Strategia fiscal-bugetara pentru perioada 2012-2014: Guvernul va impune un sistem "echitabil" de impozitare a proprietatilor, pentru a-si majora veniturile

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 11 august 2011, 16:31 Economie | Imobiliar

Guvernul va modifica sistemul de impozitare a cladirilor, terenurilor si mijloacelor de transport si va impune un nou mecanism de calcul care sa permita majorarea veniturilor colectate din aceasta sursa cu peste un miliard de lei in urmatorii trei ani, releva Strategia fiscal-bugetara pentru perioada 2012-2014, document aprobat miercuri de Executiv si obtinut de agentia Mediafax.

Potrivit strategiei, intentia autoritatilor este de a modifica legislatia fiscala in sensul identificarii unui sistem "echilibrat, echitabil si functional" in cazul cladirilor, terenurilor si mijloacelor de transport.

Pe baza acestui nou sistem, Guvernul anticipeaza majorarea veniturilor atrase din aceasta sursa, de la 4 miliarde lei in 2011 la 4,3 miliarde lei in 2012, la 4,5 miliarde lei in 2013 si la 5,1 miliarde lei in 2014.

In urma cu un an, Guvernul a decis ca impozitul pentru autovehicule cu o capacitate cilindrica de peste 2.000 centimetri cubi sa fie dublat, iar persoanele care detin in proprietate mai multe cladiri sa achite impozite majorate cu 65% pentru prima cladire in afara celei de la adresa de domiciliu, cu 150% pentru a doua cladire in afara adresei de domiciliu si cu 300% pentru a treia cladire si urmatoarele in afara adresei de domiciliu.

























Astra Film Festival 2017

​VIDEO: Batrana, capra Sofica si cenzura comunista

Filmul Baloane de curcubeu, in regia lui Iosif Demian, respins de cenzura comunista, a avut lansarea dupa 35 de ani la Sibiu, in cadrul Festivalului Astra. Cu aceasta ocazie, in cadrul conferintei ce a precedat proiectia oficiala, am putut afla de la regizorul Iosif Demian cum functiona cenzura comunista asupra filmelor, cum a fost distribuit in rol actorul Dorel Visan sau povestea batranei si a caprei Sofica.

4669 vizualizari

  • -2 (8 voturi)    
    nu e bine (Joi, 11 august 2011, 16:43)

    Mazeta [utilizator]

    Pana in 2014 majoritatea imobilelor o sa fie in proprietatea bancilor, care n-au de unde sa suporte taxe mai mari, deci trebuie sa gandim alta smecherie, mai bocule.
    • +4 (6 voturi)    
      mai bobocule (Joi, 11 august 2011, 17:50)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      in realiate peste 90% din familiile romanilor traiesc in locuinte proprietate personala (care banci), iar taxele pe proprietate sunt infime in comparatie cu asteptarile proprietarilor de la autoritatile locale.

      ideal ar fi fost sa inzeceasca taxele pe proprietati neutilizate si impozitul pe profit din vanzarea acestora inca din 2008. sa falimenteze toti parazitii care au vrut sa se imbogateasca din specula pe piata imobiliara.
  • +1 (3 voturi)    
    PAI CORECT ERA... (Joi, 11 august 2011, 16:46)

    florin [anonim]

    Sa dubleze impozitele la toate mijloacele de transport! Si asa, nu stiu care mai este baza legala pentru impozitarea turismelor peste 2000 cmc, odata ce OG 59 a trecut de varsta de 1 an si nu a fost inlocuita printr-un alt act normativ sau cum spune constituita, LEGE!
  • 0 (4 voturi)    
    Acum o sa plateasca si cei saraci ! (Joi, 11 august 2011, 16:51)

    Catalin [anonim]

    Credeti ca cei bogati o sa plateasca mai mult ? Nici gand, impozitele s-au triplat odata pentru ei. Acum o sa le iasa impozitele pe nas si celor cu masini ieftine. Asta o sa faca "anti-comunistii" si "anti-coruptii" (a se citi "prostii de put") pe care multi i-au votat, si restul pana la castigarea alegerilor au furat.
  • +1 (13 voturi)    
    Asa da (Joi, 11 august 2011, 16:51)

    evoque [utilizator]

