​A trecut un an de la moartea lui Steve Jobs, iar fanii sai, dar si industria de profil, inca ii simt lipsa. Un personaj charismatic care sa-i ia locul nu a aparut inca, intrebari de genul "Ce ar fi fost daca Steve ar mai trai inca?" nu isi au rostul, insa o serie de calitati ale sale ii fac pe admiratori sa ii simta lipsa

Steve JobsFoto: Apple.com

Zece lucruri pentru care Steve Jobs ne lipeste, in viziunea publicatiei eWeek.

1. Capacitatea de a inova. Foarte multi spun ca a fost cel mai inovativ CEO, iar modul in care a transformat industria IT este o dovada in acest sens

2. Pasiunea incredibila. Iubea tehnologia enorm si s-a gandit cum poate fi ea utila consumatorilor dar si cum poate fi facuta atragatoare, astfel incat oamenii sa fie dornici sa dea cu placere, spre exemplu, cateva sute de dolari pe un telefon.

3. Dorinta de a fi cel mai bun. S-a spus despre el ca e arogant si extrem de dificil, insa Steve Jobs a vrut mereu ca Apple sa scoata cele mai bune produse, si nu sa faca bani vanzand gadget-uri mediocre.

4. Obsesia fata de produsele Apple.Atentia la orice detaliu era uimitoare, la fel ca si faptul ca putea anula proiecte la care s-a muncit mult fiindca produsul rezultat nu era perfect.

5. O viziune clara asupra viitorului. Intuia ce va fi la moda peste cativa ani si a scos produse care au pus concurenta pe jar. Interesant e ca intr-un discurs din 1983 descrie ceva asemanator cu iPad-ul.

6. Incantarea cu care erau asteptate aparitiile sale publice. Puterea de a captiva publicul si de a-l convinge a fost extraordinara, iar conferitele sale erau motiv de bucurie pentru fanii sai. Tim Cook, desi este un profesionist desavarsit, nu are charisma lui Jobs.

7. Sentimentul ca va urma ceva special. Seful Apple era imprevizibil si evident capabil sa vina cu surprize. Dadea tuturor acea impresie ca in orice moment ar fi putut urma anuntarea unui produs cu totul si cu totul nou.

8. Protector al industriei: A vorbit mereu de importanta protejarii ndustriei IT, a tinut la distanta companiile de muzica si film, a si negociat dar s-a si luptat cu ele, iar consumatorul a fost cel castigat.

9. A pus concurenta la treaba. Lansand atatea produse apreciate, Apple a dat dureri de cap rivalilor, insa i-a si pus la treaba, determinandu-i sa incerce in mod serios sa faca produse concurente viabile. Uneori rivalii au reusit, alteori nu. Despre multe tablete se spune ca vor sa fie "concurente cu iPad", insa gadgetul Apple are 60% din piata.

10. Atacurile la adresa concurentei. Nu de putine ori Steve Jobs a facut referiri la produsele concurentei, spunand despre ele ca sunt slabe, nepotrivite sau ca au tehnologie furata de la Apple. Microsoft, Google si Samsung au fost printre companiile vizate, insa aceste atacuri faceau deliciul publicului, fiind o exceptie simpatica intr-o industrie cu multe discursuri plicticoase.