O campanie de promovare a browserului Google Chrome degenereaza in spam si starneste controverse

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 4 ianuarie 2012, 13:16 Economie | IT

Google a admis ca o campanie publicitara menita sa promoveze browserul Chrome a ajuns sa incalce regulile stabilite chiar de companie fiindca o agentie media care a derulat campania a platit bloggeri pentru ca acestia sa puna postari promotionale pentru browser. Google a admis ca propriile reguli au fost incalcate fiindca se evita pe cat posibil postarile "sponsorizate" care sunt considerate ca fiind elemente de spam lipsite de transparenta. Google a spus ca voia sa promoveze Chrome doar prin clipuri video online, insa lucrurile au degenerat din cauza companiei care a desfasurat campania.

Pe diverse bloguri au aparut postari de genul "Sa-ti duci afacerea la Nivelul Superior cu Google Chrome", iar Google, conform regulilor publicate, descurajeaza astfel de postari care sunt considerate de calitate scazuta. Gigantul web spune ca scopul campaniei era ca Chrome sa fie promovat doar prin clipuri publicitare online, iar postarile platite au aparut din cauza ca agentia media a decis, fara a avea autorizatie, sa plateasca bloggeri pentru ca acestia sa faca reclama la Chrome.

"Am evitat mereu astfel de link-uri sponsorizate si nici nu vrem sa platim bloggeri ca sa faca reclama produselor noastre fiindca acest tip de promovare nu denota transparenta si nici nu este in interesul utilizatorilor. Acum analizam ce schimbari trebuie facute astfel incat asa ceva sa nu se mai intample", spun cei de la Google.

Essence Digital, agentia care a derulat campania, a admis ca Google nu a autorizat-o sa plateasca bloggeri care au postat despre Chrome mesaje publicitare de slaba calitate si mult sub-standardele Google. "Ne cerem scuze fata de Google care in mod clar nu a autorizat asa ceva", spune agentia. Essence Digital a fost insarcinata sa deruleze campania si a apelat la o alta agentie pentru implementarea campaniei: Unruly Media.

Link-urile "sponsorizate" ajuta Chrome sa figureze cat mai sus in rezultatele cautarilor, browser-ul fiind oricum intr-o perioada fasta, cateva studii aratand ca ar fi depasit ca si cota de piata Mozilla Firefox.

Google are de ce fie nemultumita fiindca scandalul contrazice filosofia "Panda" un update prezentat anul trecut exact pentru a penaliza in rezultatele cautarii paginile cu continut de slaba calitate sau auto-generat. Google a insistat in ultimul timp mult pe calitatea link-urilor relevate de cautari, spunand ca algoritmii vor detecta si vor retrograda in lista afisata continutul de tip spam.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

2317 vizualizari

  • -7 (7 voturi)    
    jenant (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 13:56)

    minny [utilizator]

    oricum degeaba fac reclama. Sunt doua categorii mari de oameni pe care reclama ii face indiferenti: cei ce nu vor testa niciodata alt browser decat cel curent si cei care au testat Chrome si au vazut ce poate. Nu degeaba se invarte browserul la o cota de piata de 5 la suta...
    • +3 (3 voturi)    
      B, please! (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 14:15)

      hahaha [anonim] i-a raspuns lui minny

      http://en.wikipedia.org/wiki/Usage_share_of_web_browsers
    • +4 (4 voturi)    
      cota de piata (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 14:23)

      Octavian [anonim] i-a raspuns lui minny

      Chrome-ul are o cota de piata intre 18% si 28%, in functie de cine (si cum) face sondajele, deci nu stiu de unde ai scos 5%-ul.
    • +4 (4 voturi)    
      Mda (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 14:25)

      CGiboi [utilizator] i-a raspuns lui minny

      5% cred ca a avut pe la inceputurile lui. In Decembrie a depasit Firefox si avea aproximativ 25% cota de piata.
    • +2 (4 voturi)    
      vorbesti prostii (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 14:35)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui minny

      chrome este cel mai bun browser la ora actuala iar cota sa de piata este in crestere. acum o luna chrome era al doilea browser pt desktops, 27% market share.
      • +3 (3 voturi)    
        Firefox este "the best" pentru cunoscatori (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 17:40)

        Victor [anonim] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        Utilizatorii seriosi, care folosesc add-ons ca sa isi usureze viata, prefera Firefox.
        85% dintre utilizatorii Firefox folosesc add-ons.
        33% dintre utilizatorii Chrome folosesc add-ons.
        Add-on-urile din Chrome sunt inferioare celor din Firefox, probabil pentru ca Firefox a fost conceput de la bun inceput sa accepte add-un-uri spre deosebire de Chrome.
        Un utilizator Firefox care foloseste add-on-uri potrivite este mai productiv decat un utilizator Chrome, chiar daca Chrome este mai rapid. In plus, experienta online este mai placuta cu Firefox, cu add-on-urile potrivite.

        http://www.extremetech.com/internet/87484-85-of-firefox-users-use-add-ons-chrome-users-just-33
        • 0 (0 voturi)    
          Da' de unde! (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 22:22)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Victor

          Pt. cei care fac multe in browser, si folosesc intensiv multe site-uri, Opera e cel mai tare. Doar ca e un browser usurel mai complex ca altele (decat Chrome, de ex.), si multi utilizatori nu vor sa faca efortul de acomodare.
          • 0 (0 voturi)    
            Firefox este cel mai bun daca te pricepi (Joi, 5 ianuarie 2012, 1:39)

            Victor [anonim] i-a raspuns lui Eu the first

            Este exact invers. Cei care nu vor sa-si bata capul cu add-on-urile si vor ca totul sa fie pre-instalat, prefera Opera. Firefox are foarte multe add-on-uri de foarte buna calitate. In plus, daca esti interesat, poti sa iti programezi singur add-on-urile asa cum le doresti. Eu mi-am programat niste add-on-uri care imi sunt foarte utile si pe care in Opera nu le pot obtine. Firefox este "open source", spre deosebire de Opera, si acest lucru face diferenta.
    • +1 (1 vot)    
      Mai citeste... (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 15:22)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui minny

      Cred ca n-ai vazut ultimele sondaje, in care Chrome are peste 26% din piata...
  • +2 (4 voturi)    
    ... (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 13:58)

    dan [anonim]

    De o luna de zile am lasat Chrome si FF pentru Opera. Opera este un browser mai mult decat decent.
  • +3 (3 voturi)    
    greseala gramaticala (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 14:10)

    beitriu [anonim]

    expresia "ar fi depasit ca si cota de piata" este gresita gramatical si vine din dorinta obsesiva de a evita cacofoniile. Era foarte simplu si corect in limba romana sa fi scris "ar fi depasit cota de piata".
  • +2 (2 voturi)    
    Nu ati inteles problema (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 16:11)

    Bogdan [anonim]

    Google nu penalizeaza posturile sponzorizate, ci linkurile platite. E o diferenta importanta. Linkurile din posturile platite ar trebui sa aiba atributul nofollow, care le anuleaza efectul dpdv SEO.

    Se pare ca in cazul acesta unii (doar unul s-a descoperit initial) dintre bloggerii implicati nu au folosit atributul nofollow, de unde indignarea presei de specialitate.

    Oricum, mi se pare ridicol sa consideri ca Google are nevoie sa cumpere linkuri... Imi pare mai mult o exagerare menita sa atraga atentia, intr-o perioada moarta pentru stirile tech,
    • 0 (0 voturi)    
      Cre' ca ce zici matale ... (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 22:28)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

      ... e putintel prea tehnic pt. majoritatea cititorilor de pe HN. Da' e corect ce zici.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă