ANALIZA

Curtea de Apel a blocat diametrala Buzesti-Berzei-Uranus. Vezi lista imobilelor de patrimoniu demolate

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 20 iunie 2011, 13:09 Economie | Imobiliar

Hala Matache, salvata deocamdata
Foto: Hotnews
Curtea de Apel Bucuresti a suspendat pe 16 iunie Hotararea Consiliului General al Municipiului Bucuresti (HCGMB 262/2006) prin care Diametrala Buzesti-Berzei-Uranus a fost declarata de utilitate publica. Decizia de suspendare este data pana la judecarea procesului in care se cere anularea acestui act administrativ, respectiv aprilie 2012. Decizia este definitiva si irevocabila. Actiunea a fost depusa de Asociatia Salvati Bucurestiul la Tribunalul Bucuresti pe 29 octombrie 2010.

Initial, Tribunalul Bucuresti, prin judecatoarea Loneta Gavrea, a respins actiunea Asociatiei Salvati Bucurestiul pe 23 noiembrie 2010, insa Curtea de Apel a admis recursul si a dat castig de cauza ONG-ului.

Asociatia Salvati Bucurestiul invoaca urmatoarele motive de ilegalitate ale Hotararii de Consiliu General:

-          conform legii, intrucat in cauza erau si monumente istorice, utilitatea publica trebuia declarata de Parlament prin lege, nu de Consiliul General

-          conform legii, utilitatea publica trebuia declarata in urma unei cercetari stiintifice care sa ateste ca solutia aleasa este cea mai eficienta si justifica costurile. Primaria nu a facut dovada vreunei cercetari prealabile. Nici macar costurile nu au fost estimate

-          comisia care a declarat utilitatea publica nu continea reprezentantii obligatorii ai unor institutii. Cele 5 persoane care au declarat utilitatea publica reprezentau doar Primaria Capitalei si fusesera numite exclusiv pentru utilitatea publica a Pasajului Basarab.

In baza acestei Hotarari de Consiliu au fost emise ordinele de declasare pentru 3 monumente istorice si avizele de desfiintare pentru alte 74 de cladiri din zone protejate. Asociatia Salvati Bucurestiul sustine ca judecatoarea Loneta Gavrea ar fi putut opri aceste distrugeri, printr-o sentinta favorabila. Aceasta a justificat insa in motivarea sentintei urmatoarele aspecte: "reclamantii sustin [...] ca nu mai putin de 13 monumente istorice si alte 8 cladiri aflate in zona vor fi declasate si probabil demolate pentru o lucrare publica ce nu se va realiza, insa se constata ca aceste imprejurari invocate nu redau aspectul perturbarii grave si nici a prejudiciului grav, viitor si previzibil al autoritatii". Tot in baza acestei Hotarari de Consiliu General, Guvernul a declarat si el utilitatea publica a proiectului si s-a decis exproprierea a 83 de cladiri, circa 1000 de persoane.

Chiar daca pentru zecile de case de patrimoniu demolate nu se mai poate face nimic, aceasta sentinta salveaza cele 7 monumente istorice ramase in picioare pe traseul Diametralei, printre care si Hala Matache. Aceste cladiri asteptau Ordin de demolare/translatare de la Ministerul culturii, iar daca hotararea de declarare de utilitate publica a fost suspendata, acest lucru nu se mai poate face.

Primaria Capitalei considera lipsita de relevanta victoria ONG-urilor: "Noi o consideram o victorie juridica fara relevanta, care nu are efecte pe plan juridic. In baza ei s-au facut exproprierile si s-au dat autorizatiile de demolare/construire. Acum nu mai are niciun efect. Referitor la decizia Curtii de apel, vom exercita caile extraordinare de atac. Acolo unde exista autorizatie de demolare/construire lucrarile vor continua. Efectele Hotararii de Consiliu deja s-au produs", a declarat pentru HotNews.ro, Andrei Creci, directorul Directiei Juridic din cadrul Primariei Capitalei.

Acesta este cel de-al cincilea proces pe care Primaria Capitalei il pierde in cazul Diametralei Buzesti-Berzei-Uranus.

-          pe 21.12.2010 Tribunalul Bucuresti a suspendat in dosarul 60056/3/2010 autorizatiile de desfiintare pentru Hotel Marna si Casa Radulescu; Primaria a emis ulterior autorizatii cu acelasi continut. Asociatia Salvati Bucurestiul a depus plangerea penala;

-          pe 19.01.2011 Tribunalul Bucuresti a suspendat in dosarul 62706/3/2010 autorizatia de desfiintare pentru imobilul din str. Cobalcescu nr. 60; Primaria a continuat demolarea. Asociatia Salvati Bucurestiul va depune plangerea penala;

-          pe 12.04.2011 Tribunalul Bucuresti a anulat in dosarul 52450/3/2010 Planul Urbanistic Zonal Buzesti-Berzei;

-          pe 26.04.2011 Tribunalul Cluj a suspendat in dosarul 958/117/2011 Planul Urbanistic Zonal Buzesti-Berzei si autorizatia de construire 363/2009.

În plus, pe 7 iunie, Prefectul Capitalei a cerut suspendarea autorizatiilor de construire pe ultimele doua tronsoane ale Diametralei, la care Primaria Capitalei mai lucra:

      · Autorizaţia nr. 38/04.02.2011având ca obiect executarea lucrărilor cuprinse între Piaţa Victoriei şi Calea Griviţei - Strada Berzei (între Calea Griviţei şi Calea Plevnei)

      · Autorizaţia nr. 633/29.12.2010 având ca obiect executarea lucrărilor pe tronsoanele Piaţa Victoriei-Str Occidentului şi B-dul Dinicu Golescu - Calea Plevnei.

Acum, proiectul fiind practic blocat in instanta, ramane intrebarea cine va plati pentru oamenii expropriati ilegal, pentru cladirile demolate ilegal si pentru intarzierile pentru care constructorul cere, potrivit primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu, 3,8 milioane de euro.

Istoricul Actelor administrative emise pentru proiectul Diamentralei Buzesti-Berzei Uranus si calendarul demolarilor:

1) Prin Hotararea 151/27.06.2006, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a emis „delimitarea spatiului public aferent PUZ dublarea diametralei ...", plansa din PUZ care traseaza conturul viitoarei sosele. Primarul general la vremea respectiva, Adriean Videanu declara ca lucrarile nu vor incepe pana cand nu se va realiza un Plan Urbanistic Zonal, care sa arate exact pe unde va trece drumul, cum va arata, ce se va construi pe margine.

2) Prin Hotararea 262/02.11.2006, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a declarat utilitate publica pentru lucrarea de interes local „dublarea diametralei ...".

3) In urma declararii utilitatii publice, au fost notificati proprietarii; unora le-au fost cumparate proprietatile in 2006-2008 prin negociere directa.

4) Pe 15.05.2008 se emite certificatul de urbanism 260R/2397/15.05.2008 pentru aceasta lucrare.

5) Pe 31.10.2008 se publica in Monitorul Oficial Legea 184/2008 care completeaza Legea 198/2004. Conform art. 2 din aceasta, drumurile locale capata statut de utilitate publica. Conform art. II din aceasta, pentru toate expropierile in curs trebuie HG pentru declansarea procedurii de expropiere pentru imobilele ramase de expropiat.  

6) Prin Hotararea 51/24.02.2009, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a solicitat Guvernului sa emita un HG prin care sa aprobe expropierea imobilelor ramase de expropiat.

7) Primarul General emite autorizatia de construire 363/27.08.2009 pentru realizarea lucrarii de interes local Buzesti-Berzei-Uranus.

8) Guvernul a emis HG 590/23.06.2010 privind declansarea procedurilor de expropriere pentru cauza de utilitate publica a imobilelor proprietate privata situate pe amplasamentul lucrarii de interes public local.

9) In urma HG 590/2010, in lunile iulie - octombrie 2010 toti proprietarii ramasi au fost notificati si li s-au pus banii in cont. Unii au contestat in instanta. 

11) Pe 29.09.2010 Comisia Nationala a Monumentelor Istorice avizeaza favorabil declasarea a 3 monumente istorice dintre cele 14 care se afla pe conturul viitoarei sosele: Casa Eminescu, Hotel Marna, Casa Radulescu (Cinema Grivita).  

12) Pe 06.12.2010 se publica in Monitorul Oficial ordinele de declasare pentru cele 3 monumente.  

13) Pe 08.12.2010 se emit autorizatii de desfiintare in regim de urgenta pentru cele 3 monumente.

14) Pe 10.12.2010 se emit autorizatii de desfiintare in regim de urgenta pentru alte 6 cladiri de pe str. Berzei (Berzei 26, 28, 30, 32, 34 si Plevnei 42).

15) In noaptea 10.12.2010 - 11.12.2010 se demoleaza Berzei 34- Stirbei Voda 89 (casa Dobre Nicolau), mai putin anexa. Pe 11.12.2010 si 12.12.2010 se demoleaza Casa Eminescu si 20% din Hotel Marna.

16) Pe 21 decembrie Tribunalul Bucuresti suspenda autorizatiile de desfiintare pentru Hotel Marna si Casa Radulescu, deoarece autorizatiile nu avea avize si de la Directia de Cultura a municipiului Bucuresti.

17) Pe 10 ianuarie 2011 Comisia Zonala a Monumentelor Istorice propune emiterea avizelor de desfiintare pentru Hotel Marna, Casa Radulescu si alte 9 cladiri de pe str. Berzei.

18) In zilele 11-17 ianuarie Directia de Cultura Bucuresti emite avizele de desfiintare pentru Hotel Marna, Casa Radulescu si alte 14 cladiri pe str. Berzei.

