In contextul unor ample campanii care-i cer sa ia masuri, Facebook admite ca are probleme in identificarea continutului care jigneste si care incita la ura, dar cea mai mare retea sociala promite sa schimbe lucurile si sa inlature mai rapid postarile care incita la violenta si care pot afecta diverse categorii sociale. Facebook promite si sa isi instruiasca mai bine angajatii pentru a depista rapid continutul injurios si adauga ca va apela la consultanti specializati pentru ca lucrurile sa se indrepte.

Intr-o postare pe blog-ul Facebook, reprezentatii retelei ce a trecut de un miliard de useri admit ca este foarte clar faptul ca nu functioneaza in mod eficient sistemele de idenificare si inlaturare a postarilor care incita la ura rasiala sau care contin jigniri la adresa femeilor. Facebook mai admite ca, in unele cazuri continutul injurios nu a fost scos destul de repede sau, mai rau, nu a fost deloc scos din retea fiindca modurile de a-l interpreta sunt invechite.

Facebook spune insa ca in ultimele luni a lucrat pentru a imbunatati lucrurile si promite cateva schimbari. In primul rand regulile de interpretare ale postarilor vor fi modificate pentru a fi mai repede depistat continutul injurios. Vor fi consultati si juristi, iar angajatii Facebook vor fi mai bine instruiti pentru a diferentia bine si a interpreta ce ar trebui inlaturat si ce nu. Reteaua vrea ca cei care posteaza continut dur sa fie raspunzatori pentru el si sa poata fi contactati de cei care se simt jigniti de continutul postat. In plus, cei care pun continut sensibil trebuie sa il puna sub numele real.

In ultimele zile s-au desfasurat mai multe campanii online si au existat petitii semnate de sute de mii de oameni nemultumiti de faptul ca Facebook neglijeaza faptul ca foarte multi posteaza continut care incita la ura si violenta, continut considerat jignitor de minoritatile sexuale dar si foarte mult continut jignitor la adresa femeilor.

Mai multe campanii spun ca Facebook face prea putin pentru a lupta contra celor care-i jignesc pe altii pe retea si marile companii ce platesc publicitate pe Facebook au fost indemnate sa boicoteze reteaua fiindca reclamele pentru care marile companii platesc, ajung sa fie plasate alaturi de continut violent si jignitor.