Proiectul Casa Verde/panouri solare a fost aminat

de Catalin Dimofte     HotNews.ro
Joi, 15 ianuarie 2009, 18:56 Economie | Investiţii personale

Casa Verde s-a uscat. Aceasta ar putea fi concluzia exprimata de ministrul Nicolae Nemirschi la briefingul de presa sustinut joi la Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile. Mai exact, dupa doua amanari, urmatoarea etapa a programului "Casa Verde" -- publicarea listei "instalatorilor validati", firmele care ar urma sa primeasca subventia de 520 de milioane de lei -- a fost, ati ghicit, din nou amanata.

Amanata pentru o data ce va fi anuntata ulterior, mai exact dupa ce guvernul va decide, in sedinta de maine, daca programul va fi mentinut, modificat, sau anulat. "Opinia mea", a spus ministrul, "este ca ghidul de aplicare a programului trebuie sa fie revizuit. Cat poate sa dureze? O luna?"

Circa 5.000 de firme isi exprimasera intentia de a participa la "Casa Verde", denumirea informala a "Programului de înlocuire sau completare a sistemelor clasice de încălzire cu sisteme care utilizează energie solară, energie geotermală şi energie eoliană sau alte sisteme care conduc la îmbunătăţirea calităţii aerului, apei şi solului", promovat extrem de rapid de fosta conducere a Ministerului Mediului si de Administratia Fondului pentru Mediu ("AFM").
Din acestea, 1.957 au prezentat dosare complete, in cele din urma 367 de firme fiind acceptate in program.

"Acesta este unul dintre motivele pentru care nu putem prezenta acum lista si pentru care programul nu poate fi inca aplicat", a explicat Nemirschi.  "Este posibil sa apara contestatii. In masura in care ele vor fi acceptate, acest lucru va avea influenta directa asupra sumelor alocate fiecarei firme".

Dupa care ministrul a inceput sa enumere ceea ce par adevaratele motive ale ezitarilor sale in implementarea programului in forma mostenita de la antecesorul domniei sale, fostul ministru Attila Korodi -- de la incapacitatea administrativa a autoritatilor de a procesa si tine sub control modul de cheltuire a banilor publici de un numar atat de mare de firme private, la ceea ce s-ar putea numi "efectul fratele, cumatrul, cuscrul" -- respectiv posibilitatea firmelor selectate de a alege discretionar beneficiarii finali ai subventiilor -- la oportunitatea cheltuirii a peste 100 de milioane de euro in scopuri cel putin discutabile, cum ar fi dotarea caselor de vacanta ale unora si altora, la riscul cheltuirii acelorasi bani pe echipamente de calitate discutabila, "care zac pe cheiurile din Shanghai sau de prin alte parti" etc.

Aceste argumente, impreuna cu multe altele, circula de ceva vreme pe internetul romanesc sub forma unei asa-zise analize, din care ministrul Nemirschi si-ar mai putea extrage ceva munitie pentru sedinta guvernului de maine.

Desi nespecialist, Nicolae Nemirschi pare sa-si fi inceput mandatul cu dreptul.
Desi specialist, Mihai Toti, presedintele AFM, care a participat si el la briefingul de presa, intr-o stare de nervozitate mai mult decat evidenta, pare sa-si fi dat cu stangul in dreptul.  Judecand dupa cateva replici taioase schimbate de cei doi demnitari in direct, zilele, sau poate chiar orele d-lui Toti la sefia AFM par numarate.

























Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

3629 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Proces colectiv impotriva ministerului (Joi, 15 ianuarie 2009, 19:07)

    Grup Casa Verde [anonim]

    S-a amanat din nou programul Casa Verde de finantare a instalatiilor solare si eoliene. Este a 2-a amanare de acest gen.
    Se pare ca ministerul mediului nu are niciun fel de respect si cuvant fata de cei care dupa ce si-au pierdut saptamani cu obtinerea a tot felul de acte inutile si au investit destui bani, acum vad ca responsabilii nu se tin de cuvant.
    Este oare posibil asa ceva intr-o tara a uniunii europene?

    Va propun inceperea unui proces colectiv impotriva ministerului prin care sa cerem despagubiri pentru banii si timpul investit. Institutiile din Romania trebuie sa inteleaga faptul ca nu se pot da legi si arunca vorbe in vant fara anumite consecinte!

    Cei interesati pot trimite un email la: grupcasaverde[at]gmail.com
    • 0 (0 voturi)    
      Draga Grup Casa Verde... (Joi, 15 ianuarie 2009, 19:55)

      Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui Grup Casa Verde

      Acel ordin ministerial NU este lege.
      Este de fapt a treia amanare.
      Deduc ca sunteti un grup de asa-numiti "instalatori" care ar fi dorit sa participe la program.
      Dupa cum poate constata oricine se osteneste sa citeasca putinele documente oficiale, dosarul de aplicare se putea face foarte repede si cu bani putini, fiind el de altfel si foarte subtire, cam din toate punctele de vedere.
      Prin urmare, mare lucru n-ati pierdut -- si, indraznesc sa observ, chiar daca ati fi pierdut -- atunci cand te duci la o licitatie nu te despagubeste nimeni pentru cheltuielile facute si timpul pierdut daca nu castigi...
      Eu zic sa nu va mariti pierderile si cu un proces pe care aveti zero sanse sa-l castigati...
      Pt. Stefan, mai jos. Programul era foarte, foarte, foarte prost gandit, ca sa nu spun mai mult de-atat. Daca esti de buna credinta si l-ai studiat cu atentie, o sa fii de-acord cu mine. TOCMAI pt. ca firmele alea nu puteau fi controlate in niciun fel existau mari sanse pt. efectul cumatrul/cuscrul/fratele... samd.
      Sper ca programul sa fie, daca nu anulat, macar refacut cam de la zero...
      • 0 (0 voturi)    
        Pt. domnul Catalin (Joi, 15 ianuarie 2009, 21:42)

        Grup Casa Verde [anonim] i-a raspuns lui Catalin Dimofte

        Aveti dreptate ca a fost un ordin, dar se pare ca Romania are o densitate mult prea mare de OM, HG si alte combinatii de litere care se dau si se anuleaza inainte de-a se pune in practica. Aceasta denota(cred ca sunteti de acord) lipsa totala de profesionalism. Cat despre licitatie, aveti perfecta dreptate, cand depui un dosar, nu stii daca vei castiga, insa exista castigatori iar regulile sunt clare. Fara a pune la socoteala si stockurile pe care unele firme le-au facut tocmai in baza acestei...glume. Dar asta se-ntampla cu majoritatea deciziilor guvernamentale. Pentru a depune acest dosar, multi si-au pierdut ore intregi sau au trimis angajati platiti sa stea pe la cozi(nu punem spagile la socoteala). Si programul se anuleaza!!! Este oare normal? Si guvernul trebuie sanctionat pentru lipsa de profesionalism, rea vointa, etc...Orice instanta(normala) ar amenda aceasta actiune pentru ca nu este acceptabil sa-ti bati joc de toata lumea.
        • 0 (0 voturi)    
          Sanctionati-i... (Vineri, 16 ianuarie 2009, 0:25)

          Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui Grup Casa Verde

          ...dar cred ca i-ati (i-am) sanctionat deja, prin vot.
          Nu trebuie sa va mai spun, desigur, ca acest program a fost creat si aprobat de fostul ministru (banuiala mea e ca a fost o initiativa oarecum personala, fara prea mari contributii din partea celorlalti ministri...).
          Dvs. spuneti insa lucruri foarte grave; poate-ar fi mai bine sa va adresati DNA decat unui simplu tribunal.
          Unu, spuneti ca unele firme au facut deja stocuri -- adica au facut stocuri INAINTE de a sti ca sunt eligibile pentru program??? Foarte, foarte interesant... Care firme, daca nu va e cu suparare?
          Doi, scrieti cuvantul "spaga"... Cui ati dat-o, sau cui s-a dat si de catre cine??? Acum, daca tot am ajuns la ora adevarului, haideti sa dam cartile pe fata si sa aflam si noi, prostimea platitoare de taxe, cum e cu acest minunat program...
          Si sunteti apoi uimit(a)/indignat(a) ca, desi s-a dat spaga, programul s-a anulat si asta n-ar fi tocmai normal... Aici sunt de acord cu dvs... Romania e o tara de nimic, unde chiar daca dai spaga tot nu esti sigur de rezultat. Inadmisibil!
          Deja pe-aici am cam pierdut sirul, asa incat ma rezum la a scrie ca nu va certati cu guvernul care trebuie. Mergeti mai bine la dl. Marko Bela si ai sai ministri hiper-profesionisti, schimbati pe criterii politice...
          • 0 (0 voturi)    
            raspuns (Vineri, 16 ianuarie 2009, 10:31)