19) Pe  13-15 ianuarie se demoleaza integral Hotel Marna si Casa Radulescu.

20) Pe 19 ianuarie Tribunalul suspenda autorizatia de desfiintare la imobilul din str. Cobalcescu 60, dar demolarea continua.

Lista imobilelor expropriate:

Buzeşti 1 comun cu Griviţei 80- cladire monument istoric, demolata.

Buzeşti 3- cladire monument istoric, demolata.

Buzeşti 5- cladire monument istoric, demolata.

Buzeşti 7- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Buzeşti 9-11- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Buzeşti 13- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Buzeşti 15- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Buzeşti 17- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Buzeşti 19- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Buzeşti 21- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Buzeşti 23- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Buzeşti 25- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Buzeşti 27-29- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Buzeşti 31- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Buzeşti 33- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Buzeşti 35- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Buzeşti 37 comun cu Gheorghe Polizu 38-52- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Buzeşti 47- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Plevnei 42- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 26 comun cu Cobălcescu 53- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 28 comun cu Cobălcescu 55- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 32- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 34 comun cu Ştirbei Vodă 89- cladire monument istoric, demolata.

Cobălcescu 55- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Cobălcescu 60- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Dinicu Golescu 2-4- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 57- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 57B- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 59- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 59-61- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 63- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 65- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 69- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 70- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 71- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 72- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 73- Maramureş 22- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 74- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 75- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 77- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 78- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 79- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 80- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 81- monument istoric ramas in picioare

Berzei 82- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 83- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 84- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 91- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 91A- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 93A+B- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 95- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 97- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 99- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 101- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 101A- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 103- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 105-107- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 109- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 109A- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Berzei 111- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Vulcănescu 68- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Vulcănescu 68A- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Vulcănescu 70- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Vulcănescu 72- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Vulcănescu 81- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Vulcănescu 83- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Vulcănescu 85- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Vulcănescu 87- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Vulcănescu 87A- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Cameliei 20- monument istoric ramas in picioare

Intr. Baldovin Pârcălab 7- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Intr. Baldovin Pârcălab 7A- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Intr. Baldovin Pârcălab 7B comun cu str. Baldovin Pârcălab 12- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Intr. Baldovin Pârcălab 9- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Intr. Baldovin Pârcălab 11- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Baldovin Pârcălab 16- monument istoric ramas in picioare

Baldovin Pârcălab 18- monument istoric ramas in picioare

Piaţa Haralambie Botescu 10- monument istoric ramas in picioare

Piaţa Haralambie Botescu 10A- monument istoric ramas in picioare

Piaţa Haralambie Botescu 18- imobil ramas in picioare, nu este monument istoric

Cameliei 22- imobil care nu avea statul de monument-demolat

Cameliei 24- monument istoric ramas in picioare

Griviţei 119- cladire monument istoric, demolata.


Citeste mai multe despre   






















VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si Startup Cafe, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.

10204 vizualizari

  • +10 (36 voturi)    
    Mda... (Luni, 20 iunie 2011, 13:33)

    IC Breteanu leberalul socialist si conservator [anonim]

    Primarul bestial Oprescu a devenit unul evident penal. Daca acest impostor va fi reales primar nu-mi ramane decat sa constat ca bucurestenii au o grava problema de perceptie a realitatii.
    • -2 (16 voturi)    
      SI MONUMENTUL DAMBOVITA - MIHAI BRAVU (Luni, 20 iunie 2011, 14:56)

      MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui IC Breteanu leberalul socialist si conservator

      Sa nu uitam.
      *
      Si acolo a lovit mana lunga - pe care
      scrie ONG cu portocaliu.
      Si acolo au fost oprite lucrarile la o rampa care
      putea fluidiza circulatia pe relatia Berceni - Dristor -Baba Novac fie spre Obor fie spre Titan.
      *
      Cand te uiti atent acolo sunt exclusiv
      campuri libere,
      ceea ce nu i-a impiedicat pe tinerii entuziasti de la Organizatia ”Salvati Igrasia” sa obtina blocarea in justitie a lucrarilor.
      *
      Adevarul e ca, desi viran, de vreo 30 de ani,
      locul duhneste de amintiri fermecatoare ale
      ”vechiului Bucuresti” ca de exemplu:
      - Abatorul - din curtea caruia se auzeau vaietele
      animalelor care isi presimteau moartea si
      - PROTAN - sau cam asa ceva - unde se fabrica clei din oase - iar in noptile de vara o duhoare care iti intorcea stomacul pe dos ajungea pana la Casa Scanteii
      *
      Sa speram ca intr-o buna zi cele doua obiective vor fi reconstruite pe acelasi amplasament !
      Pentru aceasta avem nevoie de insa de un alt primar - care sa se asorteze cu mireasma de care spuneam.
      • +3 (15 voturi)    
        Mihai Bravu (Luni, 20 iunie 2011, 15:15)

        bogdanicus [utilizator] i-a raspuns lui MIHAI 2

        Podul de la Mihai Bravu este o imbecilitate inutila. Sunt in zona intersectii cu mult mai complicate din care Piata Sudului bate toate recordurile...

        Unde ati mai vazut voi in lumea asta (in afara de podul Grozavesti din podul Basarab) sa se construiasca pod peste pod? Imbecilitati care se pot inlocui prin interdictia de a vira la stanga care ar rezolva problema locala de trafic.
        • -2 (12 voturi)    
          Lasa propaganda ca nu tine ! (Luni, 20 iunie 2011, 15:40)

          MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui bogdanicus

          Pasarela propusa de Oprescu scurcircuita
          trei intersectii majore
          - cotul Caii Vacaresti spre stanga cum vii dinspre Sudului
          - plus doua intersectii cu cele doua splaiuri
          *
          Majoritatea vehiculelor merg dinspre Sudului spre Mihai Bravu si pe pasarela ar circula șnur.
          *
          Pe sub pasarela ar merge cei care merg pe Vacaresti spre Timpuri Noi si cei care folosesc cele doua splaiuri.
          *
          Interdictia la stanga ar impune celui care vine dinspre Mihai Bravu sa ocoleasca spre dreapta , sa mearga vreun kilometru pana la
          Podul Lemetru si sa ocoleasca acolo , ceea ce ar omorî complet si acea intersectie, care nici ea nu se simte prea bine.
          *
          Oricum instantele si vorbaretii de la ONG nu s-au preocupat de oportunitatea lucrarii ci exclusiv de incitatrea impotriva lui Oprescu a bucurestenilor....care nefiind insa ardeleni se prind la orice shmenin ăsta...deci efectul va fi invers.
          *
          Si unde mai pui ca dupa Basarab
          Oprescu va inaugura si Stadionul ...eu zic sa va concentrati pe zona Arad- Oradea-Cluj ...pentru ca si pe-acolo lumea incepe sa-si revina.
          • +5 (9 voturi)    
            scurtcircuit.. (Luni, 20 iunie 2011, 17:29)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui MIHAI 2

            e un pod facut cadou dezvoltatorilor din zona vacaresti. traficul in zona era lejer comparativ cu alte parti din bucuresti.
            utilitatea lucrarii nu poate scuza faptul ca Oprescu o face ilegal. sper sa se gaseasca un judecator care sa-l puna sa plateasca din buzunar toate tampeniile pe care le-a facut.
            Stadionul national este alt proiect pe care bestialul de oprescu nu l-a inceput si n-a fost in stare nici macar sa-i asigure finantarea, tot guvernul l-a scos din kko.
            In final, ce le doresc eu celor care-l vor vota din nou pe smecherasul asta: sa ramana doar ei cu oprescu in bucuresti!
        • -2 (10 voturi)    
          pai am vazut (Luni, 20 iunie 2011, 15:55)

          vizitatoru [anonim] i-a raspuns lui bogdanicus

          Pai am vazut pod peste pod asa:
          La roma, la rio de janeiro, in singapore, in amsterdam, in hong kong
          cam pe aste mi le aduc aminte.
          Ultima oara, la roma, imi amintesc clar ca erau 3 autostrazi/sosele suspendate, chiar in interiorul centurii, in oras, printre blocuri. Ajungeau pana la et 8 al constructiilor.

          Desigur ca la cirogarla nu s-a mai pomenit.
          Dar asa e, in afara de roma, unde e posibil orice, nicaieri nu se face stanga. Sustin aceasta idee 100%. Dar asta nu se poate realiza decat acordand alte variante.

          Altfel, vezi intersectia mosilor cu eminescu, unde toata lumea face stanga pe interzis.
    • -2 (4 voturi)    
      Multi postatci (Luni, 20 iunie 2011, 16:06)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui IC Breteanu leberalul socialist si conservator

      Cum poti sa iti iei plus ( si eu sigur minus) cand scrie clar in articol ca videanu e la originea proiectului.

      "1) Prin Hotararea 151/27.06.2006, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a emis „delimitarea spatiului public aferent PUZ dublarea diametralei ...", plansa din PUZ care traseaza conturul viitoarei sosele. Primarul general la vremea respectiva, Adriean Videanu declara ca lucrarile nu vor incepe pana cand nu se va realiza un Plan Urbanistic Zonal, care sa arate exact pe unde va trece drumul, cum va arata, ce se va construi pe margine. "
      • +1 (7 voturi)    
        lui Marius (Luni, 20 iunie 2011, 20:55)

        gaba [utilizator] i-a raspuns lui Marius

        Ceea ce cerea Videanu era legal, dar Oprescu NU A MAI FACUT ACEST PUZ si a trecut direct la demolari ilegale. Cine sunt "postatci" acum?
      • +3 (3 voturi)    
        mai bine facem diametrala in alta parte (Marţi, 21 iunie 2011, 11:25)

        Sorin [anonim] i-a raspuns lui Marius

        Ce a declarat Videanu era doar o mica parte din ceea ce trebuia facut, adica de a analiza solutii alternative pe principiul interventiei cea mai putin agresiva, cu estimarea costurilor, iar decizia de a declara utilitatea publica sa fie luata de specialistii prevazuti de lege.
        Cum ar fi daca un Consiliu General ar decide ca o magistrala sa treaca prin cartierul Primaverii si sa fie demolate cateva case in care stau azi urmasii unor vajnici reprezentanti ai clasei muncitoare, prieteni buni cu primarul bestial care nu face nimic legal?
  • -17 (35 voturi)    
    Inca o "victorie" a PDL-ului ! :) (Luni, 20 iunie 2011, 13:35)

    Catalin [anonim]

    Cine credeti ca a introdus actiunea in instanta in cazul acelei diametrale ?

    Din pacate, blocarea inaugurarii pasajului Basarab nu au putut sa o faca. Dar o sa blocheze la schimb tot ce ar putea face bine traficului bucurestean.

    Go Basescu ! Go Udrea ! Go PDL ! Go outside this country !
    • +3 (29 voturi)    
      ai dreptate (Luni, 20 iunie 2011, 13:44)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      toate daramaturile sunt brusc monumente ... hai sa fim realisti si sa analizam la rece ce are si ce nu are legatura cu istoria si bunul gust...

      pana una alta bucurestiul are nevoie sa respire...
      • +1 (19 voturi)    
        Ce sa respire ba? (Luni, 20 iunie 2011, 14:22)

        George [anonim] i-a raspuns lui eu

        Gazele de esapament ale autovehiculelor care circula pe autostrazile suspendate sau nu ale lui tovarasu' "independent" Oprescu?
      • +6 (16 voturi)    
        asa-i (Luni, 20 iunie 2011, 14:45)

        aaaa [anonim] i-a raspuns lui eu

        Italienii ar treb sa ia lectii de la noi si sa inceapa sa darame Colesseum-ul.

        Si grecii la cos cu toate coloanele alea impastiate aiurea...
        • +4 (10 voturi)    
          CRIMA LUI OPRESCU - LA VEDERE ! (Luni, 20 iunie 2011, 15:12)

          Porumbelul Pacii [anonim] i-a raspuns lui aaaa

          Cu Google - puteti da cautare
          si pentru fotografii.
          *
          In felul acesta puteti vedea cum arata
          cateva dintre bijuteriile erhitectonice
          salvate din ghiarele lui Oprescu.
          *
          Cineva le compara cu Colosseumul italienilor...
          Poate ca e un pic de exagerare patriotica...
          ...totusi sunt sigur ca orice capitala europeana i-ar dori
          case precum acelea gasite de mine in poze pe internet:
          - Baldovin Parcalabu numerele 16 sau 18
          ori
          - Str. Cameliei nr 20, 24 si 26

          toate mentionate si in articol :)
          • +1 (1 vot)    
            :):) m-am prins mai greu:):) (Marţi, 21 iunie 2011, 8:20)

            Arh. Eugen Rusu [anonim] i-a raspuns lui Porumbelul Pacii

            Excelenta ideea ta. Am vazut pozele coloseumurilor de care zici care sunt niste pravalii insalubre fara nici un element arhitectonic notabil.
            Eu stiu mai multe despre cum se poate
            intra cu orice ruina pe lista de monumente istorice sau arhitectonice. Dai un ban si pe urma poti sa primesti o gramada inapoi dar si pe ăia trebuie sa ii imparti cu mai multa lume
            Acum pe bune sunt si constructii mai rasarite care ar fi bie sa fie salvate cumva si nu ma refer doar la Hală.
            Pozele tale sunt totusi mortale mi-ai inveselit dimineata.
      • -1 (3 voturi)    
        anonimului "eu" (Luni, 20 iunie 2011, 21:08)

        gaba [utilizator] i-a raspuns lui eu

        Sunteti un asa bun profesionist in monumente istorice incat sa hotarati ca sunt daramaturi ceea ce legiuitorul a hotarat ca sunt monumente? De ce mai facem legi, daca respectarea lor ramane la latitudinea unor astfel de "profesionisti"? De ce au ajuns aceste cladiri daramaturi murdare? Tocmai ca sa revolte "oamenii de bine", care sa aprobe cu inconstienta daramarea lor pentru asanarea locului, spre bucuria smecherilor care vor construi acolo, zona foarte centrala, faina..! Sau poate sunteti unul dintre acei investitori care "salveaza" orasul de la mizerie si distrugere? Pai asa ar trebui daramat jumatate din Bucuresti - si de ce nu am incepe cu blocurile insalubre din cartierele-dormitor? Aaaa! Nu sunt destul de centrale pentru "investitori"? E ca si cand, atunci cand ti se murdareste copilul si, in loc sa-ti treaca prin cap sa-l speli, il omori si faci altul in loc..!
        "Bucurestiul are nevoie sa respire"? Pai sa vezi ce de aer proaspat o sa fie cand in loc de 100-200 de locuitori cati bantuiau prin zona Berzei vor veni 2000-3000 de oameni cu tot atatea masini in bildingurile de birouri..!
    • +8 (18 voturi)    
      nu vad nici o legatura . (Luni, 20 iunie 2011, 13:51)

      ochiosul [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      e victoria ONG-ului de unde crezi ca e victoria PDL-ului ?
      • -3 (9 voturi)    
        ONG portocaliu ! (Luni, 20 iunie 2011, 16:39)

        Bambina [utilizator] i-a raspuns lui ochiosul

        un ong portocaliu sigur ca poate castiga !!! cum este posibil ca un prapadit de ong sa opreasca toate lucrarile pana in 2012, adica anul alegerilor ???? crede pdl ca va mai castiga? niciodata! iar obraznicia ong-ului care a solicitat oprirea lucarilor pentru ca bucurestenii sa nu poata circula mai bine, este de culoare portocalie, la fel si onor instanta care a admis asa o cerere !!!
        ce paragina va fi locul unde au inceput lucrarile! va fi o mizerie de maidan!
    • +6 (16 voturi)    
      Traficul bucurestean nu trebuie... (Luni, 20 iunie 2011, 14:00)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui Catalin

      sa-i "faca bine". Traficul e prea bine. E aglomerat pe strazi la orice ora din zi si chiar la anumite ore din noapte. In schimb oamenilor din acest oras trebuie sa li se faca un bine si sa se limiteze acest trafic care: polueaza cu esapament si zgomot, imbacseste orasul...
      In rest nu e nimic nou sub soare: Oprescu n-are nevoie de legi. Darama monumente fara autorizatii, noaptea la sfarsit de saptamana; nu are PUZ-uri aprobate pentru lucrarile pe care le face si lucrarile sunt sistate prin tribunale; inaugureaza podul asta de la Basarab fara sa fie foarte clar daca e terminat sau nu... receptia finala nu s-a facut dar este dat in folosinta.
      Eu l-am votat prima data gandindu-ma ca medic fiind si profesor universitar (de fapt se tot lauda mereu ca e mare doctor) o sa fie mai atent la spatiul verde, la reducerea poluarii, aspectul orasului, protectia monumentelor, o sa se comporte si o sa vorbeasca ca o persoana bine crescuta..etc. Pai din contra. Mitocanie si demagogie la maxim.
    • +3 (13 voturi)    
      I s-a infundat cand voia sa faca si el ceva! (Luni, 20 iunie 2011, 14:15)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Catalin

      Oparascul cel stramb i-a furat ideea lui Videanu si trage si el un bulevard la plesneala, ca se poate. A tras el Piedone niste kitsch-uri de ne-a innebunit pe toti, sa faca si Oprescu ceva de la cap la coada, ca acum e doar panglicar, si la propriu si la figurat.
      Ce imbecil!
      Mi-e rusine ca am un asa primar demagog, care nu a facut nimic in viata lui, are o vila nationalizata luata cu japca in Primaverii si e fiu de general de securitate.
      Mi-e scarba de Oprescu!
      • -5 (7 voturi)    
        Scarba am si eu! (Luni, 20 iunie 2011, 16:41)

        Bambina [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        Scarba mea este o picatura inmarea scarba a tuturor romanilor provocata de PDL si Basescu! Asa ca scarba ta CONTRARIE nu mai conteaza !
  • +8 (20 voturi)    
    Ascensiunea lui Sorin trebuie Oprescu! (Luni, 20 iunie 2011, 13:40)

    bilbofil [utilizator]

    Omul ăsta compromite lucruri necesare și utile pentru că nu știe să facă decît după ureche, în disprețul legii și al comunității.

