S-au reintors in forta zvonurile legate de o tableta iPad cu ecran de 7-8 inch si, desi Steve Jobs spunea ca un astfel de iPad nu are sens, se pare ca piata s-a schimbat suficient incat sa fie nevoie de o astfel de tableta. Chiar daca lansarea unui iPad mini ar "musca" din vanzarile iPad-ului clasic, o astfel de miscare ar fi o lovitura crunta pentru concurenta si ar intari pozitia Apple pe o piata a tabletelor pe care o domina.

Intr-o fabrica Foxconn unde se produce iPad-ulFoto: Reuters

Totul a pornit de la articole aparute pe Bloomberg si The Wall Street Journal care spuneau ca spre final de an, probabil in octombrie, Apple va lansa un iPad mai mic. Si in 2010 s-a vorbit despre o mini-tableta Apple, insa regretatul Steve Jobs spunea atunci ca o tableta de 7 inch este inutila fiindca este mult prea mare fata de iPhone si mult prea mica fata de iPad incat sa poata oferi userilor o experienta ireprosabila.

PC World scrie insa ca piata s-a schimbat iar acum o astfel de tableta ar fi un atu pentru Apple care ar da concurentilor o lovitura dura. Cu al sau iPad Apple are peste 60% din piata, insa concurentii au lansat versiuni cu ecrane de 7 inch si au spus in repetate randuri ca iPad are un ecran prea mare si este prea scumpa.

Ei bine, daca un iPad mini ar fi vandut de la preturi pornind din intervalul 200-300 dolari concurenta reprezentanta de tablete precum Amazon Kindle Fire si Google Nexus 7 ar suferi. iPad ar intra intr-o zona in care nu a mai fost prezenta din cauza pretului mare al tabletei si - chiar daca un iPad Mini ar "musca" din vanzarile iPad-ului clasic, per total Apple va castiga si mai mare cota de piata.

In plus, un iPad mini ar fi mai portabil, usor de tinut cu o singura mana si mai usor de folosit in scoli sau in companii unde o tableta ar fi neceara in diverse activitati. iPad a avut cronici foarte bune, spre diferenta de tabletele cu Android care, si din cauza fragmentarii create de numarul mare de versiuni ale sistemului din piata, au fost criticate pentru functionarea defectuoasa.

Vestea proasta pentru concurenta este si ca zvonurile depsre un iPad mai mic pot crea un sentiment de asteptare in piata, astfel ca oameni care si-ar fi luat o tableta de 7 inch cu Android ar putea sa amane decizia, sperand sa isi ia micul iPad.

Piata tabletelor a fost pe plan mondial de circa 60 de miliioane de unitati in 2011, pentru anul in curs estimarile arata 100-120 de milioane, iar pentru la anul toate prognozele indica vanzarea a peste 150 milioane terminale din toate marcile. Date fiind cifrele, lansarea unui iPad va avea o influenta de ordinul milioanelor de unitati vandute.