​Facebook a demarat luni seara un amplu proces de votare prin care invita utilizatorii retelei sa spuna DA unui nou set de conditii de folosire a platformei care cuprinde si anularea posibilitatii ca pe viitor userii sa mai poata vota asupra schimbarilor pe care Facebook le face regulilor sale. Multe voci au criticat noile reguli care se refera si la modul in care informatiile celor care detin conturi sunt partajate cu companii recent cumparate de Facebook, precum Instagram. Votul este posibil pana pe 10 decembrie seara si poate fi validat doar daca participa 300 de milioane de useri.

Facebook cheama oamenii la vot si ii intreaba daca vor ca actualele conditii de utilizare sa fie pastrate sau daca vor ca cele noi sa intre in vigoare. Compania spune ca cele noi sunt mai clare si adauga ca votul va fi supervizat de un auditor independent. Facebook explica schimbarile aici.

Cea mai controversata prevedere a noilor reguli tine exact de anularea pe viitor unui astfel de proces de votare precum cel declansat pe 3 decembrie. Facebook spune ca acest sistem de vot nu a fost eficient si nici nu este potrivit cu situatia actuala in care reteaua sociala a devenit o companie foarte mare care trebuie sa respecte o serie de reguli impuse de autoritatile de protectie a datelor din diverse tari.

Compania mai spune ca vor fi introduse noi aplicatii prin care userii vor fi incurajati sa dea feedback de calitate si adauga ca cei care au cont pe retea nu trebuie sa se teama ca prin eliminarea sistemului de vot nu vor mai avea nicio putere.

O alta propunere inclusa in noul pachet poate largi restrictiile in ceea ce priveste persoanele care pot contacta pe Facebook un anumit utilizator si practic optiunii "Who can send you Facebook messages" ii vor putea fi adaugate tot felul de noi filtre.

O alta schimbare propusa tine de modul inc are sunt stocate si partajate informatiil de pe Facebook cu cele de pe noi companii achizitionate, precum Instagram. Facebook nu vrea ca informatiile user-ilor sai sa fie total separate de cele pe care acei useri le au spre exemplu pe Instagram si se doreste atingerea unui nivel in care profilele de pe Facebook si cele de pe Instagram sa fie oarecum unificate, astfel ca un user sa gaseasca la un loc tot ce a postat cu Facebook cu ce a postat pe Instagram.

Facebook spune ca o stocare comuna a datelor intre diversele companii pe care le detine va fi mult mai eficienta decat o stocare total separata.

Compania spune ca votul este deschis pana pe 10 decembrie la ora 20.00 GMT si pentru a fi validat, 30% din userii activi ai retelei, deci cam 300 de milioane, trebuie sa-si fi spus parerea. Daca nu se ajunge la acest procent votul are doar rol "consultativ".

La ora publicarii acestei stiri (16.09 pe 4 decembrie), cam 5.500 de voturi erau pentru noile reguli, iar peste 55.000 voiau mentinerea celor de acum.