​Google trimisese la inceput de iulie o scrisoare prin care spera sa convinga Comisia Europeana ca nu face abuz de pozitie dominanta pe piata cautarii pe internet si a publicitatii online, insa oficialii CE nu au fost multumiti de ea, iar compania americana a fost nevoita sa mai trimita una revizuita, cu explicatii mai clare, scrie Financial Times. Comisia a deschis in noiembrie 2010 o ancheta formala impotriva Google si in total 16 companii acuza oficial gigantul web de practici prin care isi inlatura concurenta si isi promoveaza propriile produse si servicii.

Comisarul european pentru concurenta Joaquin Almunia a discutat cu presedintele Google, Eric Schmidt, cerandu-i acestuia sa clarifice cateva elemente vagi din scrisoarea trimisa in primele zile din iulie. Prima scrisoare a venit dupa ce Almunia a dat Google un termen limita pana la care sa dea o scrisoare detaliata, insa se pare ca prima scrisoare nu clarifica toate aspectele.

Acum, reprezentantii Comisiei vor analiza scrisoarea revizuita si in circa doua saptamani vor decide fie daca Google va fi oficial acuzata sau daca, din contra, este cazul sa fie deschise discutiile finale pentru inchiderea anchetei.

Cel mai rau scenariu pentru Google ar fi o amenda consistenta, maximul permis de lege fiind de 10% din cifra de afaceri care la Google a fost de peste 37 miliarde dolari in 2011.

Comisarul european pentru concurenta Joaquin Almunia spunea in luna mai ca ofera celor de la Google ragaz de cateva saptamani pentru a da un raspuns, iar pe 2 iulie Comisia confirma ca a primit prima scrisoare de la Google.

Multe dintre companiile de la care a pornit ancheta se plangeau ca practicile abuzive ale Google s-au intetit in 2011 cu o vointa clara de a elimina orice forma de concurenta in numeroase sectoare precum cautarea de clipuri video online sau compararea preturilor unor produse, cazari si bilete de avion.

Google este acuzata nu doar ca isi privilegiaza in rezultatele cautarii propriile produse, ci si ca pur si simplu copiaza continut din alte site-uri concurente - precum cele cu review-uri de calatorii si restaurante - si il afiseaza in propriile rezultate fara acordul site-ul de unde continutul fusese preluat.