Producatorul de PC-uri Acer spune ca isi dubleaza bugetul de marketing in cateva tari-cheie pe continent si va lansa noi produse de varf de gama, in incercarea de a-si revitaliza vanzarile europene care au scazut puternic, arata un material Financial Times. Acer, al patrulea producator mondial de PC-uri, a avut opt ani de crestere importanta in Europa pana in 2009, dar admite ca a reactionat lent la schimbari si vanzarile au ajuns sa scada chiar si cu 40% semestrul trecut.

Acer a schimbat si agentia de marketing si admite, prin vocea sefului pe Europa Oliver Ahrens, ca a avut in ultimul timp o comunicare "de moda veche", ce trebuie inlocuita de campanii moderne. El recunoaste ca dupa opt ani extrem de buni, perioada 2002 - 2009, compania a inceput sa scada in Europa fiindca nu s-a adaptat la schimbarile din piata si a inceput sa aiba stocuri mari. A contat si faptul ca tabletele Iconia s-au vandut sub asteptari, insa compania promite schimbari.

Acer a inregistrat si pierderi in trimestrele doi si trei ale lui 2011, in special din cauza performantelor slabe din Europa. Acer a concediat 300 de oameni anul trecut din efectivele sale europene si spune ca va dubla bugetul de marketing in tari importante precum Germania, Franta si Marea Britanie, in incercarea de a recastiga ce a pierdut la cote de piata.

Seful pe Europa spune ca Acer va introduce noi produse mai scumpe, de varf de gama, precum ultrabook-ul S5 la preturi de peste 1.000 de dolari. Ahrens face o comparatie cu industria auto si spune ca vrea ca Acer sa aiba o strategie asemanatoare cu Audi a carui gama este diversa, de la modelul mic A1, pana la supercar-ul S8. "Oamenii vor veni sa admire ultrabook-urile noastre de peste 1.000 de dolari. La final probabil ca vor cumpara un model mai ieftin, insa anul urmator ar putea sa vina sa ia un model mai scump", spune Ahrens care-si doreste ca Acer sa devina o marca aspirationala.

Acer a vandut peste 37 milioane de PC-uri anul trecut pe plan mondial.