    Sorin Oprescu, primarul bestial care face totul ilegal!
  • -3 (19 voturi)    
    nu stiu ce sa zic (Luni, 20 iunie 2011, 13:41)

    igienizare [anonim]

    dar toate demolarile dintre stirbei si buzesit/victoriei constituie o igienizare binevenita a zonei.

    nu stiu mai in jos de stirbei, zona aia mi se pare semnificativ mai spalata
    • +6 (14 voturi)    
      dadada, igienizare (Luni, 20 iunie 2011, 14:12)

      Lu [anonim] i-a raspuns lui igienizare

      Domnule "igienizare", dumneavoastra aveti haine in dulap? Banuiesc ca da. Sunt toate noi? Banuiesc ca nu. Aveti vase in bucatarie? Sunt toate noi?
      Eu stiu asa: cand ceva se murdareste, IL SPELI!
      Il cureti! Nu il arunci la gunoi, nu-i dai foc, nu-l spargi, nu-l demolezi!!!
      Logica asta de "dă-le dracului de monumente istorice, ca si-asa era mizerie" e logică demnă de bancul "fă, pirando, ăla micu a făcut pe el, ce facem, il spălăm sau facem altu'?"
      • +1 (1 vot)    
        bravo (Marţi, 21 iunie 2011, 12:32)

        ioana [anonim] i-a raspuns lui Lu

        Bine ai zis.
        Catiusa, bravo, felicitari, ai facut un articol foarte bine structurat, informatia este plina, coerenta si foarte relevanta.
        La mai multe, asa cum ne-ai obisnuit cu darzenia ta!
        Multumim,
        respect.
  • +2 (22 voturi)    
    Blocati tot (Luni, 20 iunie 2011, 13:47)

    kid_rahova [utilizator]

    lasati loc mizeriei prostitutiei traficului de droguri (cum era pe plevnvei cum e pe buzesti berzei)
    • +3 (15 voturi)    
      Crezi ca atunci cand s-a daramat pe Buzesti (Luni, 20 iunie 2011, 14:23)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui kid_rahova

      cladirile alea au fost daramate pe prostituate si cei ce vand droguri si astfel au disparut persoanele astea? Crezi ca demolarile de acolo sunt solutii pentru aceste probleme?
  • +5 (15 voturi)    
    Pentru Catalin (Luni, 20 iunie 2011, 13:55)

    Un bucurestean [anonim]

    Stimate Domn,
    Sper sa ai grija de primarul bestial si sa-i duci cu regularitate toate cele necesare, acolo unde ii este locul ! Go Catalin, go !
  • -7 (19 voturi)    
    sa se blocheze toate proiectele (Luni, 20 iunie 2011, 13:56)

    cetateanu [anonim]

    lui Oprescu, nu conteaza ca se construiesc strazi pasaje, parcari, trebuie oprit ca nu e portocaliu, lasati la locul lor daramaturile mizerabile populate cu boschetari si colorati ca e mai bine asa ....
  • -3 (15 voturi)    
    Pacat (Luni, 20 iunie 2011, 13:57)

    Dan [anonim]

    E timpul sa mergem mai departe si sa fim realisti cu ce se poate salva si ce nu. Sa nu uitam ca avem foarte multe cladiri de patrimoniu care stau sa se darame sau au chiriasi stabiliti abuziv.

    Chiar are rost? Sunt curios daca cei care vor sa protejeze aceste cladiri s-au plans vreodata de traficul din Bucuresti :-?
  • +3 (9 voturi)    
    Nici o hotarire... (Luni, 20 iunie 2011, 13:58)

    Claude [anonim]

    ...privind interzicerea circulatiei de Pasajul Basarab pina la ok-ul dat de ISC? :)
  • -6 (18 voturi)    
    Sa fac ceva pe ONG-uri (Luni, 20 iunie 2011, 13:58)

    Sandu [anonim]

    Ce bataie de joc , se incearca sa se faca ceva bun in Bucuresti si se trezesc niste ONG-uri penibile sa blocheze in instanta activitatea . La un cutremur o sa cada toate ruinele astea vechi din Bucuresti
    • +4 (10 voturi)    
      Inainte sa deschizi gura (Luni, 20 iunie 2011, 14:29)

      sile [anonim] i-a raspuns lui Sandu

      Te-ai duce sa vezi Parisul daca ti-ar fi facut Chirac niste "diametrale" peste Champs Elysee? Viena cu o autostrada suspendata prin centrul istoric? Sibiul cu ruinele rase si contruite niste parcari supraetajate in loc?

      Bucuresti are nevoie in primul rand de un plan de dezvoltare. Fara el, orice primar e liber sa dea autorizatii pentru orice. Ca sa distrugi e cel mai usor.
      • 0 (8 voturi)    
        prob. si tzeapa lui Ghildus va ajunge monument :)) (Luni, 20 iunie 2011, 15:29)

        vlad [anonim] i-a raspuns lui sile

        Eu nu cred ca exista termeni de comparatie intre Bucuresti si Paris, Viena... etc Nici un strain nu vine la noi ca sa vada monumentele istorice din Buzesti,cel mult poate se duce la curve in zona respectiva . Avem intr-adevar nevoie de un plan de dezvoltare coerent si de oameni care sa il poata pune in practica. Probabil ca ceea ce face dl. Oprescu este o interventie heirupista care nu va aduce mari beneficii orasului si daca se dovedeste ca asa este atunci avem o problema. Dar haideti sa nu ne mai aratam atat de indignati de faptul ca se darama monumente a caror valoare majoritatea nici nu pricep... Fostul cinematograf Buzesti (monument ist.) a fost timp de 2 decenii o groapa de gunoi si nu a protestat nimeni.
      • -1 (7 voturi)    
        singapore (Luni, 20 iunie 2011, 16:04)

        lee [anonim] i-a raspuns lui sile

        Du-te sa vezi singapore,
        si parisul, londra, praga, Madrid, viena
        par niste mahalale.
        Da, nu e o gluma.

        Un oras ras la 0 si facut din nou, o gradina verde fara probleme de trafic si de poluare, in care nu ai nevoie de masina, pur si simplu, dar care are si infrastructura auto f buna.


        Va rog sa ma mai scutiti cu eco bio natur.
        Cand o sa imi pot duce bebelusul cu carutul direct din casa in cresa, fara sa inghita praf, sa aa chinui cu infrastructura de handicapati inexistenta, atunci o sa fiu primul care renunta la masina.
        Pana atunci, va rog, sosele.
      • 0 (6 voturi)    
        Mai Sile, ia gandeste! (Luni, 20 iunie 2011, 16:47)

        Bambina [utilizator] i-a raspuns lui sile

        De ce nu a facut planul asta Basescu si Videanu, nene??? Lasa parisul, ca macane bucurestiul asta infundat de strazi incompatibile unei circulatii civilizate. Re-ai gasit tu sa faci comparatia cu Parisul!!!!
        • +4 (4 voturi)    
          La Paris pe strada,merg cainii cu covrigi in coada (Luni, 20 iunie 2011, 18:53)

          Mitica (Palarierul) [anonim] i-a raspuns lui Bambina

          La Paris pe strada,merg cainii cu covrigi in coada !

          Alegerea drept exemplu a Parisului nu este deloc potrivita. In anii '60 ai secolului al XIX-lea, Parisul Luminilor a cunoscut cea mai radicala reforma urbana (cu exceptia celor facute de marii combatanti din al II-lea razboi mondial la Dresda, Coventry, Varsovia scl. unde nu a mai ramas piatra pe piatra dupa bombardament).

          Sub conducerea energica a prefectului dept Sena - celebrului Haussmann (sau Gica Osman dupa cum traducea o televiziune din Romania) orasul a fost restructurat, prin demolari, asanari, etc.

          Macar daca s-ar face si la Bucuresti, precum la Paris. Insa singurul lucrul pe care il avem in comun cu Parisul - este infumurarea locuitorilor, la noi potentata cu multa prostie si lipsa de cultura urbana, rezultatul asezarii in oras a unor hoarde de pauperi, in cautare de lucru si de o viata mai buna.

          O vreme au gasit de lucru, acum si viata le este nitel mai buna decat la tara, insa este pacat ca dureaza atat de mult sa invete sa iubeasca acest oras.

          In ce priveste Paris - si astazi se mai scriu romane despre bestialul Haussmann si demolarile sale, si astazi mai sunt placute pe ziduri - aici a fost cutare si cutare, etc. ... dupa 150 de ani de evenimente.

          (poate asa se intelege mai bine cat de dramatica a fost reforma urbana in Paris).

          Rezultatul este insa splendid!

          "Patria si Dreptul Meu !"

          .
    • +4 (12 voturi)    
      si pe bunici si stramosi, nu? (Luni, 20 iunie 2011, 14:39)

      pesimist [anonim] i-a raspuns lui Sandu

      zau, sandule, chiar asa, oamenii vrea sa faca ceva bun si unii de la ong-uri nu intelege.

      si Parisul si Praga samd sunt pline de vechituri, nu stiu de ce nu le rad aia sa faca niste blocuri stralucitoare, cu multa gresie si faianta la baza - ceva frumos, ceva deosebit. nu?

      ce idee penibila, sa pastram casele frumoase construite de bunicii si stramosii nostri, mai sandule, mai.
      • -1 (9 voturi)    
        sa pastram (Luni, 20 iunie 2011, 15:32)

        vlad [anonim] i-a raspuns lui pesimist

        si toate satele asa cum sunt... sa facem din Romania un mare muzeu al satului si al inapoierii
  • +10 (18 voturi)    
    oraș, nu imaș (Luni, 20 iunie 2011, 14:00)

    skin [anonim]

    baieti, contrar asteptarilor care apar odata trezit cu o roata in mina, orasul nu e baragan, pe unde sa tragi autostrazi in toate directiile, chit ca le zici drumuri expres. nu sintem un oras de camionagii care sa salasluim intr-o aglomerare de moteluri la marginea autostrazii.
    • -5 (11 voturi)    
      da (Luni, 20 iunie 2011, 14:31)

      a [anonim] i-a raspuns lui skin

      da, nu e imas, deci nu e cazul nici de tigania aia de acolo. presupun ca nu ai trecut vreodata noaptea pe jos pe acolo. ia incearca si zi-ne ce impresie ti-a lasat :)

      Sunt de acord ca unele cladiri sunt patrimoniu, dar putine din ele, nu orice ruina locuita de tigani e patrimoniu doar ca e veche.
      • +2 (6 voturi)    
        esti retardat? (Luni, 20 iunie 2011, 16:29)

        Gauloise [utilizator] i-a raspuns lui a

        Este vorba de a reface zona aia. De a reface cladirile care sunt in paragina. De a curata zona aia. Nu de a transforma Bucurestiul intr-o imensa autostrada.
  • +8 (8 voturi)    
    2012?? (Luni, 20 iunie 2011, 14:11)

    adi [anonim]

    Deci pana in 2012 tot santierul ramane asa???
    De ce nu se judeca mai devreme totusi? Ori sa continue la bulevard, ori sa faca toata zona pietonala cu piste de biciclete si flori, dar sa stea cu mainile in san inca aproape un an mi se pare culmea bataii de joc :(
  • -1 (11 voturi)    
    blocare constructie (Luni, 20 iunie 2011, 14:12)

    nedumiritul [anonim]

    S-a gandit cumva Curtea de Apel cum va arata Bucurestiul cu acest blocaj? se mai mira cineva de ce suntem rusinea Europei? in loc sa punem toti umarul cu solutii si celeritate sa se realizeze ceva frumos in oras, blocam, boicotam si ne vom mandri in final cu niste case razlete, insalubre, ...dar cu patina istorica, vezi doamne!
    pai de ce aprindem lumina si nu folosim lampile cu gaz ale bunicilor? de ce le-am aruncat? ca erau din patrimoniu...
    suntem o natie aparte....
    • +2 (4 voturi)    
      Sa refaca ce au demolat si distrus (Luni, 20 iunie 2011, 16:29)

      Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui nedumiritul

      Domnule, daca distrugi ceva, probabil in mod ilegal si aproape sigur iresponsabil, trebuie sa refaci. Deci raspunsul este sa se refaca ce se mai poate. In rest PARCURI !
  • -3 (11 voturi)    
    Desteptii astia de la ONG-ul lui Peste (Luni, 20 iunie 2011, 14:20)

    nicu [anonim]

    Mai bine faceau niste actiuni pentru imbunatatirea transportului in comun, care muta cateva zeci de mii de funduri din masinile personale (1 masina = 4.5m lungime - transporta 1 maxim -rar - 2 persoane) in autobuze, trolee, tramvaie, metrou si in felul asta aduceau o contributie de, cred eu, mai bine de 10% la salvarea Bucurestiului,

    Sa ma lase - niste mitocani tot cu interese proprii.
    • +1 (5 voturi)    
      Pai fa-ti tu ONG si militeaza pentru asta. (Luni, 20 iunie 2011, 14:59)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui nicu

      Si sa stii ca inca de pe vremea lui Videanu am vazut un clip in care ONG-urile vorbeau despre folosirea transport in comun...numai ca ONG-urile nu sunt primarie si nu pot pune in aplicare asa ceva.
      Sa stii ca nu cei care nu gandesc ca tine sunt mitocani...ba dimpotriva.
      • -1 (9 voturi)    
        Dragul meu (Luni, 20 iunie 2011, 15:20)

        nicu [anonim] i-a raspuns lui Chiar Eu

        Opiniile contrare, daca sunt justificate, ma ajuta, nu ma deranjeaza.

        Prin urmare, nu ai avut dreptate spunand: Sa stii ca nu cei care nu gandesc ca tine sunt mitocani

        Militez pentru asta, sa sti - in felul meu, insa.

        Si chiar abia astept sa las masina acasa si sa ajung la birou intr-un timp mult mai scurt.

        Intamplator sau nu, am calatorit foarte mult si am vazut cu isi trateaza strainii istoria si monumentele istorice.

        De data asta intamplator, student fiind inainte de 2000 stateam in zona respectiva: dezastru este putin spus.

        Prin urmare:
        - te rog sa enumeri beneficiile acestei stagnari
        - te rog sa enumeri dezavantajele si pierderile generate de aceasta actiune.

        Asta-i tot.
  • +6 (12 voturi)    
    Exista o problema de legalitate (Luni, 20 iunie 2011, 14:22)

    Cristina [anonim]

    Tuturor celor care vad in aceste demersuri o disputa exclusiv politica portocalie/non-portocalie, cred ca le scapa un lucru esential. Este vorba despre legalitatea actelor administrative emise pentru proiectul in cauza. Nu se contesta utilitatea proiectului, ci faptul ca prin actele administrative care au fost eliberate se incalca legea. Nici Dl. Oprescu si nici orice alt cetatean nu ar trebui sa poata sa o faca. Demolarea unei constructii in privinta careia autorizatia de demolare fusese suspendata in instanta...sau emiterea unei noi autorizatii de construire dupa ce una identica fusese anulata in instanta...toate acestea sunt probleme de legalitate, nu de oportunitate a proiectului. Daca tot renuntam la a pretinde (si) autoritatilor de stat sa 'lucreze' in cadrul legal, atunci ce mai putem pretinde?
    • -2 (4 voturi)    
      Legalitatea ! (Luni, 20 iunie 2011, 16:51)

      Bambina [utilizator] i-a raspuns lui Cristina

      Ce legalitate clamezi aici Cristina???? Una de acte administrative??? Acre fato...adica hartii! Dar legalitatea ca mi s-a taiat din salariu 25 % si legea zice ca trebuia sa-mi restituie banii popriti pana la 31 dec. 2010??? Bani din buzunarul meu, fato, nu harti! Sti ce este asta FURT!!!! Si mai vorbesti de legalitate ??
  • +8 (16 voturi)    
    Felicitari Salvati Bucurestiul! (Luni, 20 iunie 2011, 14:28)

    ConteB [anonim]

    Desi imi pare rau de locuitorii zonei (care vor fi nevoiti sa suporte inca mult timp santierul in curs), nu am cum sa nu il felicit pe Dl. Nicusor Dan pentru ca a reusit sa puna lucrurile in ordine.
    Mai bine in zis sa ceara tratarea proiectului in ordinea legala a actiunilor: studii de specialitate, consultari publice, decizii competente (in Parlament si la Min. Culturii si nu date de comisii fantoma din primarie de o moralitate cel putin dubioasa).
    Cine spune ca demolarea zonei este binevenita pentru ca era necesara o igienizare, tin sa va spun ca zona se putea igieniza si fara a demola orbeste atatea monumente istorice.
    Zona Berzei - Buzesti ramasese singurul cartier negustoresc din a doua jumatate a secolului XIX. Dar asta e... Unii prefera sa admire astfel de cladiri doar cand merg in concediu in alte tari, in timp ce in Bucuresti nu vor decat bulevarde largi, cladiri de birouri, mall-uri si supermarketuri. Le doresc din inima sa emigreze in SUA, Australia, Noua Zeelanda si Canada, de unde sa li se faca dor de stradutele inghesuite si insalubre din Bucurestiul secolului XIX...
    • -1 (1 vot)    
      Nu s-a demolat decat o mica parte (Marţi, 21 iunie 2011, 9:36)

      pick [anonim] i-a raspuns lui ConteB

      Nu s-a demolat decat o mica parte din zona si aceasta doar de pe partea dreapta a strazii in directia de la Pta Victoriei. Nu se stie ce era in plan cu mizeria de pe partea stranga a "cartierului negustoresc". Astfel, tipic romanesc se face mai mult rau cu oprirea lucrarilor fara ca sa se discute si dezbata proiectul in asamblu. Mai bine sa se supuna dezbaterii de urgenta proiectul general, decat sa se opreasca si politizeze lucrarile. Deci dezbatere si nu acuze tardive si inutile. Cred ca majoritatea ONGistilor stau in Primaverii sau Floreasca si nu in zona
  • -6 (14 voturi)    
    Oprescu a devenit periculos .... (Luni, 20 iunie 2011, 14:31)

    Lucian [anonim]

    ....pentru PDL, pentru PSD, etc. daca pe linga pasajul Basarab mai termina inca un proiect mare, nu il mai da Udrea jos de la primarie nici intr-o suta de ani. deci hai sa ii punem bete in roate, ca la astea ne pricepem cel mai bine. tare sunt curios, in ultimii 20 ani, cate autocare cu turisti au oprit la ''monumentele istorice'' de pe Buzesti?
    • +7 (13 voturi)    
      Ha! (Luni, 20 iunie 2011, 14:58)

      IC Breteanu leberalul socialist si conservator [anonim] i-a raspuns lui Lucian

      Doctor Haos asta al tau e un pericol pentru Bucuresti, pentru lege si pentru bunul simt. Cat priveste pasajul Basarab, care defapt e un pod in toata regula, proiectul asta n-ar fi fost realizat in veci daca Basescu nu s-ar fi batut pentru el. Uiti matale ca doctor Haos asta al tau s-a opus proiectului in doua randuri? Uiti ca a intarziat lucrarile, chiar la inceputul mandatului lui, vreo noua luni de zile? Ai memoria cam scurta uslasule. Doctor Haos asta si-a asumat niste merite care nu-i apartin. Chiar ma mir de ce n-a organizat chiar un carnaval cu carnati lungi cat pasajul in ziua inaugurarii obiectivului... Punct.
  • 0 (12 voturi)    
    analiza (Luni, 20 iunie 2011, 14:38)

    ANA [anonim]

    Hala Matache are geamuri termopan, gresie, faianta si alte "imbunatatirii", asa ca nu vad ce se mai salveaza. Mai degraba vorbim despre "brandul" Matache. Cat despre toata aceasta miscare, lucrurile trebuiau pornite in 1990, cand totul a fost lasat sa se degradeze, tiganii, care oricum sunt peste tot, au impanzit zona, este o mizerie ingrozitoare peste tot, sobolanii zburda liberi.Reprezentatii ONG urior sa vina si sa stea cateva zile printre locuitorii din zona ( cei care sunt indreptatiti sa protesteze sau sa fie de acord ) sa intrebe si sa se lamureasca. poate ca sunt subiectiva, dar, santierul care a fost pornit, incepuse sa ne dea o speranta ca lucrurile vor capata un aspect civilizat. Imi pare rau, realitatea este una mult mai putin flatanta cand stai in zona respectiva si iti trec sobolanii printre picioare in timp ce te straduiesti sa "respiri aer civilizat".
    • +5 (13 voturi)    
      Reprezentantii ONG locuiesc in zona (Luni, 20 iunie 2011, 15:15)

