Firmele romanesti utilizeaza cel mai putin din Uniunea Europeana pagini de internet proprii de prezentare sau promovare si sunt printre ultimele in utilizarea retelelor de socializare si a blogurilor, releva datele publicate luni de Eurostat.

Utilizarea site-urilor de catre firmeFoto: Comisia Europeana

Situatia Eurostat pe anul 2013 se refera la firmele cu cel putin 10 angajati din 15 domenii de activitate, de la manufactura pana la stiinta si tehnologie.

In privinta firmelor care au un site propriu, Romania este pe ultimul loc in UE, cu un procentaj de numai 42%, mult sub media UE, de 73%.

Bulgaria este imediat deasupra noastra, cu 47%, iar Letonia intregeste "podiumul" din coada, cu 56%. Nici venicii unguri nu stau prea bine la acest capitol, insa sunt totusi mult peste Romania, cu un procentaj de 61% firme cu site.

Cea mai mare acoperire website pentru firme au Danemarca (92%), Suedia (89%), Austria (86%), Germania si Olanda (ambele cate 84%).

documente

Eurostat-internet

(17 Dec 2013) PDF, 41KB

Firmele romanesti stau prost si cu folosirea site-urilor de socializare, cum este Facebook. Romania este pe ante-penultimul loc, alaturi de Polonia si Franta, cu o rata de utilizare a social media de 19%. Mai slab stau doar Letonia (15%) si Cehia (16%).

Cel mai mult se promoveaza pe social media firmele din Malta (50%), Olanda (48%), Irlanda (45%), Suedia si Marea Britanie (cate 42%).

Rata medie de utilizare a social media de catre firme, in UE, este de 30%.

In utilizarea blogurilor si a microblogging-ului (cum ar fi reteaua Twitter) de catre firme, Romania este pe penultimul loc in UE, cu o acoperire de numai 3%, la fel ca si Polonia si Cehia, in timp ce media Uniunii Europene este de 10%.

Mai slab decat societatile romanesti stau firmele din Ungaria (2%), insa Bulgaria are o acoperire ceva mai larga (5%).

Cel mai mult firmele folosesc blogurile si microblogging-ul in Olanda (27%), Marea Britanie (23%) si Irlanda (20%).

"In mai mult de un deceniu a avut loc o schimbare in continutul site-urilor firmelor, de la pagini web statice la aplicatii web, care includ functionalitati, cum ar fi comenzile on-line si link-uri catre social media. Utilizarea social media, mai ales, permite companiilor sa-si imbunatateasca imaginea si prezenta pe internet", comenteaza Eurostat.