eMAG, Flanco si Altex au fost principalele magazine de unde romanii au facut cumparaturi de Black Friday, cei mai multi au ales sa-si cumpere electrocasnice, iar pe locul secund s-au clasat electronicele, arata un studiu Daedalus Millward Brown. Cercetarea a fost realizata pe un esantion reprezentativ de 2.000 de respondenti din mediul urban si rural, cu varste cuprinse intre 18 si 50 de ani.

Din ce magazine au ales romanii sa-si faca cumparaturile de Black Friday

1. eMAG.ro - 21,1%

2. Flanco - 18,4%

3. Altex+Mediagalaxy - 12,3%

4. Domo - 9,4%

5. Carrefour - 8,6%

6. Metro - 2,8%

7. evomag.ro - 2,2%

8. PCGarage.ro -1,6%

9. Kaufland - 1%

10.Azerty.ro, Clickshop.ro, Cel.ro - 0,6%

Studiul, realizat intre 4 si 6 decembrie 2012, a investigat comportamentul de cumparare al romanilor cu ocazia Black Friday si a masurat piata de retail din Romania.

Rezultatele studiului post-Black Friday au indicat o crestere accelerata a procentului romanilor familiarizati cu acest eveniment - in mai putin de 20 zile, acesta a sarit de la 27,2% la 69,8%. Dintre cei care au auzit despre Black Friday, 11,1% au spus ca au cumparat ceva de la retailerii care au avut promotii in weekendul 23-25 noiembrie.

Conform studiului, 38,1% dintre cumparatori au ales de Black Friday sa cumpere online. Cei mai multi romani s-au folosit de reducerile de Black Friday pentru a-si completa sau inlocui produsele electrocasnice din gospodarie : 44,4% din achizitiile de Black Friday au reprezentat produse din aceasta categorie.

Pe locul doi si trei in preferintele romanilor s-au plasat tot produse din electroIT: segmentul IT&C (in care au fost incluse laptopurile, telefoanele sau tabletele) a reprezentat 30% din achizitii, in timp ce electronicele (televizoare, aparatura foto-video etc.) au reprezentat alte 24,3% dintre cumparaturi.

De Black Friday, romanii au optat si pentru alte categorii de produse - segmentele de fashion, cosmetic sau alimente au atras 23,2% dintre cumparaturi .

Jucariile au reprezentat 2,4% din achizitii in timp ce doar 2% dintre romani au optat pentru produsele de bricolaj.

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ de 2.000 de respondenti din mediul urban si rural, cu varste cuprinse intre 18 si 50 de ani. Eroarea de esantionare a studiului este de +/-2,2%.