​Cam o treime dintre toate atacurile informatice de proportii sunt initiate in China, stat care si-a castigat pozitia de cel mai "sofisticat si prolific hacker" cand e vorba de atacurile asupra unor companii, este mesajul principal al unei carti la redactarea careia a participat si presedintele Google, Eric Schmidt. Foarte recent, China a fost acuzata de atacuri sistematice asupra unor prestigioase ziare americane si e banuita ca ar fi si spatele compromiterii a 250.000 de conturi de Twitter.

Un studiu al companiei Akamai arata ca din China provin o treime din atacurile cibernetice de amploare, iar concluzia era ca cea mai populata tara de pe glob investeste tot mai mult in construirea acestor atacuri gandite sa afecteze institutii si companii din tarile Occidentale.

O carte ce va fi lansata in aprilie, si printre ai carei autori se numara Eric Schmdit, presedinte al Google, numeste China ca fiind "cel mai sofisitcat si prolific hacker" cand e vorba de atacurile asupra unor companii straine. Mai mult, in carte este descris modul in care statul chinez colaboreaza indeaproape cu companii chineze de tehnologie care sunt folosite pe post de spioni cand se extind in Vest.

China a negat mereu ca ar fi in spatele unor atacuri informatice si a spus ca astfel de acuzatii sunt iresponsabile si nedrepte, oficialii de la Beijing adaugand chiar ca tara lor este victima a unor atacuri cibernetice, nu autoare a lor.

Foarte putini sunt insa dispusi sa creada spusele chinezilor, mai ales ca foarte recent, The New York Times a spus ca de cateva luni este tinta unor atacuri insistente venite din China, totul dupa ce a aparut un articol despre averea premierului chinez. Si Wall Street Journal a dezvaluit ca a fost tinta uniui atac informatic initiat din China. La finalul saptamanii trecute Twitter a admis ca 250.000 de conturi au fost compromise, atacul fiind similar cu cel asupra celor doua ziare.. Compania a spus ca atacul a fost unul deosebit de sofisticat.

In ultimii sase ani au fost numeroase atacuri cibernetice ce au avut, se pare, originea in China, de la cele asupra Google, pana la unele asupra NASA sau chiar asupra unei retele sociale din Coreea de Sud.