Site-uri guvernamentale americane atacate de hackeri dupa ce justitia a inchis platforma de file-sharing Megaupload

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 20 ianuarie 2012, 10:54 Economie | IT

​Justitia americana a decis joi inchiderea site-ului de file-sharing megaupload.com si arestarea fondatorilor acuzati ca sustin practic o platforma de piraterie online. Ca raspuns, hackeri din grupul Anonymous au atacat site-urile FBI si US Department of Justice care nu au putut fi accesate in anumite intervale de timp.

Departamentul de Justitie al SUA a anuntat ca i-a arestat la Auckland (Noua Zeelanda) pe cei doi fondatori ai platformei, alti doi angajati si au emis mandate de arestare pe alte trei nume. Autoritatile spun ca Megaupload a incurajat pirateria online si a cauzat pierderi de 500 milioane dolari celor care detineau drepturile de autor. S-au facut 20 de perchezitii in noua tari si au fost blocate active in valoare de 50 milioane dolari.

Hackerii din grupul care-si spune Anonymous au ripostat rapid si au efectuat atacuri informatice asupra site-urilor FBI si US Department of Justice care au avut momente in care n-au putut fi accesate joi seara.

Inchiderea Megaupload a starnit ecouri la nivel mondial, iar presedintia franceza a salutat decizia spunand ca promotorii site-urilor din grup realizau profituri criminale din abonamentele platite de utilizatori.

Megaupload s-a infiintat in 2005 si are sediul in Hong Kong. Pe site-uri, userii puteau incarca diverse fisiere pe care altii le puteau descarca. In versiunea gratuita nu puteai descarca fisiere mai mari de 1 GB, insa in versiunile platite puteai descarca si stoca oricat.


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

3343 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    Mda (Vineri, 20 ianuarie 2012, 11:01)

    tibi [anonim]

    "Departamentul de Justitie al SUA a anuntat ca i-a arestat la Auckland (Noua Zeelanda)"

    Au dreptul sa aresteze in alte teritorii/state?
    • +1 (1 vot)    
      nope (Vineri, 20 ianuarie 2012, 15:52)

      ariel [anonim] i-a raspuns lui tibi

      Nu, normal ca nu i-au arestat ei, dar au colaborat cu autoritatile din tara respectiva.
  • +3 (5 voturi)    
    De ce? (Vineri, 20 ianuarie 2012, 11:11)

    bgd [utilizator]

    Cum vine asta...? Adica daca eu pun la dispozitia publicului larg spatiu de stocare, de ce sa sa fiu vinovat pt ce isi stocheaza ei acolo? Softurile, muzica, filmele..nu sunt ale mele, nu le-am pus eu acolo...eu doar detin HDD-urile. Un mega abuz....parerea mea.
    • -1 (3 voturi)    
      hmmm (Vineri, 20 ianuarie 2012, 11:39)

      Kolaps [utilizator] i-a raspuns lui bgd

      Nu-i chiar asa...aia cereau bani pentru serviciile lor.TPB sau BTjunkie de exemplu nu fac asta...
      • +1 (1 vot)    
        nici un hmmmmmm.. (Vineri, 20 ianuarie 2012, 13:41)

        akkum [anonim] i-a raspuns lui Kolaps

        Asta inseamna ca POSTA (care cere si ea bani pt servicii) sa fie judecata pentru ceea ce clientii pun in plicuri?? Curat murdat!
    • -1 (1 vot)    
      eh (Vineri, 20 ianuarie 2012, 16:14)

      ariel [anonim] i-a raspuns lui bgd

      Nu e chiar asa.

      Ideea e ca inainte i-au urmarit si le-au interceptat cel putin mail-urile. Si sunt discutii intre cei arestati din care reiese destul de clar ca stiau ca exista material piratat pe site-urile mega si ca scopul lor era sa obtina profit cat mai mare. Si aici nu vorbim de niste amarasteni, ci de unii care au scos profit de peste 150 milioane de dolari sau ceva de genul.

      Sunt chestii hilare prin rechizitoriu, cum ar fi faptul ca se apucasera sa copieze toate filmele de pe youtube pe site-ul megavideo, cautau chiar ei anumite filme/muzica (unul dintre ei se plangea ca nu stiu ce film/mp3 era doar in franceza si vroia versiunea in engleza) etc...

      Ba mai mult la un moment dat aveau o campanie prin care ii plateau pe cei care uploadau continut popular (care era downloadat de cat mai multi). Iar din mail-urile dintre ei reiese ca stiau clar ca e vorba de filme sau jocuri. De exemplu:

      On or about April 15, 2007, VAN DER KOLK sent an e-mail to ORTMANN entitled “reward batch payment.” In the e-mail, VAN DER KOLK stated: “We saved more than half of the money. Most of the disqualifications were based on fraud (automated mass downloads). The other disqualifications had very obvious copyrighted files in their account portfolio, but I was rather flexible (considering we saved quite a lot on fraud already). Total cost: 5200 USD.

      http://www.scribd.com/doc/78786408/Mega-Indictment
    • -1 (1 vot)    
      Da si nu (Vineri, 20 ianuarie 2012, 16:54)

      Varsolc [anonim] i-a raspuns lui bgd

      Insa daca esti informat ca se efectuaza o activitate ilegala esti obligat sa opresti. Probabil au dovedit cumva in justitie ca stiu ca se incarca material protejat cu drept de autor, altfel nu cred ca ar fi fost arestati.
      vezi si faimosul portal de video sharing, si ei sterg continuturile ilegale.
  • +4 (4 voturi)    
    Mda (Vineri, 20 ianuarie 2012, 11:14)

    ion [anonim]

    Trist dialog intre doi puscariasi:
    De ce esti inchis?
    Am omorat 2 oameni. Tu?
    Eu am facilitat pirateria online....

    Ei socotesc pierderile asa: Daca x a downloadad ceva inseamna ca eu am pierdut atatie dolari. Ei nu realizeaza ca daca downloadez ceva nu inseamna neaparat ca as fi si cumparat. Indraznesc sa zic ca 90% din ce este downloadad nu ar fi fost cumparat oricum.
    • 0 (4 voturi)    
      Foarte (Vineri, 20 ianuarie 2012, 11:37)

      Creator [anonim] i-a raspuns lui ion

      CORECT!!!
    • +1 (3 voturi)    
      nu e chiar asa... (Vineri, 20 ianuarie 2012, 11:46)

      dreptul [anonim] i-a raspuns lui ion

      90% nu ar fi cumparat pt ca poate fi downloadat, te-ai gandit la asta? nu este chiar asa cum spuneti voi, daca ati scrie o carte, compune o melodie, etc nu cred ca v-ar conveni sa nu va incasati banii pt ca toate cartile, melodiile, filmele si tot asa sunt disponibile gratuit, online! nu sunt nici eu usa de biserica, dar macar ce-mi place, incerc sa cumpar original!
      • +1 (3 voturi)    
        Piraterie si Putere de cumparare (Vineri, 20 ianuarie 2012, 12:28)

        Roman [anonim] i-a raspuns lui dreptul

        Cu un salar mediu pe economie de 350 Euro pe luna, cetatenii romani sigur nu ar putea cumpara decat o foarte mica parte din ceea ce isi doresc.
    • +3 (3 voturi)    
      smartguys (Vineri, 20 ianuarie 2012, 12:36)

      Stefan [anonim] i-a raspuns lui ion

      Pt aia destepti care se pricep doar la folosit excel si paraleli cu realitatea. Faceti un simplu calcul cate jocuri devin total necunoscute ca nu se pot pirata. Piratarea poate face parte din marketting SI VINDE PRODUSUL. Da, e greu de crezut dar comunitatea traieste si comunica. Multe firme dau faliment pentru ca jocul lor nici macar nu e cunoscut. Altii nu se chinuie sa investeasca resurse in protectie si brandul lor devine mai valoros din cauza pirateriei. Pe bursa le cresc actiunile.Multe grupuri de hackeri sunt recunoscute pentru abilitatea lor de a selecta produse de calitate. Daca un joc merita piratat atunci merita si de cumparat. Cine poate cumpara, cine nu are bani poate ajuta doar la marketing.
      • 0 (0 voturi)    
        Corect (Vineri, 20 ianuarie 2012, 14:29)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui Stefan

        Nu mai stiu ce grup de hakeri au scos un crack prin care, pe langa spargerea jocului propriu-zisa, au rezolvat niste bug-uri destul de urate. O parte din acel crack a fost folosit ulteriror de Ubisoft intr-un update oficial pt jocul respectiv. Cam asta inseamna piraterie...

        Da nu cred ca apar comentarii din partea firmelor producatoare de soft (jocuri, programe, etc) ci din partea caselor de productie de muzica si filme...
    • 0 (0 voturi)    
      corect (Luni, 23 ianuarie 2012, 19:11)

      cris [anonim] i-a raspuns lui ion

      corect
  • +2 (2 voturi)    
    We are Legion! (Vineri, 20 ianuarie 2012, 11:42)

    Anonymous [anonim]

    Expect us!
  • 0 (2 voturi)    
    Pierderi imaginare (Vineri, 20 ianuarie 2012, 11:45)

    Mihai [anonim]

    Din punctul meu de vedere maxim 25% din ce produce industria de muzica sau filme merita cumparate, restul e rebut, oricum nu ar fi fost cumparate.
    Iar la piratarea software in afara de Windows pentru care nici Microsoft nu se prea agita la cate licente vinde, mai sunt cateva programe si jocuri mai importante, in rest nici nu merita deranjul sa le piratezi. Oricum software foarte scump, de zeci de mii de dolari nu o fie in veci puse pe internet de catre nimeni.
    S-au obisnuit cu profituri uriase pe produse de doi bani iar cand s-au prins ca nu le cumpara nimeni arunca vina pe piraterie.
    • 0 (2 voturi)    
      corect! (Vineri, 20 ianuarie 2012, 12:00)

      ecou [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      am avut ocazii multiple sa caut tot netul dupa softuri mai putin banale. Am cautat softuri care se laudau cu marea si sarea, facand promisiuni peste promisiuni. Am luat trialuri pe care producatorii se laudau ca nu le limiteaza decat ca timp de utilizare si care ar fi costat mai multe zeci de USD. Au fost cazuri cand am instalat soft care cumulat ar fi costat sute de USD in variantele platite. Rata de satisfactie/reusita a fost sub 10%! deci de ce as fi cumparat un soft care nu face ce se lauda, desi costa sume deloc neglijabile?! Eu stiu ca daca gasesc un soft care isi merita banii il cumpar! Daca e prost, poate fi si gratis ca tot nu imi imput sistemul cu el! Daca firmele producatoare ai investi timpul si efortul pierdut cu promovarea de legi gen PIPA sau SOPA in dezvoltarea unor produse cu adevarat bune probabilc a profitul lor ar creste mult mai sanatos decat prin inchiderea unor site-uri care le fac reclama gratuita. Windows-ul se cumpara tocmai pentru reclama pe care si-o face prin versiunile piratate! Un pusti care s-a nascut cu platforma MS in brate o sa foloseasca MS si cand va lucra pe bani. si va cumpara MS si acasa, si la munca. Daca insa nu va mai avea acces la MS se va orienta spre alternativele gratis sau piratabile si apoi tot pe alea le va folosi mai departe
    • 0 (0 voturi)    
      EXACT (Vineri, 20 ianuarie 2012, 14:05)

      Gelu [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      LA OBIECT. Punct ochit, punct lovit.
  • +2 (2 voturi)    
    Adevarata (Vineri, 20 ianuarie 2012, 12:24)

    joeblack [anonim]

    Daca ceva iti place foarte mult si in ochii tai este o capodopera vei face totul ca sa il obtii in original, il vei cumpara eventual.
    Daca ii intradevar o capodopera, o creatie ARTISTICA care iti place, o vei cumpara, indiferent cati bani ar costa.
    Dar in zilele noastre aceste creatii sunt faorte rare sau se pierd sub hoardele de realizari mai putin artistice ale companiilor mari de productii si publicatii. Si ei stiu acest lucru: ca de exemplu o piesa mediocra, facuta numai pentru aface bani, fara a fii un impuls ARTISTIC, intr-un interval scurt de timp pentru o cantareata gen Rihanna, Lady gaga, etc... are o perioada de vanzare scurta, este in top maxim 2-3 luni, dupa care dispare de pe fata pamantului. Deoarece companiile mai nou sunt axate pe acest tip de profit ei vor sa incaseze cat mai mult in aceasta scurta perioada de viata a unei piese, din acest motiv sunt impotriva pirateriei. Ei vor ca tu sa cumperi piesa, chiar daca nu-i o capodopera, o realizare ARTISTICA, iti vor banii pe ea.
    Aceasta filizofie se aplica si la filme, carti etc. Eu am undeva inca CD-urile cu seria Lord of the Rings, dupa parerea mea este o capodopera, stiu ca ii o versiune piratata si ca nu m-am atins de ele de ani de zile, dar as vreau candva sa fie pe raftul meu de DVD- uri, exact ca si cartile cu acelasi titlul. Problema pentru companii este ca acesta este un profit incert si intarziat.
    Mai sus 'anonim' a scris: "nu este chiar asa cum spuneti voi, daca ati scrie o carte, compune o melodie, etc nu cred ca v-ar conveni sa nu va incasati banii pt ca toate cartile, melodiile, filmele si tot asa sunt disponibile gratuit, online!". Dupa parerea mea acest lucru este a prostie. Un ARTIST adevarat nu face ceva pentru apreciere baneasca. El doreste ca creatie lui sa fie statornica, frumoasa, sa atinga oamenii, sa influenteze generatii si sa fie apreciata de TOATA lumea. As elabora mai mult, dar spatiul nu ma lasa.
  • +2 (4 voturi)    
    traiasca (Vineri, 20 ianuarie 2012, 12:25)

    iosif visarionovici [anonim]

    justitia USA (Uniunea Sovietica Ailalta)! Uraaa,Uraaaa!

    Sa ne pregatim pentru o guvernare mondiala unde democratia va fi o amintire!
  • +2 (2 voturi)    
    Evident (Vineri, 20 ianuarie 2012, 12:42)

    Jiji BK Lee [anonim]

    Subscriu la comentariul colegului "ecou" ...

    Produsele comercializate sunt, nu scumpe, ci foarte scumpre.

    Windows de exemplu, la Win Vista se lauau aia ca au cheltuit nu stiu cate sute de milioane deusd in dezvoltarea platformei. Au vandut de miliarde. Profit 3-400%... Daca ar fi toate cu marja de profit maxim 50%, ar fi altceva. Ar fi un Win 7 120USD . Parca altfel l-ai cumpara.

    Si referitor la toate discutiile astea. Eu cum cumpar un WIN XP cu 200USD. Dupa un an si jumatate, ei livreaza WIN Vista. De ce nu imi face upgrade gratuit de la win xp la win vista? Am cumparat produsul lor, dar de fapt am cumparat un abonament anual. Ptr ca, daca vrei sa folosesti ultimul windows aparut pe piata, trebuie sa iti cumperi din nou...

    La partea de programe si gaming, nu sunt deloc de acord cu sistemul de astazi. Cat despre preturi, aberabile. Ok, filmele si muzica sunt o cu totul alta discutie. Desi, atat timp cat eu iti dau tie o copie facuta dupa CD-ul meu, deoarece eu imi fac copii pentru a nu strica originalul de ce n-as avea voie sa fac asta? Esti prietenul meu si ti-l imprumut pe o perioada nedeterminata.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu e vb de CD... (Vineri, 20 ianuarie 2012, 14:43)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui Jiji BK Lee

      ...ci de continutul CD-ului, care nu-i al tau. Ai dat bani pe el dar nu l-ai cumparat...ci ai cumparat dreptul de a te folosi de acel continut. Poti sa faci cate copii doresti tu, insa dreptul nu se multuplica....ci tot al tau si doar al tau ramane, drept pt care ai platit. De asta nu-l poti imprumuta...pt ca nu este al tau continutul ca sa-l imprumuti.
      De asta pe toate cd-urile si/sau dvd-urile pe care le cumperi de undeva, scrie "property of MGM" sau "property of Universal"...etc.
  • 0 (0 voturi)    
    De ce se pirateaza? (Sâmbătă, 21 ianuarie 2012, 12:19)

    Umanist [anonim]

    De ce se consuma produse piratate? Asta este intrebarea de la care trebuie sa plecam. Sunt comvins ca Bill Gates, George Soros, George Bush etc. nu vor folosi nici un produs piratat, niciodata. De ce ar consuma produse pitetate? Si le pot permite. La polul opus, exista oameni care nu isi permit aproape nimic din ceea ce isi doresc. Cu cat nivelul de trai va fi mai scazut cu atat mai multi vor fi cei din ultima categorie.
    Filmele, muzica si cartile electronice sunt niste produse care contribuie la formarea unei culturi de masa intr-o societate. Cei care nu si le permit decat intr-o foarte mica masura se vor integra mai greu in societate, se vor simti marginalizati (mai ales adolescentii si tinerii). Prapastia care se produce intre cei bogati si cei saraci datorita accesului diferit la produsele materiale si servicii (electronice, masini vacante, concedii), se va adanci si mai tare datorita accesului diferit la informatie. Capitalismul devine tot mai mult o societate pentru cei bogati. Criza economica mondiala adanceste inegalitatile sociale.
    In loc sa micsoreze prapastia dintre diferite categorii sociale, legile anti-piraterie si inchiderea site-urilor de file-sharing nu fac decat sa marginalizeze categorii tot mai mari de oameni. Solutia nu trebuie sa fie una politieneasca ci una economica si morala. Trebuie o noua viziune asupra functionarii economiei si societatii, asupra redistribuirii bogatiei in societate, dublate de o educatie bazata pe principii morale solide si respectul pentru valorile umane intrinseci.
    Proprietatea privata este un concept care a aparut in momentul in care oamenii s-au organizat in societati si este o unealta a societatii care serveste scopului de a produce mai eficient, nu este un scop in sine. Atunci cand protectia proprietatii incepe sa afecteze circulatia informatiei (datorita barierei nivelului de trai), progresul omenirii este incetinit. In acelasi timp, o mare parte a oamenilor simte ca "locuieste cu chirie" in propria societate.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version