Instagram, aplicatia foto pe care Facebook a platit un miliard de dolari, si-a suparat utilizatorii prin schimbarea regulilor si introducerea unui punct ce permite vinderea in scop publicitar a continutului postat de useri. Oficialii Facebook spuneau recent ca vor gasi moduri prin care sa faca bani cu Instagram, iar acum multi useri se declara suparati de noile reguli care le-au fost impuse fara consultare.

Noua clauza introdusa in conditiile de utilizare a Instagram inseamna ca fotografiile pot fi vandute catre companii sau organizatii in scop publicitar, iar veniturile ar merge catre Instagram.

Clauza spune ca "o parte sau intregul serviciu ar putea fi sustinut cu venituri din publicitate" si adauga ca, in consecinta, "pentru a ne ajuta sa livram continut sponsorizat, platit sau promotional, sunteti de acord cu faptul ca o companie sau o alta entitate ne poate plati pentru a afisa numele de user, preferintele, fotografiile sau actiunile, in legatura cu continut platit sau sposorizat - fara ca dvs sa primiti compensatie"

Utilizatorii s-au aratat deranjati de aceasta clauza pe care nu o pot evita decat daca isi desfiinteaza profilul. Multi spun ca dreptul la confidentialitate le este incalcat si se arata furiosi mai ales fiindca aceasta clauza le este impusa fara o consultare prealabila.

Instagram a fost creata de Kevin Systrom si Mike Krieger in 2010, din octombrie 2010 este pe App Store, iar din aprilie 2012 este pe Android Market (Google Play).

Prin Instagram utilizatorii pot aplica diverse filtre foto pozelor pe care le fac cu smartphone-ul sau tableta si apoi le pot posta rapid in diverse retele sociale: Facebook, Twitter, Flickr, Foursquare si Tumblr. Desi mai exista destule aplicatii care fac lucruri similare - Picplz, Path, Camera Awesome sau Hipstamatic - Instagram are mult mai multi useri pentru ca este foarte usor de utilizat si merge extrem de rapid.