Dezvoltarea de care a dat dovada industria hardware si, odata cu ea, cea software a facut sa asistam, in ultimii trei ani, la aparitia unor dispozitive din ce in ce mai performante si a unor programe dedicate care ofera o multitudine de optiuni, atractive pentru utilizatori. Una dintre consecintele firesti a fost ca tabletele au inregistrat un trend ascendent in 2011. Din totalul celor comercializate anul trecut in Romania 40% sunt iPad-uri, iar dominarea pietei de catre Apple are sanse reale sa se mentina. De altfel, Apple are 62% din piata mondiala de tablete, iar Android 32%, conform unui studiu realizat in decembrie de IDC.

Mihai PaunFoto: webPR.ro

Pentru cei care cauta solutii in mediul business, exista optiunea iPad-urilor utilizate pentru dezvoltarea si eficientizarea afacerii prin mobilitate, intr-un mediu securizat MDM (Mobile Device Management), iar cele mai recomandate companii pentru a oferi astfel de solutii personalizate sunt cele care sunt si reselleri de hardware Apple, la care se adauga si capacitatea de a produce software dedicat mediului Apple.

Una dintre aceste companii, ce se remarca in crearea de ecosisteme hardware si software personalizate pentru iPad, este Ascend NetSolutions.

Dar care sunt argumentele pentru o astfel de solutie? "Prezentarea unui catalog de produse, verificarea stocului, vizualizarea unui istoric al clientului, plasarea unei comenzi si urmarirea ei sunt operatiuni care o care fac dintr-o tableta de tip iPad un obiect menit sa creasca imediat eficienta unui agent de vanzari aflat pe teren. Device-urile mobile din solutiile integrate pe care le furnizam, si aici vorbim in principiu despre iPad-uri, sunt prevazute cu sistem MDM (Mobile Device Management) produs inhouse, care asigura un tracking total al operatiunilor de pe tableta (rapoarte pentru GM sau directorul de vanzari)", a declarat Mihai Paun, CEO Ascend NetSolutions.

Siguranta datelor pe platforme mobile este, de altfel, extrem de importanta, conform unor atentionari pentru 2012 emise de companiile producatoare de securitate . "Solutiile oferite de noi, prevazute cu sistem MDM, permit ca tableta sa fie stearsa si inactivata la distanta. In plus, datele sunt centralizate iar update-urile se fac automat, reducand riscurile de atacuri cibernetice. Drepturile utilizatorului cu profil configurat pe tableta sunt, de asemenea, gestionate, iar actiunile acestuia, logate", a completat directorul Ascend NetSolutions.

Compania pe care o conduce a fost lansata intr-un moment destul de nefavorabil pentru piata, la sfarsitul lui 2010, dar despre optimism si pesimism Mihai Paun considera ca nu este timp de discutat. Nu este vorba nici macar de provocare, dupa cum declara, ci doar de pragmatism si necesitate de a urma trendurile. "Un trend evident, sugerat dealtfel cu ghilimelele de rigoare de catre Apple, este acela de a vedea tableta iPad ca un instrument strict de folosinta profesionala, un instrument dedicat business", sustine Mihai Paun.

Pentru toti cei care incearca sa se adapteze presiunilor economice, Ascend NetSolutions are o solutie: IT-ul ofera masuri anticriza. Implementarea noilor tehnologii, externalizarea serviciilor IT&C sunt solutii de redresare si crestere economica. Din fericire, exista suficienti antreprenori romani care vad in criza o oportunitate pentru crestera competitivitatii printr-o "infuzie" IT. Nici pentru Ascend nu lipsesc proiectele cu provocari mari. "Avem premise foarte bune pentru materializarea unui contract pe linia enterprise, in mediul Apple, adresabil in 8 tari din Europa de Est. In plus, avem planificat sa intram pe piata de apps mobile pentru end-user."

Dar, pentru a reusi, portofoliul unei companii trebuie sa fie cat mai diversificat si cat mai complex pentru a fi capabila sa ofere solutiile complete unui client si pentru a-si crea ancore cat mai multe si mai puternice in piata. "Aplicatiile mobile nu sunt decat o extindere fireasca a intereselor web-ului traditional", conform afirmatiilor lui Mihai Paun, CEO Ascend NetSolutions, companie care continua sa dezvolte proiecte web proprii sau pentru clienti, aplicatii Facebook, eshop, CMS si eMail marketing printre altele. Schimbari de trenduri in piata de online exista insa, si unele majore. Acum nu se mai pune problema de trafic in online, ci in gasirea modelului prin care trebuie monetizat si valorificat traficul. "Un trafic nefiltrat, neselectat, tinde spre valoare de monetizare zero. Provocarea, din perspectiva unui furnizor de content web, este ca acesta sa-si propuna un "string mental" al userului, un interes bine definit al acestuia si o modalitate onesta prin care sa castige si sa materializeze acest interes. Este vorba de onestitate in usability, grafica, mesaj si serviciu oferit", isi sustine viziunea directorul Ascend NetSolutions.