VIDEO Lucrarile la pasajul subteran de la Charles de Gaulle incep in august. Proiectul nu are Plan Urbanistic Zonal, obligatoriu in astfel de situatii

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 15 iunie 2011, 16:39 Economie | Imobiliar

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a anuntat in mai multe randuri ca lucrarile la pasajul subteran de la Piata Charles de Gaulle vor incepe in luna august, o data cu lucrarile la parcarea subterana din zona. Pentru pasajul subteran nu exista insa un Plan Urbanistic Zonal, asa cum cere legea. Mai multe lucrari ale Primariei Capitalei sunt blocate in instanta din cauza absentei unei astfel de documentatii de urbanism. Daunele rezultate sunt de milioane de euro.

Legea 50/2001 prevede foarte clar ca, pentru autorizarea unor lucrari de infrastructura mari, este de nevoie de un Plan Urbanistic Zonal aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Pentru zona Charles de Gaulle este aprobat doar un Plan Urbanistic Zonal (HCGMB 319/2009) care permite construirea unei parcari subterane si a unui pasaj pietonal sub Piata Charles de Gaulle. Nu a unui pasaj rutier subteran, care este cu totul altceva. Din experienta altor proiecte asemanatoare, elaborarea, avizarea si aprobarea unui Plan Urbanistic Zonal pentru o lucrare atat de mare dureaza cel putin un an.

Planul Urbanistic Zonal are rolul de a stabili pe unde trece pasajul, cate bretele are, cum va arata si care este cea mai buna solutie din punct de vedere al traficului, solutie rezultata dintr-un studiu de trafic. Solutiile sunt discutate de Comisia Tehnica de Urbanism, de pe langa Primaria Capitalei, Ministerul Dezvoltarii, Ministerul Culturii, Ministerul Mediului, etc, specialistii din aceste Comisii incercand sa gaseasca cea mai potrivita solutie pentru oras. Deoarece pasajul va trece printr-o zona protejata (bd. Aviatorilor), stabilirea aspectului acestuia este cu atat mai importanta.

Pentru pasajul rutier sunt deoacamdata aprobati doar indicatorii tehnico-economici, in noiembrie 2010, Consiliul General al Municipiului Bucuresti alocand suma de 58 de milioane de euro pentru construirea acestuia (HCGMB 314/2010).

Pe 8 iunie, pe SEAP, Primaria Capitalei a postat un anunt prin care cauta un project manager care sa supervizeze lucrarile de la pasaj. Valoarea estimata a contractului de consultanta poate ajunge la 1,5 milioane de euro.

Primaria Capitalei nu spune de ce nu a facut inca un Plan Urbanistic Zonal pentru pasajul rutier, explicand doar ca lucrarea se va realiza in baza strategiei de mobilitate a orasului. "Pasajul rutier Charles de Gaulle face parte din strategia de mobilitate a orasului asa cum din aceasta strategie fac parte si parcarile subterane. Asa ca, urmarind implementarea acestei strategii de mobilitate a orasului, discutam de doua obiective majore pentru care executia va incepe in prima parte a anului 2011 - parcarea subterana - obiectiv realizat in parteneriat public privat - cu investitia lucrarii sustinuta de investitor si pasajul rutier subteran obiectiv de investitie sustinut din bugetul PMB. Decizia de a interveni cu prioritate in zona respectiva are la baza disfunctionalitatea circulatiei rutiere actuale in intersectia Charles de Gaulle, Municipalitatea intentionand sa continue programul de optimizare a traficului si reconfigurarea acestei zone prin realizarea celor doua investitii, astfel fluidizand traficul in acesta zona si cu perspectiva pe intreaga relatie Nord - Sud a Capitalei.", se arata intr-un punct de vedere trimis HotNews.ro.

Strategia de mobilitate a orasului, respectiv Masterplanul de transport are doar caracter director si nu exclude obligatia de a realiza pentru fiecare obiectiv in parte Planuri Urbanistice Zonale.

Detaliile tehnice ale pasajului rutier subteran Charles de Gaulle:


Pasajul va avea o lungime de 1392 de metri si va fi construit pe directia Bulevardul Aviatorilor. Acesta va avea o rampa in partea de sud lungă de 318 metri, una in partea de nord de 298 de metri, si va fi acoperit pe o suprafată de 778 metri.

Pasajul rutier subteran se va costrui de o parte si de alta a statiei si a galeriei de metrou avand perete comun si comunicare directa cu parcajul subteran. Pe fiecare sens, latimea va fi de 8m. Respectiv se vor asigura doua benzi de circulatie de 7m cu trotuare de siguranta pe margini de cate 50 cm, exceptie facand portiunea centrala, unde pe partea cu galeria de metrou ( pe partea stanga a sensului de circulatie) trotuarul de siguranta va avea o latime mai mare, variind intre 0,5 - 2,5 m.



Intrarile si iesirile in pasaj, se vor face din accesele laterale ale Bd Aviatorilor, in acest scop, reproiectandu-se partial zona verde care separa localele de drumul principal si ocupandu-se o banda din carosabilul existent. Durata de executie a pasajului este estimata la 2 ani.

Parcajul subteran de la Charles de Gaulle este prevazut cu circa 600 de locuri si se va realiza in parteneriat public privat. Durata de construire: 24 de luni. Valoare estimata de investitie:  44.950.000 euro, bani cu care va veni investitorul privat.

Alte proiecte de infrastructura blocate in Bucuresti


Pe mandatul lui Sorin Oprescu, mai multe lucrari ale Primariei Capitalei au fost blocate in instanta din pricina absentei unui PUZ, sau a faptului ca  acesta era incomplet.

Primarul Sorin Oprescu a inceput si lucrarile la Pasajul Mihai Bravu fara sa aiba un Plan Urbanistic Zonal. La inceputul anului, prefectul Capitalei, Cristian Atanasoaei a atacat in instanta autorizatia de construire, Tribunalul Bucuresti admitand cererea  de anulare a acesteia. Ca sa poata continua lucrarile, in martie, edilul sef a mai dat inca o autorizatie de construire pentru pasaj. Aceasta a fost anulata de instanta in urma cu cateva zile. Pe 28 aprilie Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat un Plan Urbanistic Zonal prin care legaliza pasajul inceput ilegal.

O alta lucrare blocata in instanta este Diametrala Buzesti-Berzei-Uranus. Aici, in luna mai, Tribunalul Bucuresti a anulat Planul Urbanistic Zonal in baza caruia se executau lucrarile, deoarece nu avea toate avizele necesare si nu s-a facut consultarea populatiei. Procesul a fost initiat de Asociatia Salvati Bucurestiul. Cateva saptamani mai tarziu, Tribunalul  Cluj a suspendat autorizatiile de construire pentru doua tronsoane din diametrala, iar saptamana trecuta Prefectul Capitalei a cerut suspendarea autorizatiilor de construire si pe celelalte doua tronsoane ramase. Acum se fac lucrari de punere in siguranta si de conservare a santierului. Cine va plati pentru aceste lucrari si pentru intarzieri - primarul general spune ca firma care realizeaza lucrarile cere daune de 3,8 milioane de euro pentru intarzieri? Oprescu spune ca va cere daune de 6,6 milioane de lei Asociatiei Salvati Bucurestiul.

De asemenea, de-a lungul timpului, mari lucrari importante de infrastructura au obtinut PUZ la mult timp dupa inceperea lucrarilor, nu inainte cum ar fi fost normal. Pasajul subteran de la Baneasa a venit la Comisia de Urbanism de pe langa Primaria Capitalei pentru obtinerea aprobarilor pentru PUZ abia cand era aproape gata. Specialistii din cadrul Comisiei spun ca acesta a neglijat legatura cu aeroportul Baneasa deoarece nu a fost pusa in discutia Comisiei si a altor foruri de specialitate, iar proiectantii au facut asa cum au crezut. In plus, membrii Comisiei s-au revoltat la vremea respectiva deoarece era normal sa li se ceara parerea inainte, nu dupa ce lucrarea se realizase in mare parte.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

2018 vizualizari

  • +2 (6 voturi)    
    deci (Miercuri, 15 iunie 2011, 16:54)

    CCC [anonim]

    va bloca bucurestiu pentru ca nu e in stare sa faca lucrurile legal, si apoi in campanie electorala le va spune fraierilor ca a fost blocat de Basescu...
    • +2 (4 voturi)    
      da, (Joi, 16 iunie 2011, 7:18)

      adi [anonim] i-a raspuns lui CCC

      dar va stoarce tot ce se poate din studii de fezabilitate,analize de impact,proiectare,supraveghere..etc
  • +2 (2 voturi)    
    Ce mai conteaza legea... (Miercuri, 15 iunie 2011, 17:06)

    Chiar Eu [utilizator]

    cand vrei sa bifezi si tu macar ceva la sfarsitul madatului. Ma asteptam ca Oprescu, medic si profesor universitar fiind, sa fie mai preocupat de spatiile verzi si de extinderea lor (de exemplu complexul in Studentesc se organizeaza botezuri, sunt terase, carciumi) , de extinderea retelei de mijloace de transport in comun si mai ales de Metrou (inteleg ca a refuzat sa ia Metroul la Bucuresti - asa a declarat Anca Boagiu) si limitarea traficului cu masina care polueaza ingrozitor, de aspectul cladirilor din oras, de starea monumentelor. Dar el nu si nu, cu damblaua inainte.
    • 0 (0 voturi)    
      nu cred ca dumnealui este de vina! (Joi, 16 iunie 2011, 15:48)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui Chiar Eu

      Nu am nicio simpatie pentru marioneta lui Ilici.
      Dar, aidoma oricarui bun politician, fiul generalului de Securitate a fost ales pentru ca a stiut sa le spuna oamnilor exaact ce voe ei sa auda. Majoritatea bucurestenilor nu sunt interesati nici de spatii verzi, nici de transport nepoluant, nici de cladirile de patrimoniu, ci parcari, mall-uri, de cel mai lung carnat din lume si manele pe gratis. Asta cere poporul, asta ofera Oparescu!
  • -1 (3 voturi)    
    Asa ceva.. (Miercuri, 15 iunie 2011, 19:51)

    Unu` [anonim]

    Extraordinar.. primarul care nu respecta nicio regula. Este exact ce merita acest oras din pacate. Ce rost are de autorizatii sau puz .. el da o lege si merge inainte. Oricum va castiga dinou pentru inca 4 ani capitala pentru ca usl e la putere si prostimea il va vota dinou. Macar a facut 2 lucruri in orasul asta.. a terminat doua proiecte incepute de portocalii basarad + stadionul.. dar altceva? El ce proiecte lasa in urma?? uranus care tot portocaliu este ?? aaa scuze parcari acolo unde nu este nevoie de ele.. in centru si la piata charles du gaulle aaa si inca ceva.. un pasaj pe mihai bravu care sigur sigur va ajuta f mult traficul in zona piata sudului ..

    pacat ca avem un asemenea specimen de primar
    • +2 (2 voturi)    
      parcare CDG (Joi, 16 iunie 2011, 9:16)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui Unu`

      Gresesti, la piata CDG este mare nevoie de parcare
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Joi, 16 iunie 2011, 11:08)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui Radu

        Si de ce trebuie sa platesc eu pentru cioabnul care vine cu Jeepul in parc? Sau pentru imobilele de birouri construite fara locuri de parcare (si fara autorizatie de altfel) ? N-au decat sa plateasca daca au nevoie de parcare.
  • -1 (1 vot)    
    Sorine, fa-te ca lucrezi... (Miercuri, 15 iunie 2011, 20:03)

    bilbofil [utilizator]

    Că, deh, vin alegerile!

    Primarul general al capitalei ar rebui să îi impute d-lui Sorin Oprescu toate prejudiciile create de deciziile pe care le-a luat în disprețul legii.
  • -1 (7 voturi)    
    franarilor (Miercuri, 15 iunie 2011, 20:10)

    ion [anonim]

    cum apare unul care vrea sa faca ceva cum sar toti sa-i puna piedica.
    oprescu chiar face. a terminat pasajul basarab. a facut stadionul national. a inceput parcarea de la universitate. a inceput pasajul de pe mihai bravu. omu chiar vrea sa faca.
    se trezeste prefectul pedelist si consiliul general sa-l impiedice. pedeleii se gandesc numai la voturi.
    • 0 (2 voturi)    
      :))) (Joi, 16 iunie 2011, 11:36)

      CCC [anonim] i-a raspuns lui ion

      zambesc stramb cand citesc comentarii ca ale tale. Daca nu era Oprescu, pasajul Basarab se termina acum 3 ani. Podul de la Baneasa, a trebuit sa-l ia Min. Transporturilor ca sa fie terminat, metroul de asemenea, stadionul national e platit din banii guvernul, iar ce-a inceput, a inceput ca autostrada suspendata... numai vorbe de claca. Omul n-a facut decat sa arunce cu bani pe carnati si mosi craciuni, sa ia ceasuri de aur si porcarii, si acum pe final de mandat blocheaza tot Bucurestiul Ce sa zic, vi-l meritati, eu una m-am mutat :).
  • -2 (4 voturi)    
    Oprescu Presedinte !!! (Miercuri, 15 iunie 2011, 20:26)

    mircea [anonim]

    Oprescu Presedinte da din partea cui, a USL sau a PDL ?
  • +3 (3 voturi)    
    de ce? (Joi, 16 iunie 2011, 3:01)

    contribuabil [anonim]

    Nu pot sa nu ma gandesc ca in zona au fost construite cladiri de birouri de sute de milioane, care au adus profituri uriase dezvoltatorilor, cladiri care nu au fost prevazute cu parcari (subterane), sau au locuri de parcare insuficiente (ca, de, nu sunt rentabile), iar acum trebuie musai construita o parcare publica pe banii mei si ai tai. Si asta pentru ca nu i-a obligat nimeni pe aia sa-si faca parcari proprii. Tara asta e defecta rau!
    • 0 (0 voturi)    
      da (Vineri, 17 iunie 2011, 19:41)

      dida [anonim] i-a raspuns lui contribuabil

      da este o tara defecta cu jurnalisti analfabeti ce sa faci daca este "de nevoie" de mai bun da nu avem?
  • 0 (0 voturi)    
    virtutii (Joi, 16 iunie 2011, 10:38)

    gabriel [anonim]

    santierul de la podul peste dambovitza- virtutii intra in conservare ... de ce nu se realizeaza macar podul ca si nod rutier fara iesire neaparata in A1 ? se mai fluidizeaza traficul de de pe virtutii ca e de cosmar ...

    intereseaza pe cineva ?
    • +1 (1 vot)    
      fii linistit (Joi, 16 iunie 2011, 15:51)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui gabriel

      Nici la podul sudic de peste Dambovita, la vacaresti, lucrarile nu prea progreseaza. In decembrie, cand a inchis traficul si scos tramvaiul 34, zicea ca va dura doar 6 luni!
  • 0 (0 voturi)    
    pasaj subteran? (Joi, 16 iunie 2011, 12:17)

    Ionut [anonim]

    Parcare, da, votez cu ambele maini. Dar pasaj...
    Stau in Aviatiei si trec destul de des prin zona, inclusiv in orele de varf si nu prea vad aglomeratie pe Aviatorilor care sa justifice un pasaj subteran.
    Dar hai sa zicem ca am eu noroc sa nu stau la mai mult de 2 semafoare. Venind dinspre Ambasada Chinei, e curba aia in S, urmeaza apoi un sens giratoriu si trebuie sa intru pe breteaua aia cat o alee ca sa intru intr-un pasaj subteran??? Nu e prea fluid traseul...
    Isi cam bat joc de parcul Herastrau:(
    • 0 (0 voturi)    
      si eu (Vineri, 17 iunie 2011, 19:39)

      corina [anonim] i-a raspuns lui Ionut

      votez si eu, ca ne sufocam in orasul asta care nu are destule "bretele" cum zice Catiusa , pe care sa circuli.
  • 0 (0 voturi)    
    informarea populatiei (Joi, 16 iunie 2011, 12:47)

