De ce si-a concediat Yahoo! CEO-ul Carol Bartz - Povestea unei companii care se zbate de ani buni sa redevina la moda

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 7 septembrie 2011, 15:31 Economie | IT

Yahoo! a renuntat la Carol Bartz, insa incertitudinile continua
Foto: Reuters
Yahoo! avea acum cativa ani cote mari de piata la search, la utilizarea e-mail-urilor si la veniturile din publicitate, insa de patru - cinci ani compania incearca sa stopeze declinul de la toate capitolele. Yahoo! si-a concediat CEO-ul Carol Bartz prin telefon, la mai putin de trei ani din momentul numirii in functie. Au fost ani in care Yahoo! nu a reusit sa redevina "cool", nu a reusit sa faca achizitii cheie si nici sa fie cumparata de un gigant web. Intra in articol pentru a vedea cum a ajuns Yahoo! in aceasta situatie grea si ce ar putea sa urmeze.

Cand Carol Bartz a fost numita sefa a Yahoo! in ianuarie 2009 compania avea multe probleme: au fost vremuri tulburi, veniturile din publicitate au scazut, cota de piata pe search s-a micsorat si ea, iar actionarii erau nemultumiti fiindca Yahoo!, unul dintre pionierii web-ului, pierdea teren.

Acum, cand Bartz a fost concediata, compania are probleme similare, dar in afara declinului in cote de piata si venituri din publicitate, in acesti trei ani Yahoo! nu a facut achizitii importante si, mai rau, nu a reusit sa-si repare imaginea.

Compania, desi are peste 200 de milioane de clienti de e-mail si peste 600 de milioane de vizitatori unici pe site-urile sale, are o imagine invechita si nu este perceputa ca fiind o companie cool, cum se intampla cu Google sau Facebook. Compania a schimbat designul e-mail-ului toamna trecuta, a integrat in el retelele sociale si a sperat ca utilizatorii isi vor schimba parerea, insa nu s-a schimbat nimic in bine.

Mai mult, in 2008 si 2009 s-a scris mult despre o presupusa achizitie a Yahoo! de catre Microsoft, lucru care ar fi creat un conglomerat care putea face fata mai bine concurentei, decat pot face fata fiecare separat. Nu s-a concretizat insa nimic si - desi Yahoo! si Microsoft au semnat un parteneriat pe zece ani in domeniul publicitatii si a cautarii online - rezultatele au fost aproape nule.

In ce consta viitorul Yahoo! chiar este greu de zis. Decizia de a o concedia pe Bartz pare justificata de rezultatele Yahoo! in mandatul ei, insa compania e criticata ca nu a pregatit un inlocuitor de marca, o personalitate care sa aiba forta de a schimba ceva. O parte dintre analisti spun ca Yahoo! are mari sanse sa se destrame in mai multe bucati, cele promitatoare urmand sa fie cumparate de companii mari care sa le dezvolte, iar cele ramase in urma ar putea avea o soarta nesigura.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

4618 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    yahoo (Miercuri, 7 septembrie 2011, 16:49)

    Emil [anonim]

    ca e-mail e ideal ca nu are limita, si motorul de cautare e bun la cautare fragmentata in e-mail-uri. Daca ar mari pragul lunar de upload de filme si poze (google aparent nu o face dar ei au youtube), poate ar recupera ceva.
    La fel si implantarea mai multor servere locale ar imbunatati viteza. ca sa nu mai vorbim de mess-ul chinuit, ca daca vreau sa vorbesc de pe el ma las pagubas. O implementare de convorbire cu bani ar fi binevenita. si mai sunt de imbunatatit, hehe. In TOS-ul la care nu se uita nimeni ei spun ca accesul la inbox nu mai e posibil din momentul in care ID-ul posesorului e pe lista decedatilor (probabil nu aceasta ingradire a libertatii a prejudiciat y! cel mai mult). Daca utilizatorii simt treburile astea, nu inteleg reactia y! Uneori am impresia ca s-a urmarit punerea y! pe butuci. Ei se concentreaza sa imbunatateasca interfata in loc sa adauge masini si terrabyti.
    • +2 (2 voturi)    
      Si nu sunt singurele probleme (Miercuri, 7 septembrie 2011, 18:04)

      ictin [anonim] i-a raspuns lui Emil

      La yahoo daca vrei pop trebuie sa platesti, pe cand la google e gratuit, plus ca noua interfata e cel putin imbecila.
      Dar cea mai enervanta chestie la yahoo este asa zisa lor lupta anti spam. Spre exemplu periodic ma trezesc cu spam de la adrese pe care le-am marcat ca spammeri. Dar, cand am luat un VPS si am incercat sa trimit un mail de pe acel server pe propria mea casuta de mail, a fost blocat sub pretextul ca s-au trimis prea multe mailuri de pe respectivul IP. Incercarea de a rezolva problema cu oamenii de la yahoo s-a lovit de un zid de imbecilitate. Eu le ziceam ca am primit raspunsul ca as fi trimis prea multe mailuri si ca nu este asa si sa verifice, ei imi trimiteau raspuns ca acel mesaj de eroare inseamna ca am trimis prea multe mailuri. 5 raspunsuri de 5 persoane diferite, aceeasi imbecilitate.
      Si atunci cum sa fie yahoo "cool" cand de pe google pot sa fac si auto-forward cu ce header vreau eu, pot sa fac pop si tot felul de chestii, iar la yahoo nici macar nu pot sa imi trimit mie insumi un email, daca nu cotizez la ei (din cate am inteles de la altii cam asta ar fi problema: baneaza toate IP-urile noi pana primesc niste bani sa le debaneze).
      Asa ca nu pot sa le urez decayt: "Faliment placut. Lumea va fi mai buna fara voi!"
  • +1 (1 vot)    
    Ia huooooo (Miercuri, 7 septembrie 2011, 19:11)

    Hubabaeba [anonim]

    Bai astia mi-au schimbat acum o luna mailu' in nemteste, nu am nicio optiune sa il schimb la loc, am trimis cateva mesaje la "contact" fara raspuns.
    Sunt acolo unde merita. Adica sunt deasupra dar vor ajunge curand acolo unde merita.
  • +1 (1 vot)    
    hmmm (Joi, 8 septembrie 2011, 13:05)

    vbeje [utilizator]

    Iar in locul doamnei CEO au lasat directorul financiar... cum naiba sa faca un director financiar o companie cool? de aici se vede stilul de management si cultura organizationala, se vede cine are puterea in firma si cine o constrangea pe doamna CEO, i.e. s-a vrut sa se faca "coolness" cu mari constrangeri si dirijare financiara intr-un colos... lucru daca nu greu atunci aproape imposibil, odata pentru ca in colosi inovativitatea e puternic apasata de calcaiul birocratiei, iar ca sa ii iei si ultima suflare ii mai dai si 1-2 restrictii contabile
  • 0 (0 voturi)    
    Smecheria cu Y! e ca ... (Joi, 8 septembrie 2011, 23:12)

    Eu [anonim]

    ... Y! e o firma de design care nu vinde produse. Si Apple, din firma de tehnologie s-a transformat in firma de moda, da' ei macar vand produse.

    Problema cu design-ul fara produse e ca e ca zaharu' pudra de pe tort: fara tort, n-ai nici o sansa sa vinzi zaharul chior. Si la un moment dat te trezesti intr-un cerc vicios: tot schimbi la zahar de dragu' schimbarii, nu ti-l cumpara nimeni, ai bani mai putin si oameni tot mai slabi iti schimba zaharu' care ajunge tot mai nasol si aduce bani si mai putini.

    Pe de alta parte, nici Papa de la Roma n-ar putea transforma Y! din nou intr-o companie cool. Apple a fost o exceptie impinsa in fata pe de-o parte de geniu' lu' Jobs, pe de alta parte de transformarea in companie de moda - chestie care insa a adus pierderi pe alta parte (compensate pe deplin, dar Apple n-are nici o sansa in momentul de fata in domeniul serviciilor enterprise - in domeniul asta ei tre' sa se limiteze la vanzarea de iphone-uri si notebook-uri, businessul gras cu servere, software si servicii ramanand altora.) Da' IBM nu e cool, Oracle nu e cool, MS nu e cool, dar toate sunt firme cu vechime in domeniu, care au an de an turnover masiv. Dupa o anumita varsta, e greu pentru o firma sa mai fie cool, tre' sa fie pur si simplu buna in ceea ce face, ori Y! a cam luat-o la vale pe partea asta. Facebook, Myspace, Linkedin i-au luat pe partea de social web, chiar cu specializari, Google i-a luat de mult pe partea de mail si search, si interfata oferita de Y! are de ani de zile probleme (nu merge in browsere mai putin raspandite, arata si merge prost pe multe mobile, si chiar si atunci cand merge perfect arata ca pasta fata de ce ofera altii). Asa ca cine ar putea, in conditiile astea, sa intoarca Y! din drumul la vale?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri