​Google Flu Trends, aplicatia care furnizeaza estimari aproape in timp real ale incidentei gripei in mai multe regiuni ale globului, este disponibila acum si in Romania, a anuntat compania. In Romania, Google Flu Trends utilizeaza tendintele observate in interogarile de cautare timp de mai multe sezoane, coroborate cu datele oficiale furnizate de Institutul Cantacuzino.

Google a constatat ca anumiti termeni de cautare referitori la gripa sunt frecvent utilizati in fiecare an in perioada epidemiilor de gripa. Comparand numarul de cautari online cu datele din sistemele traditionale de supraveghere a gripei, Google a dezvoltat Flu Trends care se vrea a fi un sistem de avertizare in privinta unor noi epidemii de gripa.

In Romania, Google Flu Trends utilizeaza tendintele observate in interogarile de cautare timp de mai multe sezoane, coroborate cu datele oficiale furnizate de Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie-Imunologie Cantacuzino (INCDMI – Cantacuzino).

“Localizarea sistemului Google Flu Trends si pentru Romania va furniza informatii utile si va semnala tendinte care pot fi de un real ajutor sanatatii publice. Folosirea cautarilor online pentru completarea supravegherii nationale, conventionale a gripei, va facilita si va directiona masurile de control, intrucat alerta debutului unei epidemii va putea fi facuta in avans cu cel putin 7 zile fata de raportarile oficiale ale cazurilor”, spune Viorel Alexandrescu, medic primar, doctor in stiinte medicale, Seful Centrului National de Gripa din reteaua OMS, INCDMI – Cantacuzino.

"Google Flu Trends si-a dovedit deja eficienta in monitorizarea epidemiilor si pandemiilor de gripa in aproape 30 de tari, si suntem foarte bucurosi sa colaboram cu Institutul Cantacuzino pentru a pune la dispozitia medicilor si a publicului larg un instrument gratuit ce poate contribui la mentinerea sanatatii pe perioada sezoanelor de gripa, prin detectarea timpurie a unei epidemii", a declarat Dan Bulucea, director general Google Romania.

Graficele Google Flu Trends sunt bazate pe date anonime si cumulate provenind de la milioane de cautari Google efectuate in timp, iar rezultatele afisate sunt generate de un sistem automatizat.