​Comisia Europana pregateste un pachet de legi gandit sa limiteze modul in care mari companii de internet precum Facebook si Google pot utiliza informatiile postate de utilziatori, dorinta CE fiind ca acestia sa fie informati despre ce se intampla cu datele lor, mai ales daca ele sunt vandute in scop comercial, scrie Reuters.

Companiile de internet se opun unor reguli mai stricte, iar proiectul de lege care va fi discutat in urmatoarele luni prevede si ca daca informatiile clientilor sunt compromise, companiile de internet pot fi penalizate cu amenzi de aproximativ 1% din cifra de afaceri.

Jan Philipp Albrecht, un membru al Parlamentului European, propune o reforma prin care marile companii de internet sa fie nevoite sa-si informeze userii in legatura cu ce fac cu datele acestora. El spune ca utilizatorii au nu numai dreptul sa stie ce se intampla cu datele lor, ci si sa poata sa se opuna procesarii acestor date daca userii doresc acest lucru.

Vizate sunt marile motoare de cautare si retelele sociale, iar miza este ca userii sa aiba control asupra informatiilor pe care le pun si sa fie instiintati daca datele sunt vandute in scop comercial.

Propunerea ar fi ca autoritatile nationale sa poata impune amenzi cuprinse intre 0,5 si 2% din cifra de afaceri locala a companiilor de internet daca se dovedeste ca datele userilor sunt compromise ( pierdute sau divulgate fara acordul lor). Totusi, politicieni de rang inalt din Parlamentul European fac lobby puternic pentru ca amenda maxima permisa sa fie de 1% din cifra de afaceri ca nu cumva acele companii sa nu fie tentate sa-si mute operatiunile in alte tari.