Vanzarile de bunuri de folosinta indelungata din Romania au atins valoarea de 960 milioane de euro in primele noua luni din acest an, in crestere cu 11,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut, arata un studiu facut public marti de firma de cercetare GfK. Vanzarile in trimestrul trei al acestui an s-au ridicat la 347 de milioane de euro, cel mai bun trimestru din ultimii trei ani, sustine GfK, cu cresteri pe toate sectoarele monitorizate. Vanzarile de produse IT au avut cea mai mare crestere de peste 26,6% pana la 100 de milioane de euro, in trimestrul mentionat.

Piata bunurilor de folosinta indelungataFoto: Gfk

In trimestrul trei din acest an, vanzarile IT au inregistrat un trend pozitiv in special in cadrul categoriei computerelor portabile, unde consumatorul a fost motivat in procesul de cumparare de eroziunea de pret. O alta categorie pentru care eroziunea de pret a incurajat consumul a fost cea a monitoarelor, unde pretul a avut acelasi trend, sustine GfK.

In primele noua luni din acest an, vanzarile IT au crescut tot cu 26,6% fata de aceeasi perioada din 2010, pana la 289 de milioane de euro.

In afara de sectorul IT, in trimestrul trei al acestui an s-au inregistrat cresteri pe toate sectoarele monitorizate de firma de cercetare. Pe langa electrocasnicele mici, foto si telecom, care au continuat sa inregistreze rate solide de crestere, sectorul echipamentelor de birou a crescut pentru prima data din 2008. Electronicele si electrocasnicele mari au aratat o crestere minora de 2,7%, respectiv 1,1%.

Vanzarile telecom au atins 130 de milioane de euro in primele noua luni din 2011. Principala forta motrice este segmentul smartphone-urilor

In sectorul de telecomunicatii vanzarile au atins valoarea de 130 de milioane de euro in primele noua luni ale acestui an, in crestere cu 6,7% fata de aceeasi perioada din 2010. Doar in trimestrul trei din acest an, vanzarile din acest sector au fost de circa 47 de milioane de euro, in crestere cu circa 14% fata de acelasi trimestru din 2010.

  • "Inca o data, principala forta motrice este segmentul smartphone-urilor. Acestea preiau cu usurinta din cota telefoanelor mobile. Cu toate acestea, pentru moment, in termeni de volum, telefoanele mobile inca domina piata. Insa, daca se compara volumele de smartphone-uri din trimestrul actual cu cele din T3 2010, se poate observa ca acestea sunt de aproape trei ori mai mari", se mentioneaza in raportul GfK.

Raportul GfK este publicat la nivel international. Concluziile se bazeaza pe studiile efectuate in panelul de retail al GfK Retail and Technology. Panelul de retail include date de vanzari de la peste 190.000 de magazine din intreaga lume.