​Retailerul online Amazon a anuntat ca preia reteaua sociala literara Goodreads care s-a infiintat in 2007 si are in prezent 16 milioane de useri care recomanda carti online, scrie AFP. "Goodreads ne-a ajutat sa schimbam felul in care descoperim cartile si modul in care discutam despre ele", spune Russ Grandinetti, vicepresedinte al Amazon.

Amazon nu a dezvaluit valoarea tranzactiei, dar spune ca va integra in sistemul Kindle continut de pe Goodreads. Pe aceasta retea sociala literara online userii pot pune carti pe "rafturi" virtuale, astfel incat prietenii sa vada ce citesc si sa gaseasca idei de lectura.

Prin Goodreads si autorii isi pot promova cartile, iar algoritmii acestei retele pot ajuta Amazon sa dea sugestii de cumparare mai relevante clientilor sai, la aceast capitol unii plangandu-se ca sugestiile facute de Amazom nu sunt relevante.

Multi spun ca Amazon a ramas in urma altor mari retaileri cand e vorba de utilizarea retelelor sociale Facebook, Twitter si Pinterest, insa achizitia retelei sociale de lectura va mai schimba asta.

Un fost director al Amazon declara ca remanerea in urma se datoreaza faptului ca Jeff Bezos, fondator si CEO al Amazon, nu a vrut sa predea altor companii controlul relatiilor cu clientii " Nu vrea sa joace pe terenul altcuiva. Nu vrea sa intervina altceva intrei ei si client. Acesta a fost mereu punctul de vedere al lui Jeff", spune un fost director, citat de Financial Times.