            sorin [anonim] i-a raspuns lui Catalin Dimofte

            salut in primul rind colegii mei care au initiat aceaste discutii si anume gup casa verde.
            ma sint nevoit in calitate de importator al acestor tipuri de sisteme, sa raspund acuzelor si insinuarilor tuturor cautatorilor de motive , si "detectivilor" inchiputi ca dl.Catalin Dimofte, nu pentru ca ar merita domnia lui vreun minim efort din partea noastra, subiectivismul sau fiind usor de observat (lucreaza la mediu probabil sau e platit de ei), ci pentru toti oamenii onesti care citesc acest topic, oameni care incepind de azi ar fi trebuit sa mearga la un instalator validat.
            referitor la "stocuri in avans"; firma noastra, ca multe de altfel din bransa importatorilor, a ales sa joace in acest program doar rolul de importatori si distribuitori ai sistemelor, deci nu suntem si instalatori, noi doar vindem instalatorilor.Avind in vedere ca timpul de la lansarea comenzii, pina la livrarea acesteia in romania variaza de la 5 saptamani in cazul meu care am furnizorii din germania, pina la 14 saptamani in cazul colegilor mei care fac importuri din asia, este normal ca fiecare dintre noi am dorit sa avem marfa pe stoc in momentul aparitiei listei de instalatori validati, pentru a putea face ofertele, nu poti vinde ceva ce nu ai pe stoc. Asta referitor la teoria conspiratiei firmelor participante.
            Vreau sa va spun ca in cazul meu, negocierile cu partea germana au durat 2 luni de zile timp in care am facut 6 drumuri in germania, mai mult ca sa-i conving ca acest program este serios si ca guvernul nu isi poate lua cuvintul inapoi, asa cum ma asigurau ei. CE LE VOI SPUNE EU ACUM PARTENERILOR MEI DIN GERMANIA??????O negociere de afaceri si o afacere propriu-zisa, nu e asa simpla simpla cum crede domnul Catalin Dimofte, nu te duci cu banii , iei marfa si gata, nnnnnnnuuuuuuuu, specializezi oameni in vinzari si service, pregatesti spatii de depozitare, iti revizuesti departamentul de logistica, mai cumperi masini, mai angajezi oameni etc, etc.
            • 0 (0 voturi)    
              prezumptii, ehe... >:) (Vineri, 16 ianuarie 2009, 12:15)

              Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui sorin

              Dl. Dimofte nu lucreaza la "mediu" (din cate stiu - doar daca nu l-or fi numit recent ceva, undeva) - EU, insa, sunt in Comitetul de Avizare al AFM (care, btw: NU a fost consultat, in privinta acestui program!!!).
              Si am fost delegata acolo de un grup maricel, TOCMAI in speranta ca s-ar putea face ceva ca lucrurile sa mearga corect!

              Asa ca faceti bine si n-o mai dati cotita - si spuneti CINE si CUI a dat spaga!!!

              Complicitatea se pedepseste, stiti? Daca stiti ca s-au dat spagi - faceti bine si RECLAMATI!!! nu umblati cu fitile!

              Altfel, pana una-alta, "teoria" D-lui Dimofte pare a se dovedi corecta - programul a fost facut cu picioarele si cu interese ascunse - si asta ar explica foarte bine si reactiile intzepate la adresa D-lui!
        • 0 (0 voturi)    
          Nu este vorba despre politic (Vineri, 16 ianuarie 2009, 8:06)

          Grup Casa Verde [anonim] i-a raspuns lui Grup Casa Verde

          Este interesant ca se amesteca politica din nou. Eu vorbeam strict din punct de vedere business. Nu ma intereseaza ce ministru a dat ordinul, idee e ca trebuie sa se respecte. Este interesant ca argumentele dvs. au fost folosite si de catre directorul afm...citez: "oricum nu pierdeti mare lucru". Nu consider ca suntem la piata, cuvantul dat trebuie respectat, cine nu-l respecta plateste.
          Cat despre spaga, ma refeream la administratie in general, s-a dat spaga pentru obtinerea documentelor in timp util.
          Normal ca au fost cheltuieli facute de firme, stockuri, reclama, prezentari, oricine este implicat in afaceri stie despre ce e vorba. Pacat ca in general oamenii nu forteaza autoritatile sa-si respecte deciziile, in orice tara democratica se organizeaza grupuri de presiune care sunt un fel de "watchdog". O fi momentul ca si la noi sa se ajunga la asa ceva? Emigrarea poate fi o solutie, dar oare nu asta se vrea? Ma rog, am cam deviat de la subiect aici :)
        • 0 (0 voturi)    
          de ce sa-si faca stocuri? (Vineri, 16 ianuarie 2009, 12:09)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Grup Casa Verde

          Firmele nu aveau de unde sa stie daca intra sau nu in program - sau cu cate panouri vor intra in program!

          Sau... primisera niste asigurari dinainte?

          Dar intr-adevar, partea cu timpul pierdut la cozi e nashpa... :(

          Ce "spagi"? S-au dat spagi? Daca stiti ca s-au dat spagi de ce nu reclamati?

          A cerut cineva spaga? CINE??!!

          ABIA astept sa vad instanta dand o condamnare - pt. ca o firma (sau mai multe) au "pierdut spaga" >:
      • 0 (0 voturi)    
        Va rog sa explicati (Vineri, 16 ianuarie 2009, 11:10)

        Eu [anonim] i-a raspuns lui Catalin Dimofte

        Stimate Domn,
        Va invit la o discutie fata in fata referitoare la "argumentele " folosite in postul DVS., pe care o vom face publica.
        Daca nu acceptati , va rog sa va asumati raspuderea si sa explicati ce inseamna : "asa-numiti instalatori", ce legatura are acest program cu licitatiile si daca DVS ati fost vreodata anreprenor . Multumesc.
        • 0 (0 voturi)    
          legatura cu "licitatiile" (Vineri, 16 ianuarie 2009, 12:18)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Eu

          Sunt bani publici!

          Indirect, ESTE un "ajutor de stat"!

          Si mai ales: e o suma LIMITATA! Cand e o suma limitata, CORECT este ca aceia care beneficiaza de ea sa dovedeasca in vreun fel ca o "merita" - spre deosebire de cei care nu beneficiaza (astia care raman pe dinafara DE CE sa ramana pe dinafara?). Deci este absolut normal sa se recurga la o procedura de "licitatie", o data ce suma e limitata!
        • 0 (0 voturi)    
          Mai multe raspunsuri la un loc... (Vineri, 16 ianuarie 2009, 12:59)

          Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui Eu

          1) Ca sunt platit de cineva implicat in treaba asta e absurd. Ma plateste cine -- guvernul? ca sa ce, sa le apar decizia de-a nu cheltui niste bani?
          Nu, domnilor, am si eu, ca tot omul, o opinie. Daca se refera la gaze naturale, sunt platit fie de KGB, fie de CIA etc. Daca se refera la Orientul Mijlociu, sunt antisemit sau agent Mossad. Si tot asa...
          2) D-le Sorin, va inteleg frustrarea. Dar, daca ati fi citit programul respectiv cu atentie, cu creionul in mana, v-ati fi dat si singur seama ca programul e in mare neregula si asta inainte de-a va apuca sa faceti eforturile de care vorbiti.
          3) GCS -- n-am cum sa nu fiu de acord in principiu cu dvs. Dar acesta, regret, este un caz destul de extrem, o suma mare de bani PUBLICI (adica scosi in ultima instanta din buzunarele a sute de mii de oameni) care urma a fi cheltuita intr-un mod cel putin necugetat.
          Sa va dau un exemplu si mai extrem -- daca eu, ministru, semnam in ultima mea zi de ministeriat un ordin prin care sa ma cadorisesc cu suma XXXL din banul public (sigur, nu pe fata, ci intr-un mod elegant,prin firma cumnatului etc., etc.) ati mai fi la fel de fermi in a cere respectarea ordinelor ministeriale?
          In fine, nu-s convins ca are rost sa continuam pe linia asta, e o treaba mai degraba juridica (cum, in ce conditii legale poate fi modificat/anulat un ordin ministerial, de cine etc.) la care nu ma pricep deloc. Remarc insa ca daca fostul guvern a putut "ocoli" o lege votata de parlament si promulgata de presedinte, cred ca un ordin ministerial poate fi si el intors/anulat/modificat fara mari dificultati.
          4) Eu -- sigur. Discutia ESTE publica. Pentru inceput, ce-ar fi sa aveti si dvs. un nume? Sa-mi asum raspunderea??? Pentru ce??? "Asa-numit instalatori" nu are nicio conotatie negativa, dimpotriva -- voiam doar sa spun ca astfel de firme trebuie sa fie/stie mult mai mult decat un instalator oarecare.
          Programul n-are legatura cu licitatiile -- pai TOCMAI asta-i si una din probleme... Daca...
        • 0 (0 voturi)    
          Continuare... (Vineri, 16 ianuarie 2009, 13:00)

          Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui Eu

          Daca am fost antreprenor? Daca va referiti la industria constructiilor, raspunsul este nu.
          Multumesc si eu.
  • 0 (2 voturi)    
    Cred ca o sa ma mut din aceasta tara de c....t (Joi, 15 ianuarie 2009, 19:17)

    Stefan [anonim]

    Singurul program bun pe care la facut guvernul precedent acum este anulat de acest guvern. Prin acest program nu se putea fura de aia l-au anulat. Fiind peste 300 firme nu puteau fii toate controlate deci fara cumatri .Reduceam consumul de gaze pe care le platim Rusiei si nu mai emitem atat CO2 in atmosfera. Era un program gandit bine dar nu se putea fura deci ...... mai bine fara
    • +1 (1 vot)    
      Italia NU este de exemplu ! (Joi, 15 ianuarie 2009, 23:09)

      STEFAN A. [utilizator] i-a raspuns lui Stefan

      Eu locuiesc in Italia, daca doresti o instalatie de apa calda , cu panouri solare, faci cerere la primarie, chemi un instalator autorizat, faci lucrarea cu FACTURA , platesti 100 % din valoarea ei si ceri la agentia de stat specializata , restituirea a 55% din valoarea facturii.
      NOTA :
      - instalatorii apa gaz autorizati, sint automat autorizati si pentru instalatii solare (apa calda).
      - electricienii autorizati pentru instalatii electrice,civile si industriale, sint autorizati automat si pentru instalatii solare ( care produc energie electrica).
      - banii alocati pentru restituirea a 55 % din facturi, au fost terminati in putin timp. Practic, in un an, a fost ceruta restituirea unei sume egale cu fondul alocat de la buget pe trei ani.
    • 0 (0 voturi)    
      ba tocmai! (Vineri, 16 ianuarie 2009, 12:20)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Stefan

      Ca se PUTEA fura!

      Atata timp cat nu exista criterii CLARE (si care sa admita si proceduri de contestatie) SE POATE fura!

      Exact pe asta isi bazeaza si Dl. Dimofte demonstratia >:
  • 0 (0 voturi)    
    Macar sa nu schimbe destinatia banilor (Joi, 15 ianuarie 2009, 19:25)

    Marian [anonim]

    Cu suma mentionata in articol sa faca macar un parc de generatoare eoliene ca sa nu schimbe destinatia banilor
    • 0 (0 voturi)    
      aia e altceva (Vineri, 16 ianuarie 2009, 12:22)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Marian

      Pentru "parcuri de eoliene" Fondul pentru Mediu deja DA bani (de destul de mult timp) prin ALT program ;)

      Banii pentru eolienele din Casa Verde erau pt. persoane fizice - o persoana fizica abia-abia daca are bani pt. o eoliana, nu pt. un "parc" :)
  • 0 (0 voturi)    
    lista (Joi, 15 ianuarie 2009, 20:03)

    Constantin [anonim]

    Puteti face publica lista beneficiarilor?
    Programul era bun daca se tinea cont de cei care au in adevar nevoie de asa ceva, nu pentru casele de vacanta ale celor bogati.Tot ei sa aiba parte de bani de pomana?. Sa se tina cont i de zonele potrivite, cele cu mult soare si lipsite de lemne si gaze.
    • +1 (1 vot)    
      Nu exista o lista... (Joi, 15 ianuarie 2009, 20:36)

      Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

      ... a beneficiarilor.
      Dupa publicarea listei "instalatorilor validati" -- firme care urmau sa primeasca banii de subventie -- beneficiarii finali (adica cetateni ca dvs. si ca mine) urmau sa se inscrie la un singur astfel de instalator.
      Daca numarul doritorilor (sau mai exact subventia necesara) depasea "cota de subventie" alocata acelui instalator, el urma sa-i selecteze, intr-un mod incontrolabil (sau cel putin intr-un mod care NU este descris de documentele oficiale) pe fericitii castigatori dupa principiul "primul venit, primul servit". Cred ca nu mai e nevoie de alte comentarii la acest punct.
      Si da, aveti dreptate si cu "zonele potrivite". Din pacate, documentele oficiale NU contin absolut niciun criteriu de acest tip.
      Mai mult, fostul ministru, dl. Attila Korodi, a fost citat de media ca afirmand (citez aproximativ, din memorie) ca programul va demara in orasele resedinta de judet. Adica in locurile cele mai putin potrivite pentru astfel de echipamente.
      • 0 (0 voturi)    
        Nelamuriri ! (Joi, 15 ianuarie 2009, 23:20)

        STEFAN A. [utilizator] i-a raspuns lui Catalin Dimofte

        Dupa cum spui , cred ca se creaza o "afacere " pentru anumite firme si gata !
        Concurenta unde este ?
        De ce nu se dau banii la cetateanul care a cumparat astfel de instalatii (factura cu pretul produsului + pretul montajului,adica mina de lucru si materialele de consum) in loc sa "ungi" niste firme care pot sa creeze un monopol ( cu tot ce inseamna)
        In Italia, electricienii si instalatorii apa gaz ( meseriasi pe cont propriu, care individual, care in societati de meseriasi) sint toti autorizati pentru astfel de lucrari.
        Firmele care produc aceste echipamente sint in concurenta !
        Din 2009, locuintele noi trebuie sa fie predispuse pentru astfel de instalatii !
        • 0 (0 voturi)    
          Nu spun eu treburile astea... (Vineri, 16 ianuarie 2009, 0:29)

          Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui STEFAN A.

          ... ca eu sunt nimeni, sunt mic si nu stiu nimic.
          Asa scrie in ordinul nr. 1339 / 03.11.2008, prin care fostul ministru Korodi aproba ghidul de finantare al programului... etc., etc.
          Totul se gaseste pe cele doua site-uri, www.afm.ro, www.mmediu.ro.
          Cat despre concurenta, e sub apa, dupa cum zicea un banc pe vremuri...
      • 0 (0 voturi)    
        exprimare gresita (Vineri, 16 ianuarie 2009, 12:27)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Catalin Dimofte

        D-le Dimofte, dati de inteles prin exprimarea Dvs. ca ar fi urmat sa existe un SINGUR instalator pt.. intreg programul :)

        Exprimarea corecta ar fi fost "fiecare beneficiar urma sa-si depuna un singur dosar la un instalator" - adica probabil ar fi fost validati vreo 400 instalatori, din care fiecare beneficiar urma sa-si aleaga pe cine voia dar nu mai mult de unul.

        Pe de alta parte, niste panouri solare pe scolile (sau / si spitalele) din resedintele de judet nu cred ca ar fi fost asa "rele" ;).

        Bucurestiul e un oras maricel >:) - ati fost sa vedeti ce rezultate dau panourile de la Politehnica (alea au fost instalate MULT inainte de a incepe acest program)?. Mai greu e cu "certificarea"...
        • 0 (0 voturi)    
          Corect (Vineri, 16 ianuarie 2009, 13:04)

          Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

          Am recitit si da, intr-adevar, exprimarea mea a fost neclara. Sper ca pot fi iertat, noapte, tarziu, oboseala, graba...
          Multumesc pt. corectura.
          N-am ajuns la Politehnica, desi stiu de panourile acelea si mi-am propus de multa vreme sa ma duc sa le vad...
          Eu ma refeream la o chestiune de principiu -- un panou ca acela (sau orice panou) NU poate da rezultate la fel de bune intr-un oras poluat ca Bucurestii ca, sa spunem, intr-un orasel de munte etc.
          • 0 (0 voturi)    
            tot "corect" :) (Vineri, 16 ianuarie 2009, 13:30)

            Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Catalin Dimofte

            Numai ca, intr-un orasel de munte, "impactul" e mai mic decat intr-un oras (si la un consumator) mare; in plus, e aceeasi premisa (a numarului limitat de zile insorite): in orasele mari din cauza poluarii, in oraselele de munte din cauza ca nebulozitatea e mai mare.

            Eu cred ca, asa cum s-a facut o harta eoliana a Romaniei s-ar putea la fel de bine sa se faca si o harta a "insoririi" (scuze ca nu gasesc acum termenul exact) - si, iaca! uite ca apare un nou criteriu, cat se poate de BUN!

            "prioritate vor avea consumatorii din Zona 1 de insorire" ;)
          • 0 (0 voturi)    
            sau nu "prioritate" (Vineri, 16 ianuarie 2009, 13:31)

            Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Catalin Dimofte

            se acorda un punctaj (care sa conteze la un "punctaj total"), in functie de cat de insorita e zona in care se pun panourile.

            Daca se doreste, chiar se POT gasi criterii corecte (si bune) pe care sa se dea banii ;)
  • 0 (0 voturi)    
    naiv (Joi, 15 ianuarie 2009, 20:54)

    ovidiu [anonim]

    cat de naiv am fost sa cred ca se dorea a fi facut ceva de genu'

    acum inteleg de ce s-a lasat programul pe sf de mandat....

    ha ha ha suntem prostiti mai ceva decat gastele.

    nashu' meu mi-a zis cand ma exaltam, cand ai vazut sa-ti dea tie ca om de rand ceva gratis.

    ha ha ha , ce sa le mai facem? ce mai poti sa faci?
    am votat.
    in bulgaria si letonia se iasa in strada, noi suntem oi? gaste suntem , dar si oi?
    • 0 (0 voturi)    
      Ai dreptate, cred, cu sfarsitul de mandat... (Vineri, 16 ianuarie 2009, 0:40)

      Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu

      ...dar ceva tot se poate face..... dovada ca o batalie a fost castigata, chiar daca soarta razboiului (programului) e inca incerta.
      Din pacate, noi, romanii, suntem exagerat de fatalisti... ne epuizam toate energia facand o lista cu 1001 de motive pentru care nu putem face nimic, totul e predestinat, banii o sa ajunga unde trebuie etc., etc., etc. CHIAR NOI facem de fapt ca lucrurile sa se intample asa cum proorocim, incrucisandu-ne bratele si nefacand nimic.
      Chiar si la noi se mai poate face cate ceva, iar programul asta poate deveni un bun exemplu.
      Cand Nemirschi a deschis prima data gura despre el, chiar inainte de Craciun, era evident ca nu stia aproape deloc despre ce-i vorba. Programul era bun, generos, aplicabil etc.
      Cum-necum, cine i-o fi spus, cine i-o fi deschis ochii n-are importanta, foarte posibil sa fi descoperit singur, ca nu-i prea greu, dar discursul lui s-a schimbat dramatic in trei saptamani -- a aflat despre ce-i vorba, de fapt.
      Deci, se poate. Dar, ca-n celebrul banc cu loteria -- "Itic, da-mi o sansa, JOACA totusi."
      • 0 (0 voturi)    
        oare cine "i-o fi spus"? >:) (Vineri, 16 ianuarie 2009, 12:31)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Catalin Dimofte

        Oricum, ar fi o prostie sa renunte DE TOT la program - dar poate sa faca un grup de lucru care sa stabileasca niste criterii. In mod normal, asa ceva n-ar trebui sa dureze mai mult de 3... max. 5 zile, chiar daca cei din grup nu se intalnesc decat de 3 ori cate 2 ore - se poate lucra si de acasa, pe e-mail.

        Daca e CHIAR bine intentionat... se poate! ;)
  • 0 (0 voturi)    
    Catre Ministru Nemirschi :sunteti un Guvern de JAF (Vineri, 16 ianuarie 2009, 8:39)

    Stefan [anonim]

    De cand a venit la Mediu nu a facut decat sa ne spuna ca amana proiecte si nu face decat sa gasesca motive sa nu puna in aplicare programe si desfinteaza tot ce a facut ministru anterior.
    TREBUIE LUATA SPAGA !!!!!
    Oricum este mult mai usor sa gasesti 1000 motive sa nu faci ceva decat sa faci un singur lucru. Dar nu ne asteptam sa incepi din prima zi sa contruiesti ceva dar nici sa demolezi tot ce sa facut pana acum.
    • 0 (0 voturi)    
      casa verde (Joi, 29 ianuarie 2009, 15:57)

      alexandru blaga [anonim] i-a raspuns lui Stefan

      suntem o tara care se duce de rapa.Doresc sa ma repatriez , dar am retineri cand vad ce se intampla acolo.
  • 0 (0 voturi)    
    Specific romanesc (Vineri, 16 ianuarie 2009, 9:06)

    www.PortalElectric.Ro [anonim]

    Nu stiu de ce toate aste se pot intampla doar in Romania.
    Si nu inteleg de ce am votat pe cineva care in campanie a promis marea cu sarea si acum ne ia inapoi si ce aveam inainte.
    Politica cu care au venit noii guvernanti e mai dzastruoasa ca cea din nainte daca se mai putea asa ceva.
    In loc sa vina in momente de criza cu incurajarea micilor intreprinderi si meseriasi si cu inacurajarea investitiilor, ei vin luaindu-ne si bruma pe care o mai aveam.
    Iar cu programul Casa verde nu au invatat nimic macar din criza asta cu gazele rusesti.
    Bun prost programul trebuia aplicat, el putea insemna un spor de energie clar pentru consumul romanesc. Daca se vroia se gaseau resurse din mers ca sa-l faca perfectibil, dar s-a vazut de la prima aplicare ca nu au interes pentru el.
    In planurile lor nu intra si imbunatatirea folosirii energiei regenerabile in Romania.
    Ma uitam prin toate tarile europene ca aproape nu exista zona unde sa nu fie folosita aceasta energie cat mai ult posibil, pana si bulgarii ne-au depasit aici.
    Noi romani care avem resurse f bune nu vrem din cauza diverselor interese meschine sa ne miscam in sensul asta.
    Vai natiune !
    • 0 (0 voturi)    
      o sugestie ... (Vineri, 16 ianuarie 2009, 13:03)

      Alecx [anonim] i-a raspuns lui www.PortalElectric.Ro

      ... de criteriu de selectie ar fi consumul de gaze. Caci la urma-urmei programul asta vrea sa limiteze consumul (cel putin pt asta a fost gandit). Acu daca ala bogatan consuma mai mult decat ala saraca asta e (mentionez ca io nu-s bogatan-castig pana in 2000 de lei pe luna). Gazul in lume e pe terminate si trebe sa ne gandim si la copii nostrii, nu doar la burtile noastre mereu nesatule.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu inteleg... (Vineri, 16 ianuarie 2009, 13:07)

      Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui www.PortalElectric.Ro

      .. de ce programul trebuie neaparat aplicat chiar prost fiind. Si de ce o amanare e atat de catastrofala. Si cum anume ar fi putut fi imbunatatit "din mers".
  • 0 (0 voturi)    
    a, si cu Toti... (Vineri, 16 ianuarie 2009, 12:35)

    Codruta N [utilizator]

    Pe Toti, daca-l schimba, NU din cauza programului Casa Verde il schimba (ca, la urma-urmelor, ordinul a fost dat de MINISTRU, adica de Korodi, nu de el - banii nici macar nu erau ai Fondului pt. Mediu) - il schimba, din acelasi motiv pt. care se schimba toti de peste tot acum: pentru ca a ajuns Presedinte al AFM sub liberali... >:) :)))
  • 0 (0 voturi)    
    CASA VERDE (Vineri, 16 ianuarie 2009, 22:23)

    robert [anonim]

    IMPORTANT ESTE SA REDUCA PROCENTUL DE 90 LA 25 %. ASA MULT MAI MULTI ROMANI VOR BENEFICIA SI VOR APELA LA PROGRAM DOAR CEI SERIOSI CARE VOR SCOATE DIN BUZUNAR RESTUL DE 75 % !!
  • 0 (0 voturi)    
    COMENTARIU (Sâmbătă, 21 februarie 2009, 12:46)

    SIMONA [anonim]

    NU CRED CA E O TRAGEDIE K NU SE APLICA PROGRAMUL " CASA VERDE" ORICUM AR FI FOST DISCRIMINATORIU PT MAJORITATEA DEOARECE NU AR FI PUTUT MULTUMI PE TOATA LUMEA DECI NU AR FI FOST CORECT
    DACA VREI SA TI PUI PANOURI SOLARE POTI SA O FACI SI DIN FONDURI PERSONALE, INTRUCAT SUMELE NU SUNT ATA DE MARI SI CU UN MUNIM EFORT DE ECONOMIE PE CATEVA LUNI CRED CA MAJORITATEA ISI PERMITE 1000E PT UN SISTEM CARE PRODUCE APA CALDA.
    ORICUM CELELALTE SE AMORIZEAZA IN APROX 60 DE LUNI SI AU O PUTERE DE 15-30% APORT LA INCALZIRE IARNA DECI NU CHIAR VIZIBIL. SI COSTA DE LA 3000E IN SUS
    MACAR APA CALDA AR FI ASIGURATA APROX 9 LUNI PE AN DECI ECONOMISITI CEVA BANI SI TRECETI LA TREABA!
    MAI BINE BANII PUBLICI SA FIE FOLOSITI IN INTERES PUBLIC SA BENEFICIEZE TOATA LUMEA , PT CA ASA ESTE CORECT.
    SI PT DOMNII CARE SE PLANG CA AU INVESTIT TIMP SI BANI IN ACEASTA POSIBILA AFACERE ..CINE V A GARANTAT K DACA S AR FI DERULAT PROGRAMUL A TI FI CASTIGAT LICITATIA ?
    DIN 5000 DE FIRME DORITOARE A TI FI FOST DVS SIGUR CASTIGATORUL? )): )): )): )): )):


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă