​Compania romaneasca E-Boda a lansat primele sale tablete cu procesor dual-core, una fiind cel mai scump model al gamei, la pretul de 1.099 lei. E-Boda are acum sapte tablete in gama, cea mai ieftina fiind 450 lei, iar pana la final de an vrea sa mai lanseze doua modele. E-Boda este in concurenta cu Allview si Evolio, companii locale care au aproape jumatate dintr-o piata a tabletelor estimata la circa 150.000 de unitati in 2012.

E-Boda Supreme X200Foto: Hotnews

E-Boda a lansat doua tablete. Modelul cu ecran de 8 inch Supreme X80 are procesor Amlogic Dual Core 1,5 GHz, 16 GB memorie interna, sistem Android 4.0 si 430 grame greutate. Pretul este de 699 lei, iar livrarile incep la 1 noiembrie.

Cel mai scump model de tableta al E-Boda de pana acum se numeste Supreme 200, are ecran de 9,7 inch, procesor Rockchip Dual Core 1,5 GHz, rezolutie 1024 x 768 pixeli, camera frontala VGA si de 2 MP pe spate si o greutate de 600 grame. Modelul costa 1.099 si are conectivitate WiFi, iar cea 3G este prin modem USB. Ca accesorii exista un adaptor 3G, la 200 lei. Cei de la E-Boda spun ca ambele terminale au o autonomie de cinci ore pe streaming video.

Alexandru Dragoiu, fondator al E-Boda, spune ca pentru moment nu sunt planuri pentru lansarea unei tablete mai scumpe, ceva la 1.300 - 1.400 lei care sa aiba conectivitate 3G integrata. El spune insa ca vor mai fi lansate alte doua modele de tableta anul acesta, astfel ca gama E-Boda va ajunge la un total de noua tablete, cea mai ieftina fiind circa 450 lei.

Dragoiu spune ca piata romaneasca a tabletelor merge foarte bine. Daca la inceput de an se vindeau sun 10.000 de unitati/luna din toate marcile, in luna in curs s-ar putea vinde 15.000, iar in decembrie chiar 45.000. El estimeaza o piata totala de 150-160.000 unde E-Boda sa vanda circa 20.000, dintre companiile autohtone fiind depasita de Allview. Seful E-Boda spune ca piata tabletelor are mare potential si poate lejer sa treaca de 300.000 de unitati in 2013.

Compania se gandeste sa vanda si smartphone-uri, insa o decizie nu a fost luata fiindca piata e altfel, iar clientii aleg terminalele in mod diferit fata de tablete. La smartphone-uri clientii tin mult mai mult sa-si ia marci consacrate precum Apple, Samsung, HTC sau LG, in timp ce la tablete s-a ajuns ca brand-urile autohtone sa aiba cote mari de piata, fiind avantajate de preturile mult mai mici decat ale iPad.