      ConteB [anonim] i-a raspuns lui ANA

      Va inteleg, dar va rog sa imi dati voie sa fac doar cateva precizari:
      1. Multi reprezentanti ai ONG-urilor locuiesc sau lucreaza in aceasta zona de ani de zile.
      2. Hala Matache si celelalte monumente istorice trebuie salvate mai intai de la demolare si apoi de termopane si restul "imbunatatirilor" ilegale.
      3. Prin demolarea zonei tiganii nu dispar pur si simplu, ci se muta in alte cartiere sau chiar pe strazile de alaturi.
      Si eu locuiesc in zona (de cand m-am nascut) si recunosc ca uneori, exasperat de mizeria de care vorbiti (mai ales de cand au inceput demolarile din cartier - 1987-1988), m-am gandit ca singura solutie este demolarea totala.
      Dar imi amintesc de fiecare data de cum arata cartierul inainte de 1987 si mi se rupe inima ca dispare pur si simplu. Da, si eu sunt subiectiv, odata cu aceasta strada (Buzesti-Berzei) se demoleaza toata copilaria si adolescenta mea:
      Cinematografele Buzesti si Feroviar (se pregateste si Dacia) - unde am vazut prima oara Razboiul Stelelor si Piedone, libraria I.L. Caragiale (casa Radulescu) de unde cumparam manuale si rechizite la inceputul fiecarui an scolar, frizeriile (inca mai exista) - la care m-am tuns la fiecare inceput de septembrie, atelierul foto unde mi-am facut poze in costum de Soim si Pionier, casa lui Eminescu in care m-a dus bunicul sa o vedem pe dinauntru, Hala Matache de unde luam carne (mai ales dupa Revolutie), brutaria turceasca de la intersectia cu Stefan Furtuna, de unde luam paine calda, evident, tot dupa revolutie, vinaria de la coltul cu str. Maramures, tinuta de un domn foarte amabil (care avea o singura mana)... Sincer, nu cred ca demolarea totala a unui cartier poate fi solutia pentru mizerie, tigani si sobolani...
      • 0 (6 voturi)    
        analiza (Luni, 20 iunie 2011, 16:31)

        ana [anonim] i-a raspuns lui ConteB

        Nu mi se intampla sa intru in polemici, dar, de data asta, o sa fac o exceptie si, sper sa nu ducem discutia la nivel de polemica. Nu cred ca putem lasa ca amintirile copilariei ( a fost foarte frumos, dar acum suntem adulti ) sa ne impiedice sa fim obiectivi. lucrurile vor merge, oricum, mai departe, costurile vor creste, lucrarile nu vor fi conservate corect, contribuabilul va iesi mai sarac din aceasta poveste. am luptat cu toate institutiile locale cand in vecinatatea casei mele sau "asezat" peste 40 de tigani ( unii facea focul in curte )... nimeni nu a reactionat. nu vreau ca Bucurestiul sa devina o pagina de roman rusesc - cu poleiala aparenta si colcaiala in lateral, dar, stam totusi in centrul capitalei si, zau, ca as vrea sa avem strazi largi, curate, trafic fluidizat, in ciuda pretului care va fi platit. intotdeauna vor fi voci contestatare, este totusi o doza de subiectivism in spusele dvs. dincolo de tonul usor amar. Prezenta ONG urilor trebuia sa fie mult mai pregnanta si nu doar contestatara, solutii viabile, finantare, sponsori, oamenii trebuie sa aiba o perspectiva clara, altfel perceptia locuitorilor din zona ramane in zona frustrarii iar initiatorii sigur vor fi catalogai intr o zona, poate gratuita dar cel mai usor de catalogat. numai bine,
        • +2 (2 voturi)    
          Respecta nostalgia si valoarea ! (Luni, 20 iunie 2011, 19:01)

          Mitica (Palarierul) [anonim] i-a raspuns lui ana

          Zona Buzesti - Grivitei este remarcabila si prin viata de comunitate, aici s-au dezvoltat mari valori si au crescut mari prietenii.

          Probabil cei mai celebri locuitori din cartier sunt I G Duca si Gala Galaction, doua personalitati de mare valoare. I G Duca a fost fiul primului director roman al Cailor Ferate Romane (reprezentat in statuia de la Gara de Nord), fruntas liberal, unul dintre cei mai tineri ministri din istoria Romaniei si prim ministrul asasinat de legionari in gara la Sinaia, pentru ca le scurtase din hotie.

          Atunci cand a murit avea o suma mica de bani in buzunare si o camasa carpita la umar de sotia sa. Nu era un ministru ca cei de azi - imbogatit peste noapte din spaga si hotie.

          Gala Galaction i-a fost prieten, coleg de scoala generala si este unul dintre cei mai sensibili scriitori romani, un bun crestin. Cititi va rog Papucii lui Mahmud - pentru a intelege ce a fost creat in cartierul sarac din Buzesti - Grivita.

          Poate asa veti iubi mai mult orasul si veti ajuta la curatarea lui, la modernizarea lui, la valorificarea lui.

          "Patria si Dreptul Meu!"

          P.S. Nu uitati - si oamenii saraci pot fi interesanti !

          .
        • +2 (2 voturi)    
          Polemica (Luni, 20 iunie 2011, 19:24)

          ConteB [anonim] i-a raspuns lui ana

          Nu avem cum sa intram in polemica, pentru ca asa cum am spus, inteleg foarte bine parerea dumneavoastra, care de altfel este si parerea tatalui meu (cu care am aceleasi discutii).
          Marele meu regret este ca acest proiect, desi a fost elaborat in urma cu aproape 4 ani, si desi la vremea respectiva s-au facut propuneri alternative foarte interesante, nu a fost supus dezbaterii publice si nu a urmat procedurile legale de avizare.
          Printre proiectele alternative propuse atunci, amintesc doar cateva:
          - instituirea de sensuri unice pe anumite portiuni
          - pastrarea fatadelor cladirilor demolabile
          - exproprierea cladirilor ocupate abuziv (indiferent de etnia ocupantilor) si valorificarea lor (sau a terenurilor in cazul cladirilor demolabile) in scopul obtinerii resurselor pentru reabilitarea altor cladiri valoroase.
          Ma tem ca multe terenuri libere care vor ramane de-a lungul viitorului bulevard vor fi valorificate de Primarie intr-un mod cu totul netransparent si nerentabil pentru comunitate.
          Acum, ca demolarile s-au produs, nu pot decat sa sper ca lucrarile la bulevard se vor finaliza cat mai repede, iar nostalgia dupa cartierul pierdut va fi mai suportabila cu trecerea timpului...
        • +2 (2 voturi)    
          altii stiu sa-si salveze amintirile copilariei... (Luni, 20 iunie 2011, 21:30)

          gaba [utilizator] i-a raspuns lui ana

          Veniti alaturi de aceste ONG-uri si o sa vedeti ca au solutii dar, nefiind pe gustul mafiei imobiliare, nu sunt luate in seama. Pentru Berzei - Uranus am propus PMB zone pietonale, parcuri, mici magazine tinute de oamenii locului... Dar sigur ca nu ar mai fi iesit comisioanele babane ca cele din bildinguri..! Stiti ce frustrant este sa vezi ca, dupa ce ca faci temele administratiei in timpul tau liber si pe banii tai, oamenii ei iti dau cu tifla si-si vad de interese? Acuzati ONG-urile dupa ce veti activa in ele!
        • +1 (1 vot)    
          Solutii alternative (Miercuri, 22 iunie 2011, 7:02)

          A [anonim] i-a raspuns lui ana

          Pentru viziunea oferita de aceleasi ONGuri cautati pe net Bucuresti alternativ Piata Matache.
      • -3 (5 voturi)    
        Dar copiii tai cum o sa isi aduca (Luni, 20 iunie 2011, 16:47)

        demo [anonim] i-a raspuns lui ConteB

        aminte de zona ? Cu drogati si curve la tot pasul ? Cu mizerie si strazi infecte ? Cu seringi pe jos ? La asta nu te-ai gandit ? Te gandesti numai la tine? Nu mai privi in trecut.
        • +3 (5 voturi)    
          sa rad sau sa plang (Luni, 20 iunie 2011, 17:48)

          mare e gradina [anonim] i-a raspuns lui demo

          cand iti vad logica/ dupa tine daca in fata unui imobil se posteaza doi aurolaci faci curatenie demoland imobilul. de politie nu te folosesti ca tot ai buldozere in dotare si asa e mai ca in filme. bine ca inteligenta ta nu a functionat si in cazul garii de nord sau a zonei lipscani - smardan sau cine mai stie pe aiurea prin bucurestiul asta mare si pestrit.
          ia fa-i tu o propunere primarului general sa demoleze ferentariul cu totul, ca-i cel putin la fel de insalubru ca zona buzesti berzei. dupa aia te gandesti ce faci cu puradeii din cladirile puse la pamant. poate ii iei la tine acasa si le explici ce aer curat respiri tu si cum nu te mai streaza nimic, nici seringi, nici drogati, nici neuroni.
        • +2 (4 voturi)    
          Demolarile nu sunt singura solutie (Luni, 20 iunie 2011, 19:29)

          ConteB [anonim] i-a raspuns lui demo

          Asa cum spune si persoana care a postat mai jos, mergand pe logica dumneavoastra, ar trebui demolat si Centrul Vechi (mai ales strazile Lipscani, Franceza, Selari, Covaci).
          De asemenea, ar trebui demolate si cartiere intregi din centrul Parisului, Londrei, Romei, Madridului, Barcelonei, Pragai sau Berlinului, unde inclusiv in timpul zilei isi fac veacul tot felul de specimene din categoria celor descrise de dumneavoastra in postarea de mai sus.
  • -6 (12 voturi)    
    ca-n povesti (Luni, 20 iunie 2011, 14:52)

    George [anonim]

    Si uite asa, Romania va avea numai biserici-catedrale si monumente istorice. Pe langa monumentele de prostie, foarte vechi.
    Asa sa ne ajute D-zeu.
    • +3 (5 voturi)    
      Ca-n povesti de fraier (Luni, 20 iunie 2011, 16:33)

      Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui George

      Tocmai ca nu mai avem aproape nimic, doar niste indivizi fara minte ca tine !
  • -5 (9 voturi)    
    Schimbare... (Luni, 20 iunie 2011, 14:57)

    catalin_mattei [utilizator]

    cand s-a inceput pasajul Basarab a fost injurat Basescu si au fost cazuri cand unii urlau ca se distrug "monumente" arhitecturale.. acum cu Uranus este injurat Oprescu.. se injura cel ce conduce! Nu pot uita cat am stat pana sa se asfalteze niste strazi doar pt ca unul sau altul credea ca piatra cubica pusa in nu stiu ce secol e monument arhitectural.. Orice cusmilie darapanata, plina de gunoaie in care hoarde de tigani isi fac de cap devine monument si brusc apar aparatorii.. Uranus trebuie sa se faca.. asa cum s-a facut si pasajul.. daca cu adevarat Hala este considerata monument istoric exista procedee tehnice pt mutarea sa.. s-a realizat un astfel de procedeu si pe vremea lui ceausescu.. dar hai sa facem ceva ca doar cine nu a mers in zona aceea nu stie ce cuib de mizerie si de infractionalitate exista acolo
  • -3 (7 voturi)    
    imobile (Luni, 20 iunie 2011, 15:15)

    Leo [anonim]

    imobile salvate si zona ramane 'super'. Cand sa mai se mai civilizeze si Bucurestiul, apare cate cineva care se opune si mai trec cativa ani. Ar fi interesant ca cei care s-au opus sa mearga prin zona si sa vada in ce hal arata
  • +6 (10 voturi)    
    Legalitate! (Luni, 20 iunie 2011, 15:16)

    Dragoch [utilizator]

    Se pare ca tuturor le scapa din vedere un lucru esential: totul s-a facut incalcand, ocolind, eludand legea. Poate ca scopul a fost bun, dar nu cred ca asa trebuia procedat, iar Oprescu trebuie sa plateasca daca a incalcat legea, asa cum platim si noi, astia din plebe.
  • 0 (6 voturi)    
    Si acum ce facem?? (Luni, 20 iunie 2011, 15:16)

    un bucurestean!! [anonim]

    Se circula foarte bine in orase mai "civilizate" decat Bucurestiul pe stradute gen Buzesti, Berzei fara a fi largite la nivel de nspe benzi pe sens + tramvai.
    O solutie pentru oras ar fi eficientizarea transportului in comun subteran si de suprafata. Nu ca acum cand ratb-ul face tot posibilul sa te indeparteze de a-i mai folosi serviciile.
    Asa cum spunea cineva mai sus cum ii mai stabilesti valoarea istorica a unei cladiri daca ai imbuntatit-o cu termopane, polistiren, tavane false si culori tipatoare???
    In cazul de fata raul a fost facut, ce facem acum?? Il conservam pentru zeci de ani asa cum este?? Mergem mai departe si gasim o solutie viabila??
    ONG-ul si-a facut misiunea a blocat proiectul si solutia?? Studiile astea vor cere alte sume de cheltuit, tot de la buget, tot din banii nostri.
  • +9 (11 voturi)    
    Felicitari Asociatiei (Luni, 20 iunie 2011, 15:42)

    Cristi [anonim]

    sa "trasam" bulevarde largi trecand peste monumente nu e o solutie .
    cu totii stim ca "batalia " dusa cu circulatia in bucuresti e pierduta . nu poate fi tinut pasul cu cresterea parcului auto . putem sa facem cate bulevarde vrem , in cativa ani tot ne vom bloca.
    solutia insa e la indemana autoritatilor . trebuie doar sa copieze rezolvarea situatiei din marile orase. singura solutie e restrictionarea traficului in zona centrala ( introducerea de taxe , la fel ca in londra , hamburg , milano) si realizarea unui inel dublu de autostrazi - ceea ce observam cu stupoare ca nu se vrea. in ritmul actual largirea centurii bucuretiului va dura 20 de ani. ne meritam soarta.
  • +6 (6 voturi)    
    e o solutie (Luni, 20 iunie 2011, 16:08)

    Mihaela [anonim]

    Adica "intrarea in legalitate". Daca proiectul Uranus ar fi fost blocat abuziv de PDL-ei, cred ca sunt vreo 4 televiziuni si 5 ziare care sa faca tamtam. Dar el nu a vrut sa urmeze legea. A vrut sa arate ca e tare, intr-un total dispret fata de banii bucurestenilor . Acum un an , pe Buzesti s-au schimbat liniile de tramvai.Nu a circulat nici un tramvai, ca s-a inceput bulevardul. Acum, sinele sunt distruse pentru ca pe acolo circula masini.Dar cine a hotarat schimbarea sinelor de tramvai( adica Primaria) nu se hotarase inca pentru bulevard.?Iar pasajul din Mihai Bravu este o tampenie. Acolo soseaua avea 3 benzi pe sens si se circula foarte lejer. Pe chei, spre Timpuri noi, nu este niciodata aglomeratie( aglomeratia este in intersectia cu Sincai). Aglomeratie este si in Piata Sudului, dar acolo nu se fac pasaje.Acum, toate tramvaiele merg pe Dudest( strada ingusta) si stai in trafic 20 de minute intre Posta Vitan si Mihai Bravu
  • -3 (3 voturi)    
    Decizie inteleapta (Luni, 20 iunie 2011, 16:16)

    asociatia salvati "igrasia"si focarele de infectie [anonim]

    Elena draga, ti-ar sta mai bine de mana cu ponta si antonescu. Folosesti aceleasi metode eficiente si constructive ca si ei...bineinteles, pe cheltuiala si nervii nostrii... noi prostimea care populeaza orasul asta...
    Te vom vota cu totii !!! Te iubim!!
  • -2 (2 voturi)    
    ONG - la comanda cui? (Luni, 20 iunie 2011, 17:31)

    Raj [utilizator]

    Apropos de ONG-urile care obtin stoparea lucrarilor ,cum se face ca apar numai dupa inceperea si derularea lor iar prin stopare se platesc penalitati firmelor constructoare?
    Cine o fi in spatele lor?Cine iese in cistig?
    Ginditi-va putin si incercati un raspuns!!!
    • +2 (2 voturi)    
      chiar, cum se face..? (Luni, 20 iunie 2011, 21:43)

      gaba [utilizator] i-a raspuns lui Raj

      Daca v-ati informa putin, ati vedea ca aceste ONG-uri au salvat lucruri inainte de a se produce raul. Dar in ONG-uri activeaza VOLUNTAR oameni de diverse profesii care isi rup din timpul lor liber sau de odihna ca sa salveze orasul de macelarii lui care sunt profesionisti, cu asta se ocupa: darama, cumpara ieftin, construiesc si vand apoi scump.
      "Cine o fi in spatele lor?Cine iese in cistig?
      Ginditi-va putin si incercati un raspuns!!!"
      ONG-urile in niciun caz, ca nu au firme de constructii...
  • -4 (4 voturi)    
    "Cu siguranta" avem nevoie de monumente istorice (Luni, 20 iunie 2011, 17:33)

    adrian [anonim]

    Intr-un oras in care nu ai loc sa te misti cu masina , noi avem nevoie de monumente istorice? Sincer daca cineva ar reconsolida acele monumente istorice nu as fi de acord cu demolarea lor, dar sa trecem pe langa niste ruine in timp ce iti rupi masina in gropi ,imi pare a fi tipic romanesc.Asadar Oprescu nu va putea face nimic notabil pana cand nu va primi ce a dorit si tovarasu Basasescu- consiliul. Oprescu este dupa parerea mea ,de departe cel mai bun prima dupa '90(chiar daca se spune ca el a finalizat unele proiect incepute , dar le-a finalizat).
    • +5 (5 voturi)    
      idee (Luni, 20 iunie 2011, 19:40)

      Elen [anonim] i-a raspuns lui adrian

      si daca se umple si aceasta strada de masini, ce facem? daramam tot si o sa locuim in masini?!-
      uita-te ce s.a intamplat in alte orase unde au fost proiecte de acest gen...

      mai bine iti iei o bicicleta sau ratb sau faci car pooling orice sa eviti situatia in care un SUV ocupa o buna bucata de sosea pentru o persoana.

      daca nu intelegi uite o imagine care iti va explica: http://www.dailycognition.com/index.php/2010/04/18/space-needed-to-transport-60-people-car-vs-bus-vs-bicycle.html
      • -1 (1 vot)    
        O idee aproximativ buna (Marţi, 21 iunie 2011, 10:09)

        Adrian [anonim] i-a raspuns lui Elen

        pentru ca in situatia in care ratb vine greu si aglomerat (in cazul meu la 30-45 de minute) iar de pistele de biciclisti nici nu se mai pune problema, eu propun sa ramanem cu aceste monumente senzationale, care fac din patrimoniul national , iar in cazul cel mai mic cutremur sa mai moara si cativa cetateni ai acestui oras minunat.
        Va multumesc.
  • -3 (3 voturi)    
    a venit ong-ul cu proiect alternativ? (Luni, 20 iunie 2011, 17:39)

    ion [anonim]

    Asa, sa demonstreze ei cum renoveaza si pun in valoare darapanaturile alea, cu ce bani, etc? Sau doar incearca sa il blocheze pe Oprescu, care culmea, continua un proiect inceput de... Videanu. Pai ori sunt bune ideile pedele, ori nu sunt bune? Atat de disperati au ajuns incat sa se razbune pe bucuresteni ca nu au fost realesi pedelistii?
    • +2 (2 voturi)    
      Oooo! aceste cuvinte ne doare..! (Luni, 20 iunie 2011, 21:47)

      gaba [utilizator] i-a raspuns lui ion

      Cititi mai sus despre ILEGALITATILE COMISE DE OPRESCU si apoi cereti ONG-urilor sa-i repare magariile!
  • +1 (3 voturi)    
    Curtea de Apel a blocat diametrala Buzesti-Berzei- (Luni, 20 iunie 2011, 17:57)

    Eugen Vasilescu [anonim]

    Sunt f. curios de ce ONG - ul nu se implica in salvarea altor cladiri, care au mai ramas in picioare si se bat pentru cele demolate. Exista cladiri monumente care stau sa cada la prima miscare mai nervoasa a pamintului (asa cum era hotelul Marna, fostul cinematograf Feroviarul), cladiri neintretinute, focare de infectie. Banuiesc ca daca erau intretinute, renovate s.a.m.d erau mult mai greu de demolat (cu sau fara hotariri ale primariei.
    Daca raul a fost produs, cel mai cretin lucru care se poate intimpla acum este aminarea finalizarii proiectului, asa cum e el, bun sau rau, deoarece pe linga banii cheltuiti pina acum si disconfortul celor care locuiesc in zona, vor trebui scosi alti bani penbtru refacerea lucrarilor de pina acum. Curtea de Apel ar trebui sa mai si gindeasca, sa-l amendeze pe Orescu, Primaria generala si pe cine mai vor ei, sa-l faca pemal pe Oprescu si sa-l suspende din functie (daca se poate cu votul consilierilor), sa ceara un referendum cu privire la aceste lucrari, nu stiu, orice dar sa se finalizeze totul pentru ca praful si mizeria sde acum sa dispara. Dar mi-e frica ca nu cele 3 cladiri care au ramas (pentru Hala Matache era un plan de mutare) sunt miza, ci terenurile adiacente care vor ramine in lateralele bulevardului, cine le va obtine se va face om. Asa ca sa se decida ca aceste tereburi sa ramina ale primariei, sa se faca pista de biciclisti, spatii verzi, copaci plantati si parcari in spic si atunci toti bucurestenii (inclusiv cei nostalgici dupa mizeria de dinainte) vor fi multumiti, si orasul va fi mai verde si mai curat. Asa ca drafi ONG-uri, puneti mina si inercati sa salvati cladirilr care intr-adevar merita (de ce nu aveti grija de Centrul Vechi, care are mare nevoie de ajutor, sa nu mai cada tencuieli in capul trecatorilor, a turistilor straini (atitia citi mai sunt) veniti sa vada Micul Paris si nu lasati sa se termine cu nenorocirea acestui bulevard, care creeaza numai neplaceri.
    • +1 (3 voturi)    
      lui Eugen (Luni, 20 iunie 2011, 21:52)

      gaba [utilizator] i-a raspuns lui Eugen Vasilescu

      Pentru ca odata adusi in justitie, cei care au calcat legile in aceasta zona nu vor mai avea curajul sa repete magariile in alte zone. Si, oricum, determinand oprirea demolarilor, exact asta au facut ONG-urile, au salvat alte cladiri protejate de la demolare.
      • -1 (1 vot)    
        A venit la timp acest comunicat (Marţi, 21 iunie 2011, 0:12)

        Negustorul [anonim] i-a raspuns lui gaba

        Dupa laudarosenia ca Pasajul Basarab acest Comunicat lamureste ceea ce trebuia lamurit o data si o data.Oprescu nu este bun.Acest Proiect cu diametrala Buzesti-Berzei este opera lui.Este bine ca mai multe instante de judecata l-au sanctionat.Daca nu era ONG-ul Salvati Bucurestiul nu am fi constatat niciodata cat de prost administreaza Oprescu.Are atata tupeu incat este in stare sa minta populatia ca ONG-urile sunt de vina.Minciuna genereaza minciuna, este un om periculos pentru Bucuresti si dupa cum se stie Bucurestiul este fruntea Romaniei.Va fi judecat in curand de populatie.Felicitari tuturor.
  • 0 (2 voturi)    
    tace ti!oprescu a facut totusi ceva! (Marţi, 21 iunie 2011, 3:04)

    mircea [anonim]

    ah daca mai traia ceausescu rezolva si cu zona asta . tigani prostituate droguri veniti voi sa locuiti aici in zona voastra istorica de nenorociti . mai era putin si se curata si zona asta famata . dar ar dzeu sa ajungeti sa aveti domiciliul in zona si sa va mai aud apoi de monumente . alea erau darimaturi care nu s ar fi renovat niciodata . oprescu e un erou nu un infractor specialisti politici . in fiecare zi am sa va blestem pentru gestul vostru de idealisti sub masca unor oportunisti politici.
  • -1 (1 vot)    
    oprirea lucrarilor nu este solutia corecta (Marţi, 21 iunie 2011, 7:59)

    pick [anonim]

    Cine vrea sa salveze un patrimoniu ar trebui sa actioneze din timp si sa lupte pentru a fi obligatoriu supuse dezbaterii publice reale toate proiectele publice. Acum desi adevarul este la mijloc se exagereaza politic si fara o solutie si pentru locuitorii din zona. Ar trebui urgentata gasirea noului proiect. Altfel suntem penibili ca de obicei si iar rusine ptr poporul roman....
  • +1 (1 vot)    
    Nu vrem oprirea lucrarilor (Marţi, 21 iunie 2011, 8:11)

    puiu [anonim]

    Nu vrem oprirea lucrarilor ci dezbaterea urgenta a unui proiect care sa tina cont de ce merita salvat si ce se face si cu intreaga zona inclusiv partea opusa celei partial demolate. Ne-am saturat de politica si vrem fapte de care sa fim mandri..
  • +1 (1 vot)    
    Tupeu (Marţi, 21 iunie 2011, 10:16)

    Ioana Munteanu [utilizator]

    Ce tupeu are Oprescu, primarul asta populist si incult, ca toti primarii de care a avut parte bietul Bucuresti! Ce reactie de mitocan, dovedind dispret adinc pentru individ, istorie, civilizatie! Cica 'bulevardul nu se face pentru ca asa vor Popescu si Ionescu'!... Da, domnule, acesti Popescu si Ionescu reprezinta comunitatea pe care trebuie matale sa o slujesti! E treaba dumitale sa gasesti solutii pentru 'utilitatea publica' fara a rade de pe fata pamintului marturiile identitatii si ale istoriei! Nu are nici un sens un drum intre nimic si nimic!! Aici nu e vorba de nostalgie si capricii, aici e vorba de civilizatie si identitate! Dar de unde sa stie mitocanul, care nu traieste decit in masina si nu viseaza decit blocuri de sticla...
  • -1 (1 vot)    
    vorbe....si ,iar vorbe (Marţi, 21 iunie 2011, 13:47)

    Popescu Maria [anonim]

    Tare as vrea ca cei ce comenteaza sa locuiasca in zona. Sa fi trait pana acum printre cladiri insalubre, pline de tigani, betivi si prostituate si acum printre gropi, daramaturi, praf si noroi. Nu va intereseaza parerea locuitorilor care locuiesc acolo? De ce trebuie sa induram noi mizeria aceasta? Ca sa va dati voi cu parerea si sa blamati in stanga si in dreapta? Ce cladiri de patrimoniu ? Le-ati vazut ? Cunosteti problemele structurale ale zonei atat de bine ?
    Vedeti-va de treburile voastre si lasati constructorii sa curete si civilizeze zona.
    Din cauza unor carcotasi ca voi , cu interese marunte si rautati disimulate, se va intinde lucrarea pe o perioada mult mai lunga si cu costuri mult mai mari ( din banii tuturor cetatenilor )...pentru ca, de facut , tot se va face.
    • +1 (1 vot)    
      fara rautate (Miercuri, 22 iunie 2011, 10:20)

      Ioana Munteanu [utilizator] i-a raspuns lui Popescu Maria

      Pai cine spune, stimata doamnă, ca lucrurile trebuie sa ramina asa? Exista feluri si feluri de a 'civiliza' o zona urbană. Poti sa o 'civilizezi' cu buldozerul, darimind tot ce intilnesti in cale si plantind apoi trandafiri, dar poti sa o civilizezi si ingrijindu-te de patrimoniu, renovind cladirile vechi, punindu-le in valoare, obligind locatarii sa respecte normele urbane... Dar e nevoie de mai mult efort si de mai mult creier pentru asta. Iar romanul nu vrea sa depuna efort si nici sa gindeasca prea mult. Si desigur, a plati pentru frumusete le pare tuturor o extravaganta, o nesimtire chiar. Va doresc sa faceti o calatorie, cit de scurta, in Bulgaria, poftim, sau, ce sa mai spun, in Ungaria, sau, daca aveti noroc, si mai la vest ori si mai la sud. Cum credeti ca s-au civilizat oamenii aceia? Darimind cu buldozerul tot ce le-a stat in cale? Nu, stimata doamna. Au muncit, au cheltuit, au gindit pentru ca sa aiba orase frumoase, care pastreaza atmosfera traditionala a locurilor respective... Incercati sa ginditi dincolo de interesul dumneavoastra imediat!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi