VIDEO Grampet Group, patronat de Gruia Stoica, a castigat licitatia pentru HZ Cargo, compania de stat croata pentru transportul feroviar de marfa
"Suntem extrem de bucurosi si de mandri ca putem sa fim unii dintre ambasadorii Romaniei peste hotare si ca putem sa fim o sursa de mandrie pentru Romania si pentru conationalii nostri, asa cum sportivii de marca ai tarii reprezinta cu onoare tricolorul romanesc oriunde concureaza", se arata in comunicatul companiei.
Grampet a precizat ca tranzactia a vizat preluarea a 75% din actiuni pentru un pret total de 60 milioane euro, jumatate din bani fiind pentru acoperirea unor garantii de stat, 20 milioane euro pentru investitii si 10 milioane euro capital de lucru, scrie Mediafax.
Potrivit International Railway Journal, ministrul Transporturilor din Croatia, Sinisa Hajdas Doncic, a anuntat pe 22 iulie ca se asteapta ca vanzarea a 75% din actiunile HZ Cargo sa fie finalizata in luna august, dupa ce guvernul de la Zagreb a selectat Grup Feroviar Roman (GFR), subsidiara a Grampet Grup. Potrivit publicatiei cuitate, valoarea totala a tranzactiei s-ar ridica la 144 milioane de euro.
Daily.tportal.hr scrie ca noul proprietar al HZ Cargo va trebui sa preia toate obligatiile companiile, inclusiv garantiile - care s-ar ridica la 106,5 milioane euro -, si ar urma sa investeasca imediat 30 de milioane de euro in reinnoirea materialului rulant al companiei si in programele compensatorii pentru surplusul de angajati.
"In plus, ramanem in pole-position in competitia pentru privatizarea operatorului feroviar de stat din Bulgaria, BDZ Cargo, unde asteptam continuarea privatizarii dupa asezarea situatiei politice", se precizeaza in comunicatul Grampet, in conditiile in care, potrivit Novinite, agentia pentru privatizare de la Sofia a decis sa anuleze procedura de privatizare a diviziei de marfa din cadrul companei bulgare de cai ferate.
Gruia Stoica mai anunta in comunicatul de presa ca, in afara de castigarea licitatiei din Croatia, Grampet Group continua discutiile exploratorii pentru achizitionarea unei fabrici de reparat vagoane din SUA.
"Orice companie serioasa din lume face achizitii de companii de asemenea anvergura cu credite bancare, in completarea fondurilor proprii. GFR/Grampet este o societate bancabila, solida financiar, fara datorii la stat, un important angajator roman si un important contributor la buget, care isi mentine angajamentul de a plati suma ofertata in cadrul licitatiei. Conform calendarului stabilit prin caietul de sarcini, am depus deja garantia de 10 milioane de euro, suma importanta pentru o piata precum cea din Romania. Avem discutii in prezent cu institutii financiare din top 5 mondial si avem certitudinea ca vom face plata conform conditiilor stabilite", se mai arata in comunicat.
GFR, parte a grupului Grampet, a castigat in luna iunie licitatia pentru privatizarea CFR Marfa, pentru care a oferit suma de 202 milioane euro si s-a angajat sa investeasca alte 900 milioane lei.
UPDATE Surse: Gruia Stoica a fost audiat acum doua saptamani la DIICOT in dosarul privatizarii TVM. Omul de afaceri a confirmat informatia, dar afirma ca nu a "comis nicio evaziune fiscala"

K2 - Povestea ”muntelui sălbatic” - Tragedii și victorii pe un monument fantastic din piatră, zăpadă și gheață
Adele, The Cure, Drake și alții. Ce albume așteptăm odată cu revenirea industriei muzicale în 2021
INTERVIU Cum ne ferim de conspirațiile pe seama vaccinului anti-COVID: Fiecare reacție adversă cunoscută până acum e exagerată de conspiraționiști. Ți se dă de înțeles că vei păți cu certitudine acel lucru
VIDEO Vlog-ul lui Cristian Presură: Cum combat experții în Sănătate principalele temeri legate de vaccinul anti-Covid
Vaccinarea profesorilor rămâne prioritate doar în vorbe / Sindicate: Nu pot să se programeze, unora le este teamă să meargă la școală nevaccinați / Cazul concret a două învățătoare
Afacere păguboasă pentru stat: Peste 90 de milioane de măști din Vietnam zac într-un antrepozit vamal, fără prea mari șanse de a mai fi folosite
Ghidul înregistrării unei persoane juridice în platforma de vaccinare anti-COVID: Cine si cum poate programa la vaccinare angajații unei firme
„Cel mai greu proiect de infrastructură al României”. Drulă: „Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect” / Detalii despre Autostrada Unirii A8
Asa ca Relu/Silaghi cautati sPONTAn alt candidat!
-Daca gaseste banii, PSD-ul prin unealta Gruia pune mana pe toata infrastructura CFR a Romaniei!
Daca nu gaseste banii, din nou se pregateste o privatezare... si corbii se napustesc peste miliardele de euro din acele vagoane !
Multumim USListilor ca ne-ati trimis hotii astia la costum, sa praduiasca tara asta, folosind stampilele!
FMM Ponta si cu hotii cu care ai venit tu peste tara noastra!
trebuie sa fii prost sau hot sa investesti bani in Romania, Gruia Stoica e ambele ....
Nu inseamna nimic sa ai locomotive si vagoane.Este plina piata de ele.Daca nu ai contracte de transport marfa esti zero.