sau (macar) sa avem o economie cat de cat. Dar nu haotic. Sunt de acord cu sacrificarea unor lucruri pentru progres, insa nu la inatamplare.
      • 0 (0 voturi)    
        implicit imi dai dreptate (Marţi, 7 iunie 2011, 22:02)

        serban [anonim] i-a raspuns lui David

        nici un judecator nu are pregatirea necesara de a decide in acest caz. daca primaria a eliberat avizele necesare pa cu instanta de judecata . daca vom sta tot timpul cu ochii la justitie ne va lua gaia .
        ps. ce pregatire avea madam turcu ?
      • 0 (0 voturi)    
        idealist (Miercuri, 8 iunie 2011, 9:57)

        monica L [anonim] i-a raspuns lui David

        Sorry, in state administrate primitiv si oriental, ca Romania, spaga face prioritatile....


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version