Cum vrea Germania sa-si protejeze internetul in fata spionajului american - Balcanizare, solutie nebuneasca sau idee salvatoare?

de Vlad Barza     HotNews.ro
Sâmbătă, 26 octombrie 2013, 10:59 Economie | IT

​Germania vrea sa-si protejeze internetul de spionajul american al NSA,  iar Deutsche Telekom sustine o propunere radicala: traficul creat in Germania sa ramana in tara si sa nu mai treaca prin centre de date externe, scrie Reuters. Ideea a starnit controverse, unii spun ca germanii vor propriul internet izolat de restul lumii, precum in Iran, iar altii spun ca ar fi o nebunie ca internetului sa i se puna granite. Totul a pornit de la dezvaluirile legate de interceptarea convorbirilor cancelarului Merkel de catre NSA.

Ce se doreste mai exact? Deutsche Telekom, gigant detinut in proportie de 32% de statul german, ar vrea ca orice comunicare online intre doi oameni aflati in Germania, datele pe care si le comunica, sa nu paraseasca Germania in timpul procesului de trimitere de la un om la altul.

Cand utilizam Gmail, Yahoo!, Facebook sau alte site-uri mondiale datele trec pe la centre speciale aflate in general in nord, in tari precum Finlanda, Suedia, Canada sau SUA. Germanii ar vrea insa sa se ajunga intr-un punct in care, un om care trimite din Munchen un e-mail catre un prieten la Berln, datele care circula intre cei doi sa nu paraseasca Germania pentru a nu mai fi interceptate de servicii secrete straine, explica pentru Deutsche Welle, un reprezentant al companiei.

Ideea este insa costisitoare, implica intelegeri cu alti provideri de internet si are uriase limitari fiindca nu se poate aplica pentru cetatenii germani care acceseaza site-uri gazduite in alte tari, dar nici daca doi clienti ai unor companii germane comunica in alte tari unde pentru date vor fi utilizate retelele mobile din acele state.

In SUA ideea a fost perceputa si comentata intr-un mod radical, chiar exagerat, concluzia fiind ca Germania vrea sa se izoleze de restul internetului mondial si ca strategia aminteste de Iran sau China.

Un specialist american pe probleme de securitate avertizeaza ca un astfel de plan ar insemna o "balcanizare" a internetului, termenul din geopolitica avand un sens peiorativ fiindca se refera la o regiune mare care este fragmentata in state mai mici care nu se inteleg intre ele. In plus, mai spune cercetatorul, exact transparenta si libertatea care au facut ca internetul sa fie atat de popular, vor avea de suferit.

Sustinatorii sistemului spun ca s-ar putea trece la o etapa superioara, extinsa  in care datele sa nu iasa din spatiul Schengen, insa pentru asta e nevoie de noi regulamente si de investitii, lucrul parand nerealizabil.

Totusi, pastrarea traficului in Germania nu poate fi facuta pentru cei care acceseaza Google, Facebook si multe alte site-uri internationale. Evident ca nu se pune problema ca nemtii sa nu mai poata accesa aceste site-uri, dar nici companiile nu pot fi obligate sa aiba centre de date in Germania. Masura ar acoperi asadar o mica parte din trafic.

Cei de la Deutsche Telekom spun ca finalitatea tine si de modificarea legislatiei europene de protectie a datelor, astfel incat companii americane de internet care opereaza in Europa sa fie obligate sa respecte legislatia de aici.

Dezvaluirile legate de spionarea telefonului cancelarului Merkel a enervat multa lume in Germania, tara unde legile de protectie a confidentialitatii sunt draconice. In plus, dat fiind trecutul marcat de tragedii legate de supraveghere si politie secreta, spre exemplu STASI, subiectul spionajului comunicational este unul sensibil care infurie multa lume.

Este clar ca ideea sustinuta de Deutsche Telekom, care insa va trebui sa convinga si alti provideri pentru ca ceva consistent sa iasa, va fi greu de pus in practica si prea putin eficienta in raport cu eforturile ce trebuie depuse.

Totusi, nu se poate vorbi de vreo dorinta de izolare a Germania si in niciun caz de un contra-exemplu precum cel al Iranului, tara care a vrut sa se rupa total de internetul global si sa ramana cu un intranet controlat strict de guvern.


Citeste mai multe despre   










4903 vizualizari

  • -11 (23 voturi)    
    Sigur (Sâmbătă, 26 octombrie 2013, 11:23)

    Mihai2009 [utilizator]

    Dupa ce in ultimii 100 de ani ai pornit doua razboaie mondiale si un holocaust te astepti sa nu te intercepteze nimeni? Asta cu izolatul netului e o mare gogoasa de PR imposibil de realizat politic, ca sa nu mai vorbesc de tehnic.
    Sa fie bucurosi nemtii ca i-au ajutat occidentalii sa-si refaca tara, ca nu i-au ras de pe fata Pamantului si ca au primit un oarecare credit de la restul lumii. Totusi, asta nu inseamna ca lumea a uitat ultimii 100 de ani si ca lumea are 100% incredere in ei.
    • +7 (13 voturi)    
      Mda, (Sâmbătă, 26 octombrie 2013, 12:38)

      potaissa [utilizator] i-a raspuns lui Mihai2009

      Istorie ramane istorie ,nu se poate schimba din pacate. In rest scrii o gramada de prostii.O gramada mare. De ajutat n-a ajutat nimeni ,mai citeste si tu putin inainte de a vorbi ,planul Marshall a fost atat pentru nemti cat si pentru francezi ,belgieni si olandezi , pentru austrieci ,pentru danezi valabil, chiar si Marea Britanie a beneficiat. Incredere nu asteapta Germania din partea ta sau a unei Romanii neocomuniste ,nu uita totusi ca fara influnta Germaniei Romania n-ar fi fost nici acum in CE , iar revenind la ideea de baza ,ceea ce fac acum americanii e pur si simplu o porcarie. Mare. Daca ai ceva vreme in weekend mai citeste si tu putin ,ajuta!
      • -3 (9 voturi)    
        Prostii? (Sâmbătă, 26 octombrie 2013, 17:02)

        Mihai2009 [utilizator] i-a raspuns lui potaissa

        Cum n-a ajutat? Planul Marshall putea sa excluda Germania, Germania putea plati inca 300 de ani daune tuturor si azi noua ne e jena sa le cerem o datorie istorica inapoi.
        N-am vorbit de increderea mea ci de increderea americanilor care azi ii spioneaza. De ce crezi ca Germania nu-i putere nucleara dar India e? Iti pot insira argumente cate vrei. N-au trecut 80 de ani de la ww2, participanti inca traiesc si copiii lor sunt azi nemtii de 50-60 de ani asa ca nu vad de ce ar avea cineva 100% incredere in ei. Cine se astepta la 30 de ani de la ww1 ca Germania va mai porni un razboi. Daca argumentele tale sunt "porcarie" si "prostie" cand vorbim de spionaj, atunci m-am lamurit. Cat despre lecturi, una e sa le ai si alta e sa le intelegi. Nu stiu ce ai citit asa ca nu ma arunc cu tupe sa-ti spun ca esti deplasat. Sunt parerile tale si cu asta basta.
        • -2 (4 voturi)    
          O natie nu are razboiul in sange (Sâmbătă, 26 octombrie 2013, 20:34)

          ABetterWorldWithoutVladimir [utilizator] i-a raspuns lui Mihai2009

          Ci in gaura din stomac. In ambele razboaie, nemtii au plecat creanga prin Europa pt ca le ajunsese funia la par, de domni ce au fost le luasera altii economia.
          Cand va veni adevarata criza si vom ramane fara mancare, o sa vezi ce vor pune mana pe arme pana si bebelusii.
          • 0 (2 voturi)    
            ce? (Sâmbătă, 26 octombrie 2013, 22:56)

            Mihai2009 [utilizator] i-a raspuns lui ABetterWorldWithoutVladimir

            Cum poti spune asemenea aberatii? Au plecat "creanga" de foame si au omorat milioane de oameni? Cu ce...daca erau rupti de foame?
        • +1 (3 voturi)    
          Parerile mele , adevarat , (Sâmbătă, 26 octombrie 2013, 23:34)

          potaissa [utilizator] i-a raspuns lui Mihai2009

          ba chiar convingeri. Hai sa intreb altfel: tu cati nemti cunosti ,ce cunostinte ai despre felul lor de a fi ,despre societatea germana? Cu siguranta 0 ,dar multumita netului poti improsca cu noroi in toate partile.Mda ,sunt parerile tale.Asta e.
    • +3 (7 voturi)    
      nu e tocmai corect (Sâmbătă, 26 octombrie 2013, 12:58)

      Palax [utilizator] i-a raspuns lui Mihai2009

      cu logica ta, dupa ce ai facut inchisoare, servicile secrete pot sa iti asculte telefoanele si sa iti citeasca emailurile cand vor ei pt ca tu esti un "criminal". Dar oficial, ei nu au dreptul. Nu e o ipocrizie aici? Din punctul meu de vedere orice actiune admirabila, trebuie sa se desfasoare dupa o agenda binecunoscuta de toti cei angrenati in efectele actiunii.
      • -1 (7 voturi)    
        Vorbim de spionaj (Sâmbătă, 26 octombrie 2013, 17:05)

        Mihai2009 [utilizator] i-a raspuns lui Palax

        Logica mea e ca Germania e inca in perioada de proba. Ok, sunt tari economic dar lumea e cu ochii pe ei cand e vorba de securitate. Crezi ca dupa ce iese Brevik din puscarie norvegienii n-o sa-l intercepteze?
        • 0 (2 voturi)    
          Logica ta nu exista (Duminică, 27 octombrie 2013, 9:01)

          Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui Mihai2009

          Nu numai Germania e supravegheata. Ei s-au sesizat si si-au permis sa comenteze.
      • -1 (1 vot)    
        O mica greseala (Duminică, 27 octombrie 2013, 8:59)

        Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui Palax

        Scenariul tau ar trebui modificat in sensul ca cei supraveghiati sunt copiii celui ce a facut inchisoare.
    • 0 (8 voturi)    
      germania e numai vârful (Sâmbătă, 26 octombrie 2013, 13:20)

      visio [utilizator] i-a raspuns lui Mihai2009

      dincolo de discuțiile perile despre spionaj, trebuie reamarcată incompetența criminală a specialiștilor IT din germania, franța, adică europa....
      spionajul există de când lumea și pământul, la fel ca orice altă meserie; mijloacele, la fel ca în orice altă meserie și rețetă culinară, sunt secrete; că americanii sunt cei mai buni, e altă discuție; ca moralitate, nu cred că e cazul să aberăm atâta vreme cât preoții sunt îmbrăcați în aur, atâta vreme cât oprescu promite autostrăzi suspendate iar prostul de bucureștean chiar crede; la fel de proști sunt și nemții sau francezii; adevărul este simplu: aceste țări nu mai sunt competitive pe anumite specialități, spre deosebire de americani...
      ca merkel se dă domnișoară în cursul zilei și noaptea e ditamai vampirul, e aceeași discuție realistă; și nemții au spionii lor, și francezii, și românii, și rușii; diferența se face la profesionalism.
      nu dai rezultate, nu îți iei banii; atât e de simplu; exact ca în orice altă meserie.
      ca ultimă idee, cearta asta cu spionajul internțional se întâmplă calității iîndoielnice a factorului politic; privesc la Holland și nu înțlege nimic; omul e blank și Franța se apropie de colaps; în momentul în care germania nu va mai avea cui să vândă, va cădea greu de tot...iar țările nordice trebuie să își reamintească că trăiesc într-un sistem; indiferent cât de puternic te crezi, indiferent cât aur ai în bănci sau câți bani ai în cont, trebuie să remarci prezența politicii monetare internaționale; diferența, în acel moment, va fi făcută de specialiștii IT care îți vor vinde un produs care nu există; iar interesul națonal primează întotdeauna și de fecare dată; vor mai trece sute de ani până când UE va deveni o națiune compactă; așa ceva se va putea întâmpla numai prin relocarea populațiilor; ca alternativă, migrația va eșua pentru că deja este ineficentă; politicienii se iau la palme și creează disensiuni inutile, uitând că americanii domină piața economică internațională; nemții au uitat de Opel..
    • +3 (7 voturi)    
      Nu e vorba de asta (Sâmbătă, 26 octombrie 2013, 13:42)

      Gelum [utilizator] i-a raspuns lui Mihai2009

      Germania e membra NATO, deci are access la cam toate secretele militare, deci nu se pune problema cu increderea. In plus, nu se poate compara Germania de azi cu Germania de acum 70-80 de ani. Sunt pur si simplu doua tari diferite, tinerii de azi nu inteleg prea multe din trecut, sunt americanizati si nationalismul este drastic pedepsit in societate. Este absolut umilitor pentru unii nemti sa nu aibe voie (inca!!! ) sa fie mandri ca sunt nemti. Asta e o frustrare majora, dar e tinuta in frau de faptul ca la toti nemtii le merge bine economic, deci pe undeva nu mai are importanta.

      Pur si simplu, chestia cu ascultatul tel lui Merkel e o nesimtire a NSA.
      • -1 (1 vot)    
        M-ar putea durea in PIX (Sâmbătă, 26 octombrie 2013, 15:21)

        Lupulsas [utilizator] i-a raspuns lui Gelum

        daca ma monitorizeaza "prietenii", "aliatzii". Totushi, care e diferentza intre un aliat shi un dushman? Daca nu mai exista diferentza, OK, macar sa stim, ca asha e! Situatzia data nu e tolerabila, daca exista vre-o urma de demnitate natzionala. Daca nu, ramane cum au stabilit, ne iau pe la spate, shi noi suntem voioshi. Asta indiferent de faptul, ca Merkel e o cutra, pe care o detest, shi care inainte de alegeri a negat vehement, ca cetatzeni germani ar fi monitorizatzi sistematic de catre servicii straine.
      • -1 (5 voturi)    
        nesimtire? (Sâmbătă, 26 octombrie 2013, 17:11)

        Mihai2009 [utilizator] i-a raspuns lui Gelum

        E ca si cum ai zice ca Romania, membra Nato are acces la toate secretele. Ma indoiesc. Germani de acum 70-80 de ani inca traiesc, copiii lor sunt azi in varful societatii germane si neonazistii nu-s de neglijat in Germania.
        Cum sa spui ca NSA e nesimtita :))? Orice serviciu de informatii intercepteaza absolut tot ce poate. Daca Merkel ar putea sa-l intercepteze pe Obama probabil ca n-ar face-o doar de frica represaliilor.
  • 0 (4 voturi)    
    prostii moderne (Sâmbătă, 26 octombrie 2013, 13:04)

    dana_s [utilizator]

    Cine nu doreste sa riste a fi interceptat via Internet, sa nu utilizeze Internetul, care a fost gandit fara granite, din start, de minti deschise, in folosul nostru, al tuturor.
    • +5 (7 voturi)    
      Pardon, internetul a fost pervertit (Sâmbătă, 26 octombrie 2013, 15:35)

      Lupulsas [utilizator] i-a raspuns lui dana_s

      Stimabile, internet-ul, emai-ul, poate facebook, nu au fost concepute initzial ca mijloc de control total, in sensul lui Orwell 1984, a comunicarii intre oameni!
      Ele au fost pervertite in acest sens de sisteme politice autocratice, care se dau invers. Cand un shef de stat, cel mai "baban" dintre babani, nu mai stie, ce fac "servicilii" platite de el, cred ca e cazul sa ne intrebam, pe ce lume traim. Mai are rost, sa ne lamentam de KIM YONG X, cand "ai nostrii" fac exact ce fac aceia?
      • -3 (3 voturi)    
        Ce propovaduiesti? (Sâmbătă, 26 octombrie 2013, 16:16)

        Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Lupulsas

        Ce ne propovaduiesti? Egalitatea pe internet? Fara piraterie, fara hackeri, fara controlul autoritatii pe infractiuni si terorism, fara spionaj, fara bani, reclame si spam-uri?

        Maturizeaza-te!!! Sintem rai. Chiar si tu esti rau cu naivitatea asta. Parca abia ai deschis ochii in lume.

        E stupid sa ceri vreunei tari sa renunte la spionaj. Ar trebui sa ceri tuturor tarilor asta. Dar daca ar disparea spionajul, ar incepe razboaiele. Uite ceva foarte important! Fara spionaj tarile s-ar teme mult mai mult una de alta! Ca stat, ar trebui sa ataci primul ca sa nu te termine rapid statele vecine si "prietene". Asta-i viata, naivule!
        • +2 (2 voturi)    
          asta-i nu-i spionaj (Duminică, 27 octombrie 2013, 12:51)

          alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

          Asta-i nu-i spionaj. Spionajul are tinte precise pe domenii precise.

          E Supravegherea masiva a populatiilor lumii
          pentru a le controla. E viziunea lui Orwell devenita realitate.

          E exact ce facea Securitatea Bolsevicilor dar la scara planetara si cu mijloace infinit mai evoluate

          Doar ca, Securitatea care face azi toate aceste lucruri este Securitatea SUA.
    • 0 (0 voturi)    
      Prostii (Duminică, 27 octombrie 2013, 8:57)

      Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui dana_s

      ...si sa nu mai vorbeasca la telefon, ca e inregistrat, si sa nu mai iasa pe strada ca e filmat, sa nu mai utilizeze cardul etc etc. Tu continua sa visezi "minti deschise", "folosul tuturor" si alte utopii.
    • +1 (1 vot)    
      Adica cine nu doreste sa fie furat (Duminică, 27 octombrie 2013, 12:55)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui dana_s

      Adica dupa tine, cine nu doreste sa fie furat si talharit

      sa se blindeze in casa cu usi groase de metal

      si sa nu mai iasa niciodata


      Logica ta e deci pe dos,Inversa ....
      In loc ca Hotul sa fie pedepsit de politie
      noi am fi de vina "ca ne-am lasat furati"

      Ma, da, de unde rasariti voi, ma, cu smecherii din astea?

      De respectarea Constitutiei ati auzit?

      Secretul corespondenţei ARTICOLUL 28
      Secretul scrisorilor, al telegramelor, al altor trimiteri poştale, al convorbirilor telefonice şi al celorlalte mijloace legale de comunicare este inviolabil.

      Dupa voi si Constitutia e facultativa. nu?
  • +1 (5 voturi)    
    Bine ati venit in mileniul 3! (Sâmbătă, 26 octombrie 2013, 13:44)

    Daniels22026 [utilizator]

    Treziti-va oameni buni! Spionajul e garantia ca sinteti ceea ce pretindeti ca sinteti. Renuntati la propriul spionaj daca vi se pare imoral. Dar nimeni nu va crede ca ati renuntat la spionaj.

    Daca vreti sa va paziti secretele, foarte bine. Dar nu veti reusi prea mult timp. NU exista securitate perfecta a datelor si nici macar a vorbelor.

    Bine ati venit in mileniul 3! Vreti sa traiti exact ca in mileniul anterior?! Nu se mai poate oameni buni! Istoria se repeta, dar nu se repeta identic. Istoria e ca o spirala care ne inghite pe toti.
  • +3 (3 voturi)    
    SPIONAJ (Sâmbătă, 26 octombrie 2013, 16:18)

    scridon radu-lucian [utilizator]

    Subiectul este foarte delicat, iar cetateanul de rand practic este consternat.Cum sa-ti supraveghezi prietenul si aliatul de baza, ce incredere reciproca mai poate exista.Probabi ca evolutiile foarte moderne actuale au generat o schimbare a mentalitatilor traditionale.Oricum ce s-a intamplat este un factor foarte nociv pentru comunitatea moderna, iar cei raspunzatori ar trebui sa-si ceara scuzele corespunzatoare.
  • +2 (2 voturi)    
    Spionaj sau supraveghere extinsă? (Sâmbătă, 26 octombrie 2013, 20:14)

    kasandra [utilizator]

    Spionajul are obiective si ţinte. Ce face NSA nu este spionaj, este supraveghere extinsă în vederea exercitării TUTELEI.
    Este Merkel o terorista? Nu, dar poate lua decizii politice care sa avantajeze natiunea germana. Este in fisa postului de cancelar. Daca este supravegheata total, nicio decizie libera nu mai este posibila.
    70 de milioane de interceptari in 30 de zile în Franţa?! Ăsta e spionaj? Nu, este supraveghere extinsă în vederea controlului.

    Nu este vorba de nicio naivitate la cei care se arată indignaţi. Este vorba de dreptul de a fi liberi, nu supravegheaţi în vederea extragerii de informatii care sa afecteze- într-un fel sau altul - drepturile şi libertăţile lor.

    Serviciile de inteligentă trebuie să inteleaga că perioada acesta de "bulimie", de mai mult de un deceniu, şi tentaţia deţinerii adevăratei şi ultimei puteri s-a încheiat. Colaboreaza porceste între ele în dauna civililor şi democraţiei. Au uitat ce misiune legitima au si le tentează UZURPAREA PUTERII REALE.
  • +1 (1 vot)    
    Sunt perfect de acord cu Germania pe temma asta (Duminică, 27 octombrie 2013, 12:46)

    alex1234 [utilizator]

    Sunt perfect de acord cu Germania pe tema asta

    Este aberant ca tu sa-ti faci cont pe Yahoo , Gmail,

    Facebook etc.....

    iar acestia sa-ti trimita corespondenta

    automat la scanat cate Securitatea Americana fara nici

    un mandat judecatoresc prealabil.

    Daca la inregistrare Google, Yahoo, Facebook etc...

    ar scrie : Va Informam ca intreaga dvs. corespondenta

    va fi automat scanata de Securitatea SUA atunci da

    e normal sa ti-o scaneze odata ce te informeaza in

    prealabil

    De-asemenea esti scanat si daca scrii direct de la tine de-acasa ceea ce este Anticonstitutional, (ca tot ii place lui Tapalaga sa invoce Primatul Legii dar pe tema asta tace malc la fel ca altii tobosari legalisti care amutesc brusc cand incalcarea legii se face de cine nu vor ei sa se auda ca se face, vezi si dosarul DNA musmalizat despre Rosia Montana)


    Este anormal ca atat Basescu cat si Plagiatorul tac in mod jenant cu privire la incalcarea Constitutie Romaniei de catre Securitatea Americana.

    Se-ncalca in mod flagrant Constitutia Romaniei si cel
    pus acolo s-o pazeasca tace malc.

    Secretul corespondenţei ARTICOLUL 28
    --------------
    Secretul scrisorilor, al telegramelor, al altor trimiteri poştale, al convorbirilor telefonice şi al celorlalte mijloace legale de comunicare este inviolabil.

    Pozitia Germanilor e de respecta. Mai au coloana vertebrata in fata abuzurilor si ilegalitatilor indiferent de unde ar veni. Deci nu sunt rame ca ai nostri.
  • 0 (0 voturi)    
    cata naivitate (Duminică, 27 octombrie 2013, 20:11)

    J_W [utilizator]

    Nu inteleg ce se mira toti ca fetele mari ca americanii spioneaza alte natiuni.. Trust but verify, e simplu.
    Probabil ca toti au programe similare prin care spioneaza pe toti ceilalti, si daca nu au este doar pentru ca nu pot, nu pt ca nu ar vrea.
    Singura intrebare legitima este despre cei care se mira atat, si anume, sunt chiar atat de naivi sau doar ipocriti?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri