Articolele de imbracaminte/incaltaminte si produsele electronice sunt preferatele utilizatorilor de internet din Romania cand vine vorba de cumparaturile online, in topul acestor activitati fiind plata facturilor la diferite utilitati, potrivit unui studiu derulat de Daedalus Millward Brown in perioada noiembrie 2011 - ianuarie 2012 pe un panel de 3.494 de respondenti recrutati din randul vizitatorilor a 23 de site-uri web. Conform rezultatelor, peste 48% dintre cei care si-au achizitionat produse online in ultimele sase luni au avut un buget intre 100 si 500 de euro pe parcursul perioadei.

Studiul, derulat la initiativa 2Parale, Internet Corp si a The Geeks, parte a grupului Leo Burnett, arata ca aproape 82% dintre cumparaturi au fost efectuate de pe site-uri romanesti, iar restul de pe magazine online din strainatate.

Acestea sunt doar o parte din concluziile cercetarii. Rezultatele finale ale studiului vor fi comunicate in cadrul ecomTIM, eveniment dedicat industriei e-commerce si marketingului online, organizat pe 8-9 februarie, la Timisoara.

Despre studiu

Studiul despre barierele de achizitie online a produselor si serviciilor in Romania a fost realizat in perioada noiembrie 2011 - ianuarie 2012 pe un panel de 3.494 de respondenti recrutati din randul vizitatorilor a 23 de site-uri apartinand Sanoma Hearst Romania, Avocatnet, Internet Corp, eJObs, Cauta Reduceri, Groupon.ro, Debo.ro, TreeWorks si Lyoness Romania.

Cercetarea a beneficiat si de sustinerea mai multor magazine online din 2Parale: evoMAG-partener principal, 3 Suisses, MyCloset si Clickshop, care au oferit vouchere si premii respondentilor. Acestia au aflat numele magazinelor partenere la finalul chestionarului, pentru a nu influenta raspunsurile.