    Atat de mult imi doream o crestere a taxelor de nu reuseam sa dorm noaptea. Ma tot gandeam cum sa fac sa platesc mai mult la stat. Ma gandeam ca am muncit ca boul sa fac o casa, sa cumpar o masina (de cu cilindrea mai mare) si saracul stat care arunca cu bani in buzunarele demnitarilor si se imprumuta sa plateasca pensiile e sarac si e pacat ca eu sa nu platesc mai mult. Chiar asa sa ne vindem mertzurile si sa trecem la dacia 1300 sa vindem casele si sa stam la cort, iar banii sa ii depunem in contul de solidaritate pentru fmi si pentru soferul lui boc, pardon consilier personal.
    Multumesc domnilor guvernanti si ma angajez sa fac tot ce este posibil sa vedeti cat mai putini bani din munca mea. Succesuri.
  • 0 (10 voturi)    
    "Echitatea" guvernului este sa ia economi (Joi, 11 august 2011, 17:02)

    Mitica (Palarierul) [anonim]

    "Echitatea" guvernului este sa ia economi.

    Sa fim seriosi ... numarul bogatilor cu mai mult de trei vile de lux care nu sunt inchirate (deci carora li se aplica masura fiscala metionata in articol) este foarte mic. Numarul celor economi, care au adunat si au acum 1 apartament si una casa de vacanta sau doua apartamente mici (in asteptarea unei alte solutii de locuire intr-un apartament mai mare) este sensibil mai mare in Romania decat cel al lui Nastase Patru Case, Ritzi, Basescu, Vindeanu, Mitrea, Prostanaku s.a.

    Prin masura preconizata - haita lui Bokkutu va jupui patura ceva mai ridicata din Romania (un fel de substitut de clasa medie a la roumaine) - pentru ca ei sunt aceeia care muncesc, economisesc si ... ai drakului sa fie ei ... nu voteaza precum lemingii !

    Mai au neobrazarea sa fi facut vreo scoala (nu din cele ale d-nei Udrea) si sa aiba o meserie cu cautare.

    Numai buni de jupuit !

    "Patria si Dreptul Meu!"
    .
    • +2 (2 voturi)    
      Mai rău (Joi, 11 august 2011, 17:13)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui Mitica (Palarierul)

      Facilitatea neaplicării impozitului majorat pe a doua proprietate, dacă este închiriată, a dispărut în vara 2010, când a trecut legea. Impozitul se aplică oricum, indiferent că este închiriată casa sau nu.

      (Prefer să am o casă închiriată, chiar dacă plătesc 65% în plus la impozit, decât să nu găsesc chiriaşi fiindcă e recesiune.)

      ~Nautilus
    • +6 (6 voturi)    
      pai ce astepti? (Joi, 11 august 2011, 17:53)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Mitica (Palarierul)

      cum crezi ca ar trebui sa fie aplicate taxele astea?

      pune pe hartie idea si iesi in strada, strange semnaturi, organizeaza un miting, convinge 'alesii' sa transforme ideea ta in lege. sa plateasca 'bogatii cu mai mult de trei vile de lux' pana cand vor fi nevoiti sa le vanda. daca nu faci nimic, nimeni nu o sa faca in locul tau.
  • +2 (2 voturi)    
    o masura inteleapta (Joi, 11 august 2011, 17:15)

    acinigrev [anonim]

    trebuie dublata de o eficienta in colectare; astfel ramane fara nici un rezultat
  • 0 (4 voturi)    
    echitabil ar fi in functie de suprafata locuibila (Joi, 11 august 2011, 17:31)

    Adrian [anonim]

    De ce nu se plateste pe metru patrat. Ai casa mai mare, platesti impozit mai mare. Asta inseamna ca cei cu case mari o sa fie si cei mai bogati. E normal sa ai casa dupa posibilitati.
  • -1 (1 vot)    
    Trebuie sa ne facem griji doar.... (Joi, 11 august 2011, 17:48)

    adi [anonim]

    ...pentru timpul pe care-l vom pierde pentru a recupera banii platiti.
    In trei ani vor aproba 10 masuri "echitabile" care de fiecare data vor fi respinse pe diverse motive si revizuite precum taxa auto.
  • 0 (4 voturi)    
    echitabil si functional - astupati gaurile! (Joi, 11 august 2011, 17:50)

    I [utilizator]

    cel mai bine este sa se renunte la impozitele astea pe proprietate si masini. Statul are o gramada de bani pe care o risipeste printr-un milion de contracte paguboase. Ar trebui sa inceapa cu alea. Pentru ca oricat ar strange din impozite tot nu o sa-i sature pe cei care fura prin contracte cu statul.

    De unde are statul o gramada de bani? Sa spunem ca muncesti si castigi 100 de lei. Pe ei iti ia statul 16 lei impozit pe venit. Ramai cu 84 de lei. Cu astia mergi si cumperi ceva; automat platesti 24% TVA, 16.26 lei. In final poti folosi doar 67.74 lei din munca ta ceea ce inseamna ca impozitul este 32.26%. Asta doar luand in considerare impozitul pe venit si tva (care se plateste la "tot ce misca"). Daca mai punem in calcul si restul taxelor, cum ar fi cele pe carburant, pe proprietati, pe masini etc. cred ca trece de 50%.

    Pe vremea comunistilor in agricultura impozitul era 50% (veneau si iti luau cu japca jumatate din productie, dar daca iti ascundeai o parte din munca, impozitul scadea sub 50%). Cam atat e si acum ceea ce aproape ca ma face sa le dau dreptate celor care spun ca era mai bine pe "vremea aia".

    Nu e normal sa devi dator statului doar pentru ca ai proprietati. Daca ai un venit da, ai de unde sa platesti impozit.
    • 0 (2 voturi)    
      Amice, bati campii cu gratie! (Vineri, 12 august 2011, 9:24)

      Alecsandra [anonim] i-a raspuns lui I

      Dupa exemplele cu "dositul" si impozitatul...banuiam ca esti vreun fost gestionar de Aprozar de pe vremea lui Ceasca.
      Dupa ultimul tau paragraf: "Nu e normal sa devi dator statului doar pentru ca ai proprietati. Daca ai un venit da, ai de unde sa platesti impozit."...am ajuns sa ma lamuresc: esti un tzigan cocalar, manelisto-asistat care are proprietati, dar NU are venituri (LOL) ! Atunci cum draq ai facut proprietatile? din furt, trafic de persoane si droguri, n'est pas?
      ...si ce-mi intareste convingerea ca esti proprietar de pagoda cu turnulete e ca si fratii tai din bine-cunoscutul BUZESCU au palate, dar au cerut statului sa le plateasca facturile la energie ca ei..."n-are servici"! LOL
      • -2 (2 voturi)    
        Mai tinere (Vineri, 12 august 2011, 10:08)

        Unul [anonim] i-a raspuns lui Alecsandra

        Faci pe altii cocalar dar tu te exprimi si sari la gatul omului ca un taran cu 3 clase si cu idei comunistoide.
        Chiar si sa ai venituri, de ce trebe sa mai fi dator statului, tocmai asta iti zicea, ca deja ai platit la stat aproape 50% din veniturile tale castigate, pe o proprietate de ce ai mai palti venit daca ea in sine nu aduce profit...
        Aia cu tiganii care au proprietati si nu au venituri se numeste evaziune, si aia trebuie tratati separat, si nu pedepsiti pe toti pentru aia.
        Incearca sa te concentrezi sa intelegi cand citesti ceva.
        • 0 (0 voturi)    
          Da, imi e ciuda (Vineri, 12 august 2011, 15:31)

          Bobo1 [utilizator] i-a raspuns lui Unul

          ca o tii si nu o pui pe piata. poate altii ar locui-o. pt ce o tii?
          in america pt un apartamet platesti cam 3500 dolari pe an impozit, iar pe o casa normala, nu vila, cam la 8 mii pe an. Poate de aia va mirati de ce lasa americanii casele daca si-au pierdut serviciul. Dar sunt si multi bogati ca sa le recumpere si sa le foloseasca, inchirieze, etc. Proprietatea personala e un lux in strainatate ca si hainele de firma. Dar, da, in Romania esti vanzator la chiosc dar porti ultima moda Gucci. De ce Romania ar fi altfel si si-ar permite ce strainii nu isi permit?
          • 0 (0 voturi)    
            Pai... (Vineri, 12 august 2011, 16:09)

            Unul [anonim] i-a raspuns lui Bobo1

            Pai nu o tin, locuiesc eu in ea. Am facut-o pe banii mei pe care am paltiti un sac de impozite si cu ce am ramas mi-am facut casa. De ca sa mai plaetsc impozite mari pe ea?
        • 0 (0 voturi)    
          echitatea fiscala (Vineri, 12 august 2011, 15:32)

          MitikaP [utilizator] i-a raspuns lui Unul

          Draga Unul,

          Sunt de acord cu tine ca tonul discutiei de mai sus nu e cel mai potrivit, insa in orice tara civilizata de pe lumea asta exista impozitul pe proprietate. Daca ai bunuri din categoria terenuri, cladiri, mijloace de transport platesti impozit! Daca n-ai de unde le vinzi si stai cu chirie sau te plimbi cu transportul in comun.

          Da, statul e un gestionar prost, dar pana la a spune ca trebuie sa elimini impozitele pe proprietate e cale lunga!

          Succes!
          • 0 (0 voturi)    
            Nu am zis sa le elimini de tot.. (Vineri, 12 august 2011, 16:16)

            Unul [anonim] i-a raspuns lui MitikaP

            Dar atata timp cat nu primesti servicii de calitate inapoi de la stat nu vad de ce ar trebui sa plaetsti foarte multi bani pe ceva ce am avut "tupeul" sa o cumpar. Daca tineam banii in banca imi lua statul numa 16% din profit adica din dobanda.
            Eu mi-am facut casa la marginea orasului dupa ce am platit cu banii mei PUD-ul (desi era datoria primariei), am platit procesul de autorizare, mi-am facut din banii mei drumul (multi bani am bagat aici), mi-am adus tot pe banii mei apa, gazul, curentul, etc.. si mi-am ridicat casa pe banii ramasi din salar dupa ce am platit un sac de impozite. Mai mult de atat am luat credit de la banca ca sa mi-o tremin si platesc in continuare rate cu dobanda multi ani.
            Cand poate o sa te apuci de asa ceva in viata o sa te gandesti de doua ori inainte de a zice clieseul clasic "in toate tarile civilizate se plaetste..." fara sa cunosti situatia in detaliu din acele tari.
            • 0 (0 voturi)    
              impozit vs. servicii (Vineri, 12 august 2011, 17:28)

              cri-cri [utilizator] i-a raspuns lui Unul

              Omule, felicitari pt realizare!
              ce trebuie sa stii este ca in occident nu se plateste cu ochii inchisi si gata; primaria iti trimite o factura, din care impozitul nu este nici jumatate din total; fiecare item din factura este un serviciu adus proprietatii tale sau comunitatii; include apa curenta, canalizarea, gunoiul, bacul de reciclaj, asfaltarea strazilor principare si alte lucrari de extindere a reteli de canalizare la cartiere noi, statii de pompare etc; toate astea costa si n-au legatura cu bugetul de stat care poate subventiona doar lucrari de anvergura, de interes regional sau national, eventual cultural (gen biblioteca);

              vrei nu vrei cresterea facturii la primarie este inevitabila; ca sa respecte capacitatea de plata, bine ar fi sa fie gradual; eu cand mai trec prin Ro si vad oameni cu salarii mici in vile mari stau si ma minunez; oamenii ar fi mai bine si mai putin snobi in case mai mici dar cu servicii bune si localitati bine ingrijite. parerea mea.
      • 0 (0 voturi)    
        Cadou! (Sâmbătă, 13 august 2011, 11:15)

        MONAG [utilizator] i-a raspuns lui Alecsandra

        As vrea sa te vad la pensie, fara venituri cand trebuie sa platesti impozit pe casa pentru care ai platit toata viata rata la banca.
    • -1 (1 vot)    
      Impozite pe proprietate (Vineri, 12 august 2011, 11:15)

      ndrumea [anonim] i-a raspuns lui I

      Nu pot sa inteleg de ce trebuie sa platim impozit pe proprietate si pe masini ( daca acestea nu sint folosite in scopuri comerciale ) , o sa primesc probabil raspunsuri ca asa se procedeaza in lumea civilizata si vezi doamne asta inseamna simt civic , dar eu consider ca impozitul pe venit si plata TVA , la tot ce misca , reprezinta mai mult decit suficient pentru ceea ce statul ne ofera .
      De ce nu militam pentru eliminarea impozitului pe proprietate ?
      PS - Nu sint cel cu 4 case si nici cu masina peste 2000 cc
  • +5 (5 voturi)    
    ce vorbesc astia ? (Joi, 11 august 2011, 18:19)

    Vuck [utilizator]

    Habar nu au ca ai mai multe proprietati inregistrate pe acelasi nume, daca sunt in localitati diferite.
    Numai daca declari tu, altfel nu sunt in stare sa verifice, va zic din proprie experienta.
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate (Vineri, 12 august 2011, 13:57)

      mim [anonim] i-a raspuns lui Vuck

      la cartea funciara nu se tine evidenta dupa cnp/cui. dar cine crezi ca are interesul sa fie asa?
  • -1 (5 voturi)    
    Portocale stricate... (Joi, 11 august 2011, 18:20)

    Unul [anonim]

    Portocalele astea stricate nu mai stiu de unde sa faca rost de bani sa acopere gaurile bugetare si procedeaza ca orice politician incompetent - crescand taxele.

    Insompetentilor!!! incercati sa creati o stragetie fiscala ca sa incurajati munca si sa impozitati profiturile. Faptul ca detii o proprietate nu inseamna ca iti aduce profit. Atunic cand o inchiriezi platesti separat impozit pe chirie. O proprietate aduce de obicei cheltuieli, poate am luat-o pe credit etc....
  • +5 (7 voturi)    
    daca vreti o tara ca-n occident... (Joi, 11 august 2011, 19:56)

    cri-cri [utilizator]

    niste amici si-au facut casa pe o strada mai sic din Constanta, se lauda ca ar putea-o vinde oricand cu 500 mii Euro; si cat platiti impozit, intreb eu: 600roni zic ei... pe bune?? pai hai sa vedeti in occident ca nu gasiti sub 1% din valoarea estimata, deci in cazul lor ar plati 5 mii Euro pe an! la banii astia si serviciile primariei ar fi pe masura: apa curenta si canalizare, gunoi si bac de reciclaj, asfaltare strazi principale (atentie, asfaltarea stradutei din fata casei tale implica o majorare a taxelor locale, se etaleaza pe 6 ani costul lucrarii care este in functie de lungimea fatzadei).
    N-am auzit nicaieri ca a 2a sau a n-spea casa sa coste mai mult pt aceleasi servicii, astea-s masuri tipic electorale romanesti, cei vizati vor putea usor sa plaseze casele pe numele copiilor, parintilor etc.
    • 0 (2 voturi)    
      Comunism... (Vineri, 12 august 2011, 0:42)

      Justin [anonim] i-a raspuns lui cri-cri

      Probabil ca nu detii o proprietate sau daca detii este vorba de una foarte ieftina.
      Doar comunistii s-au grabit sa ii jupoaie pe cei bogati si s-a vazut mai tarziu ca au suferit multi si cei amarati.

      Putina istorie si putin bun simt isi arata efectele in gandirea unui om.
      • 0 (0 voturi)    
        n-am inteles aluzia la comunism (Vineri, 12 august 2011, 17:10)

        cri-cri [utilizator] i-a raspuns lui Justin

        daca citesti bine am zis ca nu-s de acord cu impozitarea mai mare la a 2a sau n-spea proprietate, serviciile fiind aceleasi. De unde deduci tu ca promovezi jupuirea celor bogati??

        ce va trebui sa se intample si este inevitabil, este cresterea graduala a tuturor taxelor locale pana cand acopera bugetele locale, re-evaluarea valorii proprietatilor la fiecare 3 ani si ajustarea factorului de impozitare la capacitatea de plata a contribuabililor;

        da, am o proprietate in occident de 6 ani, deci vorbesc din experienta proprie; cand valoarea proprietatii a sarit cu 10% pe an, s-a ajustat factorul de impozitare si factura de taxe s-a marit doar cu 4%;

        cum mai zicea cineva, in state taxele locale sunt destul de piparate, nu va mirati prea tare ca auzit proprietati abandonate chiar si de banca, primaria le-a preluat si le vinde pe mai nimic, dar pe urma taxele sunt 4 sau 5 mii pe an; asta-i realitatea occidentului, vrei sa stai in chirie: te compactezi si platesti oricum suficienta chirie incat proprietarul sa-si acopere taxele si sa faca si profit;

        s-au gasit evaluatori profesionali si primaria externalizeaza la aceste firme cu care n-ai decat sa te judeci daca nu-ti convine evaluarea; orice permis de renovare implica o reevaluare a proprietatii; la fiecare 3 ani un angajat de la primarie este autorizat sa-ti intre in casa si noteaza: nr de camere, tipul de planseu (gresie/parchet/linoleum etc) ca procent din total suprafata locuibile, daca este sau nu finisata fiecare camera, daca au fost renovate baia si bucataria, invelisul exterior etc - anul renovarii intra in ecuatia de evaluare; este de asemenea autorizat sa fotografieze fatada casei, sa masoare dimensiunile dependitelor (terasa, garden shed, piscina, pergola etc);

        toate astea doar daca vreti o tara ca-n occident; desigur sunt si alte optiuni - tranzitia continua, degradarea serviciilor primariei pana la disparitia totala
      • 0 (0 voturi)    
        1%e aiurea (Duminică, 14 august 2011, 8:25)

        gugu [anonim] i-a raspuns lui Justin

        Sant o groaza de orase in lumea asta unde o proprietate medie e pe la milionu de dolari/euro. Poporu care sta in ele nu si-ar permite 1%. Ar fi cam 1000 pe luna. Asta se adauga peste rata la banca si uite asa avem niste sclavi ai bancilor dar cu casa..
      • 0 (0 voturi)    
        1%e aiurea (Duminică, 14 august 2011, 8:25)

        gugu [anonim] i-a raspuns lui Justin

        Sant o groaza de orase in lumea asta unde o proprietate medie e pe la milionu de dolari/euro. Poporu care sta in ele nu si-ar permite 1%. Ar fi cam 1000 pe luna. Asta se adauga peste rata la banca si uite asa avem niste sclavi ai bancilor dar cu casa..
  • 0 (4 voturi)    
    vaicareala, vaicareala : CIVILIZATIA COSTA ! (Vineri, 12 august 2011, 0:38)

    cineva [anonim]

    fratica....cata vaicareala; dar d eunde bre bani , civilizatia nu costa ?!

    apa curenta vrem , asfalt vrem, borduri sa fie, curat cat mai tare, deratizare, canalizare...CU CE ?! Are si civilizatia costurile ei. Altfel, bordeie de lut si WC-ul in curte. impozitul pe un an la o casa e mai mic decat valoarea facturii de incalzire intr-o luna de vara. Iar daca primaria mai face si reabilitare termica, merita impozitul ala platit.

    In cazul unei masini, valoarea impozitului anual e mai mica decat totalul detergentului de parbriz, mai mica decat un plin de combustibil, totalul lasat la spalatorie intr-o luna etc. Cand e vorba de apasat pedala de acceleratie e o placere. Masina aia nu se cade sa stea si ea pe un loc de parcare ?! Cu ce se amenajeaza ?!
    • -2 (2 voturi)    
      lasa-ne mai neica in pace! (Vineri, 12 august 2011, 8:35)

      Lasa-ne mai neica in pace! [anonim] i-a raspuns lui cineva

      Tataie, ne lasi! Esti de la boci cumva? Ati furat banii romanilor si acum ne dati lectii ca e bine sa supraimpoziteze? O sa vada ca toti se duc la vecini si o iau ei in mana! Impozite mari, auzi la pseudoliberalii astia care ne spun ca o sa traim bine! Sau poate ei traiesc bine! Noi ne uitam la ei ce grasi si frumosi sunt si cum traiesc pe banii nostri!
    • -2 (2 voturi)    
      Taxe (Vineri, 12 august 2011, 11:38)

      ndrumea [anonim] i-a raspuns lui cineva

      Fratica,toate racordurile ( apa, canal,electricitate,gaze) necesare unui trai decent le platesti din banii tai .In cazul meu asta fost acum 10 ani, de ce as plati in continuare pentru ceva de care nu beneficiez ?
      Fondurile de investitii se formeaza din TVA ul pe care il platim .
      Problema nu este cuantumul impozitului pe proprietate ci de ce sa-l platim atita timp cit platim impozit pe venit .
      • 0 (0 voturi)    
        e normal (Vineri, 12 august 2011, 15:37)

        Bobo1 [utilizator] i-a raspuns lui ndrumea

        O sa vedeti in cativa ani de ce. Nu conteaza cine vine la conducere. Asa e normal, suntem in UE nu in Africa. mariri la impozit 65% e banal. Pana la 3000 de roni pe apartament mai e un pic.
      • 0 (0 voturi)    
        habar nu ai ce spui (Vineri, 12 august 2011, 16:31)

        cineva [anonim] i-a raspuns lui ndrumea

        habar nu ai ce spui

        TVA-ul se duce direct la bugetul de stat; taxele si impozitele locale se duc local (primarii, sectoare, etc)
        din alea au bani primariile + ce li se aloca de la bugetul de stat, insa in general tendinta este ca acest ajutor sa se diminueze


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri