Google lanseaza o competitie in care elevii sunt invitati sa-i redeseneze logo-ul pentru Ziua Nationala a Romaniei

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 13 septembrie 2012, 14:43 Economie | IT

Cateva din doodle-urile romanesti de pana acum
Foto: Google
Google a lansat un concurs la care elevi cu varste intre 6 si 14 ani sunt invitati sa trimita desene cu idei legate de doodle-ul cu care Google va sarbatori ziua de 1 decembrie. Castigatorul va primi un premiu de 15.000 lei, iar cei zece finalisti vor castiga cate o tableta. Rezultatul final va fi aflat de Ziua Nationala, iar castigatorul va fi ales si de publicul care va putea vota intre 8 si 27 noiembrie.

Concursul Google 4 Doodle se adreseaza copiilor cu varste intre 6 si 14 ani, ce urmeaza cursurile primare sau gimnaziale ale tuturor scolilor din Romania. 

Copiii pot fi inscrisi in concurs de catre parinti, invatatori sau profesori, respectand regula unui singur desen inscris pentru fiecare copil. Desenele pot fi trimise prin posta sau e-mail, alaturi de formularul de inscriere disponibil pe pagina google.ro/doodle4google. Termenul limita de trimitere a desenelor este 15 octombrie.

Intr-o prima etapa, echipa Google Romania va selecta cele mai frumoase 250 de lucrari din cele inscrise in concurs. Juriul concursului va alege apoi cele mai reprezentative 30 desene, Dintre acestea, primele 10 desene finaliste vor fi alese prin vot public pe site-ul Doodle 4 Google Romania, iar desenul ce va obtine cel mai mare punctaj din intregul concurs va deveni marele castigator. Votul publicului va putea fi exprimat online intre 8 si 27 noiembrie 2012, pe site-ul www.google.ro/doodle4google.

In afara de premiul cel mare si de premiile finalistilor, si scolile din care provin primii cinci clasati in functie de voturi vor primi cate o bursa de tehnologie in valoare de 20.000 lei.

Juriul concursului Doodle 4 Google Romania este format din personalitati din domeniul artistic, media si educatie, Nicolae Alexi, Adrian Botan, Adrian Braescu, Andreea Esca, Medeea Marinescu, Ioan T. Morar si Catalin Stefanescu. Din juriu va face parte si Sophia Foster-Dimino, membra a echipei care se ocupa de redesenarea logo-ului Google la aniversarile pe care Google le sarbatoreste la nivel international si local.

Despre doodles

Google isi schimba logo-ul ocazional, pentru a serba un anumit eveniment major sau o personalitate anume care a schimbat lumea; in galeria celor mai recente logo-uri dedicate Romaniei s-au numarat Constantin Brancusi , George Enescu , I.L. Caragiale , Sergiu Celibidache , Martisorul  sau Ziua Nationala a Romanie i. Competitii similare pentru a decora pagina Google in momente speciale s-au organizat in peste 30 de tari, Romania aflandu-se la prima editie in acest an.

Cum a aparut ideea acestor doodles?

In 1998, fondatorii Google - Larry si Sergei au participat la festivalul Burning Man din desertul Nevada. Pentru ca au vrut sa-si anunte utilizatorii ca vor fi plecati in acea perioada, au adaugat emblema festivalului in spatele logo-ului Google.

Primul doodle astfel creat fost unul relativ simplu, dar ideea de a decora logo-ul companiei cu ocazia unor evenimente importante a fost neasteptat de bine primita de catre utilizatorii nostri, care au apreciat natura jucausa a acestor modificari. Doi ani mai tarziu, in 2000, Larry si Sergei l-au numit pe Dennis Hwang managerul echipei Doodle Google.

De atunci s-au creat peste 1000 doodles pentru paginile de start Google din intreaga lume, sarbatorind personalitati ca Marie Curie, Ghandi sau personaje ca Batman. Unele dintre aceste doodles sunt publicate la nivel global (pe toate paginile de start locale) iar altele sunt create special pentru o anumita tara.

Doodle-urile au inceput ca simple ilustratii dar in timp acestea au evoluat, ca si tehnologia, astfel incat s-au creat unele sofisticate, ca cel dedicat aniversarii primei publicari a povestii lui Pinocchio, si doodle-uri interactive, ca cele ce omagiau opera lui Jules Verne (20,000 de Leghe Sub Mari) sau chitara electrica Les Paul.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

3049 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri