Soseaua expres care va face legatura intre Autostrada Bucuresti-Pitesti si Splaiul Independentei, in dezbatere publica. Vezi traseul si amplasarea viitoarelor poduri

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 21 iulie 2011, 1:11 Economie | Imobiliar

Traseul soselei expres A1 - Ciurel - Splaiul Independentei
Foto: Proiect Bucuresti
Primaria Capitalei a prezentat miercuri in dezbatere publica proiectul soselei expres (penetratie) Splaiul Independentei - Ciurel - Autostrada Bucuresti-Pitesti. Artera este un drum expres, o ruta alternativa la bd. Iuliu Maniu, pentru legarea centrului Bucurestiului de autostrada Bucuresti-Pitesti (A1). Drumul va porni de la intersectia bd. Virtutii cu Splaiul Independentei, merge pe langa Lacul Morii pana la intersectia cu bd. Uverturii, dupa care trece pe langa statia de tratare a apei Rosu-Militari si iese din Bucuresti prin comuna Chiajna. Traverseaza Centura Capitalei, trece prin Comuna Dragomiresti-Vale si iese in A1, la km 13, Pod Ciorogarla.

Soseaua va avea o lungime de circa 8,3 km, cu trei benzi pe sens, iar pe parcursul lucrarii vor fi realizate mai multe pasaje supraterane:

- la intersectia sos. Virtutii cu Splaiul Independentei
- la intersectia Penetratia A1 - Bd. Uverturii
- la intersectia cu Soseaua de Centura si in zona Pasajului CFR de la Ciorogarla.

  • Potrivit proiectului prezentat de proiectant, soseaua expres va fi prevazuta cu piste pentru biciclisti.

 
Proiectantul arata incarcarile de trafic de pe B-dul Iuliu Maniu: 2300-2500 vehicule/ora si sens, precum si transport in comun de circa 5.000-7.000 calatori (autobuz si troleibuz). Cresterea valorilor de trafic s-a datorat atit cresterii numarului de masini, cat si aparitiei mai multor functiuni majore in lungul Bdului Iuliu Maniu:  Supermaket-ul CAREFOUR, BRICOSTORE, sedii de firme, METRO.
La aceste disfunctionalitati se adauga si modul defectuos de parcare pe B-dul Iuliu Maniu, lucru care conduce la blocarea unei benzi de circulatie, iar traficul general se desfasoara numai pe doua benzi de circulatie pe sens.
 
 
​Traficul actual pe Bd. Iuliu Maniu
Lucrarea va costa aproximativ 580 milioane lei (circa 138 milioane de euro) si va fi realizata de consortiul JV Bogl - Astaldi - Euroconstruct -Tehnologica si Proiect Bucuresti, in calitate de proiectant. Termenul estimat pentru finalizarea lucrarii este de 35 luni, de la inceperea lucrarii, respectiv anul 2014. Pentru realizarea proiectului trebuie expropriatate 40 de hectare de teren, proprietate privata.

Ca aproape toate proiectele demarate de primarul Capitalei, Sorin Oprescu, si acesta a inceput fara un Plan Urbanistic Zonal aprobat, asa cum prevede legislatia, inca de anul trecut desfasurandu-se lucrari de realizare a nodului de circulatie Splaiul Independentei - Sos. Virtutii. Realizarea acestui nod presupune construirea unui pod hobanat peste raul Dambovita si a unui pod cu tabliere din beton armat, inclusiv a bretelelor de racordare cu cele doua strazi, in acest moment lucrarile fiind avansate.

Miercuri, Primaria Capitalei a prezentat in dezbatere publica Planul Urbanistic Zonal care trebuia realizat si aprobat inainte de inceperea lucrarilor. Cu alte cuvinte, consultarea populatiei se face la aproape un an dupa inceperea lucrarilor.

Arhitectul sef al Capitalei sustine ca lucrarea putea fi autorizata si fara un PUZ, deoarece este prevazuta in Planul Urbanistic General. "Avem nevoie de PUZ doar pentru a declara obiectivul de utilitate publica si a face exproprierile si pentru a detalia traseul penetratiei acolo unde PUG-ul nu o face", a declarat miercuri Gheorghe Patrascu. Cu toate acestea, chiar si pentru realizarea podului de la Ciurel (nod de circulatie Splaiul Independentei - Ciurel) este nevoie de exproprieri, deci de un PUZ, asa cum spune chiar Sorin Oprescu.

„In acest moment exista certitudinea ca avem pe ce sa sprijinim podul, fiind terminata executia coloanelor forate si realizat radierul de la pilonul central. Ramane sa asiguram continuarea investitiei, pentru a putea fi terminata in timp util, in iunie 2012", declara Sorin Oprescu in luna aprilie a acestui an.  

Adversarii proiectului spun ca va creste traficul in Bucuresti

Dincolo de problemele de legalitate pe care doar instanta le poate clarifica, ONG-urile si reprezentantii consilierilor generali, prezenti miercuri, la dezbaterea publica, au acuzat ca proiectul este prea costisitor si ca aduce masini in centrul orasului, ceea ce nu este de dorit.

Locul in care drumul expres se intersecteaza cu Spaliul Independentei
Foto: Proiect Bucuresti
Romeo Pop, consilier general: "Strapungerea bd Timisoara, care presupunea extinderea drumului cu doar 500 metri, pana la Soseaua de Centura, era o solutie mult mai simpla, rapida si ieftina. De pe Soseaua de Centura, oamenii ieseau la autostrada Bucuresti-Pitesti. Din nefericire s-a ales varianta cea mai spectaculoasa, cu un pod. Consiliul General nu agreeaza aceasta varianta".

Nicusor Dan, presedintele Asociatiei Salvati Bucurestiul: "Aceasta artera duce un flux urias de masini din autostrada Pitesti - Bucuresti, in centrul orasului, prin Splaiul Independentei. Soferii care vin de pe autostrada Bucuresti-Pitesti si merg spre Constanta sunt practic invitati să tranziteze centrul Bucurestiului pe Splaiul Independentei. In plus, proiectul are un cost urias, intrucat este nevoie de foarte multe exproprieri. Exista variante mult mai ieftine de conectare a cartierelor Militari si Drumul Taberei cu Soseaua de centura".

Rausse Victor, locuitor din zona, semnatarul unui Referat de oponenta: "Proiectul nu rezolva problemele de trafic din zona. Ca locuitor si pe baza experientei traite ca sofer care merge zilnic in/prin zona de N-V al Capitalei, afirm cu toata raspunderea ca volumul de trafic, pe bulevardul Iuliu Maniu este alcatuit din urmatoarele componente datorat vehiculelor din cartierele: Militari, Timisoara, Drumul Taberei, Sebastian, Giurgiu, Calea 13 Septembrie, Ghencea, Viilor, Zona industriala Preciziei si alte zone adiacente partii de N-V a capitalei la vest de "Lacul Morii". A pune problema in tema de proiectare principala, ca descongestionarea Bulevardului Iuliu Maniu, este solutionata prin redirectionarea traficului rutier existent pe aliniamentul Splaiul Independentei pe ruta din proiect, este una falsa din urmatoarele motive:

 
Drumul expres va asigura legatura Atostrazii Bucuresti-Pitesti cu Splaiul Independentei la Podul Ciurel si va reprezenta o artera de mare viteza de trecere de la regimul de autostrada la regimul instituit pentru arterele orasenesti.
Fata de reteaua stradala majora a orasului Bucuresti, drumul expres reprezinta o dublare a B-dului Iuliu Maniu intre Soseaua de centura si Pasajul Lujerului, ale caror incarcari de trafic sunt apropiate de capacitatea maxima a arterei.
 
 
Care este rolul drumului expres
      - daca se considera ponderea traficului rutier de pe aliniamentul Splaiul Independentei datorat vehiculelor care vin din centrul Capitalei si tranziteaza Bulevardul Iuliu Maniu, in raport cu cele din cartierele Drumul Taberei si Militari, ne dam imediat seama ca rezultatul benefic este neglijabil, din cauza densitatii mari a masinilor din cartierele respective care ajung la cifra de 475.000 bucati, conform informatiei din "Ziare.com" din data de 26.11.2011, fata de numarul total de aproximativ 1.200.000 cu numai 240.000 locuri de parcare, conform informatiei din editorialul de specialitate "Autoevolution.ro" din data 26.05.2011. Deci ponderea, numai pentru cele doua cartiere Militari si Drumul Taberei ajunge la valoarea de 20% - 25% din total numar masini inmatriculate in Bucuresti, fara a lua in calcul numarul vehiculelor din celelalte cartiere mentionate mai sus.   

      - se considera intr-un mod eronat ca valoarea volumului traficului rutier pe alianiamentul Splaiul Independentei cu toate ambuteiajele de la intersectiile semaforizate, se datoreaza acelor vehicule care vor sa ajunga neaparat in A1. O ipoteza de lucru cu totul eronata, nivelul ridicat al volumului de trafic rutier de pe acest aliniament se datoreaza in principal: centrelor comerciale, bancilor, firmelor, tribunalelor sector 3 si sector 5, a traficului turistic din "Centrului Istoric" si nu in ultimul rand al lipsei parcarilor subterane. In continuarea, conform logicii de bun simt, prin realizarea Pasajului Virtutii, soferii vor fi ademeniti sa ajunga in A1, pe traiectul Spaiului Independentei, ceea ce va conduce la o crestere semnificativa a volumului de trafic rutier, care va conduce automat la blocari suplimentare ale acestuia".

Sorin Luchian, inspector in cadrul Directiei de Transporturi din Primaria Capitalei, spune ca s-a luat in calcul si realizarea strapungerii bd. Timisoara si se va face si aceasta. De asemenea, Sorin Luchian a declarat ca Penetratia Splaiul Independentei-Ciurel-Autostrada Bucuresti-Pitesti nu va aduce masini in centrul orasului deoarece este facuta intre cele doua inele de circulatie, inelul principal  si viitorul inel median, iar populatia va alege sa mearaga pe aceste inele, nu pe Splaiul Independentei, direct pana la autostrada Bucuresti-Constanta.


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO "I-am caftit pana am obosit si eu". Educatoarele care isi dadeau sfaturi pe Facebook despre cum se snopesc orfanii

Apar acuzatii extrem de grave la adresa unor educatoare din Constanta, banuite ca ar fi snopit in bataie cativa orfani dintr-un centru de plasament. Femeile au intrat in atentia ''Directiei pentru Protectia Copilului'' dupa ce pe un site de socializare ar fi vorbit, fara frica, despre tratamentele socante aplicate elevilor.








29908 vizualizari
  • +14 (14 voturi)    
    O parere ... (Joi, 21 iulie 2011, 1:23)

    ConstruireaCasei.wordpress.com [anonim]

    Inteleg ca incepe sa se miste cate ceva. E foarte bine!

    Nu totdeuna seocupa de prioritati - poat enu ies bani multi de-acolo, dar iata ce ma intriga:

    - splaiul independentei nu poate fi circulat peste tot! Aproape de Unirii sensul spre amonte este blocat de lucrarile facute la Biblioteca, la fel in apropiere de Lacul Ciurel, dupa caminele de la grozavesti - soseaua este blocata fara rost!

    - exista inca iesiri din Bucuresti pe DN-uri cu cate o banda pe sens sau cu traversare la nivel a caii ferate

    - nu se mai lucreaz ala modernizarea centurii

    - s-a abandonat proiectul inelului largit al capitalei

    - nu se amenajeaza locuri de parcare, desi exista multe spatii virane, pirloage intre blocuri

    - ...
    • -2 (4 voturi)    
      Asta trebuie frate (Joi, 21 iulie 2011, 8:59)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui ConstruireaCasei.wordpress.com

      Mai scoate traficul de pe virtutii si de pe podul grant.
      • +3 (3 voturi)    
        parere (Joi, 21 iulie 2011, 9:53)

        eu [anonim] i-a raspuns lui Radu

        pai are treaba traficul de pe virtutii? cei de pe virtutii si podul grant merg spre nord dimineata... nu vad cum penetrarea asta in splai i-ar putea ajuta...
        • +3 (3 voturi)    
          maniu-giulesti-jiului (Joi, 21 iulie 2011, 11:33)

          gabriel [anonim] i-a raspuns lui eu

          ar trebui autogara militari - calea giulesti - peste calea ferata - jiului/bucurestiinoi
    • +5 (11 voturi)    
      Nesimtirea primarului Oprescu (Joi, 21 iulie 2011, 12:43)

      Bastos [anonim] i-a raspuns lui ConstruireaCasei.wordpress.com

      Domnul Oprescu e bun de gura si cam atat.A investit masiv in nordul orasului si zero in celelalte zone. Spre exemplu pasarela peste centura in zona Prelungirea Ghencea-comuna Domnesti sta in asteptare de circa 7 ani. In fiecare ani zeci de mii de masini, tiruri, camioane, autobuze etc stau cu orele la bariera. Intelegem ca Pipera, Baneasa etc sunt zone pline de bastani dar si celelalte zone sunt locuite de bucuresteni, e drept ca sunt oameni normali. Prelungirea Ghencea asigura intrarea si iesirea pe centura de vest a cartierului Drumul Taberei, partial Militari, 13 septembrie-Panduri. Nesimtirea D-lui Oprescu vine din dreata cu care abordeaza acest proiect. Idem si cu Bulevardul Timisoara care ar trebui prelungit maxim 1 km pana in centura. La fel si cu soseau Sinei care ar trebui sa ajute masiv Iuliu Maniu. Nu-mi fac iluzii cu un astfel de primar incopetent, bun doar de gura si dedicat zonelor bogate ale orasului.
      • +4 (4 voturi)    
        Primar de cartea recordurilor (Joi, 21 iulie 2011, 15:19)

        ion [anonim] i-a raspuns lui Bastos

        Vad ca ai luat si minusuri, dar mie mi se pare corect ce spui. Oprescu a dat in boala pasajelor, cu cat mai mari si cu cat mai scumpe, cu atat mai bine. Nu conteaza care sunt prioritatile, conteaza ce se castiga ca imagine.

        Prioritatile erau acolo unde era jale: pasaj prelungirea Ghencea, pasaj la Razoare, prelungir Bulevard Timisoare pana la soseaua de centura, pasaj peste calea ferata Doamna Ghica-Pantelimon, etc etc etc

        Dar primarul viseaza tuneluri de kilometri pe sub casa Poporului, pe sub lacul Herestrau sau proiectul asta de mai sus. Sa fie mari, sa fie ciudate, sa intre in cartea recordurilor.

        Cam de asta e bun primarul Oprescu - de cartea recordurilor. Iar aia cu cel mai lung carnat a fost o distractie ieftina, de acum incolo incep distractiiile pe bani buni.
        • +2 (2 voturi)    
          Absolut de acord cu tine (Joi, 21 iulie 2011, 15:36)

          bastos [anonim] i-a raspuns lui ion

          Oprescu uita ca e primarul tuturor burestenilor.Impresia lui e gresita daca crede ca la alegeri vor veni aia din nord sa-l voteze. Nu vor veni pentru, ca cel mai probabil, sunt in vacanta sau la vila de la munte. Si sa-l vezi atunci pe Doc cum se va da de toti peretii cu mesaje ipocrite "important esti tu" sau ' tu conduci capitala". Primare, daca sunt si eu important atunci fa un pustiu de bine si mai ocupa-te si zone precum Prelungirea Ghence, Bl Timisoara etc. Mai largeste niste sosele, mai fa niste alveole de RATB ca stam ca oile km intregi dupa autobuze si microbuze.Nu mai visa proiecte marete ca pe noi ne sufoca problemutele astea mici dar importante. Sa-i spuna cineva si doctorului ca Bucurestiul se dezvolta extensiv si ca pentru asta infrastructura de intrare-iesire trebuie critic dezvoltata. S-a apucat de pasajul ala in Tineretului de parca acolo era problema....!!!
  • +3 (13 voturi)    
    suspendata miine-i gata! (Joi, 21 iulie 2011, 1:36)

    rt [anonim]

    pe harta trebuie marcate cartierele cu sute de vile din chiajna / rosu. adica scopul real al proiectului.
    • +11 (13 voturi)    
      ... (Joi, 21 iulie 2011, 9:17)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui rt

      1. Intrarea-ieşirea din Bucureşti la şi de la A1 pe un singur bulevard produce aproape zilnic blocaje interminabile în jurul defunctei autogări Militari.

      2. Traficul de mărfuri şi oameni către şi dinspre centrele comerciale mari (Praktiker, Hervis, Metro, Domo, Augsburg, Hornbach) se adaugă traficului care intră şi iese din Bucureşti, ceea ce duce la cozi, timp pierdut, mari cantităţi de combustibil arse degeaba, poluare şi pierderi pentru firme.

      3. Este şi a fost întotdeauna necesară, chiar din era comunistă, o a doua cale de ieşire spre A1 şi Centură.

      4. Din motive mai greu de înţeles, Bd. Timişoara nu a fost prelungit până la CET Vest şi Centură, nici de Ceauşescu, nici de primarii moderni, deşi era de asfaltat doar o porţiune foarte scurtă peste un câmp gol.

      5. Planul lui Oprescu prevede un pasaj peste barajul Ciurel, care să ducă în spatele bisericii şi McDonaldului de la Lacul Morii, şi de acolo spre Chiajna.

      6. Drumul prin Chiajna (Bd. Uverturii - Chiajna - Roşu - Centură şi de acolo mai departe prin Dragomireşti) este în stare bună, foarte uşor practicabil şi fără intersecţii mari care să ducă la blocaje.

      7. Dacă ar fi avut ceva mai mult cap, omul nostru ar fi lăsat planurile faraonice cu autostrăzi suspendate şi ar fi făcut 3 lucruri: străpungerea la CET Vest, ieşirea prin Chiajna şi lucrări la Centură între Chitila şi Domneşti.

