Yahoo! avea acum cativa ani cote mari de piata la search, la utilizarea e-mail-urilor si la veniturile din publicitate, insa de patru - cinci ani compania incearca sa stopeze declinul de la toate capitolele. Yahoo! si-a concediat CEO-ul Carol Bartz prin telefon, la mai putin de trei ani din momentul numirii in functie. Au fost ani in care Yahoo! nu a reusit sa redevina "cool", nu a reusit sa faca achizitii cheie si nici sa fie cumparata de un gigant web. Intra in articol pentru a vedea cum a ajuns Yahoo! in aceasta situatie grea si ce ar putea sa urmeze.

Yahoo! a renuntat la Carol Bartz, insa incertitudinile continuaFoto: Reuters

Cand Carol Bartz a fost numita sefa a Yahoo! in ianuarie 2009 compania avea multe probleme: au fost vremuri tulburi, veniturile din publicitate au scazut, cota de piata pe search s-a micsorat si ea, iar actionarii erau nemultumiti fiindca Yahoo!, unul dintre pionierii web-ului, pierdea teren.

Acum, cand Bartz a fost concediata, compania are probleme similare, dar in afara declinului in cote de piata si venituri din publicitate, in acesti trei ani Yahoo! nu a facut achizitii importante si, mai rau, nu a reusit sa-si repare imaginea.

Compania, desi are peste 200 de milioane de clienti de e-mail si peste 600 de milioane de vizitatori unici pe site-urile sale, are o imagine invechita si nu este perceputa ca fiind o companie cool, cum se intampla cu Google sau Facebook. Compania a schimbat designul e-mail-ului toamna trecuta, a integrat in el retelele sociale si a sperat ca utilizatorii isi vor schimba parerea, insa nu s-a schimbat nimic in bine.

Mai mult, in 2008 si 2009 s-a scris mult despre o presupusa achizitie a Yahoo! de catre Microsoft, lucru care ar fi creat un conglomerat care putea face fata mai bine concurentei, decat pot face fata fiecare separat. Nu s-a concretizat insa nimic si - desi Yahoo! si Microsoft au semnat un parteneriat pe zece ani in domeniul publicitatii si a cautarii online - rezultatele au fost aproape nule.

In ce consta viitorul Yahoo! chiar este greu de zis. Decizia de a o concedia pe Bartz pare justificata de rezultatele Yahoo! in mandatul ei, insa compania e criticata ca nu a pregatit un inlocuitor de marca, o personalitate care sa aiba forta de a schimba ceva. O parte dintre analisti spun ca Yahoo! are mari sanse sa se destrame in mai multe bucati, cele promitatoare urmand sa fie cumparate de companii mari care sa le dezvolte, iar cele ramase in urma ar putea avea o soarta nesigura.