Google se arata furioasa de noile dezvaluiri in scandalul de spionaj desfasurat de NSA: E nevoie urgenta de reforma

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 31 octombrie 2013, 10:03 Economie | IT

Google s-a aratat furioasa de noile dezvaluiri legate de faptul ca Agentia Nationala de Securitate a SUA (NSA) a interceptat date a sute de milioane de utilizatori Google si Yahoo!, inclusiv americani, ca parte a unui nou scandal de spionaj denumit MUSCULAR. Dezvaluirile din Washington Post arata ca NSA si omologul britanic au colectat datele din fibrele optice utilizate de Google si Yahoo! fara stirea companiilor, iar informatiile obtinute sunt mult mai detaliate decat se credea intial.

Programul despre care s-au aflat in premiera informatii este denumit "MUSCULAR" si e desfasurat cu omologul britanic al NSA, Government Communications Headquarters (statul major al comunicatiilor guvernului, GCHQ).

Acest nou program permite celor doua agentii de informatii sa recupereze datele din fibrele optice utilizate de cei doi giganti ai internetului, potrivit documentelor citate de Post si obtinute de la fostul consultant al NSA Edward Snowden.

Cotidianul american, care a interogat si oficiali americani, scrie ca MUSCULAR este o componenta secreta a PRISM, programul care permite NSA sa obtina date cu ajutorul unor ordine judecatoresti adresate societatilor din domeniul IT.

Fata de PRISM, in care companiile de tehnologie sunt obligate cu ajutorul justitiei sa participe, la MUSCULAR colectarea datelor s-a facut fara stirea companiilor, insa cu ajutorul altor servicii de securitate.

Cei de la Google s-au aratat foarte deranjati. "De mult timp am fost ingrijorati ca acest tip de spionaj este posibil si tocmai de aceea am extins criptarea la tot mai multe servicii Google", spune David Drummond, sef pe probleme legale la compania americana.

"Suntem furiosi cand vedem cat de departe a mers guvernul cu interceptarea datelor din retelele noastre private, iar asta dovedeste cat de urgenta e nevoia de reforma"
, mai spune el.

Yahoo! a fost mai lacunara in declaratii. "Avem in functiune controale stricte pentru a ne securiza centrele de date si nu am dat acces la centre nici celor de la NSA nici altor agentii guvernamentale".

Potrivit unui document evocat de cotidian si datat 30 ianuarie 2013, aproximativ 181 de milioane de elemente fusesera la acea data colectate in cursul precedentelor 30 de zile - mergand de la metadate legate de e-mailuri si pana la elemente de text sau fisiere audio si video. Partea grava este ca datele nu se refera doar la cine cu cine comunica ci si strict la CE se comunica.

Aceste interceptari ale NSA ar fi avut loc in afara Statelor Unite, gratie unui furnizor de acces telecom al carui nume nu a fost dezvaluit, sugereaza documentele publicate de Post. Un grafic lasa de asemenea sa se inteleaga ca interceptarile ar fi avut loc intre site-urile internet si serverele delocalizate ale Google.

Actiunile in afara Statelor Unite permit NSA o mai mare libertate de miscare decat in interiorul tarii, unde sunt necesare decizii ale justitiei pentru astfel de actiuni.

Seful NSA, generalul Keith Alexander, intrebat intr-o conferinta de presa despre articolul Washington Post, a afirmat ca nu este la curent cu publicarea informatiilor si ca datele ii par incorecte. "Dupa cunostinta mea, o astfel de activitate nu a avut niciodata loc", a raspuns el.


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

3247 vizualizari

  • +4 (8 voturi)    
    'ncredibil... (Joi, 31 octombrie 2013, 10:17)

    Razvan_M [utilizator]

    Cum, ce face NSA nu este in interesul democratiei si al americanilor? Adica spionajul ilegal asupra propriilor cetateni nu este in interesul acelora? Eu stiam ca este clar: cei care critica programele de spionat ilegale ale NSA (exista o diferenta subtila intre ce-i legal si ilegal in lumea asta) sunt ori tradatori, ori vanduti rusilor, ori si una si alta.

    Ps: pt. cei are gandesc in sabloane de genul "nu esti de acord cu ce face NSA, inseamna ca esti antiamerican, si inseamna ca esti pro-rus, ca-ti place antena 3, deci du-te la Moscova": va rog uitati-va in oglinda si intrebati-va cum ati ajus ca la varsta pe care o aveti sa renuntati la logica si la gandirea rationala.
    • -1 (5 voturi)    
      Mediteaza (Joi, 31 octombrie 2013, 11:47)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Concluzia care o trag despre tine este naivitatea. Daca esti tinar, pina in 35 de ani, chiar te inteleg, Esti rational, bine intentionat si plin de incredere in viitor. Intelegi ceva, dar e clar ca nu intelegi mecanismele sociale.

      De exemplu ai neglijat transparenta si tendinta globala evidenta catre transparenta. Meditatia asupra transparentei ar trebui sa te ajute sa depasesti prejudecatile despre spionaj.
      • +3 (5 voturi)    
        te inseli in presupunerile tale (Joi, 31 octombrie 2013, 12:06)

        Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

        Acum, daca ipotezele tale sunt gresite, pe ce-ti bazezi rationamentele?
        Daca presupunem ca am peste 35 de ani si ca sunt mult mai putin naiv decat tine, conteaza aceasta ipoteza in argumentatia ta in vreun fel?
        • -1 (5 voturi)    
          Atunci ... (Joi, 31 octombrie 2013, 12:25)

          Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

          Imi cer scuze atunci.

          Argumente mai multe nu pot sa aduc intr-un simplu comentariu. Ar trebui sa inteleg perfect ce judeci tu si unde gresesti. Incercarea asta e mult peste puterile mele.
  • +4 (6 voturi)    
    vai, nu pot sa cred (Joi, 31 octombrie 2013, 10:26)

    ciufy [utilizator]

    dar chiar sunt socat si revoltat.... Chiar au cules informatii??? Gata, nu mai zic nimic, sunt socat.... cred ca si cei de la Google si yahoo sunt impietriti, vestea asta i-a lasat pe toti fara grai...
    Alooo, Google, sa nu fiti socati cand o sa aflati ca cerul e albastru si ca Pamantul se invarte in jurul Soarelui
  • +2 (8 voturi)    
    Ipocrizie pe linie (Joi, 31 octombrie 2013, 10:28)

    Daniels22026 [utilizator]

    Toate companiile, mici sau mari, din toata lumea sint obligate sa puna la dispozitia guvernelor TOATE facilitatile si datele.

    Sint sigur ca firmele IT s-au impotrivit intotdeauna controlului de stat si se impotrivesc si acum. Dar forta si autoritatea este si va ramine STATUL, cel democratic sau cel mai putin democratic. Surpriza firmelor IT este una simulata. Chiar daca statul nu le-a oferit detalii fata de operatiunile sale, firmele IT intelegeau bine cu ce se ocupa statul atunci cind au pus la dispozitie facilitate pentru accesul statului.

    Nu inteleg de ce atita ipocrizie? Chiar daca statul este democratic, cinstit si bine intentionat, el trebuie sa se achite de functiile sale principale: autoritate, securitate si justitie. Toate celelalte functii ale statului sint mofturi sau aiureli daca le comparam cu functiile esentiale ale statului.

    Daca desfiintam statul autoritar, acesta se va reiinfiinta imediat, chiar de catre revolutionarii care au desfiintat statul vechi. Asa functioneaza societatea, asta-i mecanismul principal care ne-a eliberat de prejudecatile de trib, si a catalizat cultura moderna. Cu toate avantajele si dezavantajele ei.

    Imi repugna ipocrizia in masa. Sigur exista naivi pe lume, dar si copii care abia incep sa inteleaga mecanismele sociale. Dar prea multi ne prafacem ca nu intelegem statul si societatea.
    • +1 (3 voturi)    
      Da, dar (Joi, 31 octombrie 2013, 12:04)

      adro [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      Da, dar e o ordine in toate astea. Cel putin intr-un stat democratic exista mecanisme bine puse la punct care autorizeaza sau nu interventiile statului, iar factorul de decizie e justitia. Tocmai asta s-a intamplat aici, conform jurisdictiei SUA nu aveau dreptul sa spioneze la scara pe care o doreau ei pe teritoriul national, asa ca au spionat de pe teritoriul altor state.

      Observati ca se respecta ambele valente ale legii: impunerea ei asupra cetatenilor dar si asupra statului. Drepturile si libertatile cetatenesti au mare importanta in democratiile occidentale, oricum mult mai mult ca in democratiile mai tinere din alte state. Iar motorul acestei diferente e ca populatia din occident e mult mai avizata asupra subiectului libertatilor cetatenesti, subiect pe care il urmareste cu mai mult interes.
      • 0 (0 voturi)    
        Nu chiar (Joi, 31 octombrie 2013, 12:37)

        Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui adro

        V-ati bazat rationamentul intr-o masura exagerata pe lege. Ce-i legea? Legile se schimba foarte repede. Moralitatea se schimba si ea tot mai repede.

        Rationamentele bazate pe principii, practica si inertia sociala, au sanse mai mari sa construiasca scenarii reale si realitati durabile.

        Sa nu interpretati comentariul meu ca pe un dispret la adresa legilor. Respect legile, dar constat evidenta: legile ramin adesea in urma realitatii. Nu pot sa emit judecati de valoare si predictii numai in baza legislatiei schimbatoare.
        • +1 (1 vot)    
          Care e cel mai important principiu? (Joi, 31 octombrie 2013, 16:01)

          adro [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

          Aveti dreptate in legatura cu legea care se schimba. Dar chiar si asa, luand un instantaneu al situatiei actuale sau facand o comparatie pe o anumita perioada de timp (100-200 de ani) se observa clar cine conduce clasamentul din punctul de vedere al libertatii, in special libertatea de constiinta, libertate umana fundamentala.

          Exista o dinamica in timp a acestei situatii, desigur. Istoria poate lua o turnura neasteptata. Eu pot exprima o apreciere cu privire la un ideal de libertate despre care cred ca este neschimbator. Daca si ceilalti vor avea o preocupare continua pentru acest ideal poate ca nu vom fi surprinsi vreodata pe picior gresit. Nu degeaba am spus mai sus ca populatia din occident e mult mai sensibila la subiectului libertatilor cetatenesti. Atata timp cat va exista aceasta preocupare care sa secondeze un ideal exprimat de legiuitori, este greu ca lucrurile sa degenereze. In caz contrar, inchipuiti-va ce ar insemna repetarea unor abuzuri istorice de tip medieval, sustinute de progresul stiintific si tehnologic modern.
    • 0 (2 voturi)    
      Nu graiesti rau .... (Joi, 31 octombrie 2013, 12:23)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      Si problema nici nu e asa de mare intr-un stat. Dar mai grava e situatia in care America cu puterea ei mare de spionaj face concurenta neloiala pe piata bursiera sau domeniul tehnic (exemple evidente).

      Noi ca tara mica nu putem sa ne comparam, si vom fi pe veci tinuti in loc de acest dezechilibru.

      Este foarte bine ca stim despre interceptari pentru a ne putea proteja din informatiile importante curente. Nu vorbesc acum de RO caci e stupid, dar UEul este un jucator important.
      • -1 (1 vot)    
        N-ai idee (Joi, 31 octombrie 2013, 14:01)

        Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        Gresesti. Uite un exemplu, Europa de Est a fost sub dominatie militara si controlul cultural al Rusiei. Tarile comuniste eram cam la fel de dezvoltati ca si Rusia. Dar am fugit ca din pusca prima data cind am avut ocazia sa scapam de teroarea Moscovei. Ti-am dat exemplul ca sa intelegi bine: egalitatea in mizerie si inapoiere nu are nici o valoare!

        Ma deranjeaza ca nu stiati despre interceptari, spionaj, monitorizare, etc. Subiectul a fost dezbatut mereu pe tot internetul. Cum poate spune cineva ca nu stia ce se intimpla? Cum sa interpretez uimirea unora? Stiati ce se intimpla, dar totusi sperati ca nu-i adevarat?

        Daca tu si altii credeti ca spionajul tarilor bogate tine pe loc tarile sarace ... asta e deja o prejudecata incalificabila. Daca asa ar merge lucrurile, tarile europene sarace puteau fi confiscate demult. Puteau fi transformate in tari politienesti si devalizate pe RUPTELEA!!!. Daca SUA, Germania, Marea Britanie sau Franta, voiau sa faca asa ceva Europei de Est, era foarte-foarte simplu. Fata de forta lor culturala sintem ca un pai in vint.

        Iar dominatia Statelor Unite asupra Europei e veche si unanim acceptata. Nici macar europenii nu au incredere in ei insisi. Deci cum puteau Statele Unite sa aiba incredere intr-un continent care a generat doua maceluri modiale? Cine a plins dupa ajutor? Europa a plins, iar fara dominatia Statelor Unite, o sa revenim la vechile obiceiuri europene: razboaie comerciale, resentimente nationaliste si razboaie militare. La asta ne pricepem daca nu avem lider cultural.

        Vreau sa intaresc: fara dominatia SUA, UE se dezintegreaza repede si intreaga Europa re-explodeaza in mai putin de 20 de ani. Sintem mai prosti si mai agresivi decit iti inchipui.
        • -1 (1 vot)    
          Inteleg... (Joi, 31 octombrie 2013, 15:08)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

          Deci pretul pentru linistirea firii violente a Europei este banul indirect castigat de bursa Americana pe curu nost si poate cateva patente. Perfect acceptabil.
          • 0 (0 voturi)    
            Exemple concrete te rog (Joi, 31 octombrie 2013, 20:46)

            Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Lok

            Ai impresia ca europenii, japonezii sau coreenii nu stiu sa-si negocieze afacerile si munca? De unde crezi ca a aparut bogatia in toate zonele dominate de americani? Iti spun eu, din munca, afaceri si negocieri a aparut bogatia. Si nu dintr-o data. iar bogatia se mentine tot prin munca, afaceri, negocieri.

            Cit timp in Europa e pace, SUA are de cistigat ca oricare alta tara sau uniune a lumii. Si Europa cistiga si toata lumea.

            Care-i problema ta? Spune tu o tara bogata care nu a fost sau nu este dominata de americani. Hai te rog, nominalizeaza o tara decenta si bogata care nu este dominata de americani.

            Si invers. Nominalizeaza o tara dominata de americani care nu a crescut economic. Hai, nominalizeaza macar una.
  • +1 (1 vot)    
    de tot rasul (Joi, 31 octombrie 2013, 10:58)

    snowflake [utilizator]

    Pai pe cine isi imagina google ca ar putea sa intercepteze NSA-ul pe www.muraturide caracal.ro?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version