Facebook va da mai mare vizibilitate asa numitelor "Povesti Sponsorizate" (Sponsored Stories) care nu vor mai fi prezente doar in coloana din dreapta, ci si in fluxul principal de postari si informatii de pe centru (News Feed), scrie Financial Times. Reclamele vor fi astfel mai vizibile si companiile vor fi determinate sa plateasca mai mult pentru ele, insa exista riscul ca utilizatorii sa fie deranjati daca mesajele publicitare vor fi prea numeroase.

Facebook a mai permis integrarea reclamelor in News Feed intre 2006 si 2008, dar a renuntat dupa ce multi useri s-au plans. Acum, spune un analist citat de FT, Facebook are mare nevoie de bani in pregatirea listarii, iar mutarea reclamelor intr-o pozitie privilegiata o poate ajuta sa obtina mult mai mult de la companii.

In primele luni din 2012 asa numitele “Sponsored Stories,” nu se vor gasi doar pe coloana din dreapta, ci si in fluxul principal de postari, adica in News Feed, unde aceste reclame vor fi marcate cu mentiunea Sponsored in partea dreapta jos a casetei.

Facebook promite ca schimbarea se va face treptat pentru ca userii sa nu fie deranjati, iar promisiunea este ca un utilizator sa nu primeasca pe News Feed mai mult de o reclama pe zi.

Ramane de vazut daca fanii celei mai mari retele de socializare nu vor fi insa deranjati de aceasta miscare si de faptul ca nu exista posibilitatea de a-ti seta profilul astfel incat sa nu vezi reclamele in News Feed. In orice caz, multi vor considera initiativa Facebook ca fiind invaziva si nu vor agreea faptul ca trebuie sa dea cu ochii de reclama.

Financial Times mai noteaza ca si companiile risca, fiindca nu au cum sa controleze ce se va gasi alaturi de postarea publicitara, putand fi oricand un mesaj negativ sau poze cu oameni vomitand la petreceri.