Anuntul Facebook, cel legat de faptul ca va plati un miliard de dolari pentru aplicatia Instagram, a luat multa lume prin surprindere, unii fiind mirati ca cea mai mare retea sociala plateste atat de mult pe o aplicatie de foto-sharing, iar multi altii aud acum pentru prima oara de Instagram. Aplicatia este de 18 luni pe App Store si de nici o saptamana pe Android Market, insa are peste 30 de milioane de descarcari, iar compania nu are nici 15 angajati.

Instagram a fost creata de Kevin Systrom si Mike Krieger in 2010, iar din 6 octombrie 2010 este pe App Store. Initial s-au investit 500.000 de dolari, iar saptamana trecuta cele mai recente calcule aratau ca aplicatia valoreaza jumatate de miliard.

Prin Instagram utilizatorii pot aplica diverse filtre foto pozelor pe care le fac cu smartphone-ul sau tableta si apoi le pot posta rapid in diverse retele sociale: Facebook, Twitter, Flickr, Foursquare si Tumblr. Desi mai exista destule aplicatii care fac lucruri similare - Picplz, Path, Camera Awesome sau Hipstamatic - Instagram are mult mai multi useri pentru ca este foarte usor de utilizat si merge extrem de rapid.

Instagram a fost descarcata de peste 30 milioane de utilizatori de iPhone si iPad, iar pe Android Market a intrat numai saptamana trecuta, insa in sase zile peste cinci milioane de useri au descarcat-o deja.

Multe voci din piata se mira insa ca Facebook ofera o suma atat de mare pentru o aplicatie dezvoltata de o companie care are putin peste zece angajati. Explicatii ar fi insa, de la dorinta de a impiedica alte companii sa cumpere Instagram, pana la estimarea ca apliacatia va creste enorm de mult, cam in genul evolutiei YouTube de cand a fost preluat de Google.

In orice caz, pe Instragram sunt "urcate" zilnic peste cinci milioane de fotografii, iar de la lansare s-a depasit nivelul de un miliard. Facebook promite ca noua sa achizitie va continua sa functioneze si cu retele sociale rivale si ca va fi pastrata ca entitate independenta, mai ales ca o parte dintre utilizatori s-ar putea sa fie deranjati ca aplicatia a ajuns pe "mainile" Facebook.