​Google lucreaza la planul de a deschide magazine proprii in SUA, spatii comerciale in care sa expuna produse precum telefoanele Nexus si laptop-uri Chromebook, scrie Wall Street Journal, preluand o informatie aparuta pe reteaua de blogging 9to5. Cmpania nu a confirmat informatia.

Se pare ca cei de la Google se gandesc de mult timp la deschiderea unor magazine, ideea fiind considerata viabila de cand Google are tot mai multe produse proprii si s-a extins in mai multe segmente IT.

Cele mai apreciate magazine de IT sunt ale Apple care a deschis 400 pe plan mondial si are venituri de 10 miliarde dolari/an din ele. Si Microsoft a deschis recent cateva magazine in SUA, dar nu s-a extins si in Europa.

WSJ noteaza ca Google ar avea ce produse sa expuna: telefoane si tablete Nexus, laptop-uri Chromebook, soft-uri Google TV dar si viitorii ochelari inteligenti Google Glasses.

Google a preluat in 2012 Motorola Mobility pentru 12 miliarde dolari si in cadrul companiei au existat discutii intense daca noua achizitie va deveni divizia de retail a Google sau daca propusele magazine ar trebui sa nu promoveze agresiv produse Motorola, noteaza WSJ.

Problema este ca, desi Google vrea sa aiba succes cu Motorola, compania trebuie sa aiba grija sa nu para ca o favorizeze in raport cu companii precum Samsung si HTC care folosesc pe telefoane sistemul Android al Google.