    Laura I. [anonim]

    daca n-o sa informam "prostimea" asa cum se spune in comentariile de aici, si daca vom continua s-o privim cu dispret, sigur ca-l va vota pe Oprescu. Ca sa nu-l voteze trebuie sa le explicam oamenilor (si nu, unii nu-si pot da seama singuri) ca Oprescu face parcari in piata Charles de Gaule pentru smecherii care si-au ridicat office building-uri fara spatii de parcare; ca mall-ul gandit pentru acelasi loc e destinat sa mai atraga niste muste la borcanul cu apartamente nevandute din zona; ca pe strada Buzesti au terenuri si planuri sa-si ridice cladiri de birouri: Tiriac, Patriciu si asa mai departe ... ca, in general, nimic nu se face pentru oameni in general, numai pentru o mana de oameni. In special.
    • 0 (0 voturi)    
      lume lume (Vineri, 17 iunie 2011, 19:37)

      lili [anonim] i-a raspuns lui Laura I.

      informam prostime prin intermediul analfabetilor , nu este nicio risipa
  • 0 (0 voturi)    
    aspecte (Joi, 16 iunie 2011, 13:58)

    bedexe [utilizator]

    1. parca de-abia s-a aranjat zona respectiva, acum iar o distrug?

    2. caile ferate din oras cand le niveleaza?

    3. mai pun multe semafoare sa blocheze intersectiile ? La noi sunt multe strazi si haotic organizate (daca sunt organizate)

    4. unele lucrari sunt incepute, dar oprite (ex pasajul peste calea ferata de la delfinului care leaga Nord cu Est)
  • 0 (0 voturi)    
    spaga corporatista (Joi, 16 iunie 2011, 22:27)

    monica L [anonim]

    Daca ar avea PUZ, ar fi incalcat, asta e regula, asta e pretul spagii corporatiste.... vezi Piata Universitatii...
  • 0 (0 voturi)    
    Lucrarile la pasajul subteran de la Charles de Ga (Vineri, 17 iunie 2011, 16:56)

    negustorul [anonim]

    Acesta poate fi un moment prielnic; cateva ONG-uri sa ne oferim sa participam la intocmirea unui PUZ comun pentru acea zona.
    In locul unui razboi pe procese este de preferat un razboi pe propuneri la un PUZ comun.
  • 0 (0 voturi)    
    SO (Vineri, 17 iunie 2011, 19:15)

    cora [anonim]

    exprimarea "pe mandatul lui SO" as spune vulgara daca inainte de toate nu ar fi incorecta , lumineaza enigma cunoasterii si folosirii limbii romane care o alternezi cu alte limbi de circulatie internationala
    ingredientele in arhitectura au fost completate in acest articol de bretele...
  • 0 (0 voturi)    
    Nu stricati Piata Charles de Galle cu un pasaj (Vineri, 17 iunie 2011, 23:30)

    Roxana [anonim]

    Cu un pasaj in zona Charles de Galle se strica toata frumusetea zonei. In zona este si metrou, circulatia nu e atat de dificila.
  • 0 (0 voturi)    
    sunteti niste copaci (Miercuri, 29 iunie 2011, 22:54)

    gabriel [anonim]

    chiar era nevoie de un pasaj la piata charles de gaulle pentru ca traficul este infernal.Ca sa o iei spre victoriei stai o gramada la semafor pentru ca vin o gramada de masini de la arcul de triumf si o gramada de pe dorobanti,Daca ai pasaj mergi drept si nu mai stai la nici un semafor.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică