Ce a facut Twitter diferit fata de Facebook in drumul catre Bursa

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 8 noiembrie 2013, 12:16 Economie | IT

​Twitter a intrat pe bursa, iar in prima zi completa de tranzactionare actiunile au crescut cu peste 70% fata de valoarea stabilita la IPO. Pana acum lucrurile merg bine, iar asta se intampla din mai multe motive, fiindca Twitter "si-a luat notite" din problemele pe care Facebook le-a avut cu actiunile. Twitter a ales alti consultanti, o alta bursa si o alta perioada de listare, iar acum compania asteapta roadele.

Facebook s-a listat in mai 2012, pretul din IPO a fost de 38 dolari/actiune, insa in lunile ce au urmat scaderile au fost dure, pana la mai putin de 18 dolari/actiune. Lucrurile si-au mai revenit si recent valoarea unei actiuni a atins recordul de peste 50 dolari, insa asta s-a intamplat abia dupa 17 luni.

Twitter spera sa nu pateasca asta si a ales sa fie mai prudent, initial a spus ca pretul pentru IPO ar fi putut fi chiar de sub 20 dolari/actiune, apoi a ridicat miza la 23-25, pentru ca pretul stabilit sa fie 26 dolari, oricum mai mic decat cel asteptat de analisti.

Apoi, Twitter a ales sa se listeze la NYSE New York Stock Exchange) si nu la Nasdaq cum au facut alte companii celebre din tehnologie. Facebook a avut probleme in primele zile de dupa listare si cu sistemele informatice de tranzactionare de la Nasdaq, iar NYSE a parut o alegere mai sigura pentru Twitter.

Apoi Twitter a ales Goldman Sachs pentru consultanta si nu Morgan Stanley cum a facut Facebook, o alta diferenta tinand si de perioada in care companiile au ales sa se listeze. Mai exact, Facebook a ales luna mai si a nimerit intr-o perioada de declin a pietelor financiare, in timp ce Twitter a ales noiembrie care in general e o luna in care in general cotatia actiunilor creste.

Exista si avantajul cronologic pana la urma, fiindca Twitter a urmarit cu atentie ce s-a intamplat cu Facebook si a putut sa adopte o strategie diferita avand un precedent atat de interesant. Si pasii facuti spre listare au fost mai discreti, discutiile cu Goldman Sachs au inceput in mai, iar in august anuntul ca IPO-ul e foarte aproape a venit ca o surpriza pentru multi.

Surse: Reuters, Yahoo! Finance.


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

1295 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    se repeta povestea (Vineri, 8 noiembrie 2013, 13:49)

    moby dick [utilizator]

    Va urma iarasi o bula in genul celei imobiliare sau dotcom iar cand se va sparge fraierii se vor uita mirati unii la altii intrebandu-se " cum a fost posibil ? " Probabil ca la fel se va intampla si cu Facebook, altii care au fost umflati peste limite de lacomia fara margini a investitorilor. Bine ca exista bani ieftini !


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri