​Articol webPR

(P) Departamentele IT interne nu reusesc sa tina pasul cu tehnologia

de     Smile Media
Luni, 2 aprilie 2012, 11:38 Economie | IT

Florin Ionescu
Foto: Arhiva personala
Raportul anual Gartner, cu predictiile pentru anul 2012, anticipeaza un control mai riguros din partea managementului de business in zona departamentelor IT ale companiilor. Acest lucru se poate traduce in primul rand prin cautare de solutii pentru eficientizarea costurilor cu IT-ul, iar concluzia unanima, luand in calcul alternativele de pe piata, este aceea ca un departament IT inhouse nu este rentabil.

Tendinta de outsourcing a departamentelor IT catre companii specializate a aparut inca de acum cativa ani si s-a manifestat cu precadere in randul companiilor mici. In ultimii ani insa tendinta a inceput in afara sa se manifeste si in randul business-urilor mijlocii si chiar mari.

Care ar fi motivul pentru care companiile au inceput sa prefere sa isi desfiinteze departamentele inhouse si sa faca outsourcing IT?

"Motivul principal este desigur eficienta costurilor, se fac economii de minim 30% cu costurile IT, insa mai sunt si alti factori care influenteaza aceste decizii. Un studiu recent dat publicitatii de Computing Technology Industry Association (CompTIA) a scos in evidenta faptul ca 93% din angajatori sunt nemultumiti de competentele angajatilor lor din IT, deoarece acestia nu tin pasul cu tehnologia. De foarte multe ori, in domenii ca serviciile medicale, pharma, financiare, productia de diverse bunuri, personalul IT este singurul fara nicio legatura cu businessul strategic al companiei. Asta face ca angajatul tehnic intr-o companie non-tehnica sa aiba o pozitie destul de ingrata in organizatie. Nu este, cum s-ar spune, cel mai avantajos loc de munca pentru cariera lui.

In acelasi timp, o companie de outsourcing este un potential loc de munca destul de ravnit pentru profesionistii din IT. Acest lucru face ca in departamentele IT inhouse sa existe in majoritatea cazurilor resurse umane inferioare celor din companiile specializate, ceea ce reprezinta o motivatie foarte puternica pentru externalizare." spune Florin Ionescu, Chief Operating Officer in compania Ascend NetSolutions, agentie web ce ofera si servicii de outsourcing IT.

Notiunea de outsourcing este de multe ori asociata cu serviciile pentru care cand este nevoie suni si providerul trimite pe cineva care sa rezolve problema. Acest lucru nu este valabil insa si in domeniul IT.

"Majoritatea providerilor ofera suport tehnic si management al resurselor remote, de la distanta. De obicei, acelasi provider ofera un pachet complet, cu hosting si alte servicii de securizare a datelor, din acelasi motiv, al costurilor avantajoase. Noi spre exemplu avem grija sa existe si redundanta, astfel ca atunci cand un proiect online al unui client de exemplu are o problema, acesta ramane accesibil pana se remediaza problema. As mai adauga si faptul ca atunci cand providerul are si competente pe zona de development software, cum este cazul Ascend, acesta poate dezvolta aplicatii care se muleaza cu usurinta pe infrastructura deja existenta. Este cazul si flotelor mobile de tablete care prind din ce in ce mai mult teren. Externalizand departamentul IT, totul se desfasoara facil si armonios, procesele IT fiind administrate dintr-un singur punct central", explica reprezentantul Ascend NetSolutions.


Citeste mai multe despre   












Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

5561 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    mda (Luni, 2 aprilie 2012, 11:46)

    eu [anonim]

    da dar de exemplu la o companie de 100 angajati cu 100 calculatoare si vreo 10-15 servere 2 angajati pe IT costa mai putin decat o firma care vine si factureaza 2000 euro pe luna pentru servicii care sunt sau nu sunt prestate la timp.

    departamentul IT in afara de mentenanta si help-desk se mai ocupa si de lucruri ce nu tin de ei... suport tehnic pentru marketing la prezentari, achizitii si implementari de solutii pentru vanzari...

    in timp ce o firma din afara nu vine sa iti monteze un proiector la o prezentare sau sa caute telefoane pentru agentii de pe teren...

    sau ma rog, fac si din astea, dar costa bani in plus

    deci angajatul IT face 2 in 1, in timp ce firma din afara te factureaza numai pe ce face, iar suplimentar te costa evident.

    si nu ai cum sa prezici de la inceput ce probleme ar aparea.. ca sa le incluzi in contractul initial ca astfel sa fii acoperit de orice problema de IT, pentru ca lumea stie un singur lucru daca are treaba cu PC-ul sau telefonul... tine de IT :-)

    pe scurt.. mai ieftin si mai rentabil este sa tii 2 oameni angajati pe IT, decat sa dai toata ziua telefoane la firma de IT, cine stie cand ajung.. iar timpul inseamna bani intr-o firma
    • +3 (3 voturi)    
      bravo (Luni, 2 aprilie 2012, 12:45)

      eu2 [anonim] i-a raspuns lui eu

      subscriu la cele scrise de tine. am lucrat si intr-o corporatie cu servicii de outsourcing si intr-o firma cu aproximativ 100 de calculatoare. daca as fi managerul unei firme nu mi-as face niciodata outsourcing ci mi-as fideliza departamentul IT incat sa mearga treaba brici.

      Felicitari pentru realismul de care dai dovada.
      • +1 (1 vot)    
        Bravo si nu prea... (Luni, 2 aprilie 2012, 14:09)

        Valeriu [anonim] i-a raspuns lui eu2

        Sincer cand se vorbeste de externalizare nu cred ca se refera la "eradicarea" intr-u totul a persoanelor cu cunostiinte IT din cadrul companiei ci pur si simplu de acele componente a caror administrare si cunostiinte depasesc cu siguranta cei 2 oameni. Cum zicea si cineva mai devreme, 10-15 servere ma indoiesc ca pot fi eficient administrate de 2 persoane.. dar ma rog.
        Eu cred ca realitatea este ca cei 2 oameni nu elimina serviciile IT externalizabile si acestea la randul lor nu vor elimina complet niciodata resursele interne
        • +2 (2 voturi)    
          dl Florin Ionescu are si nu are dreptate (Luni, 2 aprilie 2012, 14:32)

          Ed___ [anonim] i-a raspuns lui Valeriu

          are dreptate in principiu, in teorie, ca angajatii IT din la inhouse sunt mai lenti in ceea ce priveste cresterea profesionala fata de cei de la outsourcing DAR CHESTIA ca sunt este mai ieftin ESTE O MINCIUNA

          dealtfel mi se pare asa, o contradictie in faptul ca apartine unei firme care ofera servicii de outsourcing si ca este intervievat ca subiect obiectiv.

          Sa fim seriosi, firma lui se ocupa de outsourcing si deci sprijina intens outsourcingul.

          oricum in general inhouse a fost si este mai ieftin decat outsourcingul,
          • +3 (3 voturi)    
            Pai ce vroiati sa spuna... (Luni, 2 aprilie 2012, 18:54)

            dd [anonim] i-a raspuns lui Ed___

            Avand in vedere ca d-l Escu de fata lucreaza pt o firma ce ofera servicii de outsourcing, ce ar fi trebuit sa spuna, outsourcingul este o porcarie ?
            Din fericire compania unde lucrez eu este client Gartner iar studiile arata total alt lucru: ca outsourcingul este mult mai scump si mai riscant pt procese tip core business, pentru ca in general furnizorul joaca tot timpul v-ati ascunselea cu clientul referitor la a-i vinde lucruri ieftine la pret mare, la a taia din costuri, calitate si rigurozitate. Ca sa nu mai vorbesc de confidentialitatea datelor, care sunt la mult mai mare risc.
            Intr-adevar problemele unui departament IT intern sunt cele de adaptabilitate la tehnologii noi si procesul aferent de tranzitie, insa daca ai analisti buni de business si service manageri de calitate, adica oameni care stiu sa formuleze cerinte coerente, ai riscuri minime.
    • +3 (3 voturi)    
      da si nu (Luni, 2 aprilie 2012, 13:18)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui eu

      10-15 servere ar putea insemna o gramada de tehnologii concurente. windows? unix? vm? uneori un mix de sisteme? si aplicatiile de pe ele? baze de date (relationale, olap), servere de aplicatii, email, web, aplicatii specifice business-ului sau generice (financiar, hr). cei 2 oameni le stiu pe toate? imposibil.
      care este costul de oportunitate? daca cei 2 angajati nu stiu ce-i aia database tuning si gigel sta jumatate de ora dupa un raport in loc de 2 minute? daca mai sta 5 min sa-l downloadeze in loc de 5 secunde pentru ca reteaua nu tine fizic pasul cu nevoile companiei? dar daca un flux de business s-ar putea optimiza ca sa ruleze 6 pasi din 10 automat, peste noapte? cat ar economisi firma? cat pierde pentru ca angajatii irosesc o buna parte din zi asteptand sa introduca sau sa primeasca date in loc sa faca ceva mai constructiv?
      'IT' a deveni un termen mult prea generic. in Romania multi factori de decizie dintr-o companie nici macar nu realizeaza cat de mult a avansat tehnologia si cat i-ar putea ajuta. helpdesk poate sa faca si un absolvent de liceu dupa o luna de pregatire intensiva. dar IT nu inseamna doar helpdesk. o problema in romania este si nivelul scazut de incredere in 'consultantii' software, ITisti care combina experienta tehnica si cea functionala, de business.
      momentan, din pacate, e mai ieftin si mai sigur sa-ti asiguri profitul dintr-un contract cu statul decat investind banii de spaga in dezvoltarea companiei.
      • 0 (2 voturi)    
        mda (Luni, 2 aprilie 2012, 14:20)

        eu [anonim] i-a raspuns lui pehash

        strict la ce se refera articolul este mentenanta si help-desk.. domnu Florin de mai sus care isi face reclama companiei proprie zice clar ca are oameni antrenati sa acorde suport celor de pe tablete de exemplu :-)

        un departament IT dintr-o companie de 100 de pc-uri nu face dezvoltare de soft, si nici implementari de ERP, CRM etc.. desi daca trimiti unul la formare la Microsoft Business CRM se formeaza si nu mai trebuie contracte cu alte firme externe

        departamentul IT dintr-o firma de exemplu care importa calorifere si alte jucarii, se ocupa de tot ce inseamna infrastructura

        si tin sa te anunt ca toata lumea cand zice servere se gandeste la Linux.. cand de fapt aproape toate companiile maricele (peste 100 angajati) din romania functioneaza pe windows 2003 si 2008 server

        au servere de exchange 2010, au servere de ISA 2006, si alte tehnologii microsoft, care sunt usor de invatat, exista cursuri de formare, de certificare (MCSI, MCST..etc) adica cei 2 indivizi de la IT ii trimiti la cursuri, invata si apoi raman in firma si iti rezolva problemele punctual si rapid...

        sa nu confundam departamentul IT al unei firme de profil.. acolo da trebuie sa ai oameni bazati sa faca dezvoltari de soft, implementari si alte artificii...

        si alta e departamentul IT al unei firme care nu e pe profil, dar are infrastructura mare, si se bazeaza pe ea sa mearga.. nu sa crape pc-urile cand trebuie sa factureze nu stiu ce, sau sa se intrerupa linia cand suna la CS sau Financiar...

        articolul la asta se refera.. la departamentele IT din cadrul firmelor care vand orice in afara de produse IT
        • +2 (2 voturi)    
          Precizare (Luni, 2 aprilie 2012, 20:07)

          HP [utilizator] i-a raspuns lui eu

          Apropos de faza cu Windows Server pentru companiile de peste 100 de angajati, este adevarata dar doar pentru novici sau cei care nu au servicii critice in dependenta.

          Sunt administrator peste 2 data-center-uri, am in atentie in jur de 60 de mainframeuri si midrangeuri (IBM Z11 si iSeries-AS/400) - toata infrastructura clientului pe europa de vest. Angajatii sunt peste 40 de mii (ai clientului).

          Sistemele de operare sunt aproape exclusiv z/OS, AIX sau i).

          Suitele Microsoft si programarea in Java sunt copilarii pe care le-am vazut doar in Romania la mare rang. Tot ce se face e programare si suport de nivelul 1.
          • -1 (1 vot)    
            mda (Luni, 2 aprilie 2012, 20:38)

            eu [anonim] i-a raspuns lui HP

            ce vorbim noi aici.. si ce vorbesti tu dincolo :)

            ce treaba are un datacenter cu infrastructura unei firme maricele ?

            TOATE serverele de la o firma mica/medie/mare din romania au windows server

            exceptie fac solutii precum Oracle care ruleaza numai pe linux
            • 0 (0 voturi)    
              :) (Luni, 2 aprilie 2012, 21:34)

              calin [anonim] i-a raspuns lui eu

              Oracle ruleaza si pe Windows
            • +1 (1 vot)    
              Ce treaba ? (Miercuri, 4 aprilie 2012, 17:00)

              HP [utilizator] i-a raspuns lui eu

              Cum adica ce treaba are un datacenter cu infrastructura unei firme ?

              Daca firma e mare, are nevoie de un centru de calcul. Eu numesc mare nu neaparat ca numar de angajati ci ca necesitati de prelucrare.

              Evident ca daca ai 1000 de fripti care programeaza in Java sau care raspund la telefon si iti fac oferte de portabilitate (majoritatea firmelor de IT de la noi) nu ai nevoie de nimic altceva decat de un rahat de retea cu Windows Server.
          • 0 (2 voturi)    
            hm... (Luni, 2 aprilie 2012, 21:54)

            HP(NOT!) [anonim] i-a raspuns lui HP

            Pai...ia sa vedem ce e mai performant sa ai o aplicatie scrisa bine in limbaj de asamblare sau in Java? Pai evident ca cea scrisa in limbaj de asamblare e mai performanta!
            Dar oare cat timp ia sa dezvolti aplicatia in asamblare fata de dezvoltarea ei in Java? Ei aici cred ca fara sa exagerez poate fi vorba si de 100X diferenta de timp necesar pentru implementare care se traduce direct in costuri de dezvoltare mult mai mari.
            Si atunci ce e de facut daca ai nevoie si de performanta si de viteza de development?
            Pai simplu, dezvolti in Java si cumperi 5 servere in loc de 1 si tot iesi mai ieftin si mai bine.
            Acum revenind la Windows server, daca tu ca si companie ai 1000 de angajati care folosesc pe calculatoarele lor Windows (XP,Vista,7 whatever), cam cum faci tu pe un server cu sistem de operare (altul decat Windows server) niste chestii de genul Active Directory, aplicare de policy-uri pe toate calculatoarele din firma, controlarea update-urilor care vrei sa se instaleze pe calculatoarele client etc.
            Problema nu este de Windows VS Linux VS stiu si eu ce sistem de operare. Ideea este sa alegi ceea ce ti se preteaza cel mai bine ca si companie. Probabil ca toate lucrurile enumerate de mine mai sus se pot face si pe Linux DAR cat de bine se vor integra, cat de mult timp va lua implementarea etc etc.

            In concluzie Windows Server si Java nu sunt copilarii poate mai degraba invers " z/OS, AIX sau i" sunt niste chestii avangardiste si exotice.
            Referitor la "servere IBM" este o gluma proasta sincer. In afara de carcasa poate sursa de alimentare si eventual ceva coolere cam ce alte componente din server sunt marca IBM? Asta imi aminteste de un server de la noi de la firma "HP" a carui HDD-uri (in RAID) aveau performante la scriere de 5 ori mai mici decat un simplu HDD desktop 7200. Cand am intrebat de replacement aaa pai se poate va dam un SSD ~100 GB marca "HP" (WTF???) care costa (atentie) 3000 USD. Sa nu mai spun ca performantele erau de 2 ori mai mici decat un banal OCZ.
            • +1 (1 vot)    
              sau... (Marţi, 3 aprilie 2012, 9:59)

              asdfg [anonim] i-a raspuns lui HP(NOT!)

              scrii partile care nu sunt critice in java si partile critice aplicatiei in cod nativ sau asamblare.

              Cu Windows Server poti sa iti faci treaba, dar e o gluma proasta pt mine.

              Windows-ul are noroc de aplicatiile si jocurile facute exclusiv pt el.

              De fapt problema de mai sus se preteaza pt toate os-urile (mai ales cele noi oricat de inovative ar fi).
              • 0 (0 voturi)    
                HP(NOT!) (Marţi, 3 aprilie 2012, 20:03)

                calin [anonim] i-a raspuns lui asdfg

                Daca ar fi asa simplu cum zici tu...Ca sa faci "parti critice" in limbaj de asamblare sau native si restul in Java ei atunci afla ca exista si niste costuri (de performanta si posibil memory leak) pentru apelurile din Java catre cod native. Asta pentru ca acolo se fac niste chestii de marshaling care inevitabil consuma ceva cicluri de procesor. Cu alte cuvinte nu poti sa scrii o simpla fuctie de calculare a unui logaritm in cod native si sa o apelezi din Java pentru ca per ansamblu nu castigi absolut nimic ca si performanta. Deci trebuie sa scrii secvente destul de mari in asamblare (sau alt limbaj care genereaza cod masina) ca sa ti se merite sa il combini cu Java,NET sau alt limbaj de genul.

                Cu Windows Server ai dreptate in multe privinte si anume ca nu l-as folosi pt firewall, routing, email etc etc DAR totusi unele chestii pur si simplu necesita Windows Server (am dat deja cateva exemple mai sus). Cel mai ok sincer e sa ai servere combinate si pe cat posibil cel putin inca un server pereche pentru failover.

                Windows-ul are noroc ca e facut pentru toata lumea nu numai pt cei din domeniul IT :).
            • +1 (1 vot)    
              Serverele IBM (Miercuri, 4 aprilie 2012, 16:57)

              HP [utilizator] i-a raspuns lui HP(NOT!)

              Serverele IBM sunt gluma proasta ? AIX/zOS sunt chestii avangardiste si exotice ?

              Dupa cum spuneam, in Romania se face doar programare mainstream si cam atat, lumea din IT e pe dinafara chestiilor serioase.

              Cele mai bune mainframe-uri si midrange-uri si cele mai utilizate din lume sunt cele facute de IBM - AS/400-iSeries-PowerSystems-Z Series.

              Si toate ruleaza AIX/HP-UX/OS400/Unix.

              Ca dupa aia vii tu si dezvolti aplicatii in Java (sau Cobol, sau C, sau orice) pe ele si ca ai 10 mii de utilizatori care se conecteaza la ele de pe niste terminale amarate cu Windows XP pe ele e altceva. Sau ca ai un Windows Server care te ajuta la stabilirea policies. Dar astea sunt banalitatile pe partea de end user.

              Grosul si criticalitatea se fac pe ceea ce ti-am spus.

              De asta am spus ca Romania e bananiera la ceea ce conteaza si reprezinta doar o locatie semi-buna de outsourcing. Toate lanturile bancare si de retail sunt coordonate si supervizate din Vest, din centrele de care iti vorbesc.
      • +2 (2 voturi)    
        IT vs Software (Luni, 2 aprilie 2012, 17:30)

        asdfg [anonim] i-a raspuns lui pehash

        departamentul de IT e diferit de departamentul de software.

        Ca IT-ul ajunge sa faca si soft sau soft-ul se ocupa de IT este alta mancare de peste.
  • +1 (1 vot)    
    Câteva gânduri despre outsourcing (Luni, 2 aprilie 2012, 11:55)

    domu [utilizator]

    ->Piața IT din România e dominată de servicii de tip outsourcing - un fel de "închiriere a resurselor umane”
    -> Dezvoltarea outsourcing-ului nu presupune o dezvoltare durabilă - contractele se vor încheia când firmele vor găsi servicii la prețuri mai bune. În timp oamenii pot rămâne fără locuri de muncă.
    -> Outsourcing-ul oferă salarii bune, dar tot nu sunt la nivelul piețelor importante IT din lume, deși calitatea serviciilor oferite este de top.
    -> Outsourcing-ul inhibă creativitatea IT-ului românesc. Ideal ar fi ca IT-ul din România să vină cu idei de succes pe care să le exporte (gen Bitdefender)
    Eu văd outsourcing-ul ca o muncă cu ziua la câmp - în regim de zilier. Când nu mai e de lucru pe o plantație, te muți pe alta; și aștepți ziua recoltei să îți primești cota fixă, indiferent că ești doctor sau începător în IT.
    La ultima firmă de outsourcing la care am lucrat, în Cluj Napoca, contractul era de aprox 2000 dolari / lună / persoană. Din acea sumă, plătea un salariu de maxim 1000 (pentru un lider de echipă) și de vreo 500 pentru majoritatea angajaților (fără prea multă experiență).
    • 0 (0 voturi)    
      :) (Luni, 2 aprilie 2012, 14:27)

      calin [anonim] i-a raspuns lui domu

      O singura precizare: Firmele de outsourcing NU ofera salarii mari!
      Cele mai mari salarii sunt la companiile relativ mici unde nu isi permit sa "ruleze" oameni foarte des si de obicei tin de oamenii buni pe care ii au...
      Nu stiu la ce firma ai lucrat tu dar crede-ma ca 1000 $ pentru un lider de echipa este mai putin decat mediocru. 1000 $ (~750 EUR) are un junior-medium developer...
      Totusi depinde foarte mult si de fiecare cum isi negociaza :). Probabil ca tu nu prea ai stiut sa negociezi :).
      Si inca ceva: firmele de outsourcing incaseaza cam 50 EUR / ora / developer (deci 168*50 = 8400 EUR) din care ii dau developerului 10-20 EUR/ora maxim. Desigur pe langa salariile developerilor mai are si alte costuri: cu personal gen HR (care nu neaparat produce bani direct dar este o chestie absolut necesara), calculatoare, energie electrica, chirie cladire etc etc.
      • 0 (0 voturi)    
        ma refeream la QA (Luni, 2 aprilie 2012, 14:49)

        domu [utilizator] i-a raspuns lui calin

        -
  • 0 (0 voturi)    
    superficial (Luni, 2 aprilie 2012, 12:46)

    F S [anonim]

    "Externalizarea IT e cea mai proasta decizie pecare o poate lua un manager si pentru care ar trebui sa plateasca cu postul..."

    Daca o faci cu picioarele da... dar cine te opreste sa o faci ca lumea.
    Negociaza-ti un contract beton cu firma de outsourcing si problemele se reduc simtitor.
  • +1 (5 voturi)    
    Cu securitatea datelor cum ramane? (Luni, 2 aprilie 2012, 12:57)

    Bitu' ratacit [anonim]

    In ziua in care veti descoperi ca datele dumneavostara au ajuns la competitori si acestia au contactat deja clientii cei mai buni, ma intreb, ce faceti cu firma de outsourcing?

    Atat timp cat datele sunt controlate doar de anjajatii dumneavoastra, se poate lamuri totul prin control intern.
    Daca accesul este partajat: angajatii folosesc datele dar firma externa administreaza calculatoarele (deci poate accesa orice) - cum demonstreaza cineva cum/de cine au fost sustrase informatiile???
    • -1 (1 vot)    
      ramane cum ai stabilit (Luni, 2 aprilie 2012, 13:27)

      FS [anonim] i-a raspuns lui Bitu' ratacit

      securitatea e asa cum ti-o planifici.
      daca in contractul de outsourcing nu ai nimic legat de securitate atunci esti descoperit. O firma buna de outsourcing vor deschide ei acest subiect si vor folosi securitatea ca pe un avantaj in fata competitorilor lor. Cei care nu deschid subiectul inseamna ca nu au partea asta pusa la punct si prezinta un risc mare.

      Chiar daca datele sunt accesate numai de interni nu inseamna ca nu pot fi furate. Poate fi chiar mai greu de descoperit... pentru ca cel in fapt e cineva "de incredere" din interiorul firmei.
      • +1 (1 vot)    
        nu e chiar asa (Luni, 2 aprilie 2012, 14:32)

        calin [anonim] i-a raspuns lui FS

        Sa stii ca nu e chiar asa... Chiar daca exista un contract de NDA intre firma de outsourcing (furnizor pe de o parte) si compania client, tot exista riscuri mai mari sa existe scurgeri de informatii fie ele si neintentionate.
        Orice companie care se respecta nu va furniza date confidentiale (critice) niciodata unei companii terte fie ea si compania de outsourcing.
    • 0 (0 voturi)    
      inutil (Luni, 2 aprilie 2012, 13:40)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Bitu' ratacit

      De ce ar fi o companie catre care externalizezi serviciile mai usor de convins sa vanda datele decat angajatul tau? De cand se fac topuri cu riscul cel mai mare a fost intotdeauna in propria ograda, angajatii companiei. Pleaca adminul cu baza de date.. ce faci? cum demonstrezi? Daca serviciul este externalizat si se intampla acelasi lucru, toata piata va sti ca firma respectiva nu e de incredere.
  • +3 (3 voturi)    
    Securitate in outsourcing: Un scenariu (Luni, 2 aprilie 2012, 14:08)

    neagoe [utilizator]

    dpdv securitate, outsourcing-ul in Romania este foarte riscant. Un scenariu simplu: Banca X doreste sa obtina lista clientilor cu chiloti rozi ai bancii Y. Cat credeti ca va costa loialitatea lui Gigel de la firma de outsoucing IT? 2-3 salarii lunare? Sau poate 10?

    Credeti ca are vreo importanta salariul pentru a nu fura? Departamentele de HR au ajuns sa angajeze oamenii cheie NU dupa competentele profesionale (ex. IT) ci in primul rand dupa nivelul de corectitudine, adica dupa pragul estimat la care vor ceda ispitei. Deci totul este in functie de prag.

    Ce solutie are banca X cand afla ca s-au scurs informatii? Sa dea in judecata firma de outsourcing? Pe baza caror dovezi? Cele furnizate tot de firma de outsourcing cum ca Gigel, angajatul ei, a furat? Ha, Ha! Rezultatul e mai simplu: banca X va ramane cu buzele umflate si va cauta sa "cumpere" lista clientilor cu maieri galbene de la banca Z cautandu-i pe Costel, Marcel, Titel ...
    s.a.m.d.
  • 0 (0 voturi)    
    win-win (Luni, 2 aprilie 2012, 14:20)

    xtraterestrul roman [anonim]

    Desi este un interviu de PR, totusi argumentele in favoarea externalizarii sunt totusi pertinente. Dar trebuie discutat in functie de profilul clientului. Pentru majoritatea IMM-urilor un IT-ist angajat cu norma intreaga, foarte competent, este foarte scump, iar pentru unul ieftin trebuie achizitionate servicii IT complementare competentei lui, din exterior. Iesirea din acest cerc vicios presupune pentru IMM achizitionarea unor servicii IT de inalta calitate, la un pret mai mic decat daca ar angaja un IT-ist de competenta medie. Iar pentru firma de outsourcing, asigurarea unor astfel de servicii presupune asigurarea de personal cu experienta pentru probleme curente, in regim on-site la sediul clientului si in regim on-call pentru personal inalt specializat (servere, baze de date, etc.). In acelasi timp, pentru un salariu decent, specialistul IT cu experienta poate deservi in regim on-site 3-4 clienti, sau chiar mai multi. In acest fel cei trei actori implicati (firma de IT, client, specialist IT) sunt intr-o situatie win-win (fara legatura cu windows, :) astfel: clientul primeste servicii de calitate la un pret mic, cu specialist on-site, firma de IT asigura servicii de calitate pe o piata mare, specialistul IT are un salariu decent, mai mare decat daca ar lucra norma intreaga la sediul clientului, si beneficiaza si de avansari in cariera si training-uri la care altfel nu ar avea acces.
  • 0 (0 voturi)    
    e de fapt pe dos. (Luni, 2 aprilie 2012, 15:58)

    anonim2 [anonim]

    hmm...e mai rentabil pentru programatorul roman sa lucreze in-house decat muncitor pe plantatie in firma de outsourcing.

    Are salariul full fara scutirea aia de impozit care daca s-ar scoate ar lovi bine in outsourceri.

    My 2 cents.
  • +1 (1 vot)    
    Cloud computing (Luni, 2 aprilie 2012, 16:03)

    Trojan.H [utilizator]

    Pe masura ce ne ducem in Cloud lucrurile se vor mai limpezi. Pina atunci, cred ca ce conteaza in primul rind este marimea clientului. Pina la 20-30 de masini cred ca externalizarea e o optiune viabila, mai ales daca exista si un pret bun. Daca ai >50-100 de masini probabil ca se poate apela la un mix.
  • 0 (0 voturi)    
    Securitatea :) (Luni, 2 aprilie 2012, 18:57)

    Vizitiul [utilizator]

    Referitor la securitate, nu trebuie sa ai acces la datele propriuzise ca sa poti lucra cu datele respective, in alta ordine de idei, un sistem bine pus la punct, poate izola cu succes informatia de personalul IT (outsourced) prin criptare si control access si monitorizare. Personalul nu este insarcinat cu introducerea datelor si nici cu managementul acestora in mod direct, ci cu asigurarea sistemelor (de la servere la aplicatiile de suport).

    - Daca vorbim de banci si institutii similare atat ca dimensiune cat si ca tip de date procesate, in mod normal trebuie sa existe un departament IT ce se ocupa de tot ce tine de informatii confidentiale. Departamenul IT intern va functiona la nivel de management al IT-ului outrourced, coordonand ceea ce este de facut.

    Secretul consta in compartimentalizare astfel incat fiecare persoana implicata sa aiba acces la atat cat trebuie pentru a-si indeplini functia foarte specifica (need to know basis, intrebati-l pe MRU ca asa e si la spioni :)), informatiile respective fiind prea putine pentru a avea valoare si deci inutile dpdv strategic.

    Pentru firmele mici, outsourcingul poate fi mult mai ieftin decat un angajat permanent prin prisma tehnologiei asa cum detaliaza si acest articol. Un sistem informatic bine pus la punct nu are nevoie de mentenanta on-site decat in cazuri exceptionale si in cazul mentenantei periodice stabilite prin contract si care depinde de la caz la caz. Cu siguranta costa mai putin, prin prisma downtime-ului redus.

    Toate astea iau in considerare faptul ca angajatii non-IT ai firmei trebuie sa fie bine instruiti atat cu sistemele informatice cu care interactioneaza cat si cu politicile de securitate ale firmei si respectarea acestora.
  • +2 (2 voturi)    
    este o vrajeala ... (Luni, 2 aprilie 2012, 21:52)

    dorin [anonim]

    omul isi face reclama la firma lui ...de fapt orice companie de outsourcing viseaza sa puna mana pe zona de IT a unei companii mari si astfel sa tina "ostatic" businessul respectiv ...de fapt fraierind niste oameni care nu se pricep si oferindu le solutii slabe la preturi mari.
    Poate ceea ce declara sa fie valabil pt europa de vest, dar pt romania majoritatea firmelor de outsourcing nu sunt capabile sa ofere decat produse standard sau studenti proaspeti pe contracte man&material ...
  • +1 (1 vot)    
    Outsourcingul (Luni, 2 aprilie 2012, 22:07)

    SKB [anonim]

    are atat avantaje cat si dezavantaje.

    Oricat de bun ai fi manager ai fi, nu vei reusi niciodata sa acoperi intr-un contract orice situatie apare, iar furnizorul iti va scoate ochii cu SLA-urile cand il vei strange cu usa. Poti pune in schimb biciul pe angajatii tai daca e nevoie.

    Dar e mult mai greu sa-ti tii oamenii buni si rotatia de personal, mai ales in Romania, iti va da permanent dureri de cap.

    Pana la urma e decizia fiecaruia ce prefera: meciuri cu furnizorul sau meciuri cu angajatii. Eu prefer meciuri cu angajatii.
  • 0 (0 voturi)    
    precizari (Marţi, 3 aprilie 2012, 9:33)

    io [anonim]

    Cred ca e o diferenta foarte mare intre companii in care IT-ul e mission critical si companii in care nu e.

    Companiile in care IT-ul e mission critical (cum sunt companiile din sectorul bancar, din telecom, energie, sau companiile producatoare ale caror linii de productie sunt guvernate de softuri de proces) nu se pot baza pe outsourcing. In astfel de companii, disponibilitatea trebuie sa tinda catre 100% (99% inseamna ca 3,65 zile/an nu merge), si prin urmare, nu doar sistemul hardware/software, dar mai ales procedurile sunt super bine puse la punct (ITIL + COBIT de regula).

    In companiile in care IT-ul nu e mission critical, teoretic outsourcing-ul ar fi o optiune mai buna. Intr-un sistem care nu e bine pus la punct raportul dintre orele de mentenanta si orele de solutionare incidente, se inclina grav care zona de solutionare incidente. Intr-un sistem bine pus la punct e invers, si oricum numarul total de ore de munca necesare e mai mic. Pe de alta parte, un sistem bine pus la punct e gandit si pus la punct de personal cu super calificari si experienta (genul de personal pe care o firma in care IT-ul nu e mission critical nu are de ce sa-l angajeze full time). Prin urmare, teoretic, optiunea e intre un IT propriu relativ amator (dfara CISA, CISM, ITIL, etc), si outsourcing-ul catre niste super profi, care iti asigura personal mai bun, insa care nu e prezent fizic la tine non-stop. Din pacate asta e doar teoretic. Companiile IT din Romania nu au investit in oameni, astfel incat optiunile sunt intre un IT propriu relativ amator, si outsourcing-ul catre o firma care are angajati de asemenea relativ amatori... Din punctul meu de vedere optez pentru outsourcing (nu numai in IT - in contabilitate, RU, marketing, juridic - in tot ceea ce nu e core business), insa cu niste SLA-uri extrem de bine definite si de atent monitorizate.
  • +1 (1 vot)    
    Outsourcingul ca trend (Marţi, 3 aprilie 2012, 11:04)

    gicad [anonim]

    Outsourcingul este o buna/rea idee in functie de profilul companiei si de ce se asteapta in retur. A baga totul in aceeasi oala e un fel de rasism tehnologic daca pot folosi aceasta expresie. Sunt companii unde ai nevoie doar de un suport telefonic si un hands-on din timp in timp plus serviciul de telefonie si email outsursate si sunt companii unde outsourcingul merge pana la un nivel incluzand data centerele sau helpdeskul dar pastrand tot ce e aplicatie si inginerie inhouse.
    Pe termen lung outsourcingul costa mai mult decat angajatul intern dar acest lucru nu se vede pentru ca CIO-ul, CFO-ul sau CEO-ul care au luat decizia nu mai sunt demult in companie. In general managementul la nivel C lucreaza pe cicluri de 3 ani si un ciclu outsurseaza, unul se zbate cu situatia si al treilea repatriaza - cam 6-9 ani e perioada de outsourcing intr-o societate medie. Din pacate companiile merg mult pe ce spune Gartner sau ce prezinta HBS (Harvard) pentru ca niciun manager nu-si asuma riscul singur sa decida mersul impotriva curentului.
  • 0 (0 voturi)    
    Un gand! (Marţi, 3 aprilie 2012, 12:21)

    B [anonim]

    Lucrand ani de zile de fiecare parte a baricadei (In-House IT Dept si Outsource IT Provider) va pot spune ca nu exista un best industry standard care sa recomande ce/cat/cand sa faci Outsource. Depinde foarte mult de la companie la companie. Cel mai importatnt totusi este ca intre Companie si Providerul de IT sa existe un parteneriat pe termen lung (de preferat la nivel tactic sau strategic), cu beneficii de fiecare parte. Altfel, a face outsource doar pt a salva 30% (m-as mira sa fie totusi 30% la nefacand rabat la calitate/securitate/performanta – ma refer la piata din Romania) nu e o solutie de viitor. Si astfel, companiile se vor trezi in catva ani ca doresc sa readuca in-house o parte (poate tot) din activitatile de IT – este un trend vizibil pe piata internationala la acest momen, companii mari care au facut outsource masiv in IT dea lungul anilor sa inceapa sa faca insource si sa aduca inapoi in-house capabilitati de IT (in special daca vorbim de customer facing capabilities, dar nu numai).


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi