Curtea de Apel a blocat diametrala Buzesti-Berzei-Uranus. Vezi lista imobilelor de patrimoniu demolate
Initial, Tribunalul Bucuresti, prin judecatoarea Loneta Gavrea, a respins actiunea Asociatiei Salvati Bucurestiul pe 23 noiembrie 2010, insa Curtea de Apel a admis recursul si a dat castig de cauza ONG-ului.
Asociatia Salvati Bucurestiul invoaca urmatoarele motive de ilegalitate ale Hotararii de Consiliu General:
- conform legii, intrucat in cauza erau si monumente istorice, utilitatea publica trebuia declarata de Parlament prin lege, nu de Consiliul General
- conform legii, utilitatea publica trebuia declarata in urma unei cercetari stiintifice care sa ateste ca solutia aleasa este cea mai eficienta si justifica costurile. Primaria nu a facut dovada vreunei cercetari prealabile. Nici macar costurile nu au fost estimate
- comisia care a declarat utilitatea publica nu continea reprezentantii obligatorii ai unor institutii. Cele 5 persoane care au declarat utilitatea publica reprezentau doar Primaria Capitalei si fusesera numite exclusiv pentru utilitatea publica a Pasajului Basarab.
In baza acestei Hotarari de Consiliu au fost emise ordinele de declasare pentru 3 monumente istorice si avizele de desfiintare pentru alte 74 de cladiri din zone protejate. Asociatia Salvati Bucurestiul sustine ca judecatoarea Loneta Gavrea ar fi putut opri aceste distrugeri, printr-o sentinta favorabila. Aceasta a justificat insa in motivarea sentintei urmatoarele aspecte: "reclamantii sustin [...] ca nu mai putin de 13 monumente istorice si alte 8 cladiri aflate in zona vor fi declasate si probabil demolate pentru o lucrare publica ce nu se va realiza, insa se constata ca aceste imprejurari invocate nu redau aspectul perturbarii grave si nici a prejudiciului grav, viitor si previzibil al autoritatii". Tot in baza acestei Hotarari de Consiliu General, Guvernul a declarat si el utilitatea publica a proiectului si s-a decis exproprierea a 83 de cladiri, circa 1000 de persoane.
Chiar daca pentru zecile de case de patrimoniu demolate nu se mai poate face nimic, aceasta sentinta salveaza cele 7 monumente istorice ramase in picioare pe traseul Diametralei, printre care si Hala Matache. Aceste cladiri asteptau Ordin de demolare/translatare de la Ministerul culturii, iar daca hotararea de declarare de utilitate publica a fost suspendata, acest lucru nu se mai poate face.
Primaria Capitalei considera lipsita de relevanta victoria ONG-urilor: "Noi o consideram o victorie juridica fara relevanta, care nu are efecte pe plan juridic. In baza ei s-au facut exproprierile si s-au dat autorizatiile de demolare/construire. Acum nu mai are niciun efect. Referitor la decizia Curtii de apel, vom exercita caile extraordinare de atac. Acolo unde exista autorizatie de demolare/construire lucrarile vor continua. Efectele Hotararii de Consiliu deja s-au produs", a declarat pentru HotNews.ro, Andrei Creci, directorul Directiei Juridic din cadrul Primariei Capitalei.
Acesta este cel de-al cincilea proces pe care Primaria Capitalei il pierde in cazul Diametralei Buzesti-Berzei-Uranus.
- pe 21.12.2010 Tribunalul Bucuresti a suspendat in dosarul 60056/3/2010 autorizatiile de desfiintare pentru Hotel Marna si Casa Radulescu; Primaria a emis ulterior autorizatii cu acelasi continut. Asociatia Salvati Bucurestiul a depus plangerea penala;
- pe 19.01.2011 Tribunalul Bucuresti a suspendat in dosarul 62706/3/2010 autorizatia de desfiintare pentru imobilul din str. Cobalcescu nr. 60; Primaria a continuat demolarea. Asociatia Salvati Bucurestiul va depune plangerea penala;
- pe 12.04.2011 Tribunalul Bucuresti a anulat in dosarul 52450/3/2010 Planul Urbanistic Zonal Buzesti-Berzei;
- pe 26.04.2011 Tribunalul Cluj a suspendat in dosarul 958/117/2011 Planul Urbanistic Zonal Buzesti-Berzei si autorizatia de construire 363/2009.
În plus, pe 7 iunie, Prefectul Capitalei a cerut suspendarea autorizatiilor de construire pe ultimele doua tronsoane ale Diametralei, la care Primaria Capitalei mai lucra:
· Autorizaţia nr. 38/04.02.2011având ca obiect executarea lucrărilor cuprinse între Piaţa Victoriei şi Calea Griviţei - Strada Berzei (între Calea Griviţei şi Calea Plevnei)
· Autorizaţia nr. 633/29.12.2010 având ca obiect executarea lucrărilor pe tronsoanele Piaţa Victoriei-Str Occidentului şi B-dul Dinicu Golescu - Calea Plevnei.
Acum, proiectul fiind practic blocat in instanta, ramane intrebarea cine va plati pentru oamenii expropriati ilegal, pentru cladirile demolate ilegal si pentru intarzierile pentru care constructorul cere, potrivit primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu, 3,8 milioane de euro.
Istoricul Actelor administrative emise pentru proiectul Diamentralei Buzesti-Berzei Uranus si calendarul demolarilor:
1) Prin Hotararea 151/27.06.2006, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a emis „delimitarea spatiului public aferent PUZ dublarea diametralei ...", plansa din PUZ care traseaza conturul viitoarei sosele. Primarul general la vremea respectiva, Adriean Videanu declara ca lucrarile nu vor incepe pana cand nu se va realiza un Plan Urbanistic Zonal, care sa arate exact pe unde va trece drumul, cum va arata, ce se va construi pe margine.
2) Prin Hotararea 262/02.11.2006, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a declarat utilitate publica pentru lucrarea de interes local „dublarea diametralei ...".
3) In urma declararii utilitatii publice, au fost notificati proprietarii; unora le-au fost cumparate proprietatile in 2006-2008 prin negociere directa.
4) Pe 15.05.2008 se emite certificatul de urbanism 260R/2397/15.05.2008 pentru aceasta lucrare.
5) Pe 31.10.2008 se publica in Monitorul Oficial Legea 184/2008 care completeaza Legea 198/2004. Conform art. 2 din aceasta, drumurile locale capata statut de utilitate publica. Conform art. II din aceasta, pentru toate expropierile in curs trebuie HG pentru declansarea procedurii de expropiere pentru imobilele ramase de expropiat.
6) Prin Hotararea 51/24.02.2009, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a solicitat Guvernului sa emita un HG prin care sa aprobe expropierea imobilelor ramase de expropiat.
7) Primarul General emite autorizatia de construire 363/27.08.2009 pentru realizarea lucrarii de interes local Buzesti-Berzei-Uranus.
8) Guvernul a emis HG 590/23.06.2010 privind declansarea procedurilor de expropriere pentru cauza de utilitate publica a imobilelor proprietate privata situate pe amplasamentul lucrarii de interes public local.
9) In urma HG 590/2010, in lunile iulie - octombrie 2010 toti proprietarii ramasi au fost notificati si li s-au pus banii in cont. Unii au contestat in instanta.
11) Pe 29.09.2010 Comisia Nationala a Monumentelor Istorice avizeaza favorabil declasarea a 3 monumente istorice dintre cele 14 care se afla pe conturul viitoarei sosele: Casa Eminescu, Hotel Marna, Casa Radulescu (Cinema Grivita).
12) Pe 06.12.2010 se publica in Monitorul Oficial ordinele de declasare pentru cele 3 monumente.
13) Pe 08.12.2010 se emit autorizatii de desfiintare in regim de urgenta pentru cele 3 monumente.
14) Pe 10.12.2010 se emit autorizatii de desfiintare in regim de urgenta pentru alte 6 cladiri de pe str. Berzei (Berzei 26, 28, 30, 32, 34 si Plevnei 42).
15) In noaptea 10.12.2010 - 11.12.2010 se demoleaza Berzei 34- Stirbei Voda 89 (casa Dobre Nicolau), mai putin anexa. Pe 11.12.2010 si 12.12.2010 se demoleaza Casa Eminescu si 20% din Hotel Marna.
16) Pe 21 decembrie Tribunalul Bucuresti suspenda autorizatiile de desfiintare pentru Hotel Marna si Casa Radulescu, deoarece autorizatiile nu avea avize si de la Directia de Cultura a municipiului Bucuresti.
17) Pe 10 ianuarie 2011 Comisia Zonala a Monumentelor Istorice propune emiterea avizelor de desfiintare pentru Hotel Marna, Casa Radulescu si alte 9 cladiri de pe str. Berzei.
18) In zilele 11-17 ianuarie Directia de Cultura Bucuresti emite avizele de desfiintare pentru Hotel Marna, Casa Radulescu si alte 14 cladiri pe str. Berzei.
19) Pe 13-15 ianuarie se demoleaza integral Hotel Marna si Casa Radulescu.
20) Pe 19 ianuarie Tribunalul suspenda autorizatia de desfiintare la imobilul din str. Cobalcescu 60, dar demolarea continua.
Lista imobilelor expropriate:
Buzeşti 1 comun cu Griviţei 80- cladire monument istoric, demolata.
Buzeşti 3- cladire monument istoric, demolata.
Buzeşti 5- cladire monument istoric, demolata.
Buzeşti 7- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Buzeşti 9-11- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Buzeşti 13- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Buzeşti 15- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Buzeşti 17- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Buzeşti 19- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Buzeşti 21- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Buzeşti 23- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Buzeşti 25- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Buzeşti 27-29- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Buzeşti 31- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Buzeşti 33- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Buzeşti 35- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Buzeşti 37 comun cu Gheorghe Polizu 38-52- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Buzeşti 47- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Plevnei 42- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 26 comun cu Cobălcescu 53- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 28 comun cu Cobălcescu 55- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 32- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 34 comun cu Ştirbei Vodă 89- cladire monument istoric, demolata.
Cobălcescu 55- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Cobălcescu 60- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Dinicu Golescu 2-4- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 57- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 57B- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 59- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 59-61- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 63- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 65- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 69- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 70- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 71- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 72- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 73- Maramureş 22- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 74- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 75- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 77- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 78- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 79- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 80- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 81- monument istoric ramas in picioare
Berzei 82- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 83- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 84- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 91- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 91A- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 93A+B- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 95- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 97- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 99- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 101- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 101A- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 103- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 105-107- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 109- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 109A- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Berzei 111- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Vulcănescu 68- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Vulcănescu 68A- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Vulcănescu 70- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Vulcănescu 72- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Vulcănescu 81- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Vulcănescu 83- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Vulcănescu 85- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Vulcănescu 87- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Vulcănescu 87A- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Cameliei 20- monument istoric ramas in picioare
Intr. Baldovin Pârcălab 7- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Intr. Baldovin Pârcălab 7A- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Intr. Baldovin Pârcălab 7B comun cu str. Baldovin Pârcălab 12- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Intr. Baldovin Pârcălab 9- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Intr. Baldovin Pârcălab 11- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Baldovin Pârcălab 16- monument istoric ramas in picioare
Baldovin Pârcălab 18- monument istoric ramas in picioare
Piaţa Haralambie Botescu 10- monument istoric ramas in picioare
Piaţa Haralambie Botescu 10A- monument istoric ramas in picioare
Piaţa Haralambie Botescu 18- imobil ramas in picioare, nu este monument istoric
Cameliei 22- imobil care nu avea statul de monument-demolat
Cameliei 24- monument istoric ramas in picioare
Griviţei 119- cladire monument istoric, demolata.

Discursul de adio al lui Donald Trump: Am făcut ceea ce am venit să facem. Am dus cele mai grele bătălii VIDEO
Oamenii invizibili: Bolnavii cronici nu se pot programa la vaccinare din cauză că statul român nu a știut niciodată câți sunt / "Dacă ar exista registre de pacienți, ar dispărea toate serviciile și decontările fictive"
Navalnîi prezintă imagini cu "palatul lui Vladimir Putin": 18.000 de metri pătrați, într-un complex de 7.000 de hectare, dotat cu teren de hochei, tunele spre Marea Neagră și podgorii VIDEO
Ultimele ore la Casa Albă: Trump l-a grațiat pe fostul său consilier Steve Bannon, acuzat de fraudă- UPDATE
Ursula von der Leyen: După patru ani lungi, Europa are un prieten la Casa Albă
Un crematoriu din Germania lucrează 24 de ore din 24, șapte zile din șapte / Mesajul directorului pentru coronasceptici: Veniți să ne ajutați să mutăm sicriele VIDEO
*
Si acolo a lovit mana lunga - pe care
scrie ONG cu portocaliu.
Si acolo au fost oprite lucrarile la o rampa care
putea fluidiza circulatia pe relatia Berceni - Dristor -Baba Novac fie spre Obor fie spre Titan.
*
Cand te uiti atent acolo sunt exclusiv
campuri libere,
ceea ce nu i-a impiedicat pe tinerii entuziasti de la Organizatia ”Salvati Igrasia” sa obtina blocarea in justitie a lucrarilor.
*
Adevarul e ca, desi viran, de vreo 30 de ani,
locul duhneste de amintiri fermecatoare ale
”vechiului Bucuresti” ca de exemplu:
- Abatorul - din curtea caruia se auzeau vaietele
animalelor care isi presimteau moartea si
- PROTAN - sau cam asa ceva - unde se fabrica clei din oase - iar in noptile de vara o duhoare care iti intorcea stomacul pe dos ajungea pana la Casa Scanteii
*
Sa speram ca intr-o buna zi cele doua obiective vor fi reconstruite pe acelasi amplasament !
Pentru aceasta avem nevoie de insa de un alt primar - care sa se asorteze cu mireasma de care spuneam.
Unde ati mai vazut voi in lumea asta (in afara de podul Grozavesti din podul Basarab) sa se construiasca pod peste pod? Imbecilitati care se pot inlocui prin interdictia de a vira la stanga care ar rezolva problema locala de trafic.
trei intersectii majore
- cotul Caii Vacaresti spre stanga cum vii dinspre Sudului
- plus doua intersectii cu cele doua splaiuri
*
Majoritatea vehiculelor merg dinspre Sudului spre Mihai Bravu si pe pasarela ar circula șnur.
*
Pe sub pasarela ar merge cei care merg pe Vacaresti spre Timpuri Noi si cei care folosesc cele doua splaiuri.
*
Interdictia la stanga ar impune celui care vine dinspre Mihai Bravu sa ocoleasca spre dreapta , sa mearga vreun kilometru pana la
Podul Lemetru si sa ocoleasca acolo , ceea ce ar omorî complet si acea intersectie, care nici ea nu se simte prea bine.
*
Oricum instantele si vorbaretii de la ONG nu s-au preocupat de oportunitatea lucrarii ci exclusiv de incitatrea impotriva lui Oprescu a bucurestenilor....care nefiind insa ardeleni se prind la orice shmenin ăsta...deci efectul va fi invers.
*
Si unde mai pui ca dupa Basarab
Oprescu va inaugura si Stadionul ...eu zic sa va concentrati pe zona Arad- Oradea-Cluj ...pentru ca si pe-acolo lumea incepe sa-si revina.
utilitatea lucrarii nu poate scuza faptul ca Oprescu o face ilegal. sper sa se gaseasca un judecator care sa-l puna sa plateasca din buzunar toate tampeniile pe care le-a facut.
Stadionul national este alt proiect pe care bestialul de oprescu nu l-a inceput si n-a fost in stare nici macar sa-i asigure finantarea, tot guvernul l-a scos din kko.
In final, ce le doresc eu celor care-l vor vota din nou pe smecherasul asta: sa ramana doar ei cu oprescu in bucuresti!
La roma, la rio de janeiro, in singapore, in amsterdam, in hong kong
cam pe aste mi le aduc aminte.
Ultima oara, la roma, imi amintesc clar ca erau 3 autostrazi/sosele suspendate, chiar in interiorul centurii, in oras, printre blocuri. Ajungeau pana la et 8 al constructiilor.
Desigur ca la cirogarla nu s-a mai pomenit.
Dar asa e, in afara de roma, unde e posibil orice, nicaieri nu se face stanga. Sustin aceasta idee 100%. Dar asta nu se poate realiza decat acordand alte variante.
Altfel, vezi intersectia mosilor cu eminescu, unde toata lumea face stanga pe interzis.
"1) Prin Hotararea 151/27.06.2006, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a emis „delimitarea spatiului public aferent PUZ dublarea diametralei ...", plansa din PUZ care traseaza conturul viitoarei sosele. Primarul general la vremea respectiva, Adriean Videanu declara ca lucrarile nu vor incepe pana cand nu se va realiza un Plan Urbanistic Zonal, care sa arate exact pe unde va trece drumul, cum va arata, ce se va construi pe margine. "
Cum ar fi daca un Consiliu General ar decide ca o magistrala sa treaca prin cartierul Primaverii si sa fie demolate cateva case in care stau azi urmasii unor vajnici reprezentanti ai clasei muncitoare, prieteni buni cu primarul bestial care nu face nimic legal?
Din pacate, blocarea inaugurarii pasajului Basarab nu au putut sa o faca. Dar o sa blocheze la schimb tot ce ar putea face bine traficului bucurestean.
Go Basescu ! Go Udrea ! Go PDL ! Go outside this country !
pana una alta bucurestiul are nevoie sa respire...
Si grecii la cos cu toate coloanele alea impastiate aiurea...
si pentru fotografii.
*
In felul acesta puteti vedea cum arata
cateva dintre bijuteriile erhitectonice
salvate din ghiarele lui Oprescu.
*
Cineva le compara cu Colosseumul italienilor...
Poate ca e un pic de exagerare patriotica...
...totusi sunt sigur ca orice capitala europeana i-ar dori
case precum acelea gasite de mine in poze pe internet:
- Baldovin Parcalabu numerele 16 sau 18
ori
- Str. Cameliei nr 20, 24 si 26
toate mentionate si in articol :)
Eu stiu mai multe despre cum se poate
intra cu orice ruina pe lista de monumente istorice sau arhitectonice. Dai un ban si pe urma poti sa primesti o gramada inapoi dar si pe ăia trebuie sa ii imparti cu mai multa lume
Acum pe bune sunt si constructii mai rasarite care ar fi bie sa fie salvate cumva si nu ma refer doar la Hală.
Pozele tale sunt totusi mortale mi-ai inveselit dimineata.
"Bucurestiul are nevoie sa respire"? Pai sa vezi ce de aer proaspat o sa fie cand in loc de 100-200 de locuitori cati bantuiau prin zona Berzei vor veni 2000-3000 de oameni cu tot atatea masini in bildingurile de birouri..!
ce paragina va fi locul unde au inceput lucrarile! va fi o mizerie de maidan!
In rest nu e nimic nou sub soare: Oprescu n-are nevoie de legi. Darama monumente fara autorizatii, noaptea la sfarsit de saptamana; nu are PUZ-uri aprobate pentru lucrarile pe care le face si lucrarile sunt sistate prin tribunale; inaugureaza podul asta de la Basarab fara sa fie foarte clar daca e terminat sau nu... receptia finala nu s-a facut dar este dat in folosinta.
Eu l-am votat prima data gandindu-ma ca medic fiind si profesor universitar (de fapt se tot lauda mereu ca e mare doctor) o sa fie mai atent la spatiul verde, la reducerea poluarii, aspectul orasului, protectia monumentelor, o sa se comporte si o sa vorbeasca ca o persoana bine crescuta..etc. Pai din contra. Mitocanie si demagogie la maxim.
Ce imbecil!
Mi-e rusine ca am un asa primar demagog, care nu a facut nimic in viata lui, are o vila nationalizata luata cu japca in Primaverii si e fiu de general de securitate.
Mi-e scarba de Oprescu!
Sorin Oprescu, primarul bestial care face totul ilegal!
nu stiu mai in jos de stirbei, zona aia mi se pare semnificativ mai spalata
Eu stiu asa: cand ceva se murdareste, IL SPELI!
Il cureti! Nu il arunci la gunoi, nu-i dai foc, nu-l spargi, nu-l demolezi!!!
Logica asta de "dă-le dracului de monumente istorice, ca si-asa era mizerie" e logică demnă de bancul "fă, pirando, ăla micu a făcut pe el, ce facem, il spălăm sau facem altu'?"
Catiusa, bravo, felicitari, ai facut un articol foarte bine structurat, informatia este plina, coerenta si foarte relevanta.
La mai multe, asa cum ne-ai obisnuit cu darzenia ta!
Multumim,
respect.
Sper sa ai grija de primarul bestial si sa-i duci cu regularitate toate cele necesare, acolo unde ii este locul ! Go Catalin, go !
Chiar are rost? Sunt curios daca cei care vor sa protejeze aceste cladiri s-au plans vreodata de traficul din Bucuresti :-?
Bucuresti are nevoie in primul rand de un plan de dezvoltare. Fara el, orice primar e liber sa dea autorizatii pentru orice. Ca sa distrugi e cel mai usor.
si parisul, londra, praga, Madrid, viena
par niste mahalale.
Da, nu e o gluma.
Un oras ras la 0 si facut din nou, o gradina verde fara probleme de trafic si de poluare, in care nu ai nevoie de masina, pur si simplu, dar care are si infrastructura auto f buna.
Va rog sa ma mai scutiti cu eco bio natur.
Cand o sa imi pot duce bebelusul cu carutul direct din casa in cresa, fara sa inghita praf, sa aa chinui cu infrastructura de handicapati inexistenta, atunci o sa fiu primul care renunta la masina.
Pana atunci, va rog, sosele.
Alegerea drept exemplu a Parisului nu este deloc potrivita. In anii '60 ai secolului al XIX-lea, Parisul Luminilor a cunoscut cea mai radicala reforma urbana (cu exceptia celor facute de marii combatanti din al II-lea razboi mondial la Dresda, Coventry, Varsovia scl. unde nu a mai ramas piatra pe piatra dupa bombardament).
Sub conducerea energica a prefectului dept Sena - celebrului Haussmann (sau Gica Osman dupa cum traducea o televiziune din Romania) orasul a fost restructurat, prin demolari, asanari, etc.
Macar daca s-ar face si la Bucuresti, precum la Paris. Insa singurul lucrul pe care il avem in comun cu Parisul - este infumurarea locuitorilor, la noi potentata cu multa prostie si lipsa de cultura urbana, rezultatul asezarii in oras a unor hoarde de pauperi, in cautare de lucru si de o viata mai buna.
O vreme au gasit de lucru, acum si viata le este nitel mai buna decat la tara, insa este pacat ca dureaza atat de mult sa invete sa iubeasca acest oras.
In ce priveste Paris - si astazi se mai scriu romane despre bestialul Haussmann si demolarile sale, si astazi mai sunt placute pe ziduri - aici a fost cutare si cutare, etc. ... dupa 150 de ani de evenimente.
(poate asa se intelege mai bine cat de dramatica a fost reforma urbana in Paris).
Rezultatul este insa splendid!
"Patria si Dreptul Meu !"
.
si Parisul si Praga samd sunt pline de vechituri, nu stiu de ce nu le rad aia sa faca niste blocuri stralucitoare, cu multa gresie si faianta la baza - ceva frumos, ceva deosebit. nu?
ce idee penibila, sa pastram casele frumoase construite de bunicii si stramosii nostri, mai sandule, mai.
Sunt de acord ca unele cladiri sunt patrimoniu, dar putine din ele, nu orice ruina locuita de tigani e patrimoniu doar ca e veche.
De ce nu se judeca mai devreme totusi? Ori sa continue la bulevard, ori sa faca toata zona pietonala cu piste de biciclete si flori, dar sa stea cu mainile in san inca aproape un an mi se pare culmea bataii de joc :(
pai de ce aprindem lumina si nu folosim lampile cu gaz ale bunicilor? de ce le-am aruncat? ca erau din patrimoniu...
suntem o natie aparte....
Sa ma lase - niste mitocani tot cu interese proprii.
Sa stii ca nu cei care nu gandesc ca tine sunt mitocani...ba dimpotriva.
Prin urmare, nu ai avut dreptate spunand: Sa stii ca nu cei care nu gandesc ca tine sunt mitocani
Militez pentru asta, sa sti - in felul meu, insa.
Si chiar abia astept sa las masina acasa si sa ajung la birou intr-un timp mult mai scurt.
Intamplator sau nu, am calatorit foarte mult si am vazut cu isi trateaza strainii istoria si monumentele istorice.
De data asta intamplator, student fiind inainte de 2000 stateam in zona respectiva: dezastru este putin spus.
Prin urmare:
- te rog sa enumeri beneficiile acestei stagnari
- te rog sa enumeri dezavantajele si pierderile generate de aceasta actiune.
Asta-i tot.
Mai bine in zis sa ceara tratarea proiectului in ordinea legala a actiunilor: studii de specialitate, consultari publice, decizii competente (in Parlament si la Min. Culturii si nu date de comisii fantoma din primarie de o moralitate cel putin dubioasa).
Cine spune ca demolarea zonei este binevenita pentru ca era necesara o igienizare, tin sa va spun ca zona se putea igieniza si fara a demola orbeste atatea monumente istorice.
Zona Berzei - Buzesti ramasese singurul cartier negustoresc din a doua jumatate a secolului XIX. Dar asta e... Unii prefera sa admire astfel de cladiri doar cand merg in concediu in alte tari, in timp ce in Bucuresti nu vor decat bulevarde largi, cladiri de birouri, mall-uri si supermarketuri. Le doresc din inima sa emigreze in SUA, Australia, Noua Zeelanda si Canada, de unde sa li se faca dor de stradutele inghesuite si insalubre din Bucurestiul secolului XIX...
1. Multi reprezentanti ai ONG-urilor locuiesc sau lucreaza in aceasta zona de ani de zile.
2. Hala Matache si celelalte monumente istorice trebuie salvate mai intai de la demolare si apoi de termopane si restul "imbunatatirilor" ilegale.
3. Prin demolarea zonei tiganii nu dispar pur si simplu, ci se muta in alte cartiere sau chiar pe strazile de alaturi.
Si eu locuiesc in zona (de cand m-am nascut) si recunosc ca uneori, exasperat de mizeria de care vorbiti (mai ales de cand au inceput demolarile din cartier - 1987-1988), m-am gandit ca singura solutie este demolarea totala.
Dar imi amintesc de fiecare data de cum arata cartierul inainte de 1987 si mi se rupe inima ca dispare pur si simplu. Da, si eu sunt subiectiv, odata cu aceasta strada (Buzesti-Berzei) se demoleaza toata copilaria si adolescenta mea:
Cinematografele Buzesti si Feroviar (se pregateste si Dacia) - unde am vazut prima oara Razboiul Stelelor si Piedone, libraria I.L. Caragiale (casa Radulescu) de unde cumparam manuale si rechizite la inceputul fiecarui an scolar, frizeriile (inca mai exista) - la care m-am tuns la fiecare inceput de septembrie, atelierul foto unde mi-am facut poze in costum de Soim si Pionier, casa lui Eminescu in care m-a dus bunicul sa o vedem pe dinauntru, Hala Matache de unde luam carne (mai ales dupa Revolutie), brutaria turceasca de la intersectia cu Stefan Furtuna, de unde luam paine calda, evident, tot dupa revolutie, vinaria de la coltul cu str. Maramures, tinuta de un domn foarte amabil (care avea o singura mana)... Sincer, nu cred ca demolarea totala a unui cartier poate fi solutia pentru mizerie, tigani si sobolani...
Probabil cei mai celebri locuitori din cartier sunt I G Duca si Gala Galaction, doua personalitati de mare valoare. I G Duca a fost fiul primului director roman al Cailor Ferate Romane (reprezentat in statuia de la Gara de Nord), fruntas liberal, unul dintre cei mai tineri ministri din istoria Romaniei si prim ministrul asasinat de legionari in gara la Sinaia, pentru ca le scurtase din hotie.
Atunci cand a murit avea o suma mica de bani in buzunare si o camasa carpita la umar de sotia sa. Nu era un ministru ca cei de azi - imbogatit peste noapte din spaga si hotie.
Gala Galaction i-a fost prieten, coleg de scoala generala si este unul dintre cei mai sensibili scriitori romani, un bun crestin. Cititi va rog Papucii lui Mahmud - pentru a intelege ce a fost creat in cartierul sarac din Buzesti - Grivita.
Poate asa veti iubi mai mult orasul si veti ajuta la curatarea lui, la modernizarea lui, la valorificarea lui.
"Patria si Dreptul Meu!"
P.S. Nu uitati - si oamenii saraci pot fi interesanti !
.
Marele meu regret este ca acest proiect, desi a fost elaborat in urma cu aproape 4 ani, si desi la vremea respectiva s-au facut propuneri alternative foarte interesante, nu a fost supus dezbaterii publice si nu a urmat procedurile legale de avizare.
Printre proiectele alternative propuse atunci, amintesc doar cateva:
- instituirea de sensuri unice pe anumite portiuni
- pastrarea fatadelor cladirilor demolabile
- exproprierea cladirilor ocupate abuziv (indiferent de etnia ocupantilor) si valorificarea lor (sau a terenurilor in cazul cladirilor demolabile) in scopul obtinerii resurselor pentru reabilitarea altor cladiri valoroase.
Ma tem ca multe terenuri libere care vor ramane de-a lungul viitorului bulevard vor fi valorificate de Primarie intr-un mod cu totul netransparent si nerentabil pentru comunitate.
Acum, ca demolarile s-au produs, nu pot decat sa sper ca lucrarile la bulevard se vor finaliza cat mai repede, iar nostalgia dupa cartierul pierdut va fi mai suportabila cu trecerea timpului...
ia fa-i tu o propunere primarului general sa demoleze ferentariul cu totul, ca-i cel putin la fel de insalubru ca zona buzesti berzei. dupa aia te gandesti ce faci cu puradeii din cladirile puse la pamant. poate ii iei la tine acasa si le explici ce aer curat respiri tu si cum nu te mai streaza nimic, nici seringi, nici drogati, nici neuroni.
De asemenea, ar trebui demolate si cartiere intregi din centrul Parisului, Londrei, Romei, Madridului, Barcelonei, Pragai sau Berlinului, unde inclusiv in timpul zilei isi fac veacul tot felul de specimene din categoria celor descrise de dumneavoastra in postarea de mai sus.
Asa sa ne ajute D-zeu.
O solutie pentru oras ar fi eficientizarea transportului in comun subteran si de suprafata. Nu ca acum cand ratb-ul face tot posibilul sa te indeparteze de a-i mai folosi serviciile.
Asa cum spunea cineva mai sus cum ii mai stabilesti valoarea istorica a unei cladiri daca ai imbuntatit-o cu termopane, polistiren, tavane false si culori tipatoare???
In cazul de fata raul a fost facut, ce facem acum?? Il conservam pentru zeci de ani asa cum este?? Mergem mai departe si gasim o solutie viabila??
ONG-ul si-a facut misiunea a blocat proiectul si solutia?? Studiile astea vor cere alte sume de cheltuit, tot de la buget, tot din banii nostri.
cu totii stim ca "batalia " dusa cu circulatia in bucuresti e pierduta . nu poate fi tinut pasul cu cresterea parcului auto . putem sa facem cate bulevarde vrem , in cativa ani tot ne vom bloca.
solutia insa e la indemana autoritatilor . trebuie doar sa copieze rezolvarea situatiei din marile orase. singura solutie e restrictionarea traficului in zona centrala ( introducerea de taxe , la fel ca in londra , hamburg , milano) si realizarea unui inel dublu de autostrazi - ceea ce observam cu stupoare ca nu se vrea. in ritmul actual largirea centurii bucuretiului va dura 20 de ani. ne meritam soarta.
Te vom vota cu totii !!! Te iubim!!
Cine o fi in spatele lor?Cine iese in cistig?
Ginditi-va putin si incercati un raspuns!!!
"Cine o fi in spatele lor?Cine iese in cistig?
Ginditi-va putin si incercati un raspuns!!!"
ONG-urile in niciun caz, ca nu au firme de constructii...
uita-te ce s.a intamplat in alte orase unde au fost proiecte de acest gen...
mai bine iti iei o bicicleta sau ratb sau faci car pooling orice sa eviti situatia in care un SUV ocupa o buna bucata de sosea pentru o persoana.
daca nu intelegi uite o imagine care iti va explica: http://www.dailycognition.com/index.php/2010/04/18/space-needed-to-transport-60-people-car-vs-bus-vs-bicycle.html
Va multumesc.
Daca raul a fost produs, cel mai cretin lucru care se poate intimpla acum este aminarea finalizarii proiectului, asa cum e el, bun sau rau, deoarece pe linga banii cheltuiti pina acum si disconfortul celor care locuiesc in zona, vor trebui scosi alti bani penbtru refacerea lucrarilor de pina acum. Curtea de Apel ar trebui sa mai si gindeasca, sa-l amendeze pe Orescu, Primaria generala si pe cine mai vor ei, sa-l faca pemal pe Oprescu si sa-l suspende din functie (daca se poate cu votul consilierilor), sa ceara un referendum cu privire la aceste lucrari, nu stiu, orice dar sa se finalizeze totul pentru ca praful si mizeria sde acum sa dispara. Dar mi-e frica ca nu cele 3 cladiri care au ramas (pentru Hala Matache era un plan de mutare) sunt miza, ci terenurile adiacente care vor ramine in lateralele bulevardului, cine le va obtine se va face om. Asa ca sa se decida ca aceste tereburi sa ramina ale primariei, sa se faca pista de biciclisti, spatii verzi, copaci plantati si parcari in spic si atunci toti bucurestenii (inclusiv cei nostalgici dupa mizeria de dinainte) vor fi multumiti, si orasul va fi mai verde si mai curat. Asa ca drafi ONG-uri, puneti mina si inercati sa salvati cladirilr care intr-adevar merita (de ce nu aveti grija de Centrul Vechi, care are mare nevoie de ajutor, sa nu mai cada tencuieli in capul trecatorilor, a turistilor straini (atitia citi mai sunt) veniti sa vada Micul Paris si nu lasati sa se termine cu nenorocirea acestui bulevard, care creeaza numai neplaceri.
Vedeti-va de treburile voastre si lasati constructorii sa curete si civilizeze zona.
Din cauza unor carcotasi ca voi , cu interese marunte si rautati disimulate, se va intinde lucrarea pe o perioada mult mai lunga si cu costuri mult mai mari ( din banii tuturor cetatenilor )...pentru ca, de facut , tot se va face.