Noua politica de confidentialitate a Google intra in vigoare la 1 martie, iar compania spune ca, in ciuda controverselor starnite pe plan european, noua politica este mai usor de inteles si mai usor de utilizat. Google spune ca nu strange mai multe date despre useri si nici nu vinde informatiile. Recent, Autoritatea pentru protectia datelor personale din Franta (CNIL) a deschis o investigatie oficiala in privinta noii politici, iar o analiza preliminara a acestei autoritati arata ca prevederile Google ar incalca legislatia UE privind protectia datelor personale.

"Politica noastra de confidentialitate actualizata intra in vigoare astazi, 1 martie. In timp ce utilizati produsele noastre un lucru va fi clar: e aceeasi experienta Google cu care v-ati obisnuit si aceleasi setari de control. (...) Desi ne-am angajat in cel mai mare efort de comunicare facut vreodata in istoria noastra pentru a explica aceste schimbari, stim ca au existat discutii si neintelegeri pe aceasta tema.", spune Alma Whitten, director de confidentialitate, produse si inginerie la Google

"Noua politica nu schimba nicio setare de confidentialitate existenta sau modul in care orice informatie cu caracter personal este distribuita in afara Google. Nu colectam nicio informatie noua, sau suplimentara, despre utilizatori. Nu vindem datele dumneavoastra personale. Si vom continua sa folosim ce e mai bun in industria de securitate pentru a pastra informatiile dvs. in siguranta", spun cei de la Google care incearca sa linisteasca userii care se tem ca informatiile lor nu sunt in siguranta.

Google explica si de ce a ales sa schimbe politica de confidentialitate. "Politicile noastre de confidentialitate intotdeauna ne-au permis sa combinam informatii de la diferite produse cu contul dvs., utilizand in mod eficient datele dvs., pentru a va oferi un serviciu mai bun. Cu toate acestea, nu aveam capacitatea de a combina istoricul YouTube si istoricul cautarilor cu alte informatii din contul dumneavoastra. Politica noastra noua de confidentialitate elimina aceste neconcordante astfel incat sa putem face mai multe dintre informatiile dvs. disponibile tot pentru dvs., atunci cand utilizati Google".

Asadar, in viitor, daca faceti cautari frecvente pentru Jamie Oliver, am putea recomanda videoclipuri Jamie Olive atunci cand sunteti in cautare de retete pe YouTube, sau am putea sugera anunturi sponsorizate despre cartile lui de bucate, atunci cand sunteti pe alte proprietati Google, mai spune compania.

Google explica si ce optiuni au userii care sunt nemultumiti de noua politica

Daca nu credeti ca distributia de informatii va imbunatati experienta dvs., aveti posibilitatea sa utilizati instrumentele noastre de confidentialitatepentru a face mai multe lucruri, cum ar fi editarea sau dezactivarea istoricului de cautaresi/sau istoricul YouTube , controlamodul in care Google va arata reclame in functie de interesele dvs. si de a naviga pe Internet "incognito" folosind Chrome.

Puteti utiliza servicii, cum ar fi, functia de cautare, Maps si YouTube, si daca nu sunt conectati la cont. Puteti chiar si separa informatiile dvs. in diferite conturi, intrucat nu combinam informatii personale intre ele. Si ne-am angajat sa respectam posibilitatea de eliberare a datelor, asa ca, daca doriti sa luati informatiile de alta parte, puteti.

Schimbarile au adus nemultumiri si ingrijorari

Recent, Autoritatea pentru protectia datelor personale din Franta (CNIL) a deschis o investigatie oficiala in privinta noii politici, iar o analiza preliminara a acestei autoritati arata ca prevederile Google ar incalca legislatia UE privind protectia datelor personale.

In scrisoarea din 27 februarie catre Google (a mai fost una adresata pe 3 februarie in care s-a cerut amanarea aplicarii politicii de confidentialitate), CNIL si reprezentantii autoritatilor nationale isi exprima regretul fata de faptul ca Google nu a oferit o sansa reala autoritatilor de a consulta acest document inainte de anuntul introducerii acestuia la data de 24 ianuarie 2012.

Acestia acuza ca in ciuda declaratiilor Google care sustine ca ar fi informat anterior autoritatile de protectie a datelor despre aceste schimbari, "nu toate autoritatile au fost informate, si acelea care au fost informate au auzit de schimbari cu cateva zile inainte de anunt. Au vazut continutul noii politici de confidentialitate cu cateva ore inainte de a fi facuta publica, fara nici o sansa de a oferi feedback".