Apple a fost atacata in ultimele doua saptamani in presa chineza care o acuza ca isi trateaza cu dispret clientii de acolo, considerandu-i de rangul doi in raport cu cei din Occident. Compania americana este victima unei campanii mediatice virtulente, fiind acuzata ca este aroganta si lacoma. Multi spun insa ca vorbim de o capanie gandita sa mai atenueze dominatia Apple pe o piata unde grupurile locale Lenovo, Huawei si ZTE nu au putut aduce produse atat de reusite, noteaza Financial Times.

Apple a fost criticata dur pe 15 martie la emsiuni de pe popularul post de televizune CCTV fiind acuzata ca trateaza cu dispret clientii din China si ca, atunci cand e vorba de inlocuirea unor componente in garantie, acesti clienti sunt clar dezavantajati fata de cei din Vest.

S-a dovedit apoi ca CCTV a convins o serie de celebritati sa promoveze emsiunile defaimatoare pe conturile lor de pe retelele sociale unde aceste persoane cunoscute au atacat si ele Apple

Campania s-a intetit saptamana aceasta cand ziarul oficial al partidului Comunist, People's Daily, a inceput o serie de editoriale in care Apple e catalogata ca fiind aroganta si lacoma si in care se spune ca toate probleme vin de la faptul ca mereu occidentalii s-au considerat superiori, iar chinezii au fost considerati "de mana a doua".

Multi spun insa ca vorbim de o companie gandita sa mai atenueze dominatia Apple pe o piata unde companiile locale Lenovo, Huawei si ZTE nu au putut aduce produse atat de reusite, noteaza Financial Times.

Pe retelele sociale chineze cei mai curajosi au atacat institutiile media de stat, atragand atentia ca reprosurile facute Apple sunt nimic in comparatie cu scandalurile alimentare din China unde s-a descoperit lapte praf otravit in comert si unde zeci de mii de oameni au baut apa dintr-un rau in care s-au gasit cantitati uriase de porci morti.

Apple a vandut in China in valoare de 7,3 miliarde dolari in ultimul trimestru din 2012, aceasta fiind a doua piata a companiei, dupa SUA.