Fara nicio o legatura cu Ziua Martisorului, incepind ce 1 martie 2012, Google isi va modifica Privacy Policy, precum si Terms of Service. Astea, pe romaneste ar insemna Politica de confidentialitate, respectiv Termenii si conditiile. Anuntul oficial a fost publicat pe 24 ianuarie 2012, pe blogul oficial al Google. De ce aceasta schimbare, argumentele in favoarea ei, ce anume se schimba, ce nu se schimba si asigurarile date de Google.

Privacy Policy în română

Terms of Service în română

De ce această schimbare?

Pentru că aveau peste 70 de formulare pentru produsele lor şi erau greu de gestionat separat. Mai nou, Privacy Policy-ul care intră în vigoare de la 1 martie reuşeşte să comaseze cam 60 dintre ele într-un document unic. Rămîn separate convenţiile pentru cîteva produse precum Google Chrome, Chrome OS, Google Books şi Google Wallet (o aplicaţie care implică epayment, deci se supune unor reguli mai stricte).

Argumentele

Evident, este de aşteptat ca un Privacy Policy unic – mai inteligibil, mai scurt şi mai clar decît cele de pînă acum – să fie citit de mai multă lume. Nu este niciun secret că un procent foarte restrîns de utilizatori citesc în întregime toate contractele online în momentul în care îşi crează un cont sau se înscriu la un serviciu online, fie el Google sau altul.

În al doilea rînd, Google susţine că servicile sale vor fi mult optimizate dacă vor sincroniza datele despre un utilizator colectate de prin toate serviciile sale. Cităm:

What does this mean in practice? The main change is for users with Google Accounts. Our new Privacy Policy makes clear that, if you’re signed in, we may combine information you’ve provided from one service with information from other services. In short, we’ll treat you as a single user across all our products, which will mean a simpler, more intuitive Google experience.

Care va să zică, dacă adună într-un singur loc informaţiile despre tine împrăştiate prin diferite locuri, vor putea să ştie mult mai sigur ce vrei să cauţi atunci cînd dai search după “apple”. Fructul sau compania? După “jaguar” cauţi maşina sau animalul? Google argumentează că, dacă sincronizează datele tale din Calendar cu Location sau Maps, îţi vor sugera cu o acurateţe mai mare informaţii despre traficul din zona pe care o tranzitezi. De asemenea, promit să-ţi livreze ad-uri mult mai relevante, nu că asta ar fi fost o cerinţă cerută de prea mulţi utilizatori :)

Ce anume se schimbă

Dacă nu e deja clar, iată un citat relevant din anunţul oficial:

The main change is for users with Google Accounts. Our new Privacy Policy makes clear that, if you’re signed in, we may combine information you’ve provided from one service with information from other services. In short, we’ll treat you as a single user across all our products, which will mean a simpler, more intuitive Google experience.

Evident, odată cu Privacy Policy se schimbă şi Terms of Service, comasînd condiţiile cu care trebuie să fii de acord dacă foloseşti serviciile Google. După momentul 1 martie, cei care vor continua să folosească aceste servicii se presupune că vor fi fost de acord cu schimbările. Cei care nu sînt de acord se presupune că vor abandona utilizarea acestora.

Celelalte momente în care Google şi-a mai modificat Privacy Policy au fost următoarele: 3 octombrie 2010 (e încă în vigoare), 11 martie 2009, 27 ianuarie 2009 şi 7 august 2008.

Ce nu se schimbă

Cei de la Google promit (în continuare) să nu vîndă datele despre tine sau să le paseze unui terţ neagreat sau care nu are o hotărîre judecătoarească în acest sens. We don’t sell your personal information, nor do we share it externally without your permission except in very limited circumstances like a valid court order.

Te mai asigură că oricînd poţi să-ţi faci bagajele (datele de orice fel colectate) şi să migrezi spre alt serviciu datorită lui DataLiberation. Acesta este o platformă afiliată Google care te ajută/învaţă cum să-ţi muţi datele din orice produs Google în altă parte. Să ţi le “eliberezi”, aşa cum îi spune şi numele. Motto-ul lor este Users should be able to control the data they store in any of Google’s products. Our team goal is to make it easier to move data in and out. Aşadar poţi să-ţi exporţi cu ajutorul lor datele adunate în: Buzz, Contacts, Google+ Stream, Picasa, Analytics, Apps, Blogger, Bookmarks, Calendar, Docs, Latitude, Maps etc.

Google ne asigură în continuare de transparenţă. Merită alocate 10-20 de minute pentru a parcurge, totuşi, noua Politică de confidenţialitate, chiar şi numai pentru a ne reaminti nişte instrumente utile existente deja în contul de Google. Unul dintre ele e Dashboard-ul. Acesta îţi permite să controlezi ce tipuri de informaţii sînt asociate contului tău. Practic, ce se vede pe internet despre tine prin Google. Alt instrument este Ads Preferences, din care poţi alege ce tipuri de anunţuri/reclame să primeşti şi ce anume să nu primeşti. (Ţi se oferă şi posibilitatea Opt out, asta neînsemnînd că nu vei mai primi deloc anunţuri. Ci că Google nu va mai utiliza informaţii suplimentare pentru a personaliza aceste anunţuri în Google Search şi Gmail.)

De asemenea, merită citit Good to Know-ul. Şi, pentru cei interesaţi, sigur merită citit şi, să scuzaţi, FAQ-ul.

Citeste tot articolul si comenteaza pe Cloudini.ro