Site-urile companiilor au fost principala sursa de informare pentru cei care au cumparat produse din domenii precum financiar, telecom sau auto, insa online-ul a fost sursa importanta de informare si pentru cei care au cumparat un produs si doreau apoi sa valideze achizitia facuta, arata un studiu Gfk facut in randul a 700 de utilizatori romani de internet.

Concluziile arata ca, pentru majoritatea categoriilor de produse analizate in studiu, cei care s-au informat de pe internet inainte de a cumpara produsul au apelat in principal la site-urile producatorilor sau furnizorilor categoriile financiar (63%), telecom si servicii internet (51%), piese si servicii auto (60%), produse "Do It Yourself" (60%).

Site-urile web ale companiilor au reprezentat a doua sursa de informare pentru categorii precum electronice si electrocasnice si produse sau servicii turistice, mai arata cercetarea care a urmarit unde anume pe internet cauta consumatorul informatii despre produsele pe care le cumpara.

Prezenta pe internet nu inseamna doar site-ul de companie. Exista o multitudine de alte surse de informare care trebuie luate in considerare in mixul de comunicare online. Acestea sunt motoarele de cautare, site-urile de evaluare pentru produse, site-urile de promotii, forumurile, bloggurile, retelele sociale, site-urile de comparatii de preturi, listele de discutii prin email etc., iar modul in care consumatorii se informeaza din aceste surse difera semnificativ de la o categorie de produs la alta.

Rolul internetului este foarte important nu doar inainte de a cumpara un produs, ci si in etapa de post-cumparare. Cei care obisnuiesc sa caute informatii ca sa-si valideze decizia dupa ce au facut o achizitie apeleaza in mai mare masura la internet decat cei care se informeaza inainte de cumparare. Cei care s-au informat dupa cumpararea produsului fata de cei care au facut-o inainte de achizitie au utilizat cu cel putin 15% mai mult internetul pentru produsele financiare, electronice si electrocasnice, piese si servicii auto, telecomunicatii si servicii internet.

Studiul "GfK Internetul si decizia de cumparare" ofera informatii despre implicarea Internetului in procesul luarii deciziei de cumparare pentru piete precum financiar, telecom si servicii Internet, electronice si electrocasnice, turism si timp liber, Do It Yourself, piese si servicii auto, analizand comportamentul concret pentru ultimul produs cumparat. Studiul a fost realizat online pe panelul de respondenti askGfK. Au fost chestionate 700 persoane, studiul fiind reprezentativ pentru utilizatorul de Internet din mediul urban din Romania, 18-54 ani.