Grupul Yahoo a anuntat demiterea CEO-ul companiei, Carol Bartz. Plecarea lui Carol Bartz din fruntea companiei are efect imediat, ea urmand sa fie inlocuita temporar de Tim Morse, actualul director financiar, relateaza AFP.

Carol BartzFoto: Reuters

"Consiliul de administratie l-a numit peTimothy Morse CEO interimar, cu efect imediat, in locul lui Carol Bartz, care a fost eliberata din functie", a transmis Yahoo! intr-o declaratie, confirmand informatiile publicate initial de Wall Street Journal pe blog-ul specializat in tehnologie, All Things Digital.

"Consiliul director a inceput deja cautarea unui CEO si intentioneaza sa utilizeze serviciile unei firme de headhunting recunoscute la nivel national, pentru gasirea candidatilor potriviti pentru ocuparea acestei pozitii, cat mai repede posibil", se arata in declaratie.

"Vreau sa-i multumesc lui Carol pentru intreaga sa activitate din cadrul Yahoo!, pentru munca depusa intr-o perioada critica si de tranzitie din istoria companiei si intr-un mediu macroeconomic foarte dificil", a declarat presedintele consiliului director, Roy Bostock.

Carol Bartz, in varsta de 63 de ani, care a preluat functia de CEO al Yahoo! in ianuarie 2009, a facut schimbari semnificative in echipa de management si a recurs la taieri de personal, pentru a mai reduce din costuri, insa doar reorganizarea nu a fost suficienta pentru a imbunatati situatia companiei. Investitorii s-au aratat nemultumiti de prestatia lui Bartz, care nu a reusit sa previna migratia utilizatorilor de internet catre Google si Facebook si sa creasca veniturile din publicitate ale grupului.

"Va informez cu tristete ca tocmai am fost concediata prin telefon de catre presedintele Yahoo. A fost o placere sa lucrez alaturi de voi. Va doresc toate cele bune", a spus CEO-ul intr-un e-mail adresat angajatilor Yahoo, obtinut de Reuters.

Yahoo! a anuntat, de asemenea, si formarea imediata a unui consiliu executiv, menit sa-l ajute pe Morse in managementul de zi cu zi al operatiunilor grupului si sa-l sprijine in implementarea unei "strategii revizuite de repozitionare" a companiei.