Facebook testeaza in SUA un nou buton numit "Want" (Vreau) care sa-i ajute pe utilizatori sa creeze usor liste cu lucruri pe care ar vrea sa le cumpere, reteaua sociala devenind astfel un fel de intermediar intre cumparator si retailer. Want ar putea deveni un buton la fel de popular ca si celebrul "Like", iar compania spera sa ajunga sa faca profit prin acest buton de e-commerce. Pentru inceput exista o colaborare restransa in SUA, cu sapte retaileri, insa e de asteptat ca lucrurile sa se extinda rapid.

Facebook testeaza aplicatia numita “Collections” care contine practic trei butoane: Want, Collect si Like pentru paginile unor retaileri care au semnat o intelegere cu cea mai mare retea sociala. Practic, butonul Want este de baza fiindca va ajuta userii Facebook sa creeze "wishlists", liste cu produse pe care ar fi interesati sa le cumpere, liste care vor fi afisate in "Timeline-ul" fiecarui user si care vor putea fi vazute de prieteni.

Facebook spune ca, dat fiind ca multe companii pun albume foto pe retea astfel incat utilizatorii sa vada produsele, acum lucrul acesta va deveni mai usor prin optiunea "Collections" prin care retailerii care bat palma cu Facebook vor putea sa impartaseasca mai usor noutatile cu publicul, iar utilizatorii vor putea sa dea mult mai usor Share, astfel incat un numar cat mai mare de oameni sa afle despre aceste produse.

Facebook nu a dat detalii despre momentul in care noua aplicatie va deveni disponibila pe scara larga si nici cand spera sa obtina profituri importante din e-commerce. Deocamdata colaborarea este restransa in SUA, cel mai cunoscut retailer dintre cei cu care s-au facut intelegeri fiind Victoria’s Secret.

Facebook face un pas important in e-commerce si spera sa devina un intermediar intre cumparator si retailer, marea miza fiind faptul ca userii pot impartasi prietenilor listele cu produse alese, iar pasii catre cumpararea propriu-zisa a unui produs sunt mult mai usor de parcurs, fiind vorba de un simplu click de pe link-urile din noua aplicatie "Collections".

In conditiile in care pretul actiunilor Facebook s-a prabusit, compania cauta noi surse de profit, iar extinderea pe e-commerce este o pista importanta.