Retailer-ul electro - IT Flanco a avut in 2011 o cifra de afaceri de 110 milioane euro si un profit operational de 3,5 milioane euro, planurile pentru anul curent fiind atingerea unei cifre de afaceri de 140 milioane euro, a anuntat compania. Flanco a deschis anul trecut 14 magazine, are in total 77, iar pentru anul in curs are bugetate investitii de 3,5 milioane euro in deschideri si amenajari de magazine.

Flanco anunta vanzari in crestere cu 37,5% in 2011 fata de 2010, atingand o cifra de afaceri de 110 milioane euro, in linie cu asteptarile companiei. Cota de piata medie a retailerului in 2011 a fost de 11%, iar profitul operational obtinut de Flanco pentru anul trecut este de 3,5 milioane euro.

Anul trecut, vanzarea medie pe metru patrat a atins valoarea de 3.000 de euro, in comparatie cu 2.500 euro in 2010. Suprafata de vanzare medie a retailerului in 2011 a fost de 36.600 mp, in crestere cu 15% fata de 2010. Compania a incheiat anul 2011 cu o suprafata de vanzare de 41.500 mp si un numar de 77 de magazine, dintre care 83% in galerii comerciale si 17% in locatii stradale.

In ceea ce priveste valoarea bonului de casa in magazinele Flanco in 2011, acesta a crescut cu 16% fata de 2010, ajungand la valoarea de 115 euro (inclusiv TVA). De asemenea, in 2011, efectivele Flanco au crescut de la 600 de angajati in ianuarie, pana la 870 la final de an. In 2011, Flanco a deschis 14 magazine noi, in urma unor investitii de peste 8,5 milioane euro (inclusiv stocuri).

Retailerul estimeaza pentru primul trimestru din 2012 o crestere a afacerilor cu 40% fata de perioada similara din 2011, precum si atingerea unei cifre de afaceri de 140 de milioane de euro pentru intreg anul 2012.

Flanco are bugetate pentru 2012 investitii de 3,5 milioane euro in deschideri si amenajari de magazine, avand in plan inaugurarea a pana la cinci puncte de vanzare sub noul concept.

Pentru acest an, retailerul estimeaza de asemenea o crestere cu 20% a suprafetei comerciale, precum si aducerea a 100 de noi angajati, in functie de numarul de magazine deschise si de dinamica vanzarilor.

Piata locala de retail electroIT a inregistrat in 2011 o valoare de circa 1,1 mld. euro, arata estimarile reprezentatilor Flanco. Cel mai bun trimestru pentru piata de retail electroIT a fost trimestrul 4, care a avut o pondere de 35% in vanzarile totale. La nivel lunar, piata a atins cea mai mare valoare a vanzarilor in decembrie, noiembrie si iulie.

Piata electroIT isi va mentine tendinta de crestere si in 2012, Flanco estimand ca ar putea atinge o valoare de circa 1,25 miliarde euro. De asemenea, in 2012 cheltuielile per cap de locuitor pentru produse electroIT ar putea creste cu 5-7%. In ceea ce priveste evolutia preturilor in 2012, Flanco estimeaza o crestere de 3 pana la 5%.