      ~Nautilus
      • +11 (11 voturi)    
        das (Joi, 21 iulie 2011, 9:56)

        e [anonim] i-a raspuns lui Nautilus

        cam ai dreptate...

        asta cu Bd.Timisoara nu am inteles-o nici eu niciodata... de ce se opreste la valea cascadelor si nu merge mai departe pana la centura...
      • +3 (5 voturi)    
        uhmm... (Joi, 21 iulie 2011, 10:06)

        itsmegoddamnit [anonim] i-a raspuns lui Nautilus

        nu cred ca "defuncta" inseamna ceea ce crezi tu ca inseamna
        • +2 (6 voturi)    
          Ce dăsht3pt eşti tu (Joi, 21 iulie 2011, 11:48)

          Nautilus [anonim] i-a raspuns lui itsmegoddamnit

          Autogara Militari e moartă şi îngropată, ca şi autogara Chitila, ca şi autogara Băneasa şi ca toate autogările construite în era când se venea la uzina comunistă cu rata din comunele de pe lângă Bucureşti. (Şi gările mici au suferit aceeaşi soartă. Dacă ar fi judecat şi conducerea CFR după raţiunile economice, gara Titan era şi ea îngropată până acum.)

          Transportatorii moderni, români sau turci, au propriile lor spaţii. Dacă un oarecare preşedinte numit Rânjilă ar fi fost de acord să fie vândute autogările în anii '90 către transportatori privaţi, le-am fi avut şi acum, chiar renovate şi modernizate.

          ~Nautilus
      • 0 (6 voturi)    
        Orice ruta paralela Bd. Iuliu Maniu (Joi, 21 iulie 2011, 10:35)

        Inginer [anonim] i-a raspuns lui Nautilus

        e o idee buna. Cartierul Militari are mari problema tocmai din pricina faptului ca A1 se descarca in acest "maret" bulevard (insuficient dimensionat pt. nevoile actuale), punand la socoteala trafic local, generat de locuitorii din cartier, rezulta un trafic cu o puternica congestie.

        inteleg ca locuitorii din zona nu sunt de acord cu proiectul, insa beneficiile economice-sociale si chiar ecologice, din punctul meu de vedere, al inginerului de trafic, depasesc aceste dezavantaje
  • -2 (10 voturi)    
    E o solutie laudabila (Joi, 21 iulie 2011, 2:05)

    Zamolxisz [anonim]

    Pentru rezidentii zonei Virtutii, Uverturii, Rosu, Dudu, Chiajna e un plus considerabil pentru a ajunfge in centrul.

    Sa speram ca se va putea duce la bun sfarsit proiectul fara tipicele frane colorate ca citricul dulce...
    • +8 (8 voturi)    
      pentru ei da, pentru toti nu ! (Joi, 21 iulie 2011, 8:54)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui Zamolxisz

      Bucurestiului ii trebuie o centura. Drumul expres este bun, dar centura este INDISPENSABILA. La fel modernizarea intersectiilor ei cu toate DN-urile.
      Ne preocupam cum ar veni de camase, cravata si noi suntem in cu_rul gol !!!!!!
      • -1 (5 voturi)    
        centura (Joi, 21 iulie 2011, 12:19)

        Florin [anonim] i-a raspuns lui rov

        Centura e absolut necesara, dar nu tine de primaria capitalei ci de ministerul transporturilor.. S-o termine cine trebuie p-aia si n-o sa intre nimeni prin centrul Bucurestiului de pe autostrada doar ca sa ne aglomereze noua strazile, ci o sa foloseasca centura (cum se tem unii pe aici).
    • +4 (4 voturi)    
      Nu vorbi in numele altora (Joi, 21 iulie 2011, 9:20)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Zamolxisz

      Rezidentii de care vorbesti tu sunt impotriva, postacule. Ce chestie...
      • 0 (4 voturi)    
        Ce chestie... (Joi, 21 iulie 2011, 10:32)

        predel [utilizator] i-a raspuns lui Alex

        ... Faptul ca sunt impotriva nu inseamna ca exclude faptul ca le va fi mai bine. Arata doar ca e mai usor sa fii gica-contra.
  • 0 (8 voturi)    
    Incep sa se miste... (Joi, 21 iulie 2011, 8:12)

    Andrei [anonim]

    Probabil ca totul se misca pentru ca se apropie alegerile, insa chiar si asa, daca la fiecare 4 ani fac cateva proiecte de acest gen, o sa ajungem si noi sa avem infrastructura.
    Ideea este laudabila pentru ca va rezolva foarte multe probleme pentru cei care locuiesc in centru. Eu unul fac 3 -3.5 ore de la Sibiu la Bucuresti si inca o ora de la intrare in Bucuresti ca sa ajung acasa...
  • +4 (16 voturi)    
    Hotnews sau Bucnews ?! (Joi, 21 iulie 2011, 8:19)

    Luke [anonim]

    Cu tot respectul pentru capitala, am impresia ca exagerati cu materialele legate de Bucuresti.

    Chiar nu sunt proiecte similare si in alte orase din tara? Chiar trebuie sa traim cu impresia ca toate investitiile se fac doar in Bucuresti, un oras care deja are mult prea multe investitii finantate sau cofinantate de guvern?

    Probabil mesajul meu va fi ingropat in minusuri, dar sper ca redactia Hotnews sa-l citeasca cu atentie ptr a reactiona intr-un mod pozitiv.
    • -4 (8 voturi)    
      Nu-ti place (Joi, 21 iulie 2011, 10:06)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui Luke

      Nu citeste, ce mama masii o fi asa greu?
    • -7 (9 voturi)    
      de fapt PDL-news (Joi, 21 iulie 2011, 10:22)

      George [anonim] i-a raspuns lui Luke

      Chiar cred ca sunt foarte multe proiecte interesante in tara, dar tanti Kati Ivanov trebuie sa-si faca treaba de lustragiu al Prea-Maritei Coana Udrea. Pentru ea conteaza sa faca valuri anti- orice se misca in Bucuresti. Apoi vine si-si vara coada Prea-Marita, blocheaza lucrarile vezi Doamne la protestul unor asociatii "civice" (cu ce autoritate, n-am inteles) si revine laudandu-se ca le-a deblocat (!!???). Ca si actiunea impotriva degajarii zonei Buzesti-Berzei de ale ei "minuni arhitectonice".
  • -6 (10 voturi)    
    Ca actor,nu este cunoscut, (Joi, 21 iulie 2011, 8:26)

    arakis [utilizator]

    asa ca,ce si-a spus domnul Romeo Pop?Daca in teatru si film nu a facut mare branza,sa se faca remarcat din postura de opozant a lui Sorin Oprescu!Nu ii erau de ajuns lui Sorin Oprescu acele ONG-uri ,acum are de furca si in CGPMB!
  • +6 (6 voturi)    
    cu fonduri europene sau tot de la buget? (Joi, 21 iulie 2011, 8:38)

    karol [anonim]

    Primăria Capitalei ar putea încerca o finanţare din fondurile europene pe POS Transport. Liniile de finanţare sunt deschise.

    Ia să vedem, ştie careva din Primăria Capitalei să scrie un proiect pentru fonduri UE? Am putea primi moka (neramburabil) nişte milioane de euro în loc să cheltuie banii bucureştenilor.
    • +3 (5 voturi)    
      Ce fonduri europene.. (Joi, 21 iulie 2011, 10:07)

      Mao [anonim] i-a raspuns lui karol

      Fundatia la podul de la Ciurel este deja turnata... proiect pentru fonduri trebuia facut inainte de inceperea lucrarilor + aceste fonduri trebuie justificate si nu mai poti sa pui ce preturi vrei..
  • -3 (5 voturi)    
    calcul simplu (Joi, 21 iulie 2011, 8:55)

    dan [anonim]

    exista un calcul foarte simplu: nr masini in trafic/suprafata carosabila utilizabila
    Indicatorul acesta trebuie crescut.
    Daca facem 500m drum in loc de 5 km de autostrada, coeficientul acesta nu se va imbunatati.
    ONG-urile sa se abtina de la solutii ieftine. Nu e momentul
  • +5 (9 voturi)    
    puneti taxa in centru (Joi, 21 iulie 2011, 8:59)

    oldman [anonim]

    ca sa nu fie folosit splaiul independentei ca traversare de la A1 la A2, puneti taxa piperata la intrarea catre zona istorica (zona izvor). sunt convins k traficul se va muta din centru ca in orice capitala europeana. vom avea un centru curat si deschis circulatiei pietonale. ganditi-va la sutele de masini parcate aiurea in zona istorica, probabil din comoditate si pt ca e gratis. in conditiile in care parcarea imensa de la Unirea e goala.
  • -6 (8 voturi)    
    Ca de obicei! (Joi, 21 iulie 2011, 9:02)

    milosh [utilizator]

    Ca de obicei:cum porneste Sorin Oprescu sa faca ceva util pentru Bucuresti,cum rasar peste noapte tot felul de "destepti"care se opun!Fara gluma,dar mare dreptate are Sorin Oprescu:daca face,de ce face,daca nu face,de ce nu face!Chiar nu vad acesti "franari" ca iesirea spre A1 din Iuliu Maniu,nu mai poate face fata traficului?
    • +4 (4 voturi)    
      Oprescu n-a inceput NIMIC (Joi, 21 iulie 2011, 14:28)

      nemanipulabila [utilizator] i-a raspuns lui milosh

      ci exact invers, inca de cand era consilier impreuna cu colegii lui de la PSD, fiind majoritari au pus incontinuu frana la toate proiectele celor de la (pe atunci) alianta DA, anii 2000-2004
      Pt. tine si pt. alti doritori de adevar nu mai luati stirile de-a gata, informati-va si apoi ganditi cu propriul cap:
      1) http://www.pmb.ro/primarul/prioritati_proiecte/program_dezvoltare_2005_2008/docs/BrosuraPrimariaCapitalei.pdf
      pag. 13
      2) http://www.pmb.ro/institutii/primaria/proiecte/proiecte.php?initiator=D.T.D.S.C.;
      deschideti la Direstia transp. drumuri, sistematixarea circulatiei - mai ales pct. 11,13,14,18
      Acum uitati-va la anii scrisi acolo ca incepere a executiei... in general 2006... adica aproape toate proiectele au putut fi aprobate cand NU au mai fost majoritari consilierii PSD+PC.

      Niciunul din aceste proiecte nu a fost rodul "gandirii vizionare" a smecherasului oportunist Oprescu.
      Poate doar...autostrada suspendata... cautati-i voi proiectul ca eu n-am gasit.
      Nu inteleg cum totusi nu va dati seama cat de "goi" sunt unii oamenti, sunt usor de recunoscut: au doar gura mare, facem dregem insa nu creaza defapt nimic.
  • +4 (6 voturi)    
    inutil si ilegal (Joi, 21 iulie 2011, 9:18)

    Andu [anonim]

    Este un proiect inutil si scump. Dupa cum au mentionat si reprezentantii societatii civile, exista variante mult mai ieftine si realizabile intr-un timp mai scurt. Cu diferenta de bani se pot face parcari subterane,reabilita strazi..etc. Eu unul NU sunt de acord cu asa monstruozitate.
  • +8 (10 voturi)    
    Un proiect stupid (Joi, 21 iulie 2011, 9:24)

    crangasi [anonim]

    Din Drumul Taberei la Metrou Crangasi se vine cu tramvaiul 41 intr-o inghesuiala teribila in orele de varf.
    Nu fiti naivi. Metrou pentru oamenii care muncesc e solutia nu o sosea ca duce la autostrada adica la vilele celor putini.

    Stiu ca in afara se munceste in oras si se locuieste in suburbii. Dar nici veniturile si nici configuratia actuala a orasului nu vor permite o schimbare in acest sens. Iar schimbarea nu se face cu sosele ci o retea de metrou care duce in suburbii. Solutia este sa avem un oras curat si locuibil nu un loc de tranzit pentru jeepuri. Nu platiti din banii nostri confortul celor putini.
  • +9 (9 voturi)    
    proiecte (Joi, 21 iulie 2011, 9:27)

    prostu' satului [anonim]

    si uite asa se mai scot niste comisioane cu aceleasi firme care cotizeaza.
    de ce?
    pentru ca se apropie alegerile si este nevoie urgenta de sponsorizari electorale...:)))))

    restul e gargara...pentru fraierii care cred ca va fi ceva mai bine....
  • +1 (9 voturi)    
    sa fie (Joi, 21 iulie 2011, 9:33)

    jiji [anonim]

    lasand la o parte orice agende ascunse ale oricarui proiect inceput in romania, sunt pentru construirea de drumuri noi, largirea celor existente, pasaje, pasarele, poduri, etc suntem deficitari la acest capitol asa ca ar trebui sa construim in continuu
  • -2 (6 voturi)    
    soseaua expres (Joi, 21 iulie 2011, 9:39)

    tratto [anonim]

    asa da!
  • -1 (5 voturi)    
    Semnatarii referatului de oponenta, (Joi, 21 iulie 2011, 9:41)

    Stepanida [utilizator]

    au durerea lor!S-a schimbat legea exproprierilor,si nu vor mai putea obtine de la Sorin Oprescu si de la municipalitate ,aceleasi sume ca la Basarab,cand s-au dat 8.000 de euro pentru un metru patrat!Asa ca incearca sa-l opreasca pe Sorin Oprescu,in speranta ca legea se va mai schimba,candva,dupa 2012!
  • +5 (7 voturi)    
    piste de biciclete :))) (Joi, 21 iulie 2011, 9:47)

    mirmos [anonim]

    De ce soseaua expres va fi prevazuta cu piste pentru biciclisti? Pasajul Basarab nu! dar soseaua express da!
    Ca sa ajungi cu bicicleta pe autostrada unde circulatia bicicletelor este interzisa?
  • -2 (4 voturi)    
    autostrada prin oras (Joi, 21 iulie 2011, 10:02)

    Paulista [anonim]

    Cred ca ar fi fost un lucru bun realizarea unei autostrazi prin oras, nu suspendata dupa ideile doctorului, ci subterana, cu un nivel mai jos decat al strazilor din oras, dupa modelul Atena sau Barcelona. Ar fi mers perfect de-a lungul Dambovitei intre A1 si A2.
  • +6 (6 voturi)    
    3 STRAPUNGERI URGENTE (Joi, 21 iulie 2011, 10:05)

    gogu [anonim]

    1. Giulestiul ar trebui sa aiba strapungere spre centura. Nu e normal ca tot cartierul , inclusiv terminalele di depozitele CFR, Bucurestii Noi, sa vina numai pe podul Grand.
    2. bdul Timisoara
    3. Ghencea

    centura trebuie facuta pe cate 3 benzi pe sens tip autostrada si atunci nu vor mai circula toate masinile spre centru
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Joi, 21 iulie 2011, 12:58)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui gogu

      Giuleştiul a fost întotdeauna o "pungă", un fund de sac, de când există Triajul.

      În ultimii ani, a fost asfaltat până la capăt, a dispărut mizeria de la Giuleşti-Sârbi, o mare parte din magherniţele de acolo au fost cumpărate, demolate şi înlocuite cu case moderne. Dar tocmai caracterul de "pungă" al cartierului, faptul că e accesibil printr-un singur punct, pe la Teatrul Giuleşti (şi acela a fost aproape închis cât s-a lucrat la pasajul Basarab) l-a împiedicat să se dezvolte.

      Când intri în el, parcă ajungi pe altă planetă, cu blocurile din epoca Gheorghiu-Dej, populaţia formată în majoritate din moşi pensionari şi traficul aproape inexistent :))

      ~Nautilus
    • +1 (1 vot)    
      Corect. (Vineri, 22 iulie 2011, 9:27)

      etre [anonim] i-a raspuns lui gogu

      Propuneri corecte.
      Nu sunt de accord cu proiectul actual care urmeaza sa-mi aduca jumatate din traficul de pe centura pe langa blocul in care stau.

      Unde este centura largita, a doua centura, etc ? Erau in lucru.
  • +1 (5 voturi)    
    Nu sunt specialist, dar... (Joi, 21 iulie 2011, 10:11)

    Melchisedec [utilizator]

    Ideea de a face iesiri alternative spre A1 este foarte buna. Punerea ei in practica, insa, e apanajul specialistilor: arhitecti, ingineri constructori etc., nu a tuturor "inteligentilor" care se pricep la toate.
  • +4 (6 voturi)    
    Centura Bucurestiului oameni buni !!!! (Joi, 21 iulie 2011, 10:18)

    rov [utilizator]

    Asta este nececesara si URGENTA. Sectoarele 3,4 si 5 ar folosii centrura pentru a ajunge in A1.
    Tranzitul la fel !
    Chiar sunteti asa optuzi ??? Sau v-ati gasit fraierii ?
  • +5 (5 voturi)    
    minte limpede (Joi, 21 iulie 2011, 10:32)

    mistydo [utilizator]

    Necesitatea unor astfel de drumuri a devenit presanta... Coborarea de pe A1 ar trebui facuta si pe alte variante care sa coexziste: b-dul Timisoarei; b-dul Prelungirea Ghencea , cu o bretea spre b-dul Alexandriei ( la noul sens giratoriu); chiar si b-dul Precizie ar trebui modernizat.
    Oare de ce se amana modernizarea intersectie de pe centura la Domnesti? Nu exista nici semafor...
  • +4 (4 voturi)    
    hmm (Joi, 21 iulie 2011, 11:19)

    gabriel [anonim]

    stau pe virtutii si traficul este groaznic. zgomot si poluare de la primele ore ale diminetii pana noaptea tarziu.

    traficul ar trebui bagat in subteran pana in zona lacului morii . de la pasajul lujerului spre lacul morii virtutii este tip tunel cu blocuri de locuinte (8etaje) pe ambele sensuri ceea ce amplifica poluarea si zgomotul.

    ar trebui facuta artera autogara militari - calea giulesti pentru degrevarea bulevardului maniu

    de asemenea ar trebui facuta un pasaj subteran in zona leu - astfel incat traficul preluat de la basarab sa nu intersecteze cel spre/dinspre maniu

    samd
  • +7 (7 voturi)    
    Prelungire Bd. Timisoara (Joi, 21 iulie 2011, 12:38)

    Habarnist [anonim]

    Eu locuiesc in Dr. Taberei. Muncesc in Otopeni. Asa ca trec zilnic pe Bd. Timisoara prin Rosu, Chiajna, etc.
    De asemenea cumparaturile le fac in general in wk in zona Metro Militari. plecind de la cele de mai sus am tras concluziile urmatoare.
    Centura Bucuresti (CB) in aceea zona (Alexandria-Domnesti-Pod Dragomiresti) este depasita rau. Adica mai tot timpul este blocata. Fie ca incerci sa intri in Buc fie ca incerci sa iesi din Buc in orele de virf se sta grupa mare sau in cel mai bun caz se merge bara la bara.
    In aceste conditii ce rezolv daca prelungesc Bd. Timisoara? Ca tot in CB dau?
    Pe de alta parte Rosu/Chiajna a devenit sosea de trafic Si nu numai pentru masinile mici. Toti care vin dinspre Chitila si au treaba in Buc o taie prin Chiajna caci dupa podul de la Dragomiresti pina la A1 se merge numai bara bara. Tie ti-ar conveni sa locuiesti intr-o asemenea zona?
    Pina nu se fac rezolva problema CB-ului sa se poata circula cursiv pe toata lunginea ei cu viteze de cel putin 60 Km/h prelungirea BD Timisoara nu rezolva nimic. Cred ca cel mai util in momentul de fata este sa avem o legatura de viteza (60-80 Km/h) intre cele 2 amarite de autostrazi.
  • +2 (2 voturi)    
    cand va fi gata? (Joi, 21 iulie 2011, 13:34)

    ned [anonim]

    cate serii de primari , politicieni populisti si corupti vor trece pana va fi gata? probabil ca peste vreo 20 de ani....pana atunci trebuies stabilite spagiile, si apoi usor usor in zeci de ani de zile se va face ceva de mantuiala!
  • +1 (1 vot)    
    vreau si eu ziarele de maine (Joi, 21 iulie 2011, 14:06)

    ole [anonim]

    ..."conform informatiei din "Ziare.com" din data de 26.11.2011..."
  • -1 (3 voturi)    
    idee foarte buna (Joi, 21 iulie 2011, 14:46)

    Mih [anonim]

    De ce sunt bagati in seama cei care se impotrivesc acestui proiect ???

    ONG-urile : acestea entitati vor decat bani (adica spaga) de la Primaria capitalei pt bunastarea unora si nu pt binele Bucurestiului;
    Cei care locuiesc in zona: hai sa vedem cine si-a construit casa in zona pe terenul parcului (strandului) Ciurel. Doar pe acestia ii deranjeaza pasajul suprateran pt ca le ia din priveliste sau din curti !!!
    • +2 (2 voturi)    
      Nu vorbi in necunostinta de cauza (Joi, 21 iulie 2011, 17:31)

      Ion [anonim] i-a raspuns lui Mih

      Proiectul acesta nu se rezuma DOAR la strandul Ciurel...sunt multe case NOI ce vor trebui demolate, aflate pe malul lacului, pe portiunea bd Uverturii-uzina de apa. Lucrurile sunt putin mai complicate.
  • +2 (2 voturi)    
    centura bucurestiului (Joi, 21 iulie 2011, 15:35)

    Dumitru Iuga [anonim]

    Centura Bucurestiului!
    Prea complicat cand lucrurile sunt foarte simple:
    1. Lagaturile intre A1, A2 si, in viitor A3 (Bucuresti - Brasov) trebuie sa evite centrul orasului. Lasati centrul orasului in pace ! Solutia se afla in constructia inelului de centura exterior in regim de autostrada. Se lucreaza dar nu se mai termina !
    2. Conectarea la inelul de centura prin largirea arterelor din toate marile cartiere existente. Poduri simple, pasaje subterane si supraterane.
    3. Apreciez notele critice la adresa megalomaniei care la cuprins pe doctor. Merge implacabil pe urmele lui Ceausescu ! Foarte bun pasajul Basarab ca si Podul Grant. Trebuie continuat astfel, peste tot, spre inelul de centura exterior la care doresc sa aiba acces rapid toti bucurestenii.
  • 0 (2 voturi)    
    Orice Capitala europeana are asa ceva (Joi, 21 iulie 2011, 16:00)

    Melchisedec [utilizator]

    Daca ati ajuns cu masina in Budapesta, Viena sau alte capitale, ati putut remarca, sper, ca exista iesiri rapide din oras catre autostrazi, adica exact ce vrea Primaria. Nu este ceva iesit din comun, sa ne amintim ca majoritatea traficului de la iesire este creat de locuitorii Bucurestiului, care nu locuiesc in zona, ci in cartiere mai indepartate. E corect calculul ca trebuie degrevat traficul de pe Iuliu Maniu de acesti soferi, iar riveranii bulevardului pot linistiti sa iasa din Bucuresti pe calea actuala. Restul aberatiilor cu prelungirea Bd.Timisoara pana in centura nu isi au rostul, de vreme ce aceasta centura este ingusta si plina de TIR-uri. Dovada este iesirea Ghencea, niciodata libera. Ideea mi se pare stralucita, dar ultimul cuvant trebuie sa-l aiba specialistii, cum ziceam mai devreme, nu poetii si pictorii de la "Salvati Bucurestiul", ca dupa astia ar trebui sa traim in padure si sa ne hranim cu ce ne da natura...
    • +1 (1 vot)    
      tocmai asta este ideea.. (Joi, 21 iulie 2011, 17:44)

      Ion [anonim] i-a raspuns lui Melchisedec

      sa se termine odata CB iar apoi sa realizeze acele strapungeri. Acest proiect nu face decat sa distruga niste zone rezidentiale si sa aglomereze si mai mult cartierul Militari, Splaiul, Crangasi..etc. Ar trebui facut intai ce este mai simplu apoi sa incepem sa fabulam...
  • +1 (1 vot)    
    Militari descongestionat (Joi, 21 iulie 2011, 18:05)

    Vasile [anonim]

    Cred ca cel mai mult vor avea de castigat cei care locuiesc in Militari si pentru care traficul in mod cert se va diminua.
    Apoi, pentru cei care vor sa plece si sa vina din Bucuresti drumul se va scurta cu cel putin 20 de minute, si asta nu inseamna neaparat ca toti se vor duce spre centru. Eu personal cand plec din Bucuresti, cartierul Pantelimon spre A1, trec prin centru si apoi prin Militari. Cu noul traseu voi merge pe la Piata Victoriei, Pasajul Basarab si apoi acest drum.
    Inca un lucru demn de retinut, faptul ca pe coridorul IV incep sa se construiasca autostrazi, inseamna o majorare a traficului si din Bucuresti spre tara-Europa cu masina. Acest trafic suplimentar se va reflecta si intr-o crestere in Bucuresti la intrare/iesire.
    Aceasta noua sosea, plus largirea centurii pe toata distanta (inclusiv zona de Sud) - asa cum s-a facut in zona de nord, penetratia din Bulevardul Timisoara in centura pregatesc A1 pentru viitor. Astfel Bucurestiul nu va fi blocat in zona Militari in viitor cand probabil traficul va fi dublu cel putin.
    Cred ca locuitorii din Militari ar trebui sa fie primii care sa sustina proiectul.

    Cred ca orice drum suplimentar nu poate sa fie decat o treaba buna. Avem un decalaj enorm la capitolul infrastructura si argumentul ca mai bine punem piedici decat sa construim lucruri care sa permita oamenilor sa se deplaseze

    Am si o nota pentru cei care vin cu argumentul ca acest drum va mari traficul spre centru. Sa admitem ca traficul va creste, dar acest trafic oricum va creste in timp. De ce sa privam oamenii sa se deplaseze in mod convenabil si usor? Odata cu dezvoltarea infrastructurii nivelul de trafic creste, dar asta nu este un lucru rau. Asta inseamna ca oamenii isi permit sa se deplaseze mai usor, sa viziteze locuri, sau ca afacerile se dezvolta. Uitati-va in Budapesta sau in Viena, exista aceste tipuri de drumuri care isi fac foarte bine treaba.
    • +2 (2 voturi)    
      Ai fost vreodata in Budapesta sau Viena ? (Vineri, 22 iulie 2011, 7:48)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Vasile

      Unde anume ai vazut tu ca in orasele mentionate, autostrazile se descarca DIRECT in centrul orasului ?
  • +2 (2 voturi)    
    pod peste lac... (Joi, 21 iulie 2011, 18:20)

    NRDobrogea [anonim]

    Betonam, asfaltăm, traficăm, eșapamentizăm și astfel imbunătățim sănătatea bucureștenilor... Porțiunea ce va mușca din Lacul Morii, va diminua de fapt zona verde a capitalei, pe lăngă arborii căsăpiți din zona Ciurel. De ce ? Pentru că, conform noului Cadastru Verde al Capitalei, Lacul Ciurel(Morii) figureazaă ca spațiu verde !?
  • +3 (3 voturi)    
    Parere eronata (Joi, 21 iulie 2011, 18:48)

    Vasile [anonim]

    Pentru Rausse Victor, citat in interiorul articolului.
    Se pare ca dumneavoastra evitati sa va ganditi la numarul de circa 50000 de masini care circula pe A1 in fiecare zi. Din acestea, cam 30000 probabil sunt autoturisme, din care marea majoritate ies prin zona Militari. Cred ca va inselati puternic cand spuneti ca eliminarea macar a o parte din aceste masini nu ar imbunatati traficul si confortul in zona Militari.
  • +2 (2 voturi)    
    Soseaua de centura (Joi, 21 iulie 2011, 22:45)

    gogu [anonim]

    Solutia este soseaua de centura.
  • +1 (1 vot)    
    multi habarnisti isi dau cu parerea... (Vineri, 22 iulie 2011, 8:53)

    gogu [anonim]

    tata florea nu e de acord, ca ea oricum n-are masina, gigel dumitrescu, sofer de camion, locuieste in pantelimon, mihaita zis si flower power merge pe jos, "la naiba cu transporturile motorizate", costel automobilistul a facut el calcule elaborate si i-a reiesit faptul ca AADT la nivelul anului 2013, pe artera Iuliu Maniu o sa fie chiar mai mare, deci a iesit cumva ca viitoare penetratie nu descongestioneaza cu nimic traficul viitor.

    o groaza de oameni spun baliverne care mai de care... proiectul pt modernizarea si extinderea la 2 benzi de circulatie a actualei centuri este deja facut mai copii. Mai mult decat atat exista proiect facut si pt. Austrada de Centura Bucuresti, al 2-lea inel proiectat. Beijing-ul are 5 inele d-astea. Daca nu asiguri penetratii care sa descarce traficul catre aceste inele, atunci degeaba le faci! Asa ca nu mai sariti cu gura ca trebuia sa faca statie spatiala pe lacul morii, proiectele de infrastructura trebuie gandite si realizate in tandem cu alte elemente de infrastructura de transporturi.

    Ca inginer de transporturi, nu recomand si nu am sustinut niciodata transportul individual (decat cel cu bicicleta). Mai bine ar investi banii aia in transportul public. Ex. ar putea reabilita inelul feroviar din jurul capitalei. Sa introduca automotoare care sa circule cu viteze sporite.
  • -1 (1 vot)    
    excelenta idee (Vineri, 22 iulie 2011, 10:10)

    samanta [anonim]

    Sper sa se puna in practica cat mai repede dar cu oamenii si ONG-urile care baga strambe este foarte greu in Romania. Presedintele asociatiei "Ingroapa Bucurestiul" are trebui sa vada si el Barcelona, Budapesta, sau Viena, doar cateva din orasele civilizate ale Europei. Cu asa oameni nu dam inainte.

    De acord cu Dumitru Iuga care a postat mesaju referitor la centura. Sa nu uitam ca aprovizionarea orasului se face de catre tiruri care stau blocate cu orele pe centura. Ca sa nu mai vorbim de scurtarea timpului de comutare intre sud si nord.
  • 0 (0 voturi)    
    pasaj (Marţi, 26 iulie 2011, 14:52)

    geo [anonim]

    Noi astia din nord am cotizat la Oprescu sa ne faca pasaje la Pipera .Sarantocii din D.Taberii ,Razoare si Domnesti nu au decat sa mai astepte 10-20 ani.
  • +1 (1 vot)    
    idee proasta (Marţi, 26 iulie 2011, 14:58)

    dan [anonim]

    Toate orasele din vestul Europei incurajeaza dezvoltarea transportului public.Indiferent cate largiri si strapungeri o sa se faca ,trafic va fi si mai mult si mai aglomerat.Si se dau din ce in ce mai putini bani pentru transportul public.Nu pentru ca este transportul saracului cum isi imagineaza unii ci pentru ca este singura cale pentru un oras cu densitatea Bucurestiului sa poata avea un transport fluid.Sunt necesare benzi separate pentru transportul public si tramvaie/autobuze cat mai multe si cat mai mari.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă