Sergey Brin, co-fondator Google: Libertatea internetului este amenintata. Forte foarte puternice s-au aliniat in intreaga lume

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 16 aprilie 2012, 10:54 Economie | IT

Principiile deschiderii si accesului universal, care au stat la baza crearii internetului, in urma cu trei decenii, sunt supuse acum unor amenintari mai mari ca oricand, spune co-fondatorul Google Sergey Brin, intr-un interviu acordat pentru The Guardian.

In acest interviu, Brin avertizeaza ca "forte foarte puternice s-au aliniat impotriva internetului deschis din toate partile si in intreaga lume". "Sunt mai ingrijorat acum decat eram in trecut. Este infricosator", adauga el.

Amenintarile la adresa libertatii internetului provin, argumenteaza el, din combinarea incercarilor tot mai mari ale guvernelor de a controla accesul si comunicatiile intre cetateni, a tentativelor industriei de entertainment de a distruge pirateria si cresterea "restrictivelor gradini imprejmuite" de tipul Facebook si Apple, care controleaza strans ce tip de software poate fi utilizat pe platformele lor.

Miliardarul de 38 de ani, a carui familie a fugit de antisemitismul din Uniunea Sovietica, este considerat ca fiind omul din spatele deciziei de retragere partiala a Google din China, in 2010, pe fondul cenzurii si a atacurilor cibernetice din aceasta tara. Atunci el afirma ca nici China si nici o alta tara nu vor putea restrictiona internetul pe termen lung, dar acum spune ca s-a inselat.

"Credeam ca nu exista nicio cale de a baga duhul inapoi in lampa, dar acum se pare ca in anumite zone duhul a fost bagat inapoi in lampa", adauga el.

Acesta afirma ca este foarte ingrijorat de eforturile unor tari precum China, Arabia Saudita sau Iranul de a restrictiona folosirea Internetului si lanseaza un avertisment in fata ascensiunii Facebook si Apple, care au propriile platforme si controleaza accesul userilor, ceea ce risca sa sufoce inovatia.

Criticile lui Brin la adresa Facebook pot fi puse sub semnul intrebarii, in conditiile in care valoarea de piata a retelei sociale este estimata la 100 de miliarde de dolari. Rivalul Google a cunoscut o crestere exploziva: peste jumtate dintre americanii cu computere au un cont pe Facebook si exista peste 800 de milioane de utilizatori in intreaga lume.

Brin spune ca Larry Page, co-fondator al gigantului IT, nu ar fi putut crea Google daca internetul ar fi fost dominat de Facebook. "Trebuie sa joci dupa regulile lor, care sunt foarte restrictive", a explicat el, sustinand ca a putut sa dezvolte un motor de cautare precum Google deoarece internetul era deschis. "Cand impui prea multe reguli, sufoci inovatia", a precizat Brin.


Citeste mai multe despre   












Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

12304 vizualizari

  • +4 (10 voturi)    
    rain (Luni, 16 aprilie 2012, 11:02)

    Mazeta [utilizator]

    Rain torrential hellfire down on all enemies of free speech!
    • +1 (9 voturi)    
      Lasa ca va arata China si Islamul "libertate" ! (Luni, 16 aprilie 2012, 18:03)

      Libertate cu termen limitat de garantie [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      Primele victime ale libertatii de imigratiei si islamizarii tolerate de partidele de stanga din Europa vor fi chiar aceste ideologii stangiste si adeptii lor, care vor fi vanati sistematic atunci cand islamul si musulmanii vor deveni majoritari in unele state vestice iar China va fi superputerea mondiala.

      Asa e cand iti sapi singur groapa, din prostie ideologica marxistoida si "umanista".

      China si Islamul sunt amenintari directe si violente, pe termen lung, la adresa libertatilor concepute si aplicate de civilizatia europeana !

      Si trebuie combatute prin orice mijloace de care dispune civilizatia de tip european (in UE, USA, Rusia, Australia-NZ, America de sud, etc.).

      Asta daca vreti ca Internetul sa mai fie o libertate si pentru voi sau copiii vostri, in viitor.
      • +6 (12 voturi)    
        Foarte multi nu inteleg ... (Luni, 16 aprilie 2012, 20:21)

        Costika [utilizator] i-a raspuns lui Libertate cu termen limitat de garantie

        ...ca UE e ultima sansa si ca suntem cam terminati. Prostiti de ideologii egalitariste, europenii sustin beneficiarii avalansei demografice ce se vor bucura sa ingrope civilizatia care a dat tehnologia . Cand Churchill a spus ca Islamismul este mult mai rau ca nazismul , nu l-au bagat in seama. Acum , in Marea Britanie, cel mai comun nume de nou nascut e Mohamed. Fraierii isi inchipuie ca vor fi tratati asa cum ii trateaza ei, voie buna si veselie. Nu desteptilor, veti fi tratati cu 2 metri de pamant...deasupra!
        • -1 (1 vot)    
          Englezii ... (Miercuri, 18 aprilie 2012, 2:27)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Costika

          ... si-au facut-o cu mana lor. Franta cel putin e plina de imigranti ilegali din Africa de Nord, nu le poti face o vina. Anglia in schimb e plina de imigranti legali din fostele colonii britanice - toata lumea araba plus India plus statele musulmane din Asia de Sud-Est. In plus, englezii au un talent de a-si pierde propriile traditii si propria identitate culturala incat e normal ca imigrantii musulmani n-au nici o tragere de inima sa adere la valorile englezesti. Asa ca e normal ce se intampla in Anglia. Mergi si vezi daca cumva in Scotia sau Irlanda fenomenul e acelasi - iti spun sigur ca nu, ca aia n-au uitat cine sunt.
  • +16 (20 voturi)    
    Google vs. Facebook (Luni, 16 aprilie 2012, 11:53)

    Daniel [anonim]

    De fapt, nu exista comaparatie. Facebook iti cere un milion de date si informatii despre tine si activitatile tale ... Majoritatea le dau ... Eu probabil am sa-mi sterg cat de curand contul facebook din cauza imixtiunii in viata mea personala.

    Mai nou insa si google a inceput sa faca acelasi lucru. Nu la acelasi nivel de nesimtire dar ... e doar inceputul!

    Urat, foarte urat ...
    • +5 (13 voturi)    
      Zicala (Luni, 16 aprilie 2012, 12:36)

      Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

      Nu e prost cine cere, e prost cine da.
      • +12 (14 voturi)    
        Asa-i, dar ... (Luni, 16 aprilie 2012, 13:53)

        Daniel [anonim] i-a raspuns lui Trojan.H

        ... vezi, prostul ala da nu doar informatii despre prostia lui ci si despre mine sau despre tine - nu neaparat in mod direct si voit!

        Caci, daca tot suntem in domeniul zicalelor, stii ca se mai zice ca un prost arunca o piatra in apa si 20 de destepti nu o pot scoate. Si cum prostii sunt mult mai multi (ca sa citez niste mari clasici in viata: "Prostii par conceputi pe cale artificiala / Ca sunt multi, ai dracu', si n-au nici o boala") ...
        • -1 (1 vot)    
          din pacate tocmai Google este problema (Miercuri, 18 aprilie 2012, 10:02)

          m [anonim] i-a raspuns lui Daniel

          Din pacate libertatea internetului e amenintata tocmai de Google. Toate datele oamenilor care au telefoane cu Android, sunt la dispozitia Google, inclusiv adresa(din contul de Google), numarul de telefon, prietenii, numarul de telefon al prietenilor, cat ai vorbit cu fiecare prieten, preferintele(din siteurile vizitate), emailurile, locatiile unde s-au plimbat de-a lungul timpului(din informatiile celulei GSM si din GPS), convorbirile(cica analizeaza doar zgomotul de ambient dar nu-i controleaza nimeni). In plus si-au luat libertatea sa vanda aceste date cui vor. Guvernul US probabil ca stie orice(forteaza Google sa-i dea ce informatii vrea) despre orice om de pe planeta care are telefon cu Android. Daca de exemplu un om politic important are toate informatiile astea inregistrate, atunci o sa fie foarte usor pentru un guvern strain, sa-l influienteze(stiindu-i preferintele), sa-l spioneze(stiindu-i prietenii si toate convorbirile), sa-l controleze...toate astea in detrimentul poporului pentru care lucreaza acel om politic.
      • +9 (9 voturi)    
        Nu e prost cine da, (Luni, 16 aprilie 2012, 15:25)

        PoneiulTroian [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

        e prost cine da date reale! ha, ha.
        Voi n-ati observat ca gmail e singurul mail ce nu ITI IMPUNE sa dai un numar de telefon, cum fac yahoo si fratii lui mai smecheri?
        • 0 (0 voturi)    
          In plus, ... (Miercuri, 18 aprilie 2012, 2:29)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui PoneiulTroian

          ... daca stie cineva sa-mi zica si mie de echivalentu' lu' Google Dashboard pt. Y! sau FB.
    • +9 (15 voturi)    
      Facebook (Luni, 16 aprilie 2012, 13:07)

      danton68 [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

      Eu mi-am sters demult contul pe facebook si am castigat multe ore daca nu chiar zile pierdute aiurea .
    • -1 (9 voturi)    
      Google (Luni, 16 aprilie 2012, 13:43)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

      Va inselati! Google stie mai multe despre dvs. decat oricine altcineva in afara de dvs. si familia apropiata.
    • +4 (6 voturi)    
      no really (Luni, 16 aprilie 2012, 14:10)

      ady [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      ce procent crezi din cei care au cont pe facebook au furnizat date exacte?
    • 0 (2 voturi)    
      Facebook+Google=Evil (Luni, 16 aprilie 2012, 14:31)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      http://blogs.smartmoney.com/advice/2012/04/12/5-ways-google-earns-money-off-you/
    • 0 (4 voturi)    
      facebucul este cel mai bun control al fraierilor (Luni, 16 aprilie 2012, 18:20)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      sclavi ! Cupola si Sanhedrinul va urmaresc pas cu pas ...pe Internet,daca esti distept si sti oleaca de pian,te mai descurci...pana intro zi....
    • 0 (0 voturi)    
      ai puso (Vineri, 20 aprilie 2012, 16:40)

      pb80tm [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      nu poti sa-ti stergi vreun cont de niciunde de pe net. datele raman stocate in baze de date forever. numa daca sti tu unde sunt serverele si le dai foc, da nici atunci nu e sigur. mai poti insa sa modifici pana nu se prind. adica rename date la greu. succesuri. pozele insa raman.
  • +10 (14 voturi)    
    Libidou (Luni, 16 aprilie 2012, 12:03)

    Daniels22026 [utilizator]

    Libertatea internetului nu poate amenintata serios decit prin taierea cablurilor, ceea ce nu va indrazni nimeni (in lumea libera).

    Solutiile soft de control ale internetului pot avea succes limitat o scurta perioada de timp. Dar internetul e o structura exploziva, imprevizibila, de neoprit. N-am nici o teama pentru viitorul internetului, desi ma siciie principiile birocratice ce dau tircoale libertatii intr-un mod respingator, libidinos.
    • +7 (9 voturi)    
      Imi cer scuze ca va mai tai aripile (Luni, 16 aprilie 2012, 12:58)

      moucha [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

      Aveti dreptate in masura in care cantitatea gigantica de date face aproape imposibila urmarirea tuturor.

      Daca insa stii ce anume cauti si stii cam pe unde sa cauti (deci urmaresti un grup restrans sau un singur individ), atunci e floare la ureche.

      Credeti ca e greu pt un operator sa urmareasca exact ce trimiteti si primiti prin "teava"? El are in fond capatul celalalt al tevii.

      Exista solutii, intr-adevar, pentru anonimizare. Insa ele sunt de abia la inceputuri. Chiar daca dvs criptati informatiile, nu aveti de unde sti ca eu nu pot (prin procesul de urmarire) sa il presez pe cel caruia ii trimiteti datele sa imi furnizeze cheia. Sau poate ca cel de la care "arbitrar" ati luat o cheie, sunt chiar eu - urmaritorul. In aceasta zona sunt suficiente (dpdv legislativ) lucruri gri.
      • +2 (4 voturi)    
        Orientare morala (Luni, 16 aprilie 2012, 18:55)

        Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui moucha

        Te referi la dreptul de confidentialitate. Eu m-am referit la libertate, libertatea de a emite si de a receptiona informatii.

        Daca as sustine dreptul la confidentialitate, ar insemna sa limitez "putin" dreptul de a receptiona informatii. Deja ar fi prea complicat, atit teoretic, cit mai ales practic. Intram intr-un iad infinit de teorie si practica, masuri si contramasuri, discutii interminabile, etc.. De aceea aleg doar libertatea. Institutiile sint libere (in opinia mea) ca oricare alt utilizator de net. Un cod deontologic simplu suna perfect pentru orientarea morala a oricarui utilizator.
        • +2 (2 voturi)    
          Da si nu (Marţi, 17 aprilie 2012, 10:10)

          moucha [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

          Libertate de expresie este si o amenintarea cu moartea. In fond, nu i-ai facut (celui pe care il ameninti) nimic. In acelasi mod este sa scrii pe (sa zicem) Twitter: "ma duc sa pun o bomba in locul Y". Este libertate de expresie sau amenintare?
    • +8 (8 voturi)    
      hmmm (Luni, 16 aprilie 2012, 13:19)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      Are oarecare dreptate în ceea ce priveşte Apple.

      Ca să vorbesc în termeni familiari: în principiu, aplicaţia pe care o faci e limitată doar de posibilităţile sistemului de operare (iOS, Mac, Windows, Unix, Linux, DOS etc). Dacă sistemul oferă oficial posibilitatea de a da din coadă, atunci aplicaţia ta o poate folosi. Eh, la Apple nu-i chiar aşa.

      La ei e "da, ştim că iOS poate da din coadă, dar noi nu permitem unei aplicaţii să facă acest lucru" sau "dacă există deja pe iOS aplicaţii care dau din coadă nu înseamnă că şi aplicaţia ta poate face acest lucru" sau "da, până mai ieri putea da din coadă pe iOS, de astăzi nu" sau "aplicaţia ta vrea să dea din coadă gratis sau pe bani?" sau "tu spui că aplicaţia ta dă din coadă dar nouă nu ni se pare adevărat" etc.

      Sunt imparţial în ceea ce priveşte Android vs iOS. Înţeleg PARTE din restricţiile impuse de Apple, au avantajele lor, dar PARTE din felul SUBIECTIV în care sunt aplicate îţi oferă senzaţia că te afli în faţa marelui inchizitor - am trăit în anii 80 şi parcă mă aflu de fiecare dată în faţa celui cu cenzura de la partid care se gândeşte dacă să-mi aprobe un text sau nu. Aşa că, poţi fi tu inovativ, dacă nu eşti inovativ Apple-agreed, tot degeaba.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu-i chiar asa (Miercuri, 18 aprilie 2012, 2:45)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      Uita-te ce se intampla in China. O sa zici ca acolo e simplu, ca statu' controleaza tot. Ai zice ca in SUA si Europa asta nu se poate, ca majoritatea infrastructurii e privata. Ei bine, asta e chestia la care se refera Sergei Brin: in SUA si in EU se incearca promovarea de legislatie care sa oblige ISP-istii, marii operatori de cablu, toate firmele implicate in functionarea Internetului sa contribuie la realizarea unui sistem similar cu cel chinez.

      Spre exemplificare, cf. legislatiei aleia, daca cumva te reclama careva ca ai publicat material pt. care nu detii copyright, ISP-istul va fi obligat sa-ti taie macaroana, si va fi obligatia ta sa demonstrezi ca de fapt n-ai incalcat nici un copyright - un fel de "vinovat pana la proba contrarie". Chestie care-i clar in opozitie cu principiile de drept aplicate in legislatia majoritatii statelor europene. Problema e ca UE n-are constitutie, nici curte constitutionala, asa ca asa ceva poa' sa treaca prin comisii si prin parlamentul european, dupa care prin presiune si pisalogeala se poate ajunge sa fie impinsa chestia asta in legislatiile nationale.

      Odata ajunsa in legislatiile nationale, chiar si in forma atenuata, tot lasa loc de suficienta cenzura si restrangere a libertatii de utilizare a Internetului. Daca de exemplu tu-l reclami pe unu' ca a publicat ceva asupra caruia tu detii drepturile de proprietate intelectuala, aluia i se da jos site-ul de pe web, si tre' sa cheltuie o gramada de bani ca sa demonstreze ca de fapt el n-a facut nimic ilegal. Iti dai seama cat de mult se va restrange informatia liber accesibila, doar din motive de frica si nesiguranta?
  • +8 (12 voturi)    
    Da si nu (Luni, 16 aprilie 2012, 12:34)

    CGiboi [utilizator]

    Am invatat de-a lungul timpului sa citesc printre randuri de mult timp, multumesc Sergey. Nu zic ca nu exista dreptate in topicul articolului, insa esenta lui si problema lui principala nu este 'free speech' sau 'libertate pe internet', ci banii.

    In articolul din The Guardian apare aceasta fraza:
    "There's a lot to be lost," he said. "For example, all the information in apps – that data is not crawlable by web crawlers. You can't search it."

    Si aceasta fraza:
    He criticised Facebook for not making it easy for users to switch their data to other services. "Facebook has been sucking down Gmail contacts for many years," he said.

    De unde deduc ca, in esenta, amicul Sergey este mai mult interesat de faptul ca el nu poate avea in pagina de rezultate a Google informatiile din aplicatii (ca cele instalate pe iOS sau chiar aplicatiile Facebook), precum si date din Facebook (date de contact, postari, like-uri, etc.).

    Mai deschideti si voi un pic ochii cand vedeti un articol de genul asta.
    • +1 (5 voturi)    
      Pai nu e chiar asa (Luni, 16 aprilie 2012, 14:33)

      sile [anonim] i-a raspuns lui CGiboi

      La "inceputurile" internetului, puteam sa-mi fac un cont de mail pe AOL, Yahoo, Hotmail, s.a.m.d. Cand nu-mi mai convenea, imi mutam deschideam cont pe alta platforma si-mi utam mailurile acolo. La inceput mi le forwardam pur si simplu, mai apoi au inceput site-urile sa ofere facilitati de import mai civilizate. Azi nu poti sa muti nimic intre Twitter, Facebook sau Google+. Astea sunt niste ziduri care ma ingradesc pe mine direct, fara legatura cu ce poate cauta sau nu Google (de acord, pozitia lui Brin e foarte probabil influentata de aspectul asta). Poate ca limitarea asta, per se, nu e sufucuent sa deranjeze multi utlizatori, dar directia in care se intreapta internetul in ansamblu, cred eu ca este.
      • +4 (6 voturi)    
        Pai si? (Luni, 16 aprilie 2012, 18:03)

        CGiboi [utilizator] i-a raspuns lui sile

        Si ce legatura are raspunsul tau cu ce am scris eu?

        Ca sa nu te intreb cat de permisiv era internetul cu forward-ul tau de emailuri. Si cine te opreste acum sa iti deschizi un numar aproape infinit de casute de email la mii de provideri si sa aplici iar metoda forward? Mi se pare ca, din contra, Internetul este acum mult mai permisiv si mai deschis decat acum 10 ani.

        Daca nu aparea Google si acum aveai 2MB limita de spatiu la Yahoo sau Hotmail. Sau daca nu aparea iPhone erai si acum cu Nokia Nxx cu Symbian. Evolutii exista, si mi se pare corect ca fiecare companie sa isi protejeze investitiile si banii fara ca Gigel Piratu' de pe net sa ii fure. Asa ca aceste walled-gardens au aparut pentru a-si proteja fiecare investitia, nu pentru a da moca totul la Google sa indexese ei si sa ia bani din reclame. Logic?
        • 0 (0 voturi)    
          Nu-i chiar asa de logic (Miercuri, 18 aprilie 2012, 2:54)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui CGiboi

          In momentul in care FB o sa-mi ofere un engine de cautare generic si performant macar pt. datele stocate pe FB, hai sa mai zicem.
    • +5 (7 voturi)    
      Ipocrizie (Luni, 16 aprilie 2012, 14:51)

      Rntmpx [utilizator] i-a raspuns lui CGiboi

      Exact, ai dreptate, Brin este ingrijorat ca Google nu isi poate baga nasul peste tot pe unde ar vrea ei sa cotrobaie cu search-ul si reclamele. Si e un ipocrit, pentru ca Google aduna tone de informatii personale pe care le foloseste pentru a vinde reclame in produsele lor "gratuite".
    • +2 (4 voturi)    
      Ipocrizie (Luni, 16 aprilie 2012, 14:52)

      Rntmpx [utilizator] i-a raspuns lui CGiboi

      Exact, ai dreptate, Brin este ingrijorat ca Google nu isi poate baga nasul peste tot pe unde ar vrea ei sa cotrobaie cu search-ul si reclamele. Si e un ipocrit, pentru ca Google aduna tone de informatii personale pe care le foloseste pentru a vinde reclame in produsele lor "gratuite".
    • -1 (1 vot)    
      Mai concret, de ce se plange Brin ... (Miercuri, 18 aprilie 2012, 2:51)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui CGiboi

      ... e ca facebook blocheaza accesul cralwer-elor Google pe facebook, dar Google nu blocheaza accesul nimanui la Google Groups, GMail, Calendar si alte aplicatii din care poti culege adrese de email si date despre utilizatori - tocma' pt. ca Google e constient ca Internetul e valoros doar atata timp cat e deschis.

      Adica tu n-o sa gasesti nicaieri vreun rezultat de cautare de pe FB in rezultate de la Google, nu pt. ca Google nu vrea sa ti le ofere, ci pt. ca nu poate indexa FB, accesul Google la FB fiind taiat de FB. In schimb, te poti oricand trezi spamuit de FB pe adresa de mail de la Google. Nu ti se pare aiurea? Mai ales ca pe FB n-ai nici un mecanism generic de cautare.
  • +6 (8 voturi)    
    facebook (Luni, 16 aprilie 2012, 14:46)

    hot news [utilizator]

    Niciodata facebook nu va mai avea popularitatea de acum 1-2 ani. Deja toata lumea se plange de aceasta retea sociala, iar multumita cocalarilor din intreaga lume, deja FB a devenit un nou Hi5
  • 0 (4 voturi)    
    Pe cand si la noi ? (Luni, 16 aprilie 2012, 21:40)

    utug [anonim]

    A exprima pe internet opinii lipsite de respect sau critice la adresa familiei regale ("conspiring against the Kingdom’s rulers") se pedepseste cu ani grei de inchisoare ( anti-government documents on the Internet ... deserve the punishment specified by the Kingdom’s law for fighting information crimes.).
    Cei ce comit astfel de infractiuni "do not deserve any pardon ... Unul din cei condamnati este "professor in the Shariah department of a Saudi University ... Being a Shariah professor who is supposed to set a good example to students, he should not have been involved in such crimes ... " Astfel de activitati pe internet ... " undermining national unity and supporting Al-Qaeda’s terrorist ideology.
    Arabia Saudita este in mare prietenie cu Statele Unite.

    In:
    Court issues initial verdicts against 5 terror suspects for conspiring against the state
    http://arabnews.com/saudiarabia/article611644.ece
  • +1 (3 voturi)    
    Cu feisbuc esti nemuritor (Marţi, 17 aprilie 2012, 10:47)

    Valentin G AfacereSigura.ro [anonim]

    Nu va mai bucurati ca v-ati sters contul de facebook. Cand ati fost "de acord cu termenii si conditiile", facebook precizeaza acolo ca are dreptul sa pastreze datele dvs personale, CHIAR si daca iti stergi contul, CHIAR si dupa moartea ta. Doar nu credeati ca a fost creat sa va puneti voi pozele, ci sa vanda datele voastre...cuiva. Persoane importante, nu spun cine
    • +2 (2 voturi)    
      ce sa vanda frate? (Marţi, 17 aprilie 2012, 12:56)

      hidari [anonim] i-a raspuns lui Valentin G AfacereSigura.ro

      adresa de login aka mailfeisbuc@gmail.com pe care nu o folosesti decat ptr fb? numele "real" Gicu Tivitoru? sa le vanda. ca am dat like la Nivea si Coca Cola si deci o sa mi dea reclame cu astia pe pagina? sa dea, cine se uita la ele?
      o sa vada ca am fost la Amara, ptr ca am pus poze de acolo. si? imi pasa extrem de putin.
      tre sa scoata si ei un ban (gramada) de undeva. orice serviciu (bun/prost) se plateste, nu e firesc?
      asta e ca aia cu chip ul pe pasapoarte sau cu cardurile ca vede mama lu stefan cel mare unde am platit eu. so what? stiu si aia de la banca. nu vad impedimente.
      nu te pune nimeni sa pui poze cu sotia goala, cu copiii sau cu tine cand stai pe wc.
  • +2 (2 voturi)    
    comunicare (Marţi, 17 aprilie 2012, 11:39)

    lem11 [utilizator]

    Bani si influenta.
    Mai este ceva ex. Primavara araba,unele guverne se tem de retelele de socializare,intre a te teme ca-ti dai unele date "personale" si a-ti exprima punctul de vedere eu as alege partea a doua.
    As merge pe zicala doi se cearta si al treilea castiga,
    castigatorul sa fim noi.Concurenta duce la progres,accept unele restrictii insa doresc sa primesc informatii si sa comunic.
  • +4 (4 voturi)    
    explicati pls... (Marţi, 17 aprilie 2012, 12:19)

    hidari [anonim]

    ..care e problema cu facebook ca nu va inteleg.

    la suprafata avem un serviciu de sharing in care te loghezi cu un mail si un pass. ai control aproape total asupra a ce postezi, asta dpdv al celorlalti participanti la trafic, nu al proprietarului aplicatiei. postezi ce vrei, share uiesti ce vrei.

    in adanc avem de a face cu un soft creat pentru: (1) a obtine legal date personale (adica adrese de mail si nume) in vederea realizarii de profit pe o cale sau alta si (2) pentru a posta reclame organizate dupa preferintele fiecaruia, zone geografice, etc.

    ok. cu ce va deranjeaza? nu tre sa puneti adresa principala de mail, faceti una la misto, dar reala. nu va pune nimeni sa va dati numele real. nu va obliga nimeni sa puneti poze. ok si daca puneti care e problema? le vad prietenii (fctie de setari) si evident proprietarul aplicatiei.

    din pct meu de vedere e o aplicatie utila cu care pastrez legatura cu oamenii cu care nu am timp sa ma vad in real life, nu mi consuma mai mult de 15 min pe zi (daca am chef sa ma updatez cu ce au mai postat altii). ca imi vede zuckerman pozele? asa si? sa vina in vizita daca e curios... big deal. nu omor pe nimeni, nu pun bombe, nu fur, sunt clean in fata legii. probabil si putin exhibitionist daca nu ma deranjeaza, dar intreb din nou, care e problema?
  • -1 (1 vot)    
    pai .... (Marţi, 17 aprilie 2012, 13:08)

    m o [anonim]

    cate tampenii indura ac activtate care etse cea mai mare benefacere a lumii ns., cgiar ar trebui sa intervina cienav, ceva, cumva, sa nu se mai poate; prea bun. prea mult, prea duilce, prea acru, prea tampiti


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi