Rata de penetrare a internetului a crescut mult intre 2010 si 2012, ajungand la 61% in randul orasenilor si 33% in zona rurala, arata un studiu Gfk-Omnibus prin care au fost colectate in total 40.000 de raspunsuri in doi ani. O concluzie interesanta este ca a crescut semnificativ gradul de utilizare in randul persoanelor mature.

GfK Romania a realizat un studiu despre obiceiurile de utilizare a internetului in Romania de-a lungul a doi ani - 2010 si 2012. Rezultatele arata ca incidenta in randul persoanelor cu varsta de peste 15 ani a fost de 48.7% in 2012, in crestere cu 8 puncte procentuale fata de anul 2010.

Procentul femeilor care utilizeaza internetul cunoaste o crestere mai mare decat cel al barbatilor. In 2012, aproximativ 50% dintre barbati si putin peste 47% dintre femei foloseau internetul. Numarul barbatilor a crescut cu 7.7 puncte comparativ cu 2010, iar cel al femeilor cu 9,3 puncte.

.

Si mediul rural inregistreaza o dinamica buna, cu o crestere mai mare 2010 si 2012: rata de penetrare a urcat de la 22%, la 33% in acesti doi ani.

In ceea ce priveste mediul urban, 61% dintre oraseni au utilizat internetul in 2012, in crestere cu aproape 7 puncte procentuale fata de 2010. Cea mai mare penetrare este in Bucuresti, unde 68% dintre persoanele cu varsta de peste 15 ani acceseaza acest mediu.

Internetul este foarte agreat de tineri. Aproximativ 83% dintre persoanele cu varsta intre 15-24 ani il folosesc, 71% dintre cei intre 25 si 34 ani si 62% dintre cei intre 35 si 44 ani, se arata in comunicatul Gfk.

Este interesant de semnalat faptul ca cel mai mult utilizarea internetului a crescut in randul persoanelor mature, 35-44 ani (mai mult cu 15 puncte procentuale comparativ cu 2010). O crestere semnificativa, de aproximativ 8 puncte, se remarca si pentru intervalul de varsta 45-54 ani.

Atunci cand se refera la educatie, studiul arata ca 89% dintre persoanele cu educatie superioara si 52% dintre persoanele cu educatie medie sunt utilizatoare de internet.

¬Aparitia gadgeturilor, expansiunea furnizorilor de internet, deschiderea consumatorilor care inainte erau reticenti fata de acest mediu de comunicare sunt doar cativa factori care sustin cresterea accelerata a utilizarii internetului. Internautii deja nu mai reprezinta un target de nisa. Multe companii isi regandesc business-ul, construind strategii de abordare a consumatorului digital.¬, e de parere Traian Nastase, Online Project Manager GfK Romania

Datele prezentate fac parte din GfK Romania Omnibus si au fost culese pe tot parcursul anilor 2010 si 2012, find reprezentative la nivel national pentru persoanele cu varsta de peste 15 ani, marja de eroare +/- 0.7%. In total au fost peste 40.000 de respondenti in cei doi ani. Au fost chestionate lunar cam 1.500 ¬ 1.700